Mondjuk én még nyomokban sem látom azt a nagy kínai hódítást. Itt Felső-Ausztriában eddig EV-ből láttam 2 BYD-t, egy MG-t, Tesla, VAG-konszernes dolgok, Fiat 500, Zoe, Leaf,BMW akad bőven. Benyás MG kis SUV talán 2db.
"miért gondolod, hogy milliókkal olcsóbbnak kellene lenniük az ev-knek? "
pl. Mert az ICE Skoda Octavia is kb. minden más is TÚÚÚÚÚLárazott vastagon ? A hibrid/plugin vackok meg pláne eszement árazásúak.
----- Azaz jelenleg rossz az ár/érték arányuk... Ezért nem is fogynak olyan jól a támogatás csökkentése után.
Megj: gondolom megy a sírás-lobbizás, hogy "mégis kéne valami közpénz is". Addig is gyártanak készletre >> végül is jobban lehet a nyomulni támogatásért az autótengert mutogatva :-) Csak nem szabad közben röhögni, amikor mondogatják, hogy "nem éri meg támogatás nélkül". -----
A csak akkus e-autó >> BEV gyártás pedig mára már. Valójában nem lehet drágább az azonos kategóriákat összemérve. Annyit estek az akku+egyéb árak-költségek mostanában.
Az autónkénti munkabér szumma költség is kissebb >> robotizálás-automatizálás :-) Éppen a hatékonyság növelésból volt/lesz béremelés- és prémium is kecskeméten is. (~650 eFt/nó nettó a tervezett 2024-es szalagsori nettó jövedelem éves átlagban)
**************** Egy kecskeméti mercire cirka 50-60 munkaóra megy rá jelenleg szumma.
A beeső akatrésztől/anyagtól a készautó raktárig a kecskeméten végzett műveletekre.
~4000 fő körüli létszám 2 műszakban folyik a gyártás 300-320 autó/műszak ha minden okés ami ~ 1,5 perces ütemidő...
Megj: meglepően jó profitot könyveltek el 2023-ra >> magyarföldön merciék. Nem panaszkodnak, pedig a cégen belüli árazás/elszámolás >> trükkös is lehet.
A8lang egészen mást írt, nem az ev-k ára magasan tartott, hanem mindené. Így nem is azt írta, hogy az ev-ket lehetetlenítik el direkt.
De komolyan, nézd már meg, mennyi az Octavia. Dobd ki a motort, sebváltót, kipuf. rendszert, dobd be helyette az akkut, invertert, vellany motort, miért gondolod, hogy milliókkal olcsóbbnak kellene lenniük az ev-knek? Mindenáron a kínai árakat akarod ráhúzni a többiekre, figyelmen kívül hagyod:
Ottani bért.
Állami dotációt.
Nyersanyagukat.
És a túltermelésüket, ami megint csak lenyomja az áraikat.
Bezzegh a kínai EV-t majd veszik tömegével az ICE helyett. Mert ha olcsóbb 10%-al az európainál, akkor nem gond a hatótáv, a szép hang, a jó rugózás és a súly, a környezet védelem.
Valahogy úgy, én kb ugyanezt írtam le (143281 hsz ) .Mesterségesen magasan tartják az árat fékezvén az EV térnyerését, ezt Kína kihasználva előretör az EU konkrétan nem tudja mit kezdjen evvel a helyzettel, és csak szerencsétlenkednek ami a felhasználónak nem jó .
Nem erről van szó, igény lenne bőven, csak a gyártók felsrófolták az árakat másfélszeresére, mindenre hivatkozva, chiphiány meg covid meg ellátási problémák, vették így is mert örültek hogy van autó, de most hogy van bőven, már nem kell senkinek drágán. Ahelyett hogy normális áron adnák olcsóbban, inkább felhalmozzák ami nem jó megoldás szerintem. A PHEV nem megoldás, csak az átállás megy lassabban különböző okok miatt.
Biztosan nagyon unatkozhatsz és ráérsz, de ez a téma nem ebbe a topicba tartozik... (emellett a hidrogén autó már akkor megbukott, mikor először gondoltak rá...)
Szerintem életképtelen, ezek az oda-vissza átalakítások természetesen kifizethetetlen/gazdaságtalan kategóriába csúsztatják az egészet. Valamilyen ipari felhasználás elképzelhető, de egyéni közlekedésben ne reméld hogy sikere lesz. Te sem veszel ilyet.
Meg hidrogén áráról, meg töltőkutakról, meg árról, meg légszennyezésről.
Ami így egy egybefüggő rendszer.
A hidrogénnek az a fő előnye, hogy oda-vissza alakítható, igazából jelentős környezeti ártalom nélkül.
Vízből -> napenergia segítségével hidrogén -> elégetve, vagy elektromos hidrogén cellában árammá alakítva újra víz.
Tehát egy föld alatti tárolóból el lehet vinni folyékony állapotban speciális tartálykocsikkal is, meg felitatva szilárd anyagokban, olyan tartályokban is. De az sem gond, ha elektromos rendszerben megy áramként és a városban a szükséges hidrogént ott állítják így elő megint. Nincs igazából jelentősen nagy káros hatása a többszörös átalakításnak sem.
Nos ez akkugyárakkal, meg akkumulátor újrafeldolgozó üzemekkel nehezebben megy.
Ezért van jövője a hidrogén hajtásnak és energia rendszereknek. Energia tároló és kiegyenlítő rendszereknek is.
"... A Toyota a Mazdával és a Subaruval összefogva új belső égésű motorokat fejleszt. A munka során a motorok méretének és súlyának csökkentése, valamint a hatékonyság növelése a legfontosabb cél. Bár a fejlesztés még évekig folytatódik, nemrég nyilvánosságra kerültek az első részletek...
Az új motorok legnagyobb újdonsága azonban, hogy a Toyota szerint a hagyományos benzin vagy dízel mellett olyan alternatív üzemanyagokkal is működnek majd, mint a karbonsemleges e-fuel megoldások, illetve a folyékony hidrogén. Mindez persze nem véletlen: a gyártó bejelentette, hogy az Idemitsu Kosan nevű japán olajcéggel, valamint az Eneosszal és a Mitsubishi Heavy Industries-zel összefogva karbonsemleges üzemanyagokkal foglalkozó beszállítói lánc elindítását tervezi."
Miért kéne napelemmel hidrogént készíteni? Amikor lehet egyből áramot is, amit akkuba töltve fel lehet használni azonnal. A hidrogént kicsit macerás tárolni, betölteni, szállítani stb. Jó lesz az akkus autó csak még fejlődni kell neki, már nem olyan sokat.
Kb 15perc alatt feltölthető akku már bőven több mint jó, nem vagyunk messze tőle, hatótávban meg 4-500km autópályás hatótáv is több mint elég, ha utána 15perc alatt feltölthető amivel megint lehet menni ennyit. Akkor miért is kéne fejleszteni hidrogénes autókat, bonyolult infrastruktúrát, hozzá.