Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

macivolvo Creative Commons License 2001.07.30 0 0 150
Azért sajnos néha hallani a szerelők szájából "Jó lesz az úgy, úgysem látszik" és "Kit érdekel, nem az enyém!" mondatokat. Persze csak félfüllel, mert nem az ügyfélnek szánják...
Előzmény: niváskarcsi (149)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.07.30 0 0 149
bosibo. A tv szerelőhöz is bemész, meg az étterem konyhájába?Az autó nálunk olyan mint a foci, mindenki ért hozzá,meg túl nagy feneket kerítünk a saját kocsinknak,pedig tudomásul kell venni.Az autó is egy tárgy mint egy bármilyen más gép,azért van,hogy szolgáljon, és ne mi legyünk a rabszolgái.
szia.
Előzmény: bosibo (144)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.30 0 0 148
Bal hátsó volt, de ez nem változtat azon, hogy a magyar sz@r utak miatt gyorsabban megy tönkre az autók futómüve.
Előzmény: bosibo (147)
bosibo Creative Commons License 2001.07.30 0 0 147
C16SE!
Amit leírtál, az is azt támasztja alá, hogy kevés az igazán lelkiismeretes, alapos szerelő. Az említett hiba is szerintem inkább a magyar utak, mint a Toyota minőségére vezethető vissza. Ugye jobb oldali volt a szilent? Az úton általában jobb oldalon van több úthiba.
Mikor én a kocsit szervizbe viszem, teszek a csomagtartóba szilikon sprayt, és én fújom be vele a felemelt kocsi első féltengely külső és belső gumiharangokat... Nem szólnak érte (de rendesek!). :-))
Na most csak ennyit!
Előzmény: Törölt nick (146)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.29 0 0 146
bosibo!

Pont a Toyotával van egy érdekes történetem:
Kollégám autójának a hátuljában valami kopogott. Elvitte a szervízbe, kicseréltek valamit rajta (valóban megtették, mert utána megnéztük aknán). Ugyanúgy kopogott. Visszament, nem találták a hibát, és a lengéscsipire fogták. Kollégám vett akciós KAYABA (remélem jól írtam, ez a gyári beszerelés is) lengéscsipiket. Beszereltük házilag. Teszem fel a kereket és - én mindig megnézem, hogy nem kotyog-e valami - érzem, hogy 0,5-1,0 cm-t!!! lötyög. Kis vizsgálódás után kiderült, hogy az egyik szilent ment sz@rrá. Persze meg kellett rendelni. Mondanom se kell, hogy addig kopogott. 1 hét mire megjött (tengellyel együtt kellett megrendelni???), beszereltük és láss csodát megjavult a kocsi. Mindez 125 ezer kilcsi után történt.

Előzmény: bosibo (144)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.29 0 0 145
Egy igazán jó szerelô biztosan így csinálja, majd szólj, ha találsz egyet. Én csak olyan szervizbe viszem a kocsit, ahol mellette állhatok, vagy legalább egy üvegfalon át nézhetem. Nem úgy nyúl hozzá, ha tudja, hogy figyelik.
Előzmény: niváskarcsi (143)
bosibo Creative Commons License 2001.07.29 0 0 144
Karcsi!
Én SOHA nem hagyom ott az autómat, bármilyen jól is dolgozzanak a szerelők!! Én is szakmabeli voltam, tudom, mit kell csinálni, mit kell megnézni, és néha én szólok a szerelőnek, hogy valami elmaradt... És a gép alá is nézek, mert az a biztos, amit én is látok!
Lehet, hogy sokan ezt nem szeretik, de bocs: én fizetek, én vagyok az ügyfél...
Azért a Toyotán nem sokat kell nézegetni, ill. csak nézegetni
Szia!!
Előzmény: niváskarcsi (143)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.07.29 0 0 143
Mindegy.hogy ott állsz vagy nem, a jó szakember úgyanúgy jól dolgozik mindkét esetben, beleszólni meg úgysem enged mert tudja mit kell tennie,ha meg téved azt laikus úgysem veszi észre ,mert a hibát azonnal kijavítja.A Toyota az mondja az autót javítsd meg elsőre jól.Bent lenni a műhelyben meg tényleg balesetveszéjes,ügyfélre nem lehet biztosítást kötni.
Előzmény: kivi (141)
Degeczi Creative Commons License 2001.07.21 0 0 142
Teljesen valtozo. Nem feltetlenul csak stiklik miatt ellenzik az ottleted: ha benn barmilyen baleset tortenik egy ugyfellel (marpedig konnyen tortenhet) azert ok felelnek.
Előzmény: kivi (141)
kivi Creative Commons License 2001.07.21 0 0 141
A szervizek mennyire engedig meg (viselik el) hogy a javítás alatt bemész a műhelyebe és figyeled a munkát? Mert engem is érdekelne hogy mi történik a falak mögött. Egyrészt mert műszaki ember vagyok, másrészt mert tudni akarom mire megy a pénzem.
Előzmény: Törölt nick (140)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.21 0 0 140
kivi!

Én egy vizsgát csináltatok, csak nem pecsételnek meg ilyesmi. Azt hiszem közlekedés biztonsági felülvizsgálatnak hívják.
Nézik:
- fékek állapota, fékhatás stb
- lengéscsipik
- futómü (rázópadon, na ott kijönnek a hibák, az Öregem azt hitte zacsiban kapja vissza a Ladáját)
- emisszós értékek
- lámpák
- stb. amit egy vizsgán is csinálnak
Mondjuk én maximalista vagyok, de bármikor el mernék indulni az autómmal egy Európa körútra. Ha van hiba azt vagy kijavítom, vagy kijavíttatom, de akkor is ott állok az autóm mellett (így egy kicsit jobban odafigyelnek).

Kreta Creative Commons License 2001.07.20 0 0 139
Egy váltóolaj csere mennyibe kerül kb? Honda Civic '85
turbo2 Creative Commons License 2001.07.13 0 0 138
A turbó nyomását olasz autóban is ugyanúgy mérheted mint bármelyikben. Nyomásmérővel. Ajánlott méréstartomány 0-3 bar. Néhány helyen lehet kapni -1-3 baros múszert is ez nagyon jó mert a szívást is lehet mérni.
Egyébként egy gumicső kell amivel a nyomásmérőt a nyomott oldalon rácsatlakoztatod a motorra. Hogy hol az típusfüggő, de lehet találni helyet. Ezzel azonban csak korlátozottan tudható meg a turbó állapota. Annak állapotára sokkal inkább utal az olajfolyás , kotyogó(tulzottan) tengely, törött lapátok stb. Ezeket azonban inkább bízd szakszervízre, mert kézzel megmondani, hogy a kotyogás mekkora az a sátánizmus témaköre.
Előzmény: farkas16 (116)
SzLaci Creative Commons License 2001.07.12 0 0 137
Sziasztok!

Van egy kis problémám... Suzuki Vitarához keresünk megbízható és nem méregdrága szervízt/szerelôt aki nem rajtunk akar meggazdagodni, nem az én kocsimmal megy fagyizni, és már látott ilyen autót, stb. Tudom, nehéz ügy és nem ez a reklám helye, de e-mailban vagy a Suzuki Vitara fórumon megköszönnénk a segítséget!

Köszi

Nick Grabowsky Creative Commons License 2001.07.04 0 0 136
Nekem egy Opel Kadettel volt ez a jelenség. Ha injektoros az autó, próbáld ki a következőt: amikor "felakadt a fordulatszám" húzd le a pillangószelep jeladójáról a kábelt. Nekem ilyenkor szépen beállt a 850-re, ugyanis a jeladóban volt valami kontakthiba és nem mutatta a vezérlőelektronikának hogy most ő alapjáraton van. (remélem a te jeladódban szintén a "szakadás" állapot mutatja az alapjárati pozíciót...)

Nick

Előzmény: kivi (133)
kivi Creative Commons License 2001.07.04 0 0 135
Látom vágod a témát!
Amit az előbb írtam, az kb. 1 hete jeletkezett először.
Viszont az alapjárattal nekem is (mint az Indexen eddig _minden_ Escortosnak) vannak kisebb gondjaim. Sokan olyan súlyos gondokról panaszkodnak, hogy 500rpm alá esik vagy le is fullad, gázadáskor rángat, stb.
Nekem 'csak' annyi a bajom, hogyha a meleg motort leállítom (pl. kútnál) és pár perc múlva újraindítom, akkor az alapjárat lüktet, 800 és 1200 között ingázik. Ha ilyenkor adok 1-2 gázfröccsöt akkor beáll a normális 8-900rpm-re-
Előzmény: QuadCam (134)
QuadCam Creative Commons License 2001.07.04 0 0 134
kivi
Nekem is ezt csinálja (Alfa), az ok, hogy a fojtószelep nem tér vissza alapállapotba, hanem egy picit nyitva marad, terhelés nélkül ez kb. ilyen "alapjárati" (mert ilyenkor nincs a szó szoros értelmében véve alapjárat) fordulatszámot eredményez. Nekem melegen szokott előjönni, amikor már egy ideje állandó gázon megyek. Valszeg a gázvisszahúzó rugó nyúlik egy keveset ilyenkor, és nem húzza olyan erővel vissza a pillangószelepet, mint kellene. Másik lehetőség, hogy a fojtószelep-jeladó kh-s vagy nincs jól beállítva és a gázt visszaengedve nem adja meg a jelet a vezérlőelektronikának, hogy most pedig alapjáratot produkálj. Én már dolgozom a megoldáson, nem egy nagy hiba, csak marha bosszantó. Ja és még az alapjáratszabályzó szelep is lehet, ha szorul, de annak súlyosabb jelei lennének valószínűleg (néha nehezen indul, ingadozik az alapjárat, gázelvételkor fulladozik).
Előzmény: kivi (133)
kivi Creative Commons License 2001.07.04 0 0 133
A következő jeleséget produkálja néha a kocsim: 2500-3000rpm körül megyek, elveszem a gázt, kinyomom a kuplungot, de a fordulatszám nem esik egyből vissza, csak igen lassan. Ilyenkor a megszokott 850-900 körüli helyett 1500 az alap, amire visszamegy. És amilyen hirtelen előjön a probléma, úgy el is múlik. De roppant zavaró.

Amikor múltkor fellfort a hűtővizem, akkor volt hasonló reakciója a motornak. Most azonban szó sincs felforrásról.

Xolo Creative Commons License 2001.06.29 0 0 132
Mennyit fogyaszt városban egy 1.3 vagy egy 1.4-es motorú Escort? Hallottam olyat, hogy bekajálja a 10 lityit. Az én 1.3 opel motorom 6 litert evett, ha ovcsiban mentem vele, 7-8at, ha nyomtam neki.
Előzmény: kivi (128)
Pepin Creative Commons License 2001.06.28 0 0 131
Én áprilisban estem túl egy autóvásárláson és előtte feltúrtam hegyet-völgyet egy használtautó katalógusért, végül egy benzinkútnál találtam. (Az újságosok már tél végén visszaküldik a remittendát.)
Később csak kíváncsiságból csekkolgattam és általában minden benzinkútnál volt. Olyan 1500 pénz körül mérik.
Előzmény: Xolo (127)
kivi Creative Commons License 2001.06.28 0 0 130
Már sok topicban elsírtam a panaszomat: itt a teljes sztori.
Előzmény: Törölt nick (129)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.28 0 0 129
"Most az a legnagyobb bajom, hogy kiszurkálták a kerekeimet. És a környéken még 50 autóét. De ez éppúgy nem típusfüggő mint a lerohadt ventillátor."
Na ezért nem irigyellek ...

Macibb

Előzmény: kivi (128)
kivi Creative Commons License 2001.06.28 0 0 128
Emiatt ne aggódj. Ez nem típushiba, egy villanymotor szinte 'bármikor' meghalhat. Ezt nem lehetett tesztelni a próbaúton. Vagy működik, vagy nem. Akkor még működött. Tipikus pech.

A használtautó katalógust én nem láttam, egy itteni társunk volt olyan kedves, és nagy melóval begépelte az Escortos részt. Ezt be is idéztem neked. Azt a katalógust szerintem újságárusoknál lehet kapni, akárcsak a Képes AutóExpresszt. Kérdezz körbe itt a fórumon, biztos tudja valaki a pontos címét és fellelhetőségét.

Most az a legnagyobb bajom, hogy kiszurkálták a kerekeimet. És a környéken még 50 autóét. De ez éppúgy nem típusfüggő mint a lerohadt ventillátor.

Előzmény: Xolo (127)
Xolo Creative Commons License 2001.06.28 0 0 127
Kivi!

Pont most készülök Escortot venni, nem túl bíztatóak a jeleid :(((
Amiért kereslek valahol lejebb hivatkoztál egy használtautó katalógusra, és hogy ott mit találtál a Ford Escortokról. Pontosan milyen katalógus ez? Szertnék én is hozzájutni egy ilyenhez? Meg tudnád mondani a pontos címét/ kiadás dátumát? Ha túl régi, akkor esetleg megoldható lenne valahogy, hogy a te példányodat lefénymásoljam? Válaszod előre is köszi!

Előzmény: kivi (125)
Janibacsi Creative Commons License 2001.06.28 0 0 126
No, mit találtál a motor belsejében??

Jano

Előzmény: kivi (125)
kivi Creative Commons License 2001.06.24 0 0 125
Cseréltünk csatlakozót is, de az is így járt.
Előzmény: Törölt nick (124)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.24 0 0 124
Ez valószínűleg a vezető keresztmetszet helyi lecsökkenésére vezethető vissza (vezeték erei részben szakadtak, vagy rossz érintkezés). Ha az ok a csatlakozó gyenge érintkezése volt, lehet, hogy nem is fogsz semmi különöset látni a motor belsejében. Kíváncsian várom a látleleted.

Macibb

Előzmény: kivi (123)
kivi Creative Commons License 2001.06.23 0 0 123
Kicserélték a komplett ventillátort... drága volt. :-(
Elhoztam a régit, és megtanulmányoztam :-) A csatlakozo körül előbb elolvadt, majd szénné vált a műanyag. A belsejét holnap nézem meg. Valaminek okoznia kellett ezt az irreális hőt.
Előzmény: kivi (122)
kivi Creative Commons License 2001.06.12 0 0 122
Először csak tüneti kezelés volt, a felmelegedett motor miatt elolvadt kábeleket+csatlakozókat cserélték ki. A szerviz elmondása alapján 'nem tudták előidézni' a túlmelegedést, így arra gondoltak, hogy valami 'múló' hiba okozhatta ezt. Aztán kicsivel később megint beadta a kulcsot, de ekkor már a márkaszervizbe vittem. Ők is kicserélték a kábeleket, és ezután sokáig jól működött. Most viszont ismét elege lett, és nekem is...
A menetzérlatra én tippeltem (szakmai ártalom :-), a szerelő csak a tüneteket sorolta fel: túlmelegszik a motor, elolvasztja a környezetében lévő kábeleket. Lehet hogy egészen más a probléma. Megbeszéltem, hogy bármilyen fejlemény esetén értesítenek. A kicserélt alkatrészeket pedig visszakérem tanulmányozásra. :-)
Előzmény: Törölt nick (121)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.12 0 0 121
Miből állt a "javítgatás"? Nekem az utastéri ventillátor motorját tekercselték újra tavaly 5000 Ft-ért és azóta nincs vele semmi gond annak ellenére, hogy nálam az gyakorlatilag folyamatosan jár, mert a nyitott ablaktól könnyen huzatot kapok.
Az elmúlt 15 hónapban egyébként én 3x cseréltem hőkapcsoló gombát, mert az előzők meghaltak és nem kapcsoltak be szükség esetén (a tünet vízforrás stb. ahogy Te is találkozhattál vele). Szükséghelyzet esetére van egy darab drótom, amellyel rövidre tudom zárni a döglött gombát és így folyamatosan járó ventillátorral üzemelhetek, amíg ki nem cserélem.

Macibb

Előzmény: kivi (120)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!