Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.02.18 0 1 71132

Ebből se lett semmi.................

Előzmény: f_k (71131)
f_k Creative Commons License 2024.02.17 0 4 71131

1982 Közületi buszok bevonása menetrend szerinti közlekedésbe:

 

"A KÖZÜLETI BUSZOK BEVONÁSA A KÖZFORGALOMBA Az első „fecskék" Veszprémben Az országban több mint 12 ezer autóbuszt üzemeltetnek a közületek. Ez év elejétől e buszok után 20—35 személyes befogadóképességig évi 30 ezer, az ennél nagyobb utasterveik után pedig évi 60 ezer forint járulékot kell fizetni. A járulék alól csak néhány meghatározott üzemeltető mentesül, valamint azok a közületek, amelyek előírt havi kilométerértékben a közcélú személyforgalmat is szolgálják. Miként lehet célszerűen alkalmazni személyszállításra aközületi buszokat?Erről volt szó nemrég Veszprémben, a KPM megyei Közúti igazgatóságának székházában megtartott megyei szállítási bizottsági ülésen. Dr. Cseh Lajos,a KPM osztályvezetője tájékoztatta a mintegy 90 vállalat, intézmény és szövetkezet meghívott képviselőit a változásokról. A közületi buszok közforgalomba történő, meghirdetett menetrendszerinti bevonásának koordinálása érdekében hatósági jogkörrel ruházzák fel a megyei tanácsok értékes osztályait az érintett járművek üzemeltetési, illetve beszerzési engedélyének megadására. A felkészülés során nyolc megyében kísérleti járatokat indítottak. A Veszprém megyei tapasztalatokat Borbáth Károly,a 15-ös Volán személyforgalmi főosztályvezetője összegezte az ülésen, s a legfontosabb részletekről mi is vele beszélgettünk. • Már tavaly részt vettünk abban a felmérésben, amely a megye közületi buszállományának megismerését szolgálta. Afelől érdeklődtünk: kik hajlandók közforgalmi célokra egy, vagy több járművet felajánlani? Személyesen, vagy levélben tárgyaltunk a lehetséges partnerekkel, s arról is tudakozódtunk, hogy a nap mely szakában, s milyen útvonalon lehetne autóbuszaikat menetrendszerinti személyszállításra alkalmazni — mondta a főosztályvezető. — Kiderült, hogy a megyében 121 közület több mint 500, különféle autóbuszt üzemeltet, — alig kevesebbet, mint mi! —ezek közül azonban elvileg is csak 85-öt tarthattunk alkalmasnak tömegközlekedési feladatokra. Az első időben erre nem nagy hajlandóság mutatkozott, de amikor megjelent a VolánTröszt állásfoglalása, amely szerint , a buszok igénybevételéért kilométerdíjazás fizethető, megjelentek az „első fecskék”. A nemesszalóki tsz dolgozóit Pápa és Nemesszalók között a badacsonytomaji Szolgáltató Vállalat embereit Badacsonytomaj és Balatonszepezd között, valamint a tanulószállítást Monostorapáti és Talliándörögd között már zületi buszokkal oldják meg a nap bizonyos, a Volán menetrendből kieső időszakokban. Bekötöttük az itt közlekedő 3 Ikarus 255-ös közületi busz útvonalába Vigándpetend községet is, tekintve, hogy így tapolcai üzemegységünk mentesül a buszok Talliándörögdre vezénylésétől. Ezen kívül megegyeztünk a megyeszékhelyen az ATI-val,hogy a reggeli csúcsforgalom levezetésébe besegít az oktatóbuszuk Pénzesgyőr—Zirc—Veszprém útvonalon, s legújabb partnerként a noszlopi termelőszövetkezet is jelentkezett, iskolások szállítására. — Mit jelent ez a 15-ös Volánnak? — A busztípustól fügően 10 —12 forintot fizetünk kilométerenként, s bár a nagy többség nyilván bérlettel utazik, menetjegyet is árulnak e ratokon a buszokat üzemeltető közületek nálunk külön erre felkészített dolgozói. Az igazi hasznunk, hogy nem kell üres kilométerrel kiküldeni üzemegységeinkből saját buszainkat, olyan időpontokban és útvonalon, amely menetrendünkben eddig nem szerepelt. A tanácskozáson egyébként Vajda Miklós,a tröszt személyforgalmi főosztályvezetője a megkötendő szerződések alapos átgondolására, a biztosítással, pénzügyietekkel kapcsolatos esetleges gondokra hívta fel a figyelmet, Demény Zoltán,a 15-ös Volán igazgatója pedig megyei szállítási bizottsági titkári minőségben határozati javaslatot terjesztett elő. Eszerint a megyei tanács mellett működő testületet szállítási szakemberekkel bővítik, s a tennivalók koordinálására személyszállítási bizottságot alakítanak. (S) 

rm40 Creative Commons License 2024.02.13 0 0 71130
lazar Creative Commons License 2024.02.11 0 0 71129

Meg gondolom utasszám tekintetében sem mindegy, hogy mekkora városokat érint menet közben.

Előzmény: htibor (71128)
htibor Creative Commons License 2024.02.07 0 0 71128

Sosiforda által írtakon kívül nézd meg a menetidőt a másik útvonalra is - egy emberes a járat - és a vezetési idő megszakításokat is, hol lehetne megfelelően kiadni ami jó utasnak és a személyzetnek Kecskemét és Siófok között.

Előzmény: nidsz (71126)
sosiforda Creative Commons License 2024.02.07 0 2 71127

A korábban az 1820-as mezőben közlekedő (Békéscsabáról ugyanígy 6.00-kor induló) Békéscsaba-Szentes-Kecskemét-Dunaújváros járatpár került meghosszabbításra Zalaegerszegre.

 

Feltételezem, hogy ezen a vonalon a dunaújvárosi kapcsolatot sem akarták feladni (az 1820-as vonalon a korábbi Albás Dunaújváros-Békéscsaba-Gyula járat így is megszűnt korábban).

Előzmény: nidsz (71126)
nidsz Creative Commons License 2024.02.07 0 0 71126

eléggé hülyeség, hogy Dunaúj felé viszik a járatot, a Dunaföldvár-Simontornya-Enying útirány miért nem jó?

Előzmény: bárány (71123)
paca664 Creative Commons License 2024.02.07 0 0 71125

Ja jó. Fotobuson nem találtam az előéletét, így már tiszta. Köszönöm!

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (71118)
kristoof Creative Commons License 2024.02.04 0 0 71124
Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (71118)
bárány Creative Commons License 2024.02.03 0 4 71123

Nincs mit hümmögni, nem mondták, hogy ez az első lenne, sem azt, hogy a valaha volt leghosszabb. 

Előzmény: trizs77 (71120)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.02 -2 0 71122

Köszönöm.

 

Tudom.

 

 

Előzmény: sosiforda (71121)
sosiforda Creative Commons License 2024.02.02 0 3 71121

A Lenti-Gyula 1651-es vonal volt.

 

Az 1992.08.03.-án indult, Lenti aut. áll. -Zalaegerszeg - Hévíz - Keszthely - Siófok - Tamási - Dunaföldvár - Solt - Kiskőrös - Kiskunhalas - Kiskunfélegyháza - Csongrád - Szentes - Orosháza - Csanádapáca - Békéscsaba - Gyula, Várfürdő útvonalon. 
A járatpárt a Zala és a Körös közösen közlekedtette.

2003.05.01.-ével három részre vágták, Lenti - Hévíz között az 1627-es vonalon közlekedő járatok (Lenti - Pápa) pótolták, Hévíz - Dunaföldvár  között Zala Volán és egy Körös Volános Dunaföldvár - Gyula , majd 2003.09.01-től csak Df-Békéscsaba, azután Df-Orosháza lett helyette. 

Előzmény: trizs77 (71120)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.02 0 0 71120

A 1499-es busz 2016. június 16-án indult első útjára,

 

--------------------------------

 

hhhüüümm

 

Ok.

 

A Gyula - Lenti mi volt ?

sosiforda Creative Commons License 2024.02.02 0 0 71119
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.02.01 0 2 71118

Az inkább Dániából maradt rajta.

Előzmény: paca664 (71117)
paca664 Creative Commons License 2024.02.01 -1 0 71117

https://www.volanbusz.hu/hu/volanbusz/sajtokozlemenyek/hir/42033

 

A Volán elkezdené a rendszámtól függtelen azonosítók használatát? Miért pont 6488-tól, miért pont egy tesztbuszon?

D 20 Creative Commons License 2024.01.30 0 1 71116

GEP-147: https://platesmania.com/hu/nomer8136077

Küldöm a zalaiaknak és mindenkinek, aki szereti a 90-es évek közepén (el)használtan behozott exnémet buszokat. 😊

(Ugyanitt megvan a 148 is.)

sosiforda Creative Commons License 2024.01.29 0 0 71115
LGX-441 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 71114

Köszi! Akkor megpróbálom becélozni a járatot, hátha eljutok a dolgomra.

Előzmény: matteo14 (71113)
matteo14 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 71113

Legutóbbi sztrájknál is volt ilyen, ott úgy láttam, hogy rezsivel oldották meg.

.

Előzmény: LGX-441 (71112)
LGX-441 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 71112

Találtam olyan kocsit, ami egy járatpár részeként hivatalosan nem megy ki a faluba a sztrájk miatt, de a faluból a városba közlekedő járata nem szerepel a sztrájk által érintett járatok között. Elégséges szolgáltatás részeként közlekedik, vagy csak egyszerűen rosszul lett összeállítva a lista?

Előzmény: sosiforda (71107)
sosiforda Creative Commons License 2024.01.28 0 3 71111

A pécsi Tüke Busz Zrt-nél is sztrájk lesz a Volánbusz sztrájkhoz csatlakozva:

 

https://index.hu/belfold/2024/01/26/pecs-autobusz-vezetok-busz-kozelekdes-sztarjk-tuke-busz-januar-volanbusz-munkabeszuntetes/

Előzmény: sosiforda (71107)
D 20 Creative Commons License 2024.01.27 0 4 71110

Ha már megtaláltam ezt a topikot is...

 

Egy dunaújvárosi nick vagyok, akinek a szülei a volánnál dolgoztak, s nekem meg a volános járművek lettek a dilim...

 

Egy kicsit... :D

 

D 20 Creative Commons License 2024.01.27 0 3 71109

Szerintem az ajtós oldalon ült.

A busz feldőlésekor áteshetett az ablakra, ami ezért is kitört.

Aztán már kint is volt az utastérből, a kocsitest meg maga alá temette.

A buszgyártók nem fordítanak kellő figyelmet az ilyen balesetek esetén így bekövetkező kiesések elkerülésére.

Gondolom, mert szerencsére elég ritkán történnek...

Előzmény: -Smiley- (71106)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.27 0 1 71108

Szeptembertől újra lesz MÁVAUT (még ha nem is ezen a néven)...

https://magyarbusz.info/2024/01/27/meg-az-iden-osszevonjak-a-volanbuszt-es-a-mav-startot/

sosiforda Creative Commons License 2024.01.25 0 4 71107

Sztrájk miatt nem közlekedő járatok január 28-án és 29-én:

 

https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/42017

-Smiley- Creative Commons License 2024.01.23 -2 2 71106

Hogy tud valaki az utastérből a busz alá esni? 

Előzmény: sosiforda (71105)
sosiforda Creative Commons License 2024.01.23 0 0 71105
f_k Creative Commons License 2024.01.20 0 1 71104

Ikervár, Megyehíd, Pecöl, Kenéz, Bozzai, ennek az 5 községnek nincs vasútállomása Sárvárnak Vépnek van. 5:2 az arány...

Előzmény: trizs77 (71102)
f_k Creative Commons License 2024.01.20 0 1 71103

Biztos érint vasúttal el nem látott települést is.

Emlékeim szerint:

Sárvár-Szombathely busz 29 km, vasút 24 km.

Szombathelyen a városközpontban van az autóbuszállomás.

Előzmény: trizs77 (71102)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!