A leírt helyzet ismerős. ráadásul, ha a szélvédőn csak a legkisebb kosz is van, már szinte egyátalán nem lehet belátni az árnyékba. Ettől még mennek, mind a barom, lásd azt a marhát, amelyik száztízzel rongyolt tavaly a porfelhőben az M1-sen. De attól még az alaphelyzet ugyanaz. Hiába van igazam, a biciklis a gyengébb. Muszáj feltűnőnek lenni. Most én is tanulok az esetből, ilyen helyzetben bezony, lámpát fogok kapcsolni. Igaz, ritkán tekerek délidőben.
En teljesen egyet tudok érteni a másfél méter oldaltavval is, de azért az sem életszerű, hogy egy hegyi úton mész 4-5 km-t a legfeljebb 10 km/h-val tekerő bringás mögött (nemcsak a gonosz autósok, hanem a menetrend szerint közlekedő buszok is), mert végig záróvonal van és azt nem lépheted át. Pont emiatt születnek a centizések is, mert átlépni (nagyon) nem akarja, előzni igen, és máris marad a másfél méterből jó esetben 40 cm. Vagy legyen sebességkülönbség függő a dolog (igen, tudom, a többség hülye hozzá), azzal nem veszélyeztet engem az autós, ha 5-10 km/h sebességkülönbséggel megelőz másfél méternél kisebb oldaltávval.
De az egész oldaltávos sztori akkor tartható, ha időben észre lehet venni a sporttársat.
Az oldaltáv tartásáról pedig rég óta mondom, hogy az osztrák példát kellene átvenni. Nem ajánlás hanem kötelező szinten jól odafigyelve büntetni. Mármint az 1-1,5m tartása.
Autósként és bringásként is ismerem ezt a helyzetet, de nem kell azonnal KRESZ módosításban gondolkodni.
Szerintem a KRESZ erre a helyzetre alkalmazandó szabályt is tartalmaz 😉. Csak be kell tartani annak akire vonatkozik.
26 § (4)
Ettől függetlenül igyekszem vigyázni magamra és ma én is bekapcsolram a hátsó lámpát a Bükkben. De attól nem véd sem a lámpa sem a láthatósági mellény, ha a szembejővők miatt, lassítás és biztonságos kerülés helyett majdnem elsodornak.
Ma átutazóban végigautóztam a 24-es út Mátrai szakaszán (Gyöngyös-Parád).
Sástó előtt nem sokkal (hegymenet) rendőrök megállították a forgalmat, mentő kint, útszélén összetört bringa, picivel előrébb autós.
Sok bringás volt kint így ünnepnapon a 24-es úton, jó kaptató, edzési lehetőség, kiváló gurulás lefelé a végén.
Délelőtt fél11 felé voltam ott, visszafelé kb. 3-kor, mindkét időpont olyan, hogy magas napállás, fényes, de az út fölé hajoló fák árnyékra az úttestre vetül - ott, ahol a bringások is mennek. Miközben csillog, fényes a szélvédő és az út közepe felé eső vezetőülésben ülő szeme ehhez a fényerőhöz alkalmazkodik, az árnyékban alig észrevehetően tekernek azok, akik sötét ruházatban, legalább fényvisszaverő vagy neonsárga, neadjisten aktívan és erős fénnyel világító hátsó lámpa nélkül mennek.
Sajnos nagyon sokan nem ismerik fel a veszélyt VAGY tudatában vannak, de nem érdekli őket - az egy odavissza út során egyetlen családot láttam, akiknél mind a négy kerékpáron erős fényű, messziről is jól látható, vörös villogó volt, a láthatóan sport céllal tekerők (spéci váz, kormány, mez, kemény tempó) viszont mintha szándékosan sötét ruhában és bármiféle láthatósági elem nélkül tekertek. :(
Értem, hogy a KRESZ betűje szerint nem kötelező megvilágítani nappal, lakott területen kívül sem a bringát, de ezek a látási viszonyok teljesen alkalmatlanok ilyesmire. Igen, akár délben is. Sajnos egyedül voltam, így nem volt lehetőségem felvételt készíteni, de baromi tanulságos lett volna.
Akkor ott találkozunk! Én még többet hagytam ki (terepen), de most megmozgatom az öreg vasat. Addig még kellene egy sportorvosit összeszednem, hogy tudjak licencet kiváltani.
A késői sötétedéssel amúgy beindult nálam a terep szezon, 2012 és 2022 után idén ismét megyek a Crosskovácsira. De miután hosszútáv már nincs a kategóriámban, a középtávra megyek. Két éve még csak a rövidtávra mertem menni a nagy kihagyás miatt.
A történeti hűség kedvéért: aznap volt részemről egy éles teleholdas HHH látogatás, Vilardnak pedig egy majdnem látogatás. Idő híján nem ért fel, és közben az eső is rákezdett. Az időjárás miatt dhpage sem jött aznap, de vele viszont pót-Teleholdasként (esőnap) két napra rá terepeztünk egy jót.
Gyalogátkelő a 11-esen, a Rozália utcánál (Pók u. környéke).
Az egyik oldalról a HÉV-ről leszállók, a másik oldalról a HÉV-hez, buszhoz igyekvők indítottak "rohamot". Tele volt a zebra, a tömeg sűrűjében semmi szabad hely nem volt.
A gyökér, vadbarom biciklis mégis megoldotta, hogy legyen helye. Igaz, alig haladt gyorsabban, mint a tömeg, de csak átfurakodott a túloldalra.
Ujbubo, nem lehet, hogy gumifalcos köpenyhez való a felni? Azt már évtizedek óta nem gyártják. Ha nem restaurálni, hanem használni akarod, akkor szerintem fűzzél bele inkább egy 622-es felnit.
Nyilván nem mész át pirosnál, de ugye most a topiktársak ott tartanak, hogy bringával pirosozni oké, ha nem zavar és veszélyeztet senkit, kíváncsi vagyok, ezt bringás privilégiumnak tartják vagy más járművek vezetői számára is oké, ha úgy pirosoznak, ha nem zavarnak vagy veszélyeztetnek senkit.
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
244. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2024. április 23. (kedd)
Időpont: 20:00
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, meleg tea, stb.
Nem azokkal van a baj, akik ha tényleg nincs senki a közelben, akkor alaposan körbenézve, ésszel, 0 kockázat mellett átmennek a piroson. Velem is sokszor előfordult már bringásként.
A baj azokkal van, akik ha hoznának olyan szabályt, hogy bringával ha tényleg nincs senki a közelben, akkor alaposan körbenézve, ésszel, 0 kockázat mellett át lehet menni a piroson, akkor ők abból csak annyit jegyeznének meg, hogy bringával át lehet menni a piroson. Mint ahogy sokan az egyirányú utcába is betekernek szemből, mert csak annyit jegyeztek meg, hogy azt szabad. Azt már nem, hogy csak akkor szabad, ha tábla megengedi.
A piros=tilos nemcsak elvi kérdés. Fontos, hogy reflexként beleégjen az emberbe, mert a reflex olykor megmenti, ha elbambul. Vagy kinyírja, ha rossz reflex ég be.
Ahogy azt Kőhalmi mondta: a piros, az egy veszélyes zöld.
Régebben volt egy életveszélyes jelenetem a Filatorigát átkelőnél. Megszoktam, hogy ott jobbról, balról jönnek a szerelvények, megállnak, pihennek keveset, majd tovább szökkennek. Meg szoktam várni a fehér jelet. Ez esetben siethettem és majdnem bementem az átjáróba. Szerencsére a HÉV vezetője tülkölt, pedig nem láthatott és rájöttem, hogy idegen vágányon közlekedik (nem is lassan).