Keresés

Részletes keresés

MDmot-3026 Creative Commons License 2023.12.11 -2 1 4655

Akkor járunk továbbra is autóval.

 

Dehogy ennyire nagy. Ráfogják hogy elővárosi vonat, mert megáll Gödöllőn, Aszódon és Turán. Sose láttam rajta nagy tömeget. Ahova meg tényleg kellene (100a mondjuk), ott meg bohóckodnak a fecskékkel. Érdekes módon az oroszlányi bokorugróra, meg elég az egy egység flirt. 

Előzmény: Lali815 (4654)
Lali815 Creative Commons License 2023.12.11 0 1 4654

Megérkezett az új szerelvény összeállítás is!

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/bemutatkozas/belfoldi-utazas/vonatosszeallitas-szvor

 

 

 

Sajnos a Cívis IR vonatokon nem történt kapacitás emelés, továbbra is szóló FLIRT motorvonatok járnak rajta zömében.

A gyöngyösi IR-ek viszont 3 KISS-t is kaptak. Ennyire nagy lenne az utasszám Gyöngyös felé?

PettikkForum Creative Commons License 2023.12.07 -14 1 4653

Te is gondolkodjál már, mielőtt ilyen stílusban sértegetsz! Vagy ne csodálkozz, ha ezek után kitiltanak innen!

Előzmény: markwallis (4606)
névtelen Creative Commons License 2023.12.07 -2 1 4652

off:

Éppen van Covid és Influenza is:) Csak már nincs olyan médiája, mint korábban:)

Előzmény: H_CS (4651)
H_CS Creative Commons License 2023.12.07 -2 1 4651

Más vonalakon (98, 114, 121, 125, 146) is csökkentettek a vonathelyesítő járatok számán.

 

Járatok számát tekintve újra bevezették a járványügyi menetrendet - pedig nincs járvány.

Előzmény: Abymot (4647)
lesence Creative Commons License 2023.12.07 0 0 4650

A Keletiben most a gyakorlatban a sülyi és a gödöllői személyek önmagukba fordulnak csúcsidőben, vagy összeforgatják őket az Agria-Mátra interrégiókkal?

 

Mert ugye csúcsban a fentebbi vonatok dupla Flirttel vannak kiállítva, viszont az én olvasatomban a SZVÖR-nek megfelelő 10 perces fordulás nem éri el a hivatkozott - csatolt szerelvényre megállapított -  normaidő keretet.

Előzmény: István Gyuri (4644)
Dudari Creative Commons License 2023.12.06 0 1 4649

Gödöllőn lenne az éles fordulójuk, és kérdés, hogy arra 8 perc elég lenne-e?

 

Isaszegre délután Pest felől min 1-2 perc késéssel érkeznek ( Rákos pontos Akadémiaújtelep is Rákosliget plusz 1 Rákoscsaba újtelep és Rákoscsaba között plusz további 1 perc a késés. Állami telepeken mindig van felszálló onnan mivel a menetrend úgy van tervezve, hogy egyenesben jár ki a vonat, valóságban 80-as kitérőn jár ki így ott plusz 1 perc Gödöllő érkezés min 3 perc késés. Dupla 11 perc alatt fordul.

Délelőtt szóló kevés utassal száraz időben tud 0-1 perces késéssel közlekedni dupla már nem. A Keleti váltókörzeti 20-asok, a Kőfelső fázishatárnál levő 60-as a Rákos és Akadémiaújtelep közti fázishatár ami megakadályozza az egyből 120-ra kigyorsítást fokoz ezen.Szóló , ha Keltiből nem a 20 km/h as váltón megy ki Kőbányai indulóra a balra talán pontos lehet délelőtt , hétvégén kevés utassal. Azok amik Állami telepeken megállnak késnek e miatt.

 

Előzmény: Abymot (4642)
Abymot Creative Commons License 2023.12.06 0 1 4648

A 47-es vonalon viszont ütemes, kétórás vonathelyettesítő menetrend lesz.

Előzmény: Abymot (4646)
Abymot Creative Commons License 2023.12.06 0 0 4647

Más vonalakon (98, 114, 121, 125, 146) is csökkentettek a vonathelyesítő járatok számán.

Előzmény: Abymot (4646)
Abymot Creative Commons License 2023.12.06 0 0 4646

Közzétették a dec. 10-től érvényes vonathelyettesítő autóbusz menetrendeket: https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/kozlekedesimod-valtas-miatt-autobusszal-kiszolgalt-vasutvonalak-0

 

A 47-es vonalon tényleg nem érintik a helyettesítő buszok Magyarhertelendet és Godisa vá-t, a 103-ason az eddigi 4 pár vonathelyettesítő busz helyett már csak 2 párat tartalmaz a menetrend.

Mindenütt felhívják a figyelmet a Volánbusz járatokra is.

Abymot Creative Commons License 2023.12.05 0 0 4645

Úgy tűnik, hogy ismét zsákutcába jutottam a Hernád IC-k füzesabonyi megállításának kérdésével.

(És ez még csak a páratlan irány lett volna.)

Mindenesetre köszönöm a szakavatott észrevételeket, ennek a kérdésnek a boncolgatása szerintem nem volt (és adandó alkalommal később se lenne) felesleges.

Előzmény: István Gyuri (4644)
István Gyuri Creative Commons License 2023.12.05 0 0 4644

A szóló 8 perc alatt tud fordulni, de a dupla nem.

Viszont a Keletiben össze kellett volna forgatni a 120a-val, hogy elférjenek (és még akkor is feszesebb lett volna a vágányfoglaltság), a reggeli csúcs különösen érdekes lett volna, amikor még nincsenek sülyi Flirtek (volt már ilyen vgz-ban, de szerintem nem szerencsés, zavarhelyzetekben különösen nem).

Ahogy szoktam mondani: a menetrend mindig kompromisszum, sosem tökéletes...

Előzmény: Abymot (4642)
matyi918 Creative Commons License 2023.12.05 0 0 4643

Az S80-asokat akkor 5 perccel későbbre kellene tenni, vagyis ugyanolyan aszimmetrikusan érkeznének a Keletibe, mint a IR-ek. Viszont akkor Gödöllőn lenne az éles fordulójuk, és kérdés, hogy arra 8 perc elég lenne-e?

 

A Keletiben viszont jelenleg tud egy vágányon fordulni az S60-S80 egész órában. Ha Gödöllőre kerülne az éles fordulás, kérdés, a Keletiben van-e elég szabad vágánykapacitás? Illetve igen, a 8 perc elég rövidnek tűnik. Az esztergomi 9 perc is szűkös többször.

Előzmény: Abymot (4642)
Abymot Creative Commons License 2023.12.05 0 0 4642

"Gödöllőn nem tudna az S80 előtt haladni (:16)"

 

Az S80-asokat akkor 5 perccel későbbre kellene tenni, vagyis ugyanolyan aszimmetrikusan érkeznének a Keletibe, mint a IR-ek. Viszont akkor Gödöllőn lenne az éles fordulójuk, és kérdés, hogy arra 8 perc elég lenne-e?

 

"Inkább akkor Miskolcról induljon el :31-kor"

Még a :33-as indulás is kérdéses a gyakorlatban (bár közelebb lesz a valósághoz, mint az eddigi óra:30).

Előzmény: matyi918 (4640)
István Gyuri Creative Commons License 2023.12.05 0 1 4641

matyi918: Inkább akkor Miskolcról induljon el :31-kor

Kassáról 21-re érkezik (papíron, gyakorlatban inkább 22-23-ra), és még a jelenlegi 11 perces összezárás se nagyon megy...

Előzmény: matyi918 (4640)
matyi918 Creative Commons License 2023.12.05 0 1 4640

az a plusz 2 perc azt eredményezné, hogy Gödöllőn nem tudna az S80 előtt haladni (:16).

 

Inkább akkor Miskolcról induljon el :31-kor, de a páros irányba meg sehogysem férne bele a :25-ös Keleti indulás megtartásával.

Előzmény: Abymot (4639)
Abymot Creative Commons License 2023.12.05 0 0 4639

Összekapcsolva ezt egy korábbi témával:

Ez azt jelenti, hogy a Hernád IC egy füzesabonyi plusz megállással (aminek időszükséglete kb. +2 perc) is meg tudna érkezni a Keletibe :47-re (csak nem a Keleti előtt várna 2 percet, hanem ezt az időtartamot a plusz megállás során használná el)?

Előzmény: István Gyuri (4638)
István Gyuri Creative Commons License 2023.12.05 0 6 4638

Keletiből 40-kor indul a RJ/EC, ami 42-43 között még a második kijárat utáni váltókörzetet fogja (normál ügymenet szerint Fradi felé a jobb vágányon) - ezzel együtt nem tudna két vonat egyszerre bejáratot kapni Kőbánya felső felől, 45-re érkezve a Keletibe. Ezért érkezik kotta szerint 47-re az IC a Keletibe.

Előzmény: matyi918 (4637)
matyi918 Creative Commons License 2023.12.05 0 0 4637

Ez nem csak az alsópálya, hanem, hogy Kőbánya-felsőtől az új vágányon megy Keleti első bejáratig. Persze ott jobb állapotú a pálya, de plusz kitérőzés is van.

Előzmény: Abymot (4636)
Abymot Creative Commons License 2023.12.05 0 0 4636

Jó, igazad van, Gödöllőig összesen nem 3, hanem 2 percet vettek le, és Gödöllő-Keleti között összesen nem 5, hanem 4 percet tettek rá.

Az alsó pályát elvileg már augusztusban is figyelembe vették (ezért lett Rákos-Keleti 12 perc, és nem 10, mint a Csaba felől érkező IC-knek), persze lehet vitatkozni, hogy 2 perc többlet ehhez elég-e, viszont kötelező menetidőtartalékot is beleszerkeszteni a menetrendbe, amire a +4 perc még kicsit kevés is.

Előzmény: matyi918 (4635)
matyi918 Creative Commons License 2023.12.04 0 0 4635

Az augusztusi ábrához képest kicsit átrendezték a menetidőket: Ludas és Vámosgyörk között levettek 1 percet, Hatvan és Gödöllő között pedig 2 percet a menetidőből, viszont Gödöllő-Rákos között megnövelték 2 perccel, Kőfelső és a Keleti között pedig 3 perccel. Ez az +5 perc a végén talán valami kötelező menetidőtartalék. (4%?)

 

én úgy látom az IC519 alapján, hogy augusztusban

Hatvan (:55-:56), Gödöllő (:16), Rákos (:33), Keleti (:45), míg most

Hatvan (:54-:55), Gödöllő (:14), Rákos (:33), Keleti (:47). 

 

Így Hatvan-Gödöllő 20 helyett 19 (-1), Gödöllő-Rákos 17 helyett 19 (+2), Rákos-Keleti 12 helyett 14 perc (+2). 

 

Mivel ezek Kőfelsőtől az új 3. vágányon mennek, ezért is indokolt lehet a menetidőtöbblet.

 

Előzmény: Abymot (4632)
H_CS Creative Commons License 2023.12.04 -1 0 4634

A hegyesi haladás nem látszik az 1-es vonal ábráján, ami a többitől eltérően csak február 1-től érvényes.

 

Miért? Csak nem marad a pótlóbuszozás februárig?

Előzmény: Godolloi HEV (4627)
Blöky2 Creative Commons License 2023.12.04 0 0 4633

... ha nem zavar, hogy Abaújszántón módváltás van ;)

Előzmény: 1655exp (4625)
Abymot Creative Commons License 2023.12.04 -1 0 4632

"A hegyesi haladás nem látszik az 1-es vonal ábráján"

A végén kiderül, hogy az érintett 2 pár rjx továbbra is meg fog állni, csak utas nem szállhat le?

 

"A 80-ason a páratlan IC-knek 9 perc lesz a menetideje Kőbánya felső és a Keleti között."

Az augusztusi ábrához képest kicsit átrendezték a menetidőket: Ludas és Vámosgyörk között levettek 1 percet, Hatvan és Gödöllő között pedig 2 percet a menetidőből, viszont Gödöllő-Rákos között megnövelték 2 perccel, Kőfelső és a Keleti között pedig 3 perccel. Ez az +5 perc a végén talán valami kötelező menetidőtartalék. (4%?)

 

"A Coronát Tápiószecsőn előztetik (8 percet áll ott)."

Mehetne már Szolnoktól a Békés IC mögött, de gondolom abból indultak ki, hogy amelyik pontos, az hadd menjen, és csak közvetlenül a Sülysáptól besűrűsödő elővárosi szakasz előtt állítják be menetrendileg a két vonat között a Keletibe érkezési sorrendet.

Előzmény: Godolloi HEV (4627)
Abymot Creative Commons License 2023.12.04 0 1 4631

Néhány éve megvalósítható lett volna (persze az IC 10 percnél nagyobb késése esetén ez se működhetne). Azóta a járműhelyzet és a pályaállapotok is csak romlottak.

Tavaly menetrendváltáskor még támogatták az innovációt, beleértve néhány mellékvonal revitalizációját is - annak ellenére, hogy  a jármű és a személyzet már akkor is kérdéses volt.

A mostani miniszer viszont legszívesebben egyetlen mellékvonalat se látna, pláne nem személyforgalommal :((

 

Előzmény: 1655exp (4625)
Letlev159753 Creative Commons License 2023.12.04 -5 0 4630

Ha megállna több vonat Érd-alsón akkor megoldódna térség zsúfoltsági problémája.

Előzmény: nememlexemki (4611)
Letlev159753 Creative Commons License 2023.12.03 -2 0 4629

Hibrid IC-re lenne szükség ezen a vonalon is.

Előzmény: Dudari (4624)
M63,012 Creative Commons License 2023.12.03 0 0 4628

A menetrendváltástól érvényes az 1-es kilépő haladás... ;-)

Előzmény: Godolloi HEV (4627)
Godolloi HEV Creative Commons License 2023.12.03 -1 0 4627

A hegyesi haladás nem látszik az 1-es vonal ábráján, ami a többitől eltérően csak február 1-től érvényes.

A 80-ason a páratlan IC-knek 9 perc lesz a menetideje Kőbánya felső és a Keleti között.

A Coronát Tápiószecsőn előztetik (8 percet áll ott).

Előzmény: Abymot (4620)
bendeguz90 Creative Commons License 2023.12.03 0 0 4626

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!