A kontrollalt kornyezetnek az is szerves resze, hogy nincsenek benne rosszindulatu szereplok, akik szandekosan sertenek szabalyokat, tartosan szabalytalanul kozlekednek, vagy kreativ modon ertelmezve a szabalyokat megprobaljak dafke megzavarni a forgalmat. Ezt meg a mainal sokkal nagyobb tarsadalmi elfogadottsag mellett sem latom biztositottnak.
OK, akkor tevesen ertelmezem, bocsanat, elfogadom a kritikad.
atalakitom a hsz-t
Jelenleg onvezetes csak kontrollalt kornyezetben alkalmazhato, es az autopalya bizony rengeteg szempontbol NEM minosul kontrollalt kornyezetnek. Jelen fogalmaink szerint ugy lehet valamit kontrollaltta tenni, ha elozetesen eltavolitod / igen eroteljesen korlatozod az osszes nem kontrollalt tenyezot a rendszer mukodesi teruleten. Te mennyi eselyt latsz arra, hogy a belathato jovoben emberek nem vezethetnek jarmuveket kozuti forgalomban, ha meg a sokkal kisebb rendszerszintu valtozassal jaro elektromos mobilitas bevezetese is csak ennyire nyogvenyelosen megy? :)
Jelenleg egyaltalan nem realis az onvezetes gyakorlati alkalmazasa barmifele kozuti forgalom elol nem elzart es az emberi forgalom szamara igen eroteljesen korlatozott kornyezetben.
Nemcsak belső emberek raknak fel ilyen videókat, hanem egyszerű bárkik is. Van egy floridai magyar orvos is aki szokott FSD videót felrakni, közben mondja magyarul mit hogy csinál, mit kéne jobban. De már régóta beavatkozás nélkül el tud jutni A-ból B-be mindkét autóval amit használ.
Én egy ilyen "önvezetéssel" illetve vezetéssegéddel már itthon is teljesen elégedett lennék, mindegy hogy level hánynak hívják. Szerintem ennek a közelében sincs még senki más jelenleg tudásban.
Németeknél óriási baj van. Sorra álnak át 4 meg 3 napos termelésre.
Nagy a káosz és a fejetlenség. Nincsen gyakorlatuk ekkora visszaesésre. nincs fogyasztás, csak félelem, hogy elfogy a lóvé. Már elfogyott. Talán a nyár vége hoz javulást.
Erre hozzál adatot hogy melyik gyártó nyakán mennyi autó maradt. Arról nem beszélve, hogy a Tesla már 2023-ban is 50 ezer autóval többet gyártott, mint amit eladott.
Szerencsére a heritage gyártók szekere szuperül fut és amikor szombaton bent voltam az Opelnél, egyáltalán nem volt tele a szalon túltárolt tavalyi nullkilométeres autókkal, amiket a kereskedő még tavaly május-júniusban(!) már egyszer forgalomba helyezett a saját eladási statisztikáit szépítendő. Ja, majdnem mindegyik benzines volt -a remek 1.2-es Puretech-motorral-, az egyszem 35k eurós full-alap villanyos Corsa kivételével. Nem is értem, miért nem kapkodnak utánuk az emberek...
Nem tudtam és nem is tudom. Csak a Tesla e-autójét olvastam és úgy látszik az adott újságírók sem tartották lényegesnek mellé rakni más gyártók hasonló adatait. Ha te megteszed, megköszönöm. Ja és talán ezek negyedéves adatok.
Gondolom helyes a megjegyzésed, még konkrét adatok nélkül is.Tehát elértük az elektromos autók túltermelési időszakát. Lesz vajon belőle túltermelési válság is? Vagy már van is?
Lemaradt ,a nyári klímás kb 200 km etap olyan 68 km /h átlagsebességnél 13,5 kWh fogyi . A folyamatos egyenletes haladás produkálja a legjobb fogyasztásokat, a klíma 200 km-n 1kWh energiát emészt fel, a visszatöltés a duplája szokott lenni .
Télen nekem is produkált 16 kWh körüli fogyit . Nyáron klímával hosszú úton beéri 13,5 -l , város +vonzáskörzet gyorsításokkal 14,5 . Q motoros Zoe, 41 kWh akku .
"Az egyik modell a T03, egy városi kisautó, amelynek árcédulája biztosan 20 ezer euró, vagyis nagyjából 7,7 millió forint alatt lesz - legalábbis ezt ígérte Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója. Első körben 9 európai ország kapja meg, név szerint: Németország, Hollandia, Belgium, Olaszország, Görögország, Románia, Spanyolország, Portugália, és Franciaország. A T03 mindössze 3,62 méter hosszú, 1,65 méter széles, a magassága pedig 1,59 méter. A 41,3 kilowattórás akkumulátor a kínai CLTC ciklus szerint 403 kilométerre elegendő energiát tud eltárolni, a hajtásról pedig egy 107 lóerős villanymotor gondoskodik."