Hát éppen Fehérváron tűntek el 20-25 éve az iránytáblák a buszokról, mert marha macerás volt körönként kicserélni 3-at, vagy 4-et. Amíg kevesebb volt az átszerelés, viszonylag jól fel voltak táblázva. Ha a kijelzőn két nyilat és egy entert nem tud megnyomni a társaság jó része, akkor megforgatja a 3-4 iránytáblát minden végállomáson?
Mindegy, hogy tábla vagy kijelző, ha az irányváltásokkor nem fordul meg, és/vagy csak a 2 végállomás van rajta, akkor az utazáshoz fontos célját nem éri el. A főbb útvonalra eső megállók felsorolása sem ér semmit, ha az irány pont ellenkező. És most lett több olyan járat, ahol azok a csonkamenetek, amelyek nem a 2 legtávolabbi megállók között vannak, hanem visszafordulva még egy fél vagy negyed útvonal is van, így teljesen értelmezhetetlenné válnak.
Én "tábla hívő" vagyok. Amikor tudtam kértem szereztem extrém helyzetben sufni tuning gyártottam.
Kartonpapírra otthon nyomtatóval kinyomtatva, technolollal ráragasztva. Kijelző vagy nem volt vagy nem működött esetleg 3-4 perc mire kiírta. Mivel 99 százalékba volt tábla így a felesleges kérdésözön elmaradt vagy csökkent...
Egyes A3 méretű laminált táblaimitációk kicsi betűkkel semmire se voltak jók, főleg az idősek nem látták....
Most hogy így mondod… Szerintem vegyék ki a kijelzőket, tök felesleges. A buszsofőrnél pedig legyen egy lap amit felmutathat ha valaki kérdezné hová megy, vagy a menetrendben legyen benne a neve hogy ki vezeti a buszt
természetesen lehet pusztán trehányság is, benne van... de had kérdezzem meg, vezettél már buszt egész nap, hajnalban kelve napi tizensok órát? elképzelhető, hogy mivel annyifelé kell figyelni, hogy ez egyszerűen időnként kimarad.
menet közben, mégha piros lámpánál áll is, nyomkodja a kijelzőt? és még egy fontos szempont; az utasok jelentős részének teljesen mindegy, mi van kiírva a kijelzőre. mert a buszt, a sofőrt figyelik, hiába van feltüntetve a viszonylat, akkor is megkérdezik, hova megy, illetve kiállnak a megállóba, és felszállnak a legelső buszra...
Nem az 5-10 másodpercről van szó. Arról, hogy kiér 3-5 perces késéssel, felszállít, jön is vissza. Eszébe sem jut a gkv-nak pont a kijelzővel foglalkozni. Egy laza tingi-tangi járaton, ahol minden végállomáson van pár perc biztos vagyok benne, hogy átírja. De pont a 22-es járat nem az a remek zöldhullámban működő Budai út miatt, többek között.
Azért nem talál semmit róla mert vadi új kocsi. Színben teljesen egyezett a PKS-el, mert ők is és az ITK is a citromsárga gyári verzióban rendelték, de az ITK átfóliázta a helyi színre.
Dunaújvárosi állandó lakosok vásárolhatják, az állandó lakcímet lakcímkártyával igazolni kell. A bevezetés évében az éves bérlet 2024.05.01-től 2025.01.05-ig érvényes.
"„Szeretnénk valós idejű forgalomirányító rendszert is bevezetni az idén, melyről megkezdtük az egyeztetéseket a Volánbusszal.” – fogalmazott Mészáros Attila alpolgármester. Az önkormányzat a helyi járatokat végző buszokat járműfedélzeti eszközzel (on-board unit, OBU) kívánja felszerelni. Az eszköz jelzi a gépkocsivezető részére a késést, sietést, és vezérli a viszonylatjelzőket, aminek a bevezetés előtt álló menetrendben különösen nagy jelentősége lesz. Ezen kívül elküldi a jármű helyzetét a forgalomirányító részére, aki időben be tud avatkozni, ha rendellenességet lát, ezzel javul a szolgáltatás színvonala zavarok esetén. Az utasok számára előny, hogy információt kapnak arról, hogy a járat a menetrendhez képest siet vagy késik, illetve az Utas.hu alkalmazásban a busz pontos helye is látható. Erre a költségvetésben 86 millió Ft szerepel."
Egyelőre ott tartunk, hogy elvileg az utas.hu-n követhető lenne a buszok mozgása, de 'Fehérváron talán egy RVY van időnként bejelentkezve a rendszerbe.
XXI. században egy ekkora cégnél, ilyen informatikai háttérrel pontosan nem a gkv hanyagságának kellene lennie, hogy épp mi van kiírva a kijelzőre. Ennek automatikusan, GPS jel segítségével kellene átváltania az adott végállomáson mindenféle gomb megnyomása nélkül. Pesten már sok évvel ezelőtt megoldották a FUTÁR rendszerrel, hogy betáplálja az adott fordát a gkv, s a rendszer tudja, hogy mi lesz a következő járata, itt sem lenne annyira nehéz mutatvány, szerintem.