Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

JAMIE222 Creative Commons License 2024.06.05 0 0 143337

Mondjuk én még nyomokban sem látom azt a nagy kínai hódítást. Itt Felső-Ausztriában eddig  EV-ből láttam 2 BYD-t, egy MG-t, Tesla, VAG-konszernes dolgok, Fiat 500, Zoe, Leaf,BMW akad bőven. Benyás MG kis SUV talán 2db.

Előzmény: MZ/Y (143336)
MZ/Y Creative Commons License 2024.06.05 0 0 143336

Nálunk 13.9 milla helyett "csak" 11.2 milla hó végéig.

Hiába, ahol jobb az életszínvonal, több a lóvé, ott drágább. Ja, nem. Persze lehet, hogy ott az alapverzióban még kormány sincs. :) 

Előzmény: JAMIE222 (143330)
MZ/Y Creative Commons License 2024.06.05 0 1 143335

Elég biztatónak tűnik, csak itt a topikban mintha lehúzták volna. Aztán lehet, hogy rosszul emlékszem. :) 

 

Mindenesetre egy 9 millás Springhez képest biztosan best buy. 

Előzmény: JAMIE222 (143330)
a8lang Creative Commons License 2024.06.05 0 1 143334

Toyota highlander 30M indulóár, na ne már....

Előzmény: trczudd (143333)
trczudd Creative Commons License 2024.06.05 -2 0 143333

"miért gondolod, hogy milliókkal olcsóbbnak kellene lenniük az ev-knek? "

pl.
Mert az ICE Skoda Octavia is kb. minden más is TÚÚÚÚÚLárazott vastagon ?
A hibrid/plugin vackok meg pláne eszement árazásúak.

-----
Azaz jelenleg rossz az ár/érték arányuk...
Ezért nem is fogynak olyan jól a támogatás csökkentése után.

Megj: gondolom megy a sírás-lobbizás, hogy "mégis kéne valami közpénz is".
Addig is gyártanak készletre >> végül is jobban lehet a nyomulni támogatásért az autótengert mutogatva :-)
Csak nem szabad közben röhögni, amikor mondogatják, hogy "nem éri meg támogatás nélkül". 
-----


A csak akkus e-autó >> BEV gyártás pedig mára már.
Valójában nem lehet drágább az azonos kategóriákat összemérve.
Annyit estek az akku+egyéb árak-költségek mostanában.


Az autónkénti munkabér szumma költség is kissebb >> robotizálás-automatizálás :-)
Éppen a hatékonyság növelésból volt/lesz béremelés- és prémium is kecskeméten is.
(~650 eFt/nó nettó a tervezett 2024-es szalagsori nettó jövedelem éves átlagban)


****************
Egy kecskeméti mercire cirka 50-60 munkaóra megy rá jelenleg szumma.

A beeső akatrésztől/anyagtól a készautó raktárig a kecskeméten végzett műveletekre.


~4000 fő körüli létszám
2 műszakban folyik a gyártás
300-320 autó/műszak ha minden okés
ami ~ 1,5 perces ütemidő...

Megj: meglepően jó profitot könyveltek el 2023-ra >> magyarföldön merciék.
Nem panaszkodnak, pedig a cégen belüli árazás/elszámolás >> trükkös is lehet.

Előzmény: MZ/Y (143329)
bananatree Creative Commons License 2024.06.05 0 0 143332

ha jó autókat hoznak ide, és olcsón adják, akkor igenis venni fogják

(súgok, soha nem lesz leváltva a teljes ice flotta 2 nap alatt)

 

van igény ev-re.

egyre nagyobb

 

ice-re is van igény

de egyre kisebb

 

Előzmény: XANTIi (143328)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.06.05 0 0 143331

Ja, (arra)erre felé ez egy új Vitara, vagy Octavia árszintje.

Előzmény: JAMIE222 (143330)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.06.05 0 0 143330

 A sógoroknál jó áron megy az MG4. Az alapmodell 24000 ojró valami 1000 ojrós tankoló-bónusszal, 51-es LFP akksival..

MZ/Y Creative Commons License 2024.06.05 0 0 143329

A8lang egészen mást írt, nem az ev-k ára magasan tartott, hanem mindené. Így nem is azt írta, hogy az ev-ket lehetetlenítik el direkt.

 

De komolyan, nézd már meg, mennyi az Octavia. Dobd ki a motort, sebváltót, kipuf. rendszert, dobd be helyette az akkut, invertert, vellany motort, miért gondolod, hogy milliókkal olcsóbbnak kellene lenniük az ev-knek? Mindenáron a kínai árakat akarod ráhúzni a többiekre, figyelmen kívül hagyod:

Ottani bért.

Állami dotációt.

Nyersanyagukat.

És a túltermelésüket, ami megint csak lenyomja az áraikat.

Előzmény: pásztorkutyaterel (143327)
XANTIi Creative Commons License 2024.06.05 0 0 143328

Bezzegh a kínai EV-t majd veszik tömegével az ICE helyett. Mert ha olcsóbb 10%-al az európainál, akkor nem gond a hatótáv, a szép hang, a jó rugózás és a súly, a környezet védelem.

Előzmény: bananatree (143324)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 2024.06.05 0 2 143327

Valahogy úgy, én kb ugyanezt írtam le (143281 hsz ) .Mesterségesen magasan tartják az árat fékezvén az EV térnyerését, ezt Kína kihasználva előretör az EU konkrétan nem tudja mit kezdjen evvel a helyzettel, és csak szerencsétlenkednek ami a felhasználónak nem jó .

Előzmény: a8lang (143323)
naiv_ Creative Commons License 2024.06.05 -3 0 143326

A PHEV megoldás - és lyó - kinek a pap, kinek a papné, nekem bevált, a papnét választottam..:)

/A kanyarba befekszik, mint cica az ágyba.../

Előzmény: a8lang (143323)
toromon36 Creative Commons License 2024.06.05 0 0 143325

Zulassungszahlen von Elektroautos 2024 | Statista

 

A Tesla leírja, hogy mennyit gyárt és mennyit ad el, melyik német gyár nem tudja eladni az autóit? Talán ha 50 ezerrel esett vissza az eladás. 

 

Előzmény: naiv_ (143322)
bananatree Creative Commons License 2024.06.05 0 1 143324

Szó szerint 

 

Fos EV-t drágán nem vesznek az emberek.

 

Ha a legacyk kitartanak ezen irány mellett,  akkor pláne Kína fog teret nyerni. 

 

Nincs igény ev.re.

Ja

Fosra, drágán tényleg nincs

Előzmény: a8lang (143323)
a8lang Creative Commons License 2024.06.05 0 2 143323

Nem erről van szó, igény lenne bőven, csak a gyártók felsrófolták az árakat másfélszeresére, mindenre hivatkozva, chiphiány meg covid meg ellátási problémák, vették így is mert örültek hogy van autó, de most hogy van bőven, már nem kell senkinek drágán. Ahelyett hogy normális áron adnák olcsóbban, inkább felhalmozzák ami nem jó megoldás szerintem.  A PHEV nem megoldás, csak az átállás megy lassabban különböző okok miatt. 

Előzmény: naiv_ (143322)
naiv_ Creative Commons License 2024.06.05 -3 1 143322

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20240605/nem-veszik-az-elektromos-autokat-nemetorszagban-100-ezer-eladatlan-e-auto-lehet-a-piacon-690427

Jön a kijózanodás... és a racionalitás... a zöld sznoboskodás helyett

(de mintha ezt már beírtam volna.., hová lett?)

naiv_ Creative Commons License 2024.06.05 -2 2 143321

Biztosan nagyon unatkozhatsz és ráérsz, de ez a téma nem ebbe a topicba tartozik... (emellett a hidrogén autó már akkor megbukott, mikor először gondoltak rá...)

Előzmény: Cleaning Cloths (143315)
mica-r Creative Commons License 2024.06.04 -2 2 143320

Szerintem életképtelen, ezek az oda-vissza átalakítások természetesen kifizethetetlen/gazdaságtalan kategóriába csúsztatják az egészet. 
Valamilyen ipari felhasználás elképzelhető, de egyéni közlekedésben ne reméld hogy sikere lesz. Te sem veszel ilyet.

Előzmény: Cleaning Cloths (143315)
toromon36 Creative Commons License 2024.06.04 0 0 143319
a8lang Creative Commons License 2024.06.04 -1 4 143317

Javaslom keresd fel a hidrogén autós topikot, ez itt nem az.

Előzmény: Cleaning Cloths (143315)
Panzerbear Creative Commons License 2024.06.04 0 3 143316

40-50- 60   kg a tömegük jellemzően a személyautó hidrogén üzemanyag celláknak. 

Azoknak lehet, de a hatalmas nyomásálló tartályoknak és vezetékeknek meg 200kg, meg van benn akku is rendesen különben használhatatlan lenne, stb...

Egy Toyota Mirai 1900kg és annyi hely van benn mint egy Yarisban...

 

Előzmény: Cleaning Cloths (143295)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.06.04 -5 0 143315

Meg hidrogén áráról, meg töltőkutakról, meg árról, meg légszennyezésről.

Ami így egy egybefüggő rendszer.

 

 

A hidrogénnek az a fő előnye, hogy oda-vissza alakítható, igazából jelentős környezeti ártalom nélkül. 

 

Vízből -> napenergia segítségével hidrogén -> elégetve, vagy elektromos hidrogén cellában árammá alakítva újra víz. 

 

Tehát egy föld alatti tárolóból el lehet vinni folyékony állapotban speciális tartálykocsikkal is, meg felitatva szilárd anyagokban, olyan tartályokban is. De az sem gond, ha elektromos rendszerben megy áramként és a városban a szükséges hidrogént ott állítják így elő megint. Nincs igazából jelentősen nagy káros hatása a többszörös átalakításnak sem. 

 

Nos ez akkugyárakkal, meg akkumulátor újrafeldolgozó üzemekkel nehezebben megy. 

 

 Ezért van jövője a hidrogén hajtásnak és energia rendszereknek. Energia tároló és kiegyenlítő rendszereknek is. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: FRANKYE. (143314)
FRANKYE. Creative Commons License 2024.06.04 -2 1 143314

Az ne zavarjon, hogy gépkocsikról beszélünk. :) :) 

Előzmény: Cleaning Cloths (143311)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.06.04 -2 0 143313

Lemaradt:

 

A Toyota új motorjai várhatóan hibrid modellekben debütálnak majd 2026 végén. 

Előzmény: Cleaning Cloths (143312)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.06.04 -3 0 143312

Kisebb és hatékonyabb belső égésű motorokat jelentett be a Toyota

 

"... A Toyota a Mazdával és a Subaruval összefogva új belső égésű motorokat fejleszt. A munka során a motorok méretének és súlyának csökkentése, valamint a hatékonyság növelése a legfontosabb cél. Bár a fejlesztés még évekig folytatódik, nemrég nyilvánosságra kerültek az első részletek...

 

Az új motorok legnagyobb újdonsága azonban, hogy a Toyota szerint a hagyományos benzin vagy dízel mellett olyan alternatív üzemanyagokkal is működnek majd, mint a karbonsemleges e-fuel megoldások, illetve a folyékony hidrogén. Mindez persze nem véletlen: a gyártó bejelentette, hogy az Idemitsu Kosan nevű japán olajcéggel, valamint az Eneosszal és a Mitsubishi Heavy Industries-zel összefogva karbonsemleges üzemanyagokkal foglalkozó beszállítói lánc elindítását tervezi."  

Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.06.04 -3 0 143311

Eltüzelik hőerő-műben és a villamos hálózaton. 

 

A kábelben az eelktronoknak nincs súlyuk. :-)

Mielőtt elkezdenél kötekedni, meg kekeckedni. 

Az akkuk meg nehezek. 

 

Nagyon jól jön az este, meg rossz időben, amikor nem termelnek a napcellák. 

 

Előzmény: FRANKYE (143310)
FRANKYE Creative Commons License 2024.06.04 0 2 143310

Okos vagy. A föld alatti tárolóból hogy hozod a hidrogént egy nagyvárosba? 

Előzmény: Cleaning Cloths (143309)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.06.04 -2 0 143309

Talán azért, mert a hidrogént lehet tárolni, akár  föld alatti természetes tárolókban is, 

a felesleges áramot meg nem nem nagyon az áram hálózatban. 

Éppen ezért nem nagyon adnak érte szinte semmit a a napenergia vissza termelésért már a magán embereknek.

A hidrogént el is lehet égetni és fűtésre is használható. 

Tehát minél nagyobb lesz a túl-kapacitás a napenergia terén, annál olcsóbb lesz a hidrogén.

 

 

Előzmény: a8lang (143307)
FRANKYE Creative Commons License 2024.06.04 -1 1 143308

Ő okosabb mint az autógyártók R&D mérnökei. :) 

 

Előzmény: a8lang (143307)
a8lang Creative Commons License 2024.06.04 0 6 143307

Miért kéne napelemmel hidrogént készíteni? Amikor lehet egyből áramot is, amit akkuba töltve fel lehet használni azonnal. A hidrogént kicsit macerás tárolni, betölteni, szállítani stb. Jó lesz az akkus autó csak még fejlődni kell neki, már nem olyan sokat.

Kb 15perc alatt feltölthető akku már bőven több mint jó, nem vagyunk messze tőle, hatótávban meg 4-500km autópályás hatótáv is több mint elég, ha utána 15perc alatt feltölthető amivel megint lehet menni ennyit. Akkor miért is kéne fejleszteni hidrogénes autókat, bonyolult infrastruktúrát, hozzá.

Előzmény: Cleaning Cloths (143305)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!