Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Trebitsch Creative Commons License 2002.06.07 0 0 459
Másrészt pedig (bocsi, elkapkodtam az elküldést) a maximális vákuum akkor van, ha forog a motor, és zárva a fojtószelep. Ez egy viszonylag állandó értékű vákuum, erre méretezték azt az agykapcsolót is.
A visszacsapószelep hatására mindig ennyit kap. Anélül meg amennyi épp abban a pilllanatban van.
Előzmény: Trebitsch (458)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.07 0 0 458
Minek a visszacsapószelep? Hát hogy álló motornál is legyen vákum az agy kapcsolószerkezeténél - és a motornak ne azzal kelljen kezdenie a beindulást, hogy üresre szívja az összes vákumos kütyüt. :)
Mindnél van visszacsapószelep, féxervo stb.
Előzmény: atompyka (457)
atompyka Creative Commons License 2002.06.07 0 0 457
A szívótorokból kapja a vákuumot az első agy kapcsolója. Közvetlen a torok után van egy visszacsapó szelep (ami nekem meghalt), azt próbálom kideríteni, mi a funkciója.
Amit írtál, az alapján gyakorlatilag mindig vákuum van, ha jár a motor (nem előre áll a "légcső"). Akkor minek a szelep?

ATom

Előzmény: Trebitsch (456)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.07 0 0 456
Normál szívómotornál nemigen - turbósoknál perszehogy.
Egy kivétel elméletileg van: az előrefele álló levegőbeszívó-nyílás kap egy kicsit nagy tempónál a torlónyomástól. (Gázüzemű motorok észreveszik.)
Namost ha teljesen nyitott a fojtószelep, vagy dízel az a motor, akkor elvileg a szívócsőben tud lenni egy picike túlnyomás.
Miért kérded?
Előzmény: atompyka (445)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.07 0 0 455
Dehogy általánosítok. Te általánosítottál, azt mondtad, hogy a márkaszerviz rulez.
Én meg mondtam, hogy vagy igen, vagy nem. :)

Márkaszervizzel is rá lehet fázni lyól. Attól függ, milyen a szerelő, aki ott dolgozik. Vannak jók, meg vannak rosszak - ennyi az egész.

Előzmény: uhuhu (450)
Jatis Creative Commons License 2002.06.07 0 0 454
Ebben igazad van, de Ő azt kérdezte, hogy kinek mi a tippje, mi meg ezen milyen jót vitatkoztunk:)))))
Előzmény: uhuhu (453)
uhuhu Creative Commons License 2002.06.07 0 0 453
jééééé. most vettem észre, hogy 2 emberrel leveleztem :))))

na mindegy.

amugy, meg biztosan elöfordul, hogy tévesen cserélnek ki valamit, vagy levesznek egy kicsikét, de a sarki szerelömühely is kicseréli azt a nem hibás alkatrészt, mert ugye ö belefektette a pénzét, és nem biztos hogy egy ugyanolyan auto betér ugyanolyan hibával.

viszont a szervizes meg a tv szerelésért fizet, és a tv szerelö veszi le nagyon, mert ahoz meg ö nem ért.

ilyen világban élünk :(((

Előzmény: Trebitsch (449)
atompyka Creative Commons License 2002.06.07 0 0 452
A suzukisok mindenesetre azok. Tisztelet a kevés kivételnek.

ATom

Előzmény: uhuhu (450)
Jatis Creative Commons License 2002.06.07 0 0 451
Nem azt mondtam, hogy a sarki szervizbe vigye, hanem olyan helyre, ahol mondjuk légzsákra specializálódtak, vagy esetleg azon gyártmányú és tipusú autóra, mert ott általában ismerik a tipushibákat, míg a szakszervizekben csak a gépre hagyatkoznak.
Előzmény: uhuhu (448)
uhuhu Creative Commons License 2002.06.07 0 0 450
ez egy történet.
miért általánositasz???
ez nem azt jelenti, hogy az összes márkakereskedö köcsög.

Te még soha nem nyultál félre???

és akkor is én köcsög márkakereskedésben dolgozo mondtam meg , hogy miért világit a szeát légzsáklámpája.

na most akkor???

Előzmény: Trebitsch (449)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.07 0 0 449
Ööööö... Izé.
Szóval vagy igen,
vagy nem.
Előzmény: uhuhu (448)
uhuhu Creative Commons License 2002.06.07 0 0 448
azért most légzsákhibás ember ellen beszéltél.

simán szidta azt az embert, aki megmondta, hogy mitöl nem müködik az légzsák.

ö 3 napig méregetett, cserélgetett ezt-azt, szidott mindenkit, és még mindig nem müködik.

akkor most az az ember volt a köcsög, aki azt mondta, hogy cserlkni kell???

Én el szoktam szállni szakszervizes emberektöl, mivel kb 100 szor bebizonyitottam mindenkinek élöben, hogy inkább 10.000 a márkaszerviznek, mint több hét telefonálgatás, kocsikázás alkatrészért, keresni olyan embert, aki kicsit ért hozzá, és ha nem jön be akkor ugyis 10.000 a márkaszerviznek. csak akkor már kétszer annyiba van.

És a márkaszervizben azért értenek egy kicsit hozzá, mefrt ott a változásoknál van tanfolyam, kapcsolási rajz, müszer stb.........
És a lényeges: van a munkájukra garancia!

amig a kokler sarki szerelö, csak probálkozik, vagy bejön, vagy nem.

Előzmény: Jatis (447)
Jatis Creative Commons License 2002.06.07 0 0 447
Azért nem kell mindig annyira elszállni a szakszervizes emberktől, mert azoknak kiadják a gyári leírást, meg odaállítják a géphez, pedig életében nem is látott olyat, de van érettségije és felvették a garanciális szervibe, és azt tudja csak mondani amit a gép kiír, de néha még a gépet se tudják kezelni. Jártam már így, szóval olyanhoz kell menni, aki nem szakszerviz de specializálódott egy tipusra, ott általában tudják is mit csinálnak.
Előzmény: uhuhu (446)
uhuhu Creative Commons License 2002.06.07 0 0 446
nem olvastam tovább, de a leirás alapján a légzsák átvezetöröl van szo.

mivel az egy biztonsági berendezés, addig nem müködik -ég a kontrol lámpa, amig nem törlik a hibakodot. függetlenül, hogy jo-e az alkatrész, vagy sem.

Miért gondolja mindenki, hogy ha egy hozzáértö azt mondja, hogy csere, akkor egy nemhozzáértö kiméregetésével meg lehet oldani a hibát???

azért szoktzák mondani, hogy az átv ezetö csere, mert egy ici-pici kontakt hiba miatt többször ég a kontrol lámpa, és máris megint öket szidod.

Igy elsöre elháritotják a hibát, és mindenki meg van elégedve. Te is mert jo az auto, ök is, mert eladták és megcsinálták.

Előzmény: ZIB (443)
atompyka Creative Commons License 2002.06.07 0 0 445
Üdv!

Előfordulhat-e olyan üzemállapota a motornak, hogy a szívócsőben nem vákuum, hanem túlnyomás van?

Köszi!
ATom

Jatis Creative Commons License 2002.06.07 0 0 444
ZIB
Mont mondtam VW-hez nem igazán értek, de a helyedben bemennék egy kereskedésbe, megmutatnám nekik a dobozt, hogy ez rossz, és mi ez és mennyibe kerül, "mert lehet, hogy tönkretetted az ügyfél autójában"!! Egyből megtudod mi az, és hogy azt keresed-e. A többi mérés kérdése.
Előzmény: ZIB (443)
ZIB Creative Commons License 2002.06.07 0 0 443
Hello Jatis! Az az igazság, hogy amikor lekérdeztettem a computert a szakszervizben ők is azt mondták, hogy a kormányban lévő forgó érintkező a rossz és ki kell cserélni (mindezt megérzés és ránézés alapján. Semmit nem mértek, csak cserélni akarták. Mivel ennek a kis vacak kapcsolónak (érintkezőnek) ára 42000 Ft + beszerelés (ami kb. 5 perc munka és elkérnek érte 5000Ft-ot) ezért kicsit én is szemügyre vettem mielött a csere mellett döntöttem volna. Mivel jó állapotúnak találtam kinézetre, ezért én ki szedtem és végigmértem. A mérés alapján teljesen jónak tünt. Ezután biztos ami biztos egy ismerős álta szereztem kölcsönbe egy vadi új kapcsolót (ha jó, akkor megveszem, ha nem akkor meg visszaadom alapon), amit beszereltem és a hiba továbbra is megmaradt (tehát nem ez a rossz alkatrész)! Ekkor ment el a kedvem a szerelőktől, ugyanis ők csont nélkül kicserélték volna (mérés nélkül) és ezután biztos, hogy nem szerelték volna ki (még akkor sem ha ők is látják, hogy amit cseréltek jó volt), hanem ha sikerül további alkatrészek cserélgetésével megszüntetni a hibát, akkor a végszámlán ez az összeg is szerepelt volna mint hiba (ebben biztos vagyok :-((. Ezért akarom most minden oldalról körüljárni a dolgot, hogy amikor elmegyek egy újabb "szakihoz", akkor már úgy 90%-osan tudjam, hogy hol nem lehet hibás és így ne tudjanak mindenféle jó alkatrész cserélésvel minnél jobban levenni.) Sajnos úgy néz ki, hogy ez egy jó magyar szokás (az ügyfélről minnél kevesebb munkával minél többet levenni :-((. Amúgy mostmár úgy néz ki, hogy biztosan nem a kormány felöli részen van a hiba (legalább is a mérések ezt mutatják), hanem a gyújtó elektronika felöl (aminek a dobozát keresem). Ezért szeretném tudni, hogy az említett fekete doboz micsoda.

Üdv.
ZIB

Előzmény: Jatis (442)
Jatis Creative Commons License 2002.06.07 0 0 442
ZIB
VW-hez sajna nem értek, de cimborámnak a corvette-ben szakadt volt az egyik vezeték a kormányban, és neki is valami hasonlókat művelt. Nem volt sérült az autó, és másmilyet raktak be?
Előzmény: ZIB (432)
Zolcsa Creative Commons License 2002.06.06 0 0 441
Köszi itt is, ott is! :-)
Előzmény: kivi (440)
kivi Creative Commons License 2002.06.06 0 0 440
Ide is válaszolok neked: szerintem 2.3 bar mindenhol.
Előzmény: Zolcsa (439)
Zolcsa Creative Commons License 2002.06.06 0 0 439
Azt hiszem SuperContact, de nem tuti! :-)
Előzmény: kivi (438)
kivi Creative Commons License 2002.06.06 0 0 438
De milyenek voltak?
Előzmény: Zolcsa (437)
Zolcsa Creative Commons License 2002.06.06 0 0 437
Visszavittem a gumikat, mert nagyon csúnya hangjuk volt. Helyette ContiEcoContact CP-t kaptam, de ez néma az előzőhöz képest. :-))

(Guminyomás ügyben senki...?)

Előzmény: kivi (431)
Törölt nick Creative Commons License 2002.06.06 0 0 433
Nem hinném. Nekem szabályozott katalizátorom van benzinüzemű kocsival mégis sárga a matricám.

Az alapjárai
CO 0.00%
CH 13ppm

névleges fordulaton
CO 0.06%
CH 30ppm

Ez sok vagy kevés?

Előzmény: BLASIUS (428)
ZIB Creative Commons License 2002.06.06 0 0 432
Hello Jatis! Szóval a hiba az, hogy a légzsákom kontroll lámpája (hibajező lámpa) ég. Lekérdeztettem az ECU-t az egyik szakműhelyben és azt írta ki a comp. hogy a légzsákgyújtó (vezető oldal) ellenállás értéke túl nagy. Ebből a visszajelzésbő és abból, hogy az ECU indításnál egy pár másodpercre kikapcsolja a kontroll lámpát (belső teszt után reszeteli az összes kontroll lámpát), majd a légzsák visszajelzőt vissza is kapcsolja, arra gondolok (és a "szakik" is akiknél voltam azt mondják), hogy valószínüleg a gyújtó elektronika és a légzsák közötti szakaszon van valami kontakt hiba. Szóval ezért keresem, hogy melyik lehet a gyújtó elektronika. Ezért lenne jó tudnom, hogy az előző hozzászólásomban említett "fekete doboz" :-)) mit csinál. Amúgy az autóm egy Seat Ibiza 1996-os (VW technológia)

Köszi
ZIB

Előzmény: Jatis (425)
kivi Creative Commons License 2002.06.05 0 0 431
Azért kérdeztem rá erre a típusra, mert a Ford topicban egy Focusos srác nagyon elégedetlen volt vele. Neki gyárilag ez volt az autón, de utálta mert zúgott és nem jól tapadt.
Előzmény: Zolcsa (430)
Zolcsa Creative Commons License 2002.06.05 0 0 430
Nem téli, nincs alulfújva, a pontos típusát megnézem holnap. :-))
Előzmény: kivi (429)
kivi Creative Commons License 2002.06.05 0 0 429
Ha:
- nem téli gumit sóztak rád :-)
- és nincs baromira alulfújva
akkor ezt egy olyan gumi, ami "zúgós". Bele köll törődnöd. :-)

Ööö... Nem Continental EcoContact (Fuel Saver)?

Ps. Persze az is lehet, hogy mégis csapágyas az autód... :-)

Előzmény: Zolcsa (426)
BLASIUS Creative Commons License 2002.06.05 0 0 428
Ez komoly? Nekem piros van.:-(
Sorban:
1. P - diesel és kétütemű
2. S - nezines ohne katalizátor
3. K - nem szabályozott katalizátor (szerencsére a másik autónk ilyen)
4. Z - szabályozott katalizátor
SZVSZ.
Előzmény: Törölt nick (427)
Törölt nick Creative Commons License 2002.06.05 0 0 427
Tudja valaki, mit jelentenek a színek a hátsó rendszámtáblán a környezetvédelmi plecsnin? Nekem sárga van. Ha jól tudom, szmogriadónál számít. Pl a piros színűekkel tilos először a forgalom szmogriadó esetén. De vajon mi a további sorrend?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!