Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 71037

 

 Nekem a 15lovasé látszik nagyobb emelkedésűnek.  :) Legalábbis ezekből a képekből.

 

 

Előzmény: Szilrobi_index (71035)
409 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 71036

 

 "akkor nem értem, hogy a manual miért a nagyobb emelkedésű csigát ajánlja a kisebb súlyhoz és nagyobb sebességhez."

 

Pedig az a logikus amit a manual ír. Ha gyorsabban akarsz menni, akkor a csigának többet kell előre haladnia fordulatonként (nagyobb emelkedés). Ehhez viszont nagyobb teljesítmény, vagy alacsonyabb súly szükséges, különben nem tud kipörögni a motor a max teljesítményi fordulatra.

 

"Sík felületen nem rontom el az ívelését?"

 

Nem kilapítani kell, csak egyengetni a meghajlott részt az eredeti formájára. :P  :)

Előzmény: Szilrobi_index (71034)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.05.01 0 0 71035

Szoftveresen ennyire futotta. :)

Nekem a 15-ös csigája tűnik kisebb emelkedésűnek(laposabb szögűnek) így laikusként (az alsó illetve a jobb oldali).

Előzmény: 409 (71032)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.05.01 0 0 71034

Így állt meg könnyen a két csiga.

Egyengetni nem mertem, nehogy nagyobb kárt tegyek benne. Tudom, mindenki ezt mondja, de így vettem. Előző tulaj mondta, hogy néhányszor megfogta a Duna kavicsait a Szentendrei-sziget északi csücskénél...

Finoman kalapáccsal egyengessem? Sík felületen nem rontom el az ívelését?

 

Az emelkedésnél akkor nem értem, hogy a manual miért a nagyobb emelkedésű csigát ajánlja a kisebb súlyhoz és nagyobb sebességhez.

Előzmény: 409 (71032)
409 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 71033

 

 Ja, a 7"-os a kisebb emelkedésű. Annyit jelent, hogy 1fordulatra (elméletileg) mennyit halad előre.

Előzmény: Szilrobi_index (71031)
409 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 71032

 

 

 Miért fényképezed következetesen egymással szembefordítva a két csigát??

 

(azt a csorbát ki is egyengethetted volna...)

Előzmény: Szilrobi_index (71031)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.04.30 0 0 71031

Amatőr kérdés következik, bocsánat. Mit jelent a kisebb emelkedésű csiga? Amelyiknek kisebb az F értéke vagy amelyiknek nagyobb?

A mostanin nincs semmilyen jelzés. A 10LE csigáján F8.5 van ráírva (az alumínium színű a végein). A képek alapján láttok valamit, hogy milyen lehet az emelkedése a másik csigának? Hogyan lehet ezt házi körülmények között lemérni?

A manual szerint a kis súlyú, 450kg-ig és 4,8 méterig a 9" átmérő, 10,5" emelkedésű csigát ajánlja, míg a nagyobb súlyú összeállításhoz a 7"-os emelkedésűt.

Nálunk csónak 3,2m és 50kg, motor 45kg, 2 felnőtt 160kg, gyerek 40kg, cucc kb. 40kg. Mondjuk, hogy teljes terheléssel 350kg, de semmi esetre sem éri el a 450kg-ot (a csónak maximális terhelését 735kg-ot meg meg sem közelíti).

A mai teszten kb. 220kg körül lehetett.

Ezek szerint a gyári ajánlás a 9" átmérő, 10,5" emelkedésű, 3 ágú, alumínium csigát ajánlja.

Takyka! Creative Commons License 2024.04.30 0 0 71030

Mennyi volt az össztömeg? Üres csónakkal nem próbáltad?

A WOT fordulatszám tartomány 5000-6000 a te motorodnál, ekkora terhelésnél amivel mentél a jelenlegi műszakilag éppen jó, de semmiképpen nem ideális. Nem csoda, hogy +80kg-al nem tudott megsiklani.

Legalább két hüvelykel kisebb emelkedésű csiga kellene neked. Ekkora terheléssel sokkal jobban megindulna és +1 fővel is simán siklana.

 

T.

 

Előzmény: Szilrobi_index (71027)
Béci 72 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 71029

Lehet,hogy +1 főhöz egyel kisebb csiga kellene.

Előzmény: Szilrobi_index (71027)
Béci 72 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 71028

3700-as fordulatnál nem hiszem,hogy siklik.Az valami hiba lehetett.

5000 fölött kell teljese gázon forognia,ha megfelelő emelkedésű a propeller az adott súlyhoz.

Próbáld meg legközelebb még egy fővel.

Előzmény: Szilrobi_index (71027)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.04.30 0 0 71027

Igen, ez jó hír, csak nem értem a múltkori 15km/h maximumot. Igaz kb. +80kg volt akkor, de a 10LE 20km/h felett tudott lenni a +80kg-mal is. Igaz, nem ugyanazon a napon, tehát más körülmények között, ellenben minden alkalommal. (A 10-es halála a 3 felnőtt + 1 gyerek felállásnál jött el.)

 

Az is igaz, hogy a múltkori próbakor elég nagy szembeszél volt és így hullámok is, meg a sodrás is erős volt, ma meg nagyjából szélcsend.

 

Mit szólsz a fordulatszámokhoz? Menet közben jegyzeteltem, furcsa az a 3700-as, nagyon kimutat a többi közül. 5500 körül kellene forognia minden esetben?

Mi legyen a következő lépés? (Persze ha a plusz 80kg-val is tudná ezeket a sebességeket, akkor elégedett volnék.)

Előzmény: Béci 72 (71026)
Béci 72 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 71026

Vagyis a 15-ös motorral 5 km/h-val gyorsabb lett.

Ez teljesen normálisnak tekinthető.

Előzmény: Szilrobi_index (71025)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.04.30 0 0 71025

A lemaradt képek:

Előzmény: Szilrobi_index (71024)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.04.30 0 0 71024

Sziasztok!

 

Ma végre eljutottam a Dunára a fordulatszámmérővel.

 

Előkészületként leszereltem a két csigát a két motorról, de sajnos nem csereszabatosak. Az egyik tengelyen 8 "borda" van a másikon 12.

Visszaszereltem így hát mindkettőt.

 

Sajnos a terhelés nem a szokásos, mert a család nem tudott részt venni a teszteken. Így hát bedobáltam mindent ami a közelben volt (székek, motortartó, kötelező cuccok), de így is egy felnőttnyi súly hiányzott.

A minél jobb összehasonlítás végett a régi motorral is mentem egy kört (10LE) a szokásos 2-es trimm állással.

A fordulatszámmérő 1800-at mutatott teknős állásban, 2340-et előremenetben "normál alapjáraton" és 10860-at teljes gázon. Szerintem mindet osztani kell kettővel a valós fordulathoz, mert nem állítottam semmit a kütyün (igaz a leírása szerint az alap beállítás a jó).

A maximális sebesség hegymenetben 24km/h míg völgymenetben 28km/h körül alakult.

Érzésre gyorsan siklásba vitte a cuccot.

 

A motorcserét követően, (15LE) ugyanazzal a terheléssel teszteltem. A fordulatszámmérő néha csinált érdekes dolgokat. Olyan volt mintha átállna néha a normál mérésre a dupla mérésről, illetve volt olyan is, amikor mintha felezővel számolna. Ezt általában a trimm állítások után tette, amikor leállítottam a motort.

A zárójelben írt számok amiket szerintem itt is osztani kell kettővel. A felezősöket újra mértem. Fontos, hogy bármit is mutatott a fordulatszámmérő, azt folyamatosan tette, tehát akár 10860, akár 5100, akár 2560-at mutatott azt végig következetesen mutatta, tehát nem ugrált össze-vissza. A motor is egyenletesen járt, kivéve a 4-es trimm állást, de ez érthető is szerintem. Nem füstölt, nem változott a hangja, a hűtővíz is egyenletes sugárban lövellt.

Érzésre ez a motor gyorsabban siklásba vitte a cuccot. Azonnal, nagyon megemelte az orrát és már siklott is.

 

Alapjáraton: 1140 (2340)

Hegymenetben

trimm 1-es: 26km/h 5100/min

trimm 2-es: 27km/h 3700/min (ez mérési hiba lehetett!?)

trimm 3-es: 25km/h 4500/min

trimm 4-es: nem jó állás, "levegőt szív"

 

Völgymenetben:

trimm 1-es: 32km/h 5160/min

trimm 2-es: 33km/h 5200/min

trimm 3-es: 32km/h 5180/min

trimm 4-es: nem jó állás, "levegőt szív"

 

Érdekes, hogy völgymenetben mennyire egyforma a fordulatszám, míg hegymenetben van szórás. A sebességek mindkét irányban nagyon egyformák.

 

Csatolok pár képet is a csigákról, illetve a farvízről (15LE, trimm1):

Minden véleményt szívesen meghallgatok!

Béci 72 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 71023

Ez még kettőtöknek is sok.Be lehet szàllni?

Nekem kb.egy méter elég lenne.

Előzmény: killmark (71022)
killmark Creative Commons License 2024.04.30 0 0 71022

70 font 6 méter.

 

Előzmény: Béci 72 (71018)
spapda Creative Commons License 2024.04.30 0 0 71021

A Bengarnál van többféle méretben és profillal, kimondottan ilyen célokra (gumicsónak alsó megerősítése a keelnél és hurkáknál), normálisabb árakon:

https://www.bengar.de/kunststoffprodukte/scheuerleisten/

Előzmény: Béci 72 (71020)
Béci 72 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 71020

200 euro alatt alig látni☹️

Egy 1,5 méteres hosszú,15 cm széles gumi-szerűség.

Előzmény: csipike01 (71019)
csipike01 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 71019

Ez engem is érdekelne. Mennyiért és honnan? 

Nézegetem a 3M termékeit, elég vaskos áron mérik.

Mondjuk még így is megéri. 

 

Előzmény: Béci 72 (71018)
Béci 72 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 71018

Mennyiért sikerült?

Előzmény: killmark (71016)
spapda Creative Commons License 2024.04.30 0 0 71017

A Honwave alján is van végig egy védő borítás a kielen, illetve a két hurka végén, ahol "feltámaszkodik" (netről lopott kép):

Ennek ellenére én is féltem az alját, ezért annyira igyekeztem kihúzni, hogy már stabilan üljön a csónak, ne mozgassa a víz, csak érje a légkamrákat, hogy valamelyest azért hűtse azokat.

Előzmény: killmark (71016)
killmark Creative Commons License 2024.04.30 0 0 71016

 

Ribekre létezik gumi védő a keelre.

Keelguard.

Épp rendelésben vagyunk egy cimborámmal.

 

Előzmény: dqr79 (71015)
dqr79 Creative Commons License 2024.04.29 0 0 71015

Pláne ennél a Honwavenél, ahol rögtön a légpadló van alul, külön pvc alj nélkül. De még azt is minimum csúnyán összekaristolja a legkisebb kavicson cibálás is. Vannak csónakok amiknek az alját telerakják ilyen vastag védőgumikkal, hogy lehessen simán partrahuzigálni, de itthon még nem nagyon láttam olyat.

Előzmény: gezaFater (71014)
gezaFater Creative Commons License 2024.04.29 0 0 71014

Engem pár éve csúnyán leb...tak itt, hogy a csónakomat kiraktam a partra.

És igazuk is volt, képzeld csak el, hogy mozog a csónak, és valami kis hegyes kö, vagy netán üvegszilánk, vasdarab, szépen kilukasztja a csónak alját...Akkor hazafelé nincsen siklás, meg semmi nincsen.

Vagy a vízben marad a hajó teljesen, vagy teljesen kiemeled a partra.

Előzmény: spapda (71006)
dqr79 Creative Commons License 2024.04.29 0 0 71013

Ott még nem voltam, de a térkép alapján tényleg elég védettnek tűnik.

Örülök, ha hasznos volt a beszámolóm, bár azért ne riasszon el a nyíltabb részektől, nekünk is inkább csak az volt a konklúzió, hogy sátorral is kell készülni, ha úgy alakulna :) 

Előzmény: spapda (71012)
spapda Creative Commons License 2024.04.29 0 0 71012

A tavaly nyári beszámolód jó példa erre, olvasóként is sokat lehetett belőle tanulni. Például azt, hogy a tengeren tényleg gyorsan változhat a helyzet, fel kell készülni rá rendesen. Nekünk a kedvenc célpont a Kotori-öböl, ott picit békésebb a tenger, nincsenek nagy távolságok (széltében-hosszában is kb. 10 km-re van egymástól a két legtávolabbi part, de jellemzően akárhol vagy, 3 km-nél nincs messzebb a legközelebbi partszakasz), eléggé sűrűn lakott végig a part, és mindenhol tisztán fogható a VHF 16-os csatorna, így azt merem vállalni ilyen kis csónakkal is. Külső horvát szigetvilághoz meg mindenféle vad albán-görög eldugott gyöngyszemhez papírkutya vagyok.

Előzmény: dqr79 (71011)
dqr79 Creative Commons License 2024.04.29 0 0 71011

Hát, ami a Dunán nagy hullámzás az a tengeren max kis kényelmetlenség, meg rázkódás. Vagy legalábbis én még nem láttam olyan hullámokat a Dunán, ami a tengeren kicsit is aggasztónak tűnne, ott meg a nagyon aggasztó is igen gyakori.

Előzmény: spapda (71010)
spapda Creative Commons License 2024.04.29 0 0 71010

Persze, ezért is nem bánom, ha néha flúgosabb itthon az időjárás, mert legalább kitapasztalható ez a konkrét összeállítás is. Mondjuk a tengeren annyiban kényelmesebb, hogy melegebb lesz az idő és a víz is, ennek megfelelően a ruházat is más, tehát ott kevésbé szempont "szárazon maradni".

Előzmény: Béci 72 (71009)
Béci 72 Creative Commons License 2024.04.29 0 0 71009

A tengeren mindennaposak az akkora hullámok,amelyek a Dunán szoktak lenni.

Előzmény: spapda (71008)
spapda Creative Commons License 2024.04.29 0 0 71008

Most hárman (súlyra kettő és fél felnőtt). Erre az útra azért voltam kíváncsi ezzel a konfigurációval, mert nyáron hasonló a leghosszabb tervezett utunk a tengeren, és jó előre tudni, kinek mennyire kényelmes, illetve hogyan készüljek (tartalék) üzemanyaggal - ez utóbbinál nyilván nagy meglepetés nincs a 15-20 LE-a méretosztályon belül, de azért a saját tapasztalat mégis az igazi mérce.

Előzmény: Béci 72 (71007)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!