Számomra a kerecsensólyom előfordulási helyei is sokatmondóak. Van egy olyan érzésem, hogy én bármit írhatok, nem fogsz vele egyetérteni. Ehhez természetesen jogod van.
A "kurd, méd" piros fehér zöld zászló újkori találmány, szóval ezt kihózhatod. Sas oroszlán, griff általánosan elterejedt az egész óvilágban szóval ezt is kihúzhatod.
Maradt a lovasok, nyilakkal ami mindegyik ókori lovasnépre alkalmazható.
Az meg hogy a bibliában mi van benne és mi nincs lényegtelen a magyar őstörténete szempontjából. Több száz nép nincs benne a bibliában.
Ebben tökéletesen igazad van. Önmagában a név nem elég, bár nagyon fontos. A sok közvetett bizonyíték azonban már értékelhető, bár ez sem tekinthető abszolut bizonyítéknak. Közvetett bizonyítékként itt csak az általam nagyon fontosnak vélt méd-kurd piros-fehér-zöld zászlóra utalok. Ezeket egészítik ki a "lovasok, mint rettenetes sáskahad", nyilakkal, ami engem a honfoglaló magyarokra emlékeztet. Nem tudok róla, hogy ezt így más népre vonatkoztatva tartalmazná a Szentírás.
Kérdés hogy melyik lovasnép nem volt felszerelve nyilakkal és ostorral, és hogy ki és mikor találta ki az "isten ostora" kifejezést.
A "Madai" pedig semmit nem jelent önmagában. Alig van olyan ókori nép amlyikkel még nem azonosították a magyarokat ilyen olyan szómegfelelés alapján. Kezdve a baszkoktól az inkákik (pl "machu picchu" = "matyó pityu") és a japánokig bezáróan.
Ez tényleg érdekes, hogy egy ma élő ember a múltban kivel azonosítja magát. Szerintem a legjobb azonosítási módszer a megnevezés. Tartósabb, mint a nyelv. Az egyik legősibb nép szvsz. a madai, melynek kiejtése magyar volt és ma is az.
Több tudós által elfogadott hipotézis (korábban részletesen ismertettem), hogy a magyarság kialakulásában a Szargatkai kultúrának volt szerepe, melynek iráni eredetű vezető rétege volt. Innen kaphatta a nevét. Később ez a népesség hunokkal kötött szövetséget, de a hun birodalom széthullása után is fennmaradt.
Nézzük például a szanszkrit írásokat:
"Sok helyen előfordulnak a médek, például az Agni Puránában is, szanszkrít nyelven mada a nevük, a latinos átírásban és a kiejtésben is, tehát "a" és nem "á". Dévanágari írással /ez a késői szanszkrít és a mai hindi és nepáli nyelv ábécéje/:मद a hindiben nem jelölik az "a" betűt, ez minden mássalhangzó mellett van, ha más magánhangzó van mégis, azt külön jelölik. A.É."
A Szentírás a népek eredete résznél már említi a "madai" népet, majd Ézsaiás, Jeremiás és Dániel könyve sok információt tartalmaz róluk. Például hatalmas lovashadseregük volt, "félelmetes sáskahad"-nak jellemzi Jeremiás könyve. Továbbá "élesítsétek a nyilakat, töltsétek meg a tegzeket" felszólítás is nekik szól. "Ostort emelek ellenük" (az asszírok ellen) ír máshol. Tudjuk, hogy az asszírokat is a görögök által médnek nevezett, azaz "madai" nép gyözte le. Nem ismerős? Nyilakkal felszerelt lovashadsereg, "isten ostora" kifejezés.
Topic címe alapján azt hiszem jó helyen járok, kirándultunk egyet Budakalászon, és megnéztük az egyik kútfélét ami állítólag a már csak nyomokban fellelhető "ősbudavár" része volt.
Most kutakodok ezügyben minden fellelhető adat után, szerintem fogunk még a Pilisben túrázni, érdekes téma
Egyedi magyar szimbólum lehet a csodaszarvas (szkíta átvétel, de minket hívtak annak) és a griff. Kicsit a turul is, de a turul még Mongóliában is ismert. A germánoknál inkább farkas van meg vaddisznó. A római légióknál meg minden, de alap a sas, meg a farkas. Nehéz ügy ez.
(Torma Zsófia agyagkorongjai meg talán nagyobb jelentősségűek, mint a Stonehenge vagy Ötzi, csak rossz a marketingünk.)
"Butának nem tartanám semmiképen Torma Zsófiát és azokat sem akik időt nem sajnálva a kutatásnak szentelték életüket."
A probléma az hogy ha valaki hasonló állítást tesz, de nem könyvben hanem élőszóban akkor kinevetik.
Gondold át mit is írt mint történész!
100-400 éves példákat hoz arra hogy egy szimbólumot magyarosítson. Miközben ugyanaz a szimbólum Róma, Bizánc és a keleti egyház hivatalos szimbóluma volt már vagy 1600 éve!
Úgy tesz egy kijelentést egy szimbólumról, hogy újkori magyarországi ábrázolásokat vizsgálja és figyelmen kívül hagyja a szimbólum magyarországon kívüli, évezredeket átívelő, történetét és elterjedését!
Oké nem nevezem butának de akkor is butaságokat beszél!
"Torma Zsófia már a múlt század végén helyesen állapította ... akkor az a kétfejű sas a magyarok ősmultjához fűződő simbolika"
Abba kéne már hagyni az nemzetközi szimbólumok kisajátítását. :)
A kétfejű sas több mint 4 ezer éves szimbólum. Bizánc, Róma az összes leszármazott nemzet, a görög keleti egyház és az összes azt adoptáló nép így pl szlávok által használt jelkép.
Magyarnak tartani mert megjelenik egy 400 éves templom falán rendkívüli butaság.
Ami azt illeti a római britannia tele van oroszlánábrázolással,valszeg importáltak is oroszlánokat.
Kulturális kapcsolatok révén az első századra egész európa megismerkedett ezekkel a jelképekkel. ( sas, oroszlán, griff )
A griff pl mezopotámiai szimbólum. Legkorábbi ábrázolása ie 2100 amiről tudok. Keresztény és pogány szimbólum általában az Istenek ill isteni lények (királyok országok) védelmezője.
"ezt a luxust azért megengedem magamnak a nemzetem iránt érzett elkötelezettségből"
Oké de mit mond el ez az elkötelezettség a történelmi igazsághoz való viszonyról?
Ha németek csináljk a magyarokkal akkor megbocsájtahatatlan bűn, ha magyarok a németekkel akkor hősi cselekedet.
Ha magyar zászlón van sas, griff, oroszlán akkor ősi örökség, ha németen akkor kulturális átvétel.
A magyarok a honfoglalás előtt akármikor átvehették a turult és a griffet mint szimbólumot akármelyik szomszéd néptől. Szimbólumok, motívumok mindig is cserlődtek népek között.
Ugye kétfejű sasokat először a Hetita birodalomban ábrázoltak ie XX körül. Kik is használták a kétfejű sast a címerükben? Vajon mind rokonok? Vajon ez jelent valamit?
ja értem, akkor viszont szerintem hibás a felosztásod:
a szlávok kb. i.u. 500 után alakultak ki, mind nyelvileg, mind népként.
az europidok már jóval 14000 évvel ezelőtt, lásd Cromanyoidok
a lovasnomád életmód meg kb. 3-5 ezer évvel ezelőtt a dél-uráli sztyeppe területén. a mongolidok ezeken a területeken ezer évekkel később jelennek meg, jóval i.sz. után.
Gondolom az olaszok is hun-iráni-örmény-akármi származásúak. Elvégre zöld-fehér-piros zászlójuk van. Különböző korokból származó címereiken pedig megjelenik a sas (vagy turul???), oroszlán, griff.
Csakhogy mint megállapítottuk a tadzsik és kurd-örmény szobrok képek nem turult hanem sas-t ábrázolak.
Vagyis ez alapján az is elmondható lenne, hogy a tadzsikok ill örények rokonai a németeknek (német sas) és az amerikaiaknak (USA "totemállata" a fehérfejű halászsas) is.
Könyörgöm. Ne ragozzunk tól már minden apró hasonlóságot! Eurázsia egy kulturális olvasztótégely.
Van egy kérdésem.
Használják e a "turul" szót a magyar legendák ill mítoszok? Vagy csak a XIX. századi értelmezése azonosította az ölyvet, héja forma madarat sas-t a turullal?
Tényleges kérdés amire választ várnék forrásokkal lehetőleg szakértőktől!
tudtommal sokkal később kezdték el egyáltalán felbukkani mongolidok a kelet-európai síkságon, sőt még Közép-Ázsia nyugati részénél is. előttük általában europidokról beszélhetünk, még Közép-Szibéria és a Nyugat-Mongóliában is.
viszont arra próbáltak itt elébb egyesek utalni, hogy a történelmi előfordulás, leírások alapján lehetne csak párhuzamot felállítani a különböző népek zászlai között, mivel a legtöbb zászló újkori eredetű.
Szerintem azt is meg kellene nézni, hogy melyik zászlóban melyik szín mit jelent v. milyen jelentést tulajdonítanak neki. A flaggenlexikon.de szerint a bolgár fehér: szabadság, béke, zöld: erdők, természet, piros: a szabadságért kiontott vér. magyar a flagspot.net szerint piros: erő, fehér: hűség, zöld: remény.
A tadzsik zászló színeire a flaggenlexikon.de oldalon több magyarázat is van pl. piros: tűz, fehér: víz, zöld: föld. Az ősi perzsa vallásból, a zoroasztrizmusból is vezetnek le jelentéseket. A korona a zoroasztrizmust jelképezi. A 7 csillag a szent szellem/lélek, a /szószerinti fordításban/ szarvasmarhák, de sztem mondhatjuk állatok, tűz, fém, föld, víz, növények.