Üdvözlöm a fórumozókat. Egy remélhetőleg egyszerű kérdésem lenne, hátha tud valaki segíteni: Zafira B ben hol találok olyan +12 voltot (lehet, nem szakszerűen fogalmazok, de talán lehet tudni mire gondolok :)), ami csak a gyújtáskapcsoló elfordítása (gyújtás alatt- menetközben) után van? Leginkább a kormány környékén lenne jó, de jobb híján pl. hátulról is előrekábelezem. Válaszukat előre is köszönöm!
Kérdésem lenne a regenerálással kapcsolatban. Normális körülmények közötti használat folyamán milyen időközönként kell regenerálni a motornak? Napi munkába járásra használom, többségében főútvonalon és kevés autópályán napi 100km távolságot gurulok 90-120-as tempóval. A fogyasztásom 5,5-6,0 liter/100km. Regenerálási ciklusok 270-320km közöttiek, vagyis egy tankolással kb 3 regenerálás történik, ami szerintem sok. Az autóban garantáltan 175000km van. 125000km-el vettem céges autóként. Céges dolgozóként volt rálátásom az autó múltjára, általában max 20000-ként kapott olajcserét. Nálam 10000km az olaj és szűrők csere ideje. Az autó 2014 évi gyártású, 1,7DTI, 125 LE motorral rendelkezik. Dinamikusan gyorsul, a fogyasztása is jó csak aggaszt ez a sok regenerálás. Tanácstalan vagyok, hogy érdemes lenne-e egy részecskeszűrő tisztításra elvinni, vagy csak kidobott pénz lenne? Kérem, akik már voltak részecskeszűrő tisztításon osszák meg a tapasztalataikat. Válaszokat előre is köszönöm.
Hàromgyerekes apukaként az a tervem, hogy veszek egy hasznàlt Zafiràt (2017-2018-asat). A kérdésem az lenne, hogy milyen motorral érdemes megvenni a Zafiràt, illetve a vàsàrlàskor mire figyeljek.
Heti 1-2 alkalommal kiràndulnànk az autóval havi egyszer meglàtogatnànk a tôlünk nagyjàból 250 km-re lakó nagyszülôket, esetleg évi egyszer síelnénk és leugranànk az Adriàra.
Nekem is ilyen problémám volt a Zafirámmal. Előzetes egyeztetés után ma felkerestem "OPC-007" fórumtársunk és sikeresen megoldotta a gondot. Ezer köszönet érte OPC-007. Rutinos, nagy tapasztalatú szakember. Érdemes rá hallgatni.
Szeretnék segítséget kérni. 2011-es 1,7-es diesel Zafira B-nél nem világít a hátsó ködlámpa (műszakin vették észre). Hibajelzés nincs.Izzó és érintkezők rendben.Megnézte egy autó villamósági szerelő és azt mondta, hogy a csomagtérben lévő vezérővel lehet valami. Vegyek egy újat vagy egy bontottat. Kicsit hanyagoltam a témát. Majd pár hétre rá kiderült, hogy a vonóhorog világítás sem jó.Semmilyen lámpa nem világított a rákötött utánfuton.Azt olvastam, hogy a hátsó elektronika modul (REC) vezérli a hátsó világitás+utánfutó világitást+stb.Akkor gondolom azért kell cserélni egyben mert nem lehet javítani.
Van ezeken valami tipusjelzés?
Csak kicserélem és már müködik is vagy igényel valami beavatkozást, "tanítást"?
Nincs hibakódom, meg nem is zavar vezetés közben, csak gondoltam megkérdezem itt a csoportban, hogy mi lehet a probléma. Sajnos ahány szerelőt megkérdeztem, mind mást mondott. Köszönöm a választ.
Úgy hívják hogy nyomás szabályzó szelep,nem csak az alapjáratod fog kisimulni,hanem sokkal dinamikusabb lesz az autó ! Van ilyenem eladó GYÁRI,postázhatom vagy esetleg betudom építeni Székesfehérváron ! Ha kell jelezz a cabriogyuszi@gmail.com címre....
Én 2015 márciusában jártam pont így, az enyém Belgiumból jött, és fél év után jöttünk rá a keveredésre, bár már 2 hét után rákérdezett a vizsgabiztos a vonóhorogra, ami a forgalmiban benne volt, de nyoma nem volt a kocsi alsó részén. Ennyit a magyar ügyintézésről. Egy jó szerelő látni fogja, hogy mit kell rendelni bele. Alvázszámot kérnek az alkatrész forgalmazók.
Kábé 1 hete vettem egy 2010-es B Zafirát, úgyhogy ezúton üdvözlöm a Fórum tagságát!
Ha hihetünk a forrásnak (keszthelyi autókereskedő), az autót tavaly hozták olaszból.
A forgalmi szerint A17DTR motor van benne, ami elvileg 92 kW, azaz 125 Lóerő. Ugyanakkor - szintén a forgalmi alapján - a teljesítménye 81 kW. Ez itt igen komoly ellentmondás mert az meg csak 110 Le.
A Bárdi adatbázisában van lehetőség WIN szám (alvázszám) alapján keresni. Ez pedig azt mondja, hogy ebbe az autóba A17DTJ(!) motort szereltek gyárilag.
Kérdéseim:
a) Hogyan, mi alapján fogok alkatrészt rendelni? b) Vajon ez egy motorcserés ótó? c) Hogyan tudom kideríteni, hogy ez csak egy adminisztrációs tévedés-e? Van esetleg a blokkon motorkód beütve?
Tudom, hogy szerelő vagy, ezét kérdezlek! Nekem úgy tűnik, hogy az A17DTJ B Zafiránál viszonylag egyszerű az intercooler cserélye. A lökhárító borítás bontása nélkül is mgoldható? Azt már garázs nélkül nem bontogatnám ebben az idően.