akkor lesz katasztrófális a helyzet, szerintem 5-10 éven belül és mindegyik szolgáltatónal, ha az ,,öregek" nem fognak már buszt vezetni, össze fog omlani a közösségi közlekedés az utánpótlás hiánya miatt...
Persze, hogy nem tapasztaltad, mert betartod a játékszabályokat, nem a kiskapukat keresed, és a kibúvókat, hogy mit miért nem lehet megcsinálni, főleg nem havi nettó 800ezer alatt :)
Időnként ha bemegy az ember egy tartózkodóba, megfájdul a feje. Semmi sem jó, de akkor miért is csinálják? Sokszor csak egymás hergelik, egymásra licitálnak.
Budapesten belül csodákat senki ne várjon. A 3 cég nagyjából ugyanazt nyújtja, mindenhol vannak jobb, és rosszabb helyek is, ki mit szeret. És igen, pénzben sincsenek csodák. Nyilván, aki a hirdetésben szereplő átlag közelében, vagy fölötte kap, nem fog mocorogni, elégedett lesz. Aki alatta, megy a másikhoz, és köpköd, hogy a közelében nem járt soha :)
Vannak vándormadarak, ide-oda mocorognak a cégek között, majd visszatérnek, hogy mégis jobb volt. Az Arrivához is érkezett ember nagy mellénnyel, majd 3 hét után inkább felmondott, a küszöb alatt kúszott vissza az előző cégéhez.
Persze Budapesten kívül sem feltétlenül jobb a helyzet, a Flixnél maximum a csókosok alszanak minden este a saját ágyukban, sőt: sokszor éjjel kell menni. A munkásjárat, különjárat pedig olyan, mint a kutya vacsorája. Ha van fix melód, általában időben jön a fizetés is, de a műszaki állapot sokszor megkérdőjelezhető, a szervízháttér különösen, és ha kibírta a szekér a napot, még jöhet végzésnél a nagytakarítás is. És ha nincs megrendelés, pénz se lesz...
Hát én több mint 6 éve vezetek Budapesten, igaz világ életemben "csak" besegítő voltam, de soha nem tapasztaltam, hogy élhetetlen lenne a BKK és lehetetlen lenne velük együtt dolgozni... Van jelenleg a városban úgy nagyságrendileg kb 3000 buszvezető, azért azt is kétlem, hogy ezek mindegyike megszállott lenne (illetve konkrétan tudom is, hogy nem az).
Hogy kinek mi jön be, az megint emberfüggő; volt olyan aki pár hónap Volánbuszozás után kb sírva jött vissza az arrivához és igencsak felértékelődött a szemében a cég, de tudok olyanokról is, akik külföldön nyomták, flixeztek, különjáratoztak, stb. Egyik sem egy leányálom, a semmiért sehol nem fognak fizetni, legfeljebb "máshogy szar".
Hivatalos statisztikát nem tudok mondani, de tapasztalataim szerint takarékosabbak, mint a Citarók voltak, nekem emlékeim szerint mindig 50 liter alatt maradt a csuklós, akármilyen vonalon voltam, még akkor is, ha egész nap ment a klíma. A szólóknál talán kisebb a differencia az MAN-ek javára.
Aki ma itthon buszt akar vezetni az vagy buszfan volt (van) vagy megunta a kamionozást (mint én pl) vagy megszállott.Namost mind a 3 csoportnak van némi fingja a bkk alatti cégeknél való munkáról,és ha mindenáron vágya a buszozás akkor a) volánbuszhoz megy (nem agglóra) b) flixbus alvállalkozóhoz megy c) különjárati/munkásjáratozó maszekhoz megy. Az a) példa megyétől függően -100 ezer,a b) + 50 ezer a c) - 100 ezer vagy ugyanannyi.A nyugodt(abb) körülmények többet érnek mint némi pénz.
Keresik, de a magyar emberek nagy része a jelek szerint úgy gondolja, hogy ő ezt szaros nettó fél milláért havonta nem fogja csinálni... Inkább okoskodik, panaszkodik, sír az interneten (lásd alant) de buszt vezetni azt nem fog, mert nehogymá'
Tudom, hogy a BKK-nak az a kirakatvonala, de amúgy pont oda nincs semmi értelme elektromos buszokat járatni, hisz' az MAN csuklósok simán eljárkálnak 30-32 literből, ráadásul ott a kerozingőzben kb tök mindegy, hogy van-e mellette egy kis gázolajfüst is...
Prágai mintára bedrótozni a gyorsforgalmit a Kökitől Ferihegyig, esetleg pluszba Corvintól a Nagyvárad térig az ex buszsáv fölött aztán rendeljünk rá 18 vagy 24 méteres trollinokat :)
Ezzel kapcsolatban csak azt látom problémának, hogy a jellemző futás a 100E-n 400 km körül van, rezsi nélkül. Van olyan elektromos típus, ami stabilan tudja ezt, időjárástól függetlenül? Vagy átvariálják az egész fordarendet és elérik, hogy a reptérre legyen telepítve töltő, hogy lehessen napközben tölteni? Vagy napközben becserélgetjük a kocsikat garázsból? (Ezek szerintem garantáltan plusz kocsi(ka)t igényelnek.) Szóval értem én, hogy fancy lenne elektromossal járni a reptérre, de sok kérdést felvet még a történet.
Cimbora, azért a hozzászólásért kár volt leporolni az n+1. fikanickedet, annyira azért nem vagy tökös, hogy ezt a sok okosságot az eredeti neveddel írd be? És akkor még jól fel is pontozod magadat, hátha úgy nagyobbat üt a mondanivalód, édes istenem...
Majd ha 10-20% körül lesz tartósan a kimaradó járatok száma, akkor beszélhetünk "katasztrófáról" meg "abszurditásról", most az, hogy pár napig ez a szám 2-3% körül mozog, szerintem még nagyon nem az. Én annyit látok, hogy Józsi a cukrász, Tibi az árufeltöltő, Sanyi a bölcsész meg Feri, a gimnazista bújja a winmenetrendet és egymást cukkolva nagyon puffog azon, hogy kimarad néhány busz (értsd: akár 20 db is egy nap a kb 460-ból). A jövő héten meg majd valami máson; most az arriva, akkor meg a BKV lesz az, akit nagyon utálni kell.
A hozzászólásaimban amúgy nem tudom mi a "hátsónyalás", főleg, hogy mi az "ész nélküli" benne, felvilágosítanál?
Illetve az is érdekelne, hogy akkor milyen megoldási javaslataid vannak, mert a másik csillagszeműtől egyelőre annyira telt, hogy csökkentsük le a kiadott buszok számát vagy 20%-kal MINDIG, mert ugye Münchenben is... Szóval?
Utóbbit kivenném a képből, mert azoknak még bőven nem esedékes a csere, szóval összességében 240 db "lecserélendő" buszról van szó.
Újonnan érkező kocsi opciók nélkül 240 db (3*50+90), opciókkal 285 db, természetesen inkluzíve az ismeretlen megosztású elektromosokkal. Tehát összességében opciók nélkül is meglesz darabra, viszont az elektromosok eloszlásában még van játéktér. Úgyhogy én itt keresném a csalafintaság okát. Az SGY-k meg bőségesen megoldhatók opcióból, ahogy anno a PDN-ek is jöttek.
Ritkán szólok hozzá, de ezt az ész nélküli hátsónyalást, amit lefolytatsz, nem hagyhatom szó nélkül. Az Arrivánál tagadhatatlanul katasztrofális a helyzet, a személyzethiány gyalázatos méreteket ölt. Ma például Dél-Pest (BKV) pótol csuklós VanHoollal a 153-ason. Abszurd.
De nézzük tételesen, melyik arrivás forgalmira milyen BKV-s buszt adtak ma ki! (A vegyes vonalakon csak az arrivás forgalmi számokat vettem figyelembe.)
BPI021, BPI048, RVY615 @ 282E/284E
FKU940, LOV868 @ 35
SKR736 @ 71/152/179
RCT312, AADI659, SGY984 @ 153/154
NLE854 @ 158
MMM133, AABP907 @150/150B
PDB703, AADR755 @ 133E
PDB719, PCC925 @ 8E
PDB710 @ 101B/101E
AADI657, AADR752 @ 139
FLR724 @ 196/196A
És persze ne felejtsük a totál üres forgalmi számokat sem! A 8E-n ma 18 óra körül tartósan hiányzott 4 busz a vonalról, a reggeli csúcsban(!) 196-osról 2 busz hiányzott.
Én már alig tudom követni, ezért próbálom most össze szedni nagyjából.
Arra emlékszem, hogy a 194-es eleinte (talán pár évig?) Arriva/BKV koprodukció volt, és csak később lett tisztán Arriva. Néhány eltévedt PDN-t leszámítva az évek alatt (utaztam ilyenen itt) kizárólag NAY.
Nekem az nem teljesen kerek, hogy a C2 miért csak 50 db? NAY-ból 75 db van. Meg ugye kis keverés is lett a rendszámokkal, mert végül a PDN-ek az előbbieket váltották az Andorban, de kvázi szerződés szerint azoknak 2025 után a Szállító környékén kéne járniuk (a metrópótlás keretében lettek lehívva és ha jól emlékszem, abból lett Arrivás a 35, 138, 194, stb).
Köszi a konkrét adatot, akkor tessék a többi fanyalgónak is jól megnézni, hogy a ~700 startból 14 nem lett kiadva, ez az, ami miatt néhány nagytudású már központilag, menetrend szerinti ritkítást rendelne el, bravó.
Ráadásul egy pillanatnyi értéken rugóztok, holott korábban meg éppen az arriva teljesített jobban és lehet, hogy 2 hét múlva megint tök más lesz a helyzet...