Sajnos nem lehet összehasonlítani LE szerint , hiszen a IV Golfod euro 3-as. Ezek a motorok meg euro 6d-k. Egy régi 100 lovas szívó érzetre kb azt tudja, minta ma egy 120-130 lovas. Már a sima euro 6- és 6d között is érezhető a különbség. Az ez előtti 3-ban, ezeket a motorokat g120 és g165-nek hívták (utalva a lóerőre) a g122 érezhetően lomhább a további fojtás miatt. A g120 gyorsulása 9,2 mp 100-ra, nyomatéka 210nm. Elég jó motor szerintem. Ha van lehetőséged próbáld ki. És mindenképpen próbáld ki a g122-t is mielőtt megveszed. Amúgy ha városban használod főként, felesleges az erősebb, mert tényleg csak 4000 felett jön ki a többlet teljesítmény.
A skyactive szívó benzines motorok nagyon jónak tűnnek, 2014-óta vannak a piacon, és nem hallani semmilyen problémát. A skyactiveX még nagyon friss konstrukció, azzal még várnék, míg lesz tapasztalat.
Valóban nem pörgetem a golf motorját sem. Max előzésnél. De ahogy nézem akkor ez a 10.2 körüli gyorsulással, golf IV szint az autó. HIába az csak 125 Nm és 101 ló.
Mind jó motor? mármint konstrukció...meghibásodás stb..
Ha jól értem a 180 lovas benzines is 4000 től jön meg?
A 2. kérdésre válaszolnék.A G 122 és a G 150 motorja csak szoftverben különbözik,különben ugyanaz,még a teljesítmény-és nyomatékgörbe is megegyezik 4000-es fordulatig,onnan a G 120-é egy vízszintes vonal,míg a G 150 meredeken emelkedik,egészen 150 LE-ig. Ezért aztán a fogyasztásuk is megegyezik,ha van is némi különbség,annál sokkal több rejlik a lábadban.
Gyorsulás:hozza a gyári adatot,az erősebb változat kicsit hosszabb idő alatt éri el a százat,ennek oka,hogy rövidebb váltóval szerelik,ezért fürgébbnek tűnik,de a második pl. 90 km/h-nál elfogy,ezért egyel többet kell váltani a 100-hoz. A 180-as teljesen más motor,ez az,ami benzines létére dízelként üzemel bizonyos körülmények között,de nem volt hozzá szerencsém,csak olvastam róla.
Véleményem szerint normál használatra a leggyengébb is bőven elég,hiszen az erősebbet sem 5000-6500 között használod,nem?
A segítségetek szeretném kérni. Arra jutottam hogy "beleszerettem" egy Mazda 3-asba:) kivül belül. Azt pedzegetem magamban hogy ujan szeretném vásárolni.
1. Milyen kedvezmények érhetőek el a listaárból? (Esetleg akik már vettek mennyiért sikerült elhozni (listaár/végár?) Itt jótanács?
2. Milyen motorral lenne érdemes választani? Fogyasztás is szempont.Ez a g122 mi a véleményetek.
Van érezhető lülönbség a g122 g150 180x között?
G122 -vel hogy alakul a 0-100km/h? Nem tudom mennyire lomha vele az autó. Egy golf IV 101 lovasból ülök majd át.
3. Milyen felszereltséget ajánlanátok ami hasznos mindenképp?
4. Mi az az SDN es HB jelölés.
Illetve bármi más hasznos tanácsot előre is köszönök.
Akkor viszont lehet,hogy megvan az első olyan hiba,amit garanciában kéne javíttatni?Ha három éves,36000 km-t futott autóban akadozik a váltó,az lehet,szinkron gyűrű,de akár valami komolyabb is.
Nekem nincs ilyen tapasztalatom a váltóval. Pontos, feszes. A legjobb kéziváltó, amit próbáltam a kategóriában , sőt megkockáztatom hogy feljebb is az egyik legjobb.
Ezekben lánc van,jóval többet bír,mint a szíj,akkor kell cserélni,amikor megnő a hangja.A szervizutasítás azt írja,vizsgálja meg minden 240.000 km után,hang alapján lehet eldönteni,cserés vagy sem.Ülés:emelkedik-süllyed az ülőlap eleje is,emelés közben kissé előre mozdul,korrigálni kell.
Engine oil*1RRRRRRRRREngine oil filter*1RRRRRRRRREngine timing chainInspect every 240,000 km (150,000 miles)Engine valve clearanceAudible inspect every 120,000 km (75,000 miles), if noisy, adjustDrive belt*2IIIIdle speed (Z6)IIIII
Hogy érted hogy billenéssel? Az nem emelés, hanem ülőlap szög változtatás. Természetesen itt az ülésemelés emelést jelent.
Vezérlés cserére nem találtam infót a manualban. És úgy általában az éves szervizeken elvégzendő teendőkre sem. Ezt nyilván egy Mazda szerviztől -pontos motor típust megadva- meg lehet kérdezni.
Gyanítom én sosem fogok annyi km-t belerakni az autóba míg az én tulajdonomban lesz, hogy cserélni kelljen.
Ha végigolvasod a fórumot az elmúlt néhány évben többen leírták a tapasztalatokat. Az én kocsimban az elmúlt 4,5 évben csak levegőszűrő, olaj és féktárcsa/betét lett cserélve, a motorháztetőt az ablakmosó folyadék cseréje miatt kellett csak nyitni. A hivatalos márkaszervizt egy kicsit drágának találom, de persze nem éri el mondjuk egy Audi szerviz árszínvonalát. Ha pedig ezen akarsz spórolni, akkor az olajcserét meg tudja csinálni egy független szerviz is, legfeljebb elteszed a számlát.
Nagyon megbízható kocsi. Megy rendületlenül és csak az olajat / kopó alkatrészeket kell benne cserélni.
nekem 2017-es van, a te általad kinézett faceliftelt változata. G120 motorral, ami sokak szerint ugyanaz a motor mint a 165 lovas, csak szoftverben különbözik. (nem tudom mennyire igaz, ennyire nem látok bele, de logikusan hangzik, mivel 4000-es fordulatig nem igazán érezni különbséget, tehát városi használatban semmi különbség nincs)
Az autóról. Lassan 4 éves lesz, szervizt csak a kötelező karbantartásokkor látott, és csak folyadékokat szűrőket és fékbetétet kellett eddig cserélni. Semmilyen komoly, (de még csak komolytalanról sem) hibáról nem tudok beszámolni, mert tényleg hibátlanul működik, még csak bosszantó apróságok sincsenek.
Majdnem 4 év és 46 ezer km után kifejezetten rossz, időnként rossz földutakon is használva, még mindig feszes a futómű, kormányzás, nem recseg, nem nyikorog semmi a beltérben.
A szervizköltség átlagos, márkaszervizek között is elég nagy különbség van, független szervizben biztos olcsóbb, de én márkaszervizbe hordom, évente egyszer kibírom azt a 70 ezer Ft-ot, még ha mindent dupla áron számolnak is, legalább megy bejegyzés az elektronikus szervizkönyvbe.
Fogyasztás teljesen lábfüggő. A szívó Skyactive motor tud lenni nagyon takarékos, de ha forgatod, fogyaszt is. Nekem városban 8-9 litert eszik, nagyon dinamikus tempóban. 140-es tempóval pályán kb 6-6,5 l,
országúton vittem már 5 alá, de akkor a 90 nagyon max, mivel nem így vezetek, nekem ott is inkább 6 l a fogyasztás.
Összehasonlításképp ugyanabban a stílusban vezetve 1.3-as multijet diesel, jóval könnyebb autóban alattam városban csak 1-1,5 literrel, országúton 0,5 literrel eszik kevesebbet, autópályán eltűnik a különbség. Mivel a 165 lovas motor ereje pályán, jóval a megengedett sebességhatár után jön elő, az is csak úgy ha jobban pörgeted, nyilván akkor többet is fog fogyasztani.
Kérnék egy kis véleményt. Mazda 3-as autót szeretnék venni, 2015 ös széria 165LE csodát. Szervizköltség, fogyasztás, mennyire drága a fenntartása illetve minden ami fontos és tudjátok, tapasztaltátok elmondanátok a számomra légyszives.
Nem csak a tulaj számára elérhető.Két hónapja vettem egy Mazda 2-t,10 éves,német országból hozták,még nem volt a tulajdonom,se rendszáma,se törzskönyve,alvázszámot beírtam a MyMazdába,hozta az egész szerviztörténetet 2018-ig,amíg márkaszervizbe hordták.
Ezt én sem értem, a digitális szervizkönyv elérhető a tulaj számára. Bár a régi app már valóban nem működik, mert időközben volt egy adatmigráció, de az új tökéletes. Minden szervizlapom, és bejegyzésem átkerült.