Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bnorci71 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219746

HTHS viszkozitás

A HTHS viszkozitás az olaj dinamikus viszkozitása 150 °C-on, magas (106 s-1) nyírófeszültség mellett. Azért mérik az olaj dinamikus viszkozitását ilyen körülmények között is, mert ez jól szimulálja az olaj viselkedését nagy terhelésnek kitett tengelycsapágyak esetében. A magasabb HTHS érték alacsonyabb csapágykopást és hosszabb motortartósságot jelent, viszont rontja az üzemanyag-fogyasztást és csökkenti a leadott teljesítményt.

Előzmény: cam aro (219739)
bnorci71 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219745

akkor a mérnök mind hülye és túllihegi, hogy különböző minősítésű olajokat ír elő ....

ezen elv alapján akkor víz is lehetne a csapágynál

Előzmény: cam aro (219739)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.05.05 -3 0 219744

A másik, meg, hogy ha nem lesz üzemanyag akkor az önmegsemmisítőkkel gazdagon felszerelt (pl. N47, lásd lejjebb. Vagy bármelyik EUROsok csoda) sem fog tudni közlekedni.

Ezért lesz a következő kocsim elektromos.  

Előzmény: laciipacii (219742)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219743

egyik napról a másikra

EZ az egyik.... :))

Előzmény: laciipacii (219742)
laciipacii Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219742

mondjuk ez nem rajtad fog múlni, mert ha kitalálják egyik napról a másikra, hogy nem lesz üzemanyag( v kva drága), vagy ne adj isten hatóságilag csak 10litert tankolhatsz per hónap akkor max nézegetni fogod...

Előzmény: Capt.IQ229 (219741)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219741

Egyre nagyobb értéke lesz az életben tartható autóknak.

Aki nem hetente kerüli a földet annak egy öreg, jó, MEGNYUGTATÓ gép mindennél többet ér.

AZ én öregemet lecserélni sincs SEMMI, pedig lehetőségem lenne rá sokkal több, mint sokaknak. Marad.

Több vevőjelöltem van rá akik rendszeresen kérik, hogy ha eladnám feltétlen neki szóljak.

Beülök, beindul, 100 méter múlva tombol a klíma, stb. eszembe sem jut más. Benzines, turbó nélkül, bár kettőstömegű van benne, de az olyan passzos, mint új korában. Tízen pár éve van nálam, kopók, olaj, mosás, porszívózás. Mióta nálam van fél évente vízet töltök rá, mert -már megtaláltam- egy csonknál cseppen a víz a blokk hátulján.

Nem gyors, nem trendi, nem nyáladzik a szomszéd.

Előzmény: mica-r (219733)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 219740

Használati és eszmei annál több.

 

Előzmény: mica-r (219733)
cam aro Creative Commons License 2024.05.04 0 0 219739

a csapagy/olaj kerdest az lihegi tul , aki nem tudja hogyan mukodik egy kenyszer olajzasu siklocsapagy rendszer. 

ehez a minosegnek keves koze van. 

 

 

 

 

Előzmény: bnorci71 (219737)
cam aro Creative Commons License 2024.05.04 0 0 219738

vegig neztem. 

jo kis promocios video, de azon kivul semmi. 

Előzmény: cam aro (219735)
bnorci71 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 219737

lehet egy csapagy szar minoseg/nem gyari/ de amig az olajnyomas jo, addig a csapagy csak egy szimbolikus alkatresz a rendszerben

 

 

meg ugye az az olaj van benne ami belevaló és itt nem az xxW-YY ra gondolok hanem a minősítésre.

 

Mindenki szidta a dCi-t, hogy szar csapágyas érdekes BMW meg VAG csoportos autóknál is előfordul.

Akkor az is mind szar?

Vagy tényleg a mérnökök ennyire hülyék?

Miért nem hullott ki a taxisok alól a dCi?

Biztos mindig az a minőségű olaj került bele ami belevaló?

Előzmény: cam aro (219735)
cam aro Creative Commons License 2024.05.04 0 0 219736

e36 meg nagyon mas vilag volt.. 

a 90-00 kozt gyartott autok szinte mindegyike megolhetetlen volt. (nyilvan van kivetel ) 

azoknal meg nem ment a fillerbaszas, a komoly emisszios normak, es foleg a dobd el vegyel ujat elv. .

Előzmény: mados (219729)
cam aro Creative Commons License 2024.05.04 0 0 219735

meg nem neztem vegig, de az biztos hogy raktam mar ossze ettol szarabb motort is .

ez az olajpumpa/csapagy hiba valami 1/100 lehet, mert meg ilyet nem lattam. 

hat most sajat a halott... 

(szerintem 100 koruli vezerlest csereltem. ) 

 

 ismerten szétveri a csapágyakat""

mar itt nem egyezzunk. 

lehet egy csapagy szar minoseg/nem gyari/ de amig az olajnyomas jo, addig a csapagy csak egy szimbolikus alkatresz a rendszerben. 

 

 mindegy. 

lassuk elobb az opciokat. 

donteni csak az utan lehet. 

koszi mindenkinek. 

Előzmény: kraptrovics (219727)
cam aro Creative Commons License 2024.05.04 0 0 219734

ha kapok ertelmezheto aron garancias motort, csere lesz. 
ha nem , akkor szetboritom a regit.. azt majd kiderul. 

Előzmény: mica-r (219722)
mica-r Creative Commons License 2024.05.04 0 0 219733

Ha jónak tűnik, akkor lehet rá vigyázni, de nagy értéke soha nem lesz 

Előzmény: mados (219729)
MárRégenTöröltNick Creative Commons License 2024.05.04 0 0 219732

 

Ööööéén nem hallok semmit, de gondolom nálam van készülékhiba. =)

Ha a szíjcsere előtt nem volt hang, akkor ott lesz baj, feszítővel, vagy bármivel, ami ezzel kapcsolatos. Told vissza a mesternek az autót garanciában.

Egyéb esetben nem tudom. De azért sok sikert!

 

Előzmény: baranyj30 (219723)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 219731

Egy működőképes Transzporter IV-re sem vigyázol csak amiatt mert az még működőképes. :P

Előzmény: mados (219729)
jamie20 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 219730

Nem engem kérdeztél, de igen, vigyázz rá nagyon:)

Előzmény: mados (219729)
mados Creative Commons License 2024.05.04 0 0 219729

Hever itt az udvaron egy E36 318i,valami M43B18, nemrég hoztam Olaszországból. Végig egy családé volt, eleinte Verona-Bécs,utána meg Verona-Róma között ingáztak vele.Rozsda semmi, karc az van gazdagon. Most van benne 336000 km,ha jól emlékszem,valami 286000-ig van pecsételve a szervízkönyve. A motor és a hajtáslánc doxa,nem füstöl,nem folyik belőle semmi, a kétzónás klíma hibátlanúl hűt-fűt. Akkor erre most vigyázzak nagyon,mert ez még működőképes Bmw? :-))))))

Előzmény: cam aro (219719)
Quattroman Creative Commons License 2024.05.04 0 1 219728

hívd fel 304534408 Élő Dániel

Előzmény: laciipacii (219724)
kraptrovics Creative Commons License 2024.05.04 0 0 219727

N47 olajpumpa, egyben vákuumpumpa is. Itt van mi történik vele:

 

https://youtu.be/zEzKUM8nFCE?t=619

 

~~150ezer km felett, ha "nyomják neki", ismerten szétveri a csapágyakat az N47, olajpumpa gond "nélkül" is (vagyishát kitudja milyen addigra az is ezekben)

 

Ugyanitt -márkaszerviz- azt is mondják, nem nagyon "illik" utángyártott csapágyat tenni, a gyári horror árban van:

 

https://youtu.be/QccVm07vtOI?t=1560

 

Gépmunka itt nemjácc, nem tudom hol találsz N47hez túlméretes csapágyat, de kéregedzettek a csapok, leküszörültetni belőle nem igazán szokás.

 

És a blokk a végletekig ki van feszítve, ld fenti videóban fejtegetés erről..vagyis a megköszörül, másik csapágy-->mehet, az ha fizikailag össze is lehet így rakni(?), jó az biztos nem lesz.

 

Eleve ekkora bontásnál már a pumpa csere, lánc csere, tömítések, lomok, a csavarok, a jöhőhét is, még idehaza is annyi a költség, mint állat,... csak itt nincs jó állapotú, "biztosan" ismert km-es bontott motor.

Mire az import motorra megfizet a magyar csóró mindent, szállítás, vámáfa, céghaszna, mitúró, addigra ott van ,hogy lehet mégis "megéri" a felújítás. Itt.

És nem ott. 

 

Viszont semmiféle "garancia" itt használt blokkra nem lesz soha, a felújítottra, ha mindent rendbetettek inkább.

Ott az más világ.

 

Ráadás: van a hajtórúd csavarok körül is valami kavarás, de ez mintha nem csak az N47 lenne, másban (N43) is rémlik ez a "melyik csavar milyen nyomatékra" téma.

Nem teljesen világos, kétféle gyárilag a csavar/hajtórúd(?) alapból, vagy ez valami visszahívás jellegű upgrade, mintha utóbbi lenne.

 

 

Tehát bejött még egy csapágyszétverési faktor, mert "ok nélkül" a bmw nem cserél csavart:

 

https://youtu.be/QccVm07vtOI?t=986

 

Előzmény: cam aro (219715)
mados Creative Commons License 2024.05.04 0 1 219726

A facen ,autós csoportokban hirdeti magát egy gyömrői srác,hogy korrodált autókat javítanak. Valami Slifka,vagy hasonló neve van.  Persze kérdés,hogy mi az a szint, aminél még megéri. A jó osztrák eredetű W 203 természetes úton lebomlik,mint a tescos nylonzacskó....

Előzmény: laciipacii (219724)
hayabusa123 Creative Commons License 2024.05.04 0 1 219725

Lehet a generàtor,lehet valamelyik szijfeszitö,azt csinàld a genszijat lev,és beindit az autó ha van zör,akkor a vez,böl jön a hang,az nagyobb ba.

Előzmény: baranyj30 (219723)
laciipacii Creative Commons License 2024.05.04 0 0 219724

nem szerelős, hanem lakatolás de hátha tudtok segíteni:

havernak van egy w203-s gépe és keresne karosszériást, de pest környékén akiket idáig talált az mind pattintotta, hogy vagy biztosítóznak, vagy nem foglalkoznak mercivel, vkinek vmi tuti tipp? elvinné bárhova csak legyen jó, akár külföldre is..

 

baranyj30 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 219723

Üdv mindenkinek!

 

Van esetleg tippje valakinek , hogy mi lehet a linkelt videóban hallható , ütemtelen kattogó hang? 1 hónapja volt ékszíjkészlet és vezérlés cserén az autó . (Opel Insignia 2010 A20DTH). 

 

https://www.youtube.com/watch?v=_hhtkKRRxzQ

 

Köszönöm 

mica-r Creative Commons License 2024.05.04 0 0 219722

Cseréld ki egy bontott motorra, egy napos munka 

Előzmény: cam aro (219721)
cam aro Creative Commons License 2024.05.04 0 0 219721

vagy motor, vagy lagzi..  

rabaszazs ez barhonnan nezem ..:D 

=======================

 

Előzmény: mica-r (219720)
mica-r Creative Commons License 2024.05.03 0 0 219720

Szerintem bele se kezdj a felújításába ennek a motornak

Előzmény: cam aro (219719)
cam aro Creative Commons License 2024.05.03 0 0 219719

oke.. 

cserehez.

nyilvan nem also polcost.  

 

de ez nem valoszinu megussza a gep munkat. 

akkor meg jobb ha a koszorus fuzi ossze. (vagy nem, )

aaa.. hagyjuk. 

hosszu hetvege, perpill leszarom. 

a szandekot sem ismerem meg. 

...csak erdeklodtem,.. muszaki hiba ugyben :) 

 

Előzmény: mica-r (219718)
mica-r Creative Commons License 2024.05.03 0 0 219718

csapágyból németet veszek, Mahle, Kolbenschmidt, Glyco

Előzmény: cam aro (219717)
cam aro Creative Commons License 2024.05.03 0 0 219717

szoptam n52k-el.. 

hulye vakum pumpat oil pumpa lanc hajtja. 

 

..de az most tokmindegy. 

az osszes szar, csak most en vagyok a karon a varju.. 

..amihez nem szoktam hozza. 

------------

ifi ural tisztazzuk a szandekot. 

ha ez megvan, lehet lesz par kerdesem alkatresz ugyben. 

 

(dealer parts felejtos, viszont vannak fasza online oldalak ( nem ebay ) . de pl hajtokar csapagyra 

47 verzio van ami nyilvan hulyeseg. ) 

Előzmény: mica-r (219712)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!