Szerintem aki nem szeret sokat mozgás nélkül ülni, annak minden ülés kényelmetlen lesz egy idő után. Nekem nem hozott változást amikor egy fapados japánból átültem egy fapados VW-be. Mert nem csak a hosszan üldögélés zavar a szünet nélküli vezetésben, hanem hogy megszomjazok, megéhezek, pisilnem kell, elálmosodok egy kicsit, vagy akar ezek kombinációja...ha esetleg én bírnám is, akkor a család valamelyik másik tagjára jönnek rá hasonló igények...de szerencsére nem kényszerböl vezetek ilyen távolságokra, így nem kell hogy menekülésszerű legyen a vezetési profilom, az útra rá van szánva az idő, söt néha több órás városnézést is beiktatunk, ha megyünk valahova. Nekem minden évben van 4-5 hosszabb út is betervezve, idén most jön már a második nagyobb kirándulás. Most is az odaút felénél van egy több órás városnézés.
"De náluk sem szokás csak úgy, több órás autóúton elugrani valahova. Ott is 24 órás egy nap és ott sem jó autót vezetni messze."
Dehogynem, főleg a ritkábban lakott részeken simán, sokkal nyugisabb, nincs minden negyedik mérföldnél egy település, mint nálunk. Néhol kétsávos országúton úgy lehet menni, mint az autópályán, berakod a tempomatot 75mph-ra és mész egy órát, mire a fékhez kell érni. Wyomingon átmenni már-már zen élmény, de mondjuk az a második legkisebb népsűrűségű állam :-)
Én egyébként ha hosszabb útra megyek, akkor nem nagyon szoktam 5..10 percnél többet pihenni, az pont elég, hogy átmozgassam magam meg leeresszem az összegyűlt folyadékot.
Én is maradok továbbra is a 2-3 óránkénti megállásnál (annyi, hogy most azért egészen más emberként szállok ki a kocsiból), az az 5 óra is úgy jött össze hogy 4.5 óra után megbeszéltük hogy de elröppent az idő és valójában már mindenkinek kell vécéznie, de az a fél órát már bírjuk ki, mindjárt lehajtunk úgyis a pályáról és ott vagyunk a szálláson. Na, az előző kocsinál (Prius) nem volt ilyen elröppenő idő soha, ott megoldandó-leküzdendő feladat volt a következő szakasz. Ergocomfortot nem próbáltam még de jókat hallottam róla.
Lehet hogy már mentem életemben egy seggel én is 5 órát, de nem hiszem. Egyszerüen nem látom értelmét és vannak emberi szükségleteim. Mint WC-re menni, inni, enni, kinyújtózni...Nekem csak VW ErgoComfort ülések vannak, de minden más ülésben is elég nekem 2-3 óra.
Ami 3 órányira van, az nekem is "csak"...Ebből a szempontból nem más Európa sem. Mondjuk ez a 3 óra lehet hogy csak 150-200km...Nem minden kiindulási pont és nem minden cél van autópálya mentén...vagy nem minden autópályán lehet haladni...
Bármilyen autóval sem mennék 3 óránál többet egy seggel...
Régen én is így voltam vele, aztán vettem egy Audit amiben az ülések (és még pár vele járó extra) 2.4 millióba kerültek mikor az első tulaj bepipálta. :) A nyáron mentünk 5 órás etapot is vele Olaszországban és azért álltunk meg mert odaértünk. 2 gyerekkel és egy feleséggel akik az előző autóból 1.5 óránként menekülni akartak mindenféle indokkal.
Közel 30 éve az Államokban élő rokonom eleve nem mérföldben számolja az utakat hanem órában (nem is tud pontosan válaszolni mikor megkérdezem hogy ez meg az hány mérföldre van), 5 óra távra még autózik, és elhangzott a szájából konkrétan hogy "csak 3 órányira van". (Ez egy egynapos programmal kapcsolatban, tehát valójában 2x3 óra) A domestic flight elmondása szerint amúgy elég drága és rettentő macerás tud lenni a biztonsági ellenőrzések miatt. (Másik, pilóta rokonom mondta hogy sem a repülőgépek, sem azok személyzete nem az iparág csillagaiból áll.)
Ha te 10 órát autózol egy nap, nem neked való a villanyautó. De az átlagjúzer inkább csak egyszer megy 1000 km-es 10 órás útra, nyaralni, amikor úgyis megáll a család miatt. Vagy még azt sem. (Egyébként egy korszerű (és lássuk be, baromi drága) villanyautó nem tölt fél-háromnegyed órát, inkább csak 20-25 percet, és arra is kb. 3 óránként van csak szükség. Ennyi "kényszerszünet" szerintem teljesen élhető amúgy, pláne ha évente pár alkalommal van csak szükség rá.)
Szerinted az Eurázsiai kontinensen nincsenek távolságok? Vagy ne lenne pár szerencsétlen aki itt is átszeli egész európát autóval? Hol jártál már ahol nincs holland rendszámú autó? De ez tényleg azt jelenti, hogy ez mindennapos dolog, az életünk része? pont annyira nem, mint ahogy náluk sem. és itt is van motel hálózat az út mentén...
Én szerencsére ha messzebbre autózok akkor soha nem menekülök, hanem utazok. Bármilyen autóval sem mennék 3 óránál többet egy seggel...Egy mostani modern utazó autó töltési igénye kisebb mint az én pihenési igényem...és a pálya melletti parkolók, pihenőhelyek alapján nem lehetek egyedi eset.
Ahogyan ott említik az autóutakat, nekik a több órás autóút nem nagy táv. Filmekben, műsorokban a pár órás utak az "elugrunk " kategóriába tartoznak. Nem véletlenül alakult ki a motelhálózat, mert a hosszú út ott már alvást is igényel. Az országhoz viszonyítanak.
Persze , pár állammal arrébb is már repülőre érdemesebb ülni. Az náluk szintén nem akkora dolog, mint a magyarnak..
Embere válogatja, ha az ország más részein akad dolgom, ha nincs tankolni, pisilni szükség, egyben lehúzok több órát is. Engem az elektomosok töltési szünet kényszere kifejezetten idegesít, mert egyébként nem szokásom megállni ekkora időkre. Ha magam vagyok, pláne, de még mással sem állunk meg, max 5-10 percre pihenőre. Pont ez a lényeg nekem, amit írtál, a nap 24 órából áll, az utazás menjen le minél hamarabb, ne kelljen közben még fél, háromnegyedórákkal jobban megnyújtani, rabolni az időmet, amit a célnál tölthetnék, vagy otthon.
Volt , hogy extrém esetben egy nap ezer km-t mentem itthon, bő tíz óra alatt. Azt elektromossal sokkal hosszabb idő alatt tettem volna meg, mert vagy csordogálok, és két töltés elég közben, vagy azzal a tempóval, amit a belsőégésűvel, de akkor meg lezabálja az akkut, és háromszor tölthetek.
De náluk sem szokás csak úgy, több órás autóúton elugrani valahova. Ott is 24 órás egy nap és ott sem jó autót vezetni messze. És ott is jó esetben 2-3 óra után tartamnak pihenőt a vezetésben és ott is ez idő alatt visszatöltődik egy elektromos autó is 80%-ra minimum...
Kb olyan gyakori ott is hogy valaki egész nap vezet, mint Európában. Hosszabb távra repülnek...
Az ő fogalmaik szerint valóban nem. A mi picur országunkhoz képest viszont nagyon is. Náluk egy államban "elugrani" valahová több órás út. Az USA méreteihez mérten nézve kell nézni, ami nálunk a többséget eltántorítja, hogy valamiért az ország másik felébe kell menni, az a táv ott nem téma. Meg sokan ingáznak órányi, meg hosszabb útról.
Mondjuk pont a Hyperscreen egy kurva jó dolog, a w214 beltere pedig pazar, valszeg ezért fogom egy évvel előbb lezárni a 213 lízingjét és átülni egybe....
Nem tisztem védeni a pálóc sonofabitcht de mit veszel ennyiért, amiből még válogatni is tudsz, régi, min. 5 hengeres digó limóknál? Lassan az átírás többe' van. Egy komolyabb(?) rádiótelefonkészülék áráról beszélünk, hahó.
Ha nincs kifli/buci/random péksüti formára törve és nincs elrohadva, a beltere lelakva, akkor máris megéri műszakilag kipofozni-annak, aki szereti, hadd pörögjön az a szájbatekert dzsídípí. Jó érzés tud lenni, ha sikerül látványosat javítani a hobbijárgány állapotán, ezzel én is így vagyok. Ha meg eladáskor nem fizetik meg, na bumm, majd kaszál a bitcoinon.
Időutazni tökéletes. Én mondjuk bugisabbat kerestem volna (min. 200 paci, RWD) de sajnos Maseratit nemigen találni ezen az árszinten.
nézni is rossz... ezek a szakértő újságírók? úgy vesznek autót hogy utána rá kell locsolni a vételár dupláját? nem volt átvizsgálás? ráadásul mit tud ez a verda? kb semmit... se nem szép, se nem jó, és hiába locsolod rá a lovét nem fog többet érni.
értem én kell a reklám a hirdetőknek, de hatalmas facepalm. ez az átnézzük 1 órás videó keretébe, hogy bevilágítunk mindenhova a szponzor makita fényvetővel meg nyasgem.
2024-ben a YT tele van álreklámozott másodvonalas marketing szrokkal...
Vályi Pista elengedte az Audi TT projektet? Tegnapi műsorban vett egy öreg digó limót. Gyorsan bele is megy egy guriga. 600 lesz az alkatrész így elsőre. Amúgy jó nézni ha nem én fizetem.
Egy jó prospektus nem csak az autóról hanem a korszellemről is szólt, autópiaci marketingesek nagy spílerek voltak mindig is, hiszen nem babra ment alátét.
Túl sok fölösleges vacakot raknak a mai autókba, amiket egy vállrántással elintéz a vevők 90%-a, ha nincs benne az autóban, cserébe milliókkal olcsóbb lesz.