Keresés

Részletes keresés

zsig Creative Commons License 2024.04.12 0 4 30568

Hát éppen Fehérváron tűntek el 20-25 éve az iránytáblák a buszokról, mert marha macerás volt körönként kicserélni 3-at, vagy 4-et. Amíg kevesebb volt az átszerelés, viszonylag jól fel voltak táblázva. Ha a kijelzőn két nyilat és egy entert nem tud megnyomni a társaság jó része, akkor megforgatja a 3-4 iránytáblát minden végállomáson?

Előzmény: f_k (30566)
HumbiZozo Creative Commons License 2024.04.12 0 1 30567

Mindegy, hogy tábla vagy kijelző, ha az irányváltásokkor nem fordul meg, és/vagy csak a 2 végállomás van rajta, akkor az utazáshoz fontos célját nem éri el. A főbb útvonalra eső megállók felsorolása sem ér semmit, ha az irány pont ellenkező. És most lett több olyan járat, ahol azok a csonkamenetek, amelyek nem a 2 legtávolabbi megállók között vannak, hanem visszafordulva még egy fél vagy negyed útvonal is van, így teljesen értelmezhetetlenné válnak.

Előzmény: f_k (30566)
f_k Creative Commons License 2024.04.11 -2 2 30566

Én "tábla hívő" vagyok. Amikor tudtam kértem szereztem extrém helyzetben sufni tuning gyártottam.

Kartonpapírra otthon nyomtatóval kinyomtatva,  technolollal ráragasztva. Kijelző vagy nem volt vagy nem működött esetleg 3-4 perc mire kiírta. Mivel 99 százalékba volt tábla így a felesleges kérdésözön elmaradt vagy csökkent...

Egyes A3 méretű laminált táblaimitációk kicsi betűkkel semmire se voltak jók, főleg az idősek nem látták....

Előzmény: dhp (30564)
Aaron0319 Creative Commons License 2024.04.11 -3 3 30565

Most hogy így mondod… Szerintem vegyék ki a kijelzőket, tök felesleges. A buszsofőrnél pedig legyen egy lap amit felmutathat ha valaki kérdezné hová megy, vagy a menetrendben legyen benne a neve hogy ki vezeti a buszt

Előzmény: dhp (30564)
dhp Creative Commons License 2024.04.11 -1 7 30564

természetesen lehet pusztán trehányság is, benne van... de had kérdezzem meg, vezettél már buszt egész nap, hajnalban kelve napi tizensok órát? elképzelhető, hogy mivel annyifelé kell figyelni, hogy ez egyszerűen időnként kimarad.

menet közben, mégha piros lámpánál áll is, nyomkodja a kijelzőt? és még egy fontos szempont; az utasok jelentős részének teljesen mindegy, mi van kiírva a kijelzőre. mert a buszt, a sofőrt figyelik, hiába van feltüntetve a viszonylat, akkor is megkérdezik, hova megy, illetve kiállnak a megállóba, és felszállnak a legelső buszra... 

Előzmény: Aaron0319 (30563)
Aaron0319 Creative Commons License 2024.04.11 -4 2 30563

És abban a remek zöldhullámban nem lenne rá idő? A baj ott van hogy eszébe sem jut egy olyan dolog ami alap lenne

Előzmény: Noname167 (30562)
Noname167 Creative Commons License 2024.04.10 -1 3 30562

Nem az 5-10 másodpercről van szó. Arról, hogy kiér 3-5 perces késéssel, felszállít, jön is vissza. Eszébe sem jut a gkv-nak pont a kijelzővel foglalkozni. Egy laza tingi-tangi járaton, ahol minden végállomáson van pár perc biztos vagyok benne, hogy átírja. De pont a 22-es járat nem az a remek zöldhullámban működő Budai út miatt, többek között. 

Előzmény: Aaron0319 (30561)
Aaron0319 Creative Commons License 2024.04.10 -4 2 30561

Pedig egy 5-10 másodperces procedúráról beszélünk...

Előzmény: HumbiZozo (30540)
D 20 Creative Commons License 2024.04.10 0 0 30560

Ezt se mondom meg már...: 

 

D 20 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 30559

Valakinél létezhet olyan lista, hogy melyik busz milyen állat a qr-kódos (technokrata) rendszerben?

Pl NLF-534 egy citromsárga játékkacsa.

 

Am lassan kukaérett a 3 ideqrt NLF-es Citaro.

 

SRD-381 hátsó hídja faxa, délután Béketrére állt be, s szemmel láthatóan gurulás közben előre-hátra mocorgott a kerék.

S közben kopogás is hallatszott. 

 

A zitteni exfv-i rettenet Rába is elv megáll S-re...

 

Osztán még bele se látok. Eee...

Száguldó Fotóriporter Creative Commons License 2024.04.08 0 0 30558

Köszönöm!

Előzmény: Daniel's 99 (30557)
Daniel's 99 Creative Commons License 2024.04.08 0 0 30557

Erről pontos információm nincs. De szerintem megvásárolta a buszokat. Buszrent/Volánbusz matricával érkezett az első busz.

Előzmény: Száguldó Fotóriporter (30556)
Száguldó Fotóriporter Creative Commons License 2024.04.08 0 0 30556

Ebben az esetben a BuszRent levonul a besnyői térségből, vagy megvásárolta/bérli az ITK-tól a buszokat?

Előzmény: Daniel's 99 (30553)
LSU 106 Creative Commons License 2024.04.07 0 1 30555

4 Iveco, ITK. A Reformok a maradék Iveco érkezéséig lesznek.

Előzmény: IAA864 (30554)
IAA864 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 30554

Sziasztok!

 

Az új menetrendhez milyen plusz járművek érkeztek?

 

Amiket eddig itt láttam:

 

2 debreceni Reform egyértelmű ITK 

2 Iveco Streetway ITK vagy Volán?

2 Iveco Urbanway ITK vagy Volán?

 

köszi

Daniel's 99 Creative Commons License 2024.04.07 0 2 30553

Setra S415LE váltja a MAN-okat a Buszrent Dunaújváros-Adony-Iváncsa-Besnyő térségében. Legalábbis jelen állás szerint.

Az első már forgalomban is van SVW-730 rendszámmal a PEL-883-at leváltva. 

Sprintex Creative Commons License 2024.04.07 0 4 30552

Azért nem talál semmit róla mert vadi új kocsi. Színben teljesen egyezett a PKS-el, mert ők is és az ITK is a citromsárga gyári verzióban rendelték, de az ITK átfóliázta a helyi színre.

Előzmény: Aron_son (30549)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.07 0 1 30551

SVE-912 is 'Fehérváron van.

Előzmény: Aron_son (30549)
HumbiZozo Creative Commons License 2024.04.07 0 0 30550

Éves bérlet helyi lakosoknak: 1 800 Ft.

Dunaújvárosi állandó lakosok vásárolhatják, az állandó lakcímet lakcímkártyával igazolni kell. A bevezetés évében az éves bérlet 2024.05.01-től 2025.01.05-ig érvényes.

Aron_son Creative Commons License 2024.04.07 0 5 30549

Iveco Streetway (AE-LN-130) és REFORM 500LE (SVE-927).

 

Előbbi VIN-je: VNE4276NX0S000965, Google nem talál semmit róla. 

A sárga légkondi és fekete púp alapján a PKS Tarnobrzeg flottába illik, onnan viszont mind a tíznek merőben eltérő a VIN végződése.

 

 

 

 

D 20 Creative Commons License 2024.04.06 0 4 30548
htibor Creative Commons License 2024.04.06 -1 2 30547

Igen ez úgy működik, hogy bemegyünk az OBU boltba, megvesszük amit kell és másnap már működni is fog. Fizetni meg ki fog érte és hogyan?

 

 

https://www.szekesfehervar.hu/halozatbovites-a-fehervari-kozossegi-kozlekedesben

"„Szeretnénk valós idejű forgalomirányító rendszert is bevezetni az idén, melyről megkezdtük az egyeztetéseket a Volánbusszal.” – fogalmazott Mészáros Attila alpolgármester. Az önkormányzat a helyi járatokat végző buszokat járműfedélzeti eszközzel (on-board unit, OBU) kívánja felszerelni. Az eszköz jelzi a gépkocsivezető részére a késést, sietést, és vezérli a viszonylatjelzőket, aminek a bevezetés előtt álló menetrendben különösen nagy jelentősége lesz. Ezen kívül elküldi a jármű helyzetét a forgalomirányító részére, aki időben be tud avatkozni, ha rendellenességet lát, ezzel javul a szolgáltatás színvonala zavarok esetén. Az utasok számára előny, hogy információt kapnak arról, hogy a járat a menetrendhez képest siet vagy késik, illetve az Utas.hu alkalmazásban a busz pontos helye is látható. Erre a költségvetésben 86 millió Ft szerepel."

 

Előzmény: Noname167 (30542)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.06 -1 0 30546

Á, értem most már.

Előzmény: LSU 106 (30545)
LSU 106 Creative Commons License 2024.04.06 0 2 30545

Azokban van OBU, amelyek forda szerint járnak helyközi járatot, pl. 670. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (30544)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.06 -2 0 30544

Egyelőre ott tartunk, hogy elvileg az utas.hu-n követhető lenne a buszok mozgása, de 'Fehérváron talán egy RVY van időnként bejelentkezve a rendszerbe.

A többi néma csend...

Előzmény: LSU 106 (30543)
LSU 106 Creative Commons License 2024.04.06 0 1 30543

A legtöbb OBU-val felszerelt buszon ez így működik.

Előzmény: Noname167 (30542)
Noname167 Creative Commons License 2024.04.06 0 4 30542

XXI. században egy ekkora cégnél, ilyen informatikai háttérrel pontosan nem a gkv hanyagságának kellene lennie, hogy épp mi van kiírva a kijelzőre. Ennek automatikusan, GPS jel segítségével kellene átváltania az adott végállomáson mindenféle gomb megnyomása nélkül. Pesten már sok évvel ezelőtt megoldották a FUTÁR rendszerrel, hogy betáplálja az adott fordát a gkv, s a rendszer tudja, hogy mi lesz a következő járata, itt sem lenne annyira nehéz mutatvány, szerintem. 

Előzmény: Luf931 (30539)
Noname167 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 30541

Ne haragudj, valószínűleg annyira agyamra ment az új menetrend, hogy beképzeltem ezt, hogy nem lesz használatban. Ezerbocsi. :) 

Előzmény: bis1one (30529)
HumbiZozo Creative Commons License 2024.04.05 0 1 30540

Pont az ilyen hanyagságok döntik meg az egész "hova megy a busz" gondolkodásmódot. Sajnos nem egyedi eset, és napi rendszerességgel tapasztalom.

Előzmény: Luf931 (30539)
Luf931 Creative Commons License 2024.04.05 -3 1 30539

"Nem-irányhelyes kijelzésű 22-es."

 

Ez sajnos csak a sofőr hanyagsága. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (30538)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!