Keresés

Részletes keresés

altenberger Creative Commons License 2024.04.19 0 2 238089

Nálam az az elv, hogy senki előtt nem megyek át. Tehát nem az, hogy messze van, még átérek, de ha tényleg nem jön senki, akkor simán áttekerek.

 

Ilyenkor a piros lámpát éjszakai villogó sárgaként kezelem. Lehetne egy ilyen KRESZ módosítás!

Előzmény: orygabor (238085)
altenberger Creative Commons License 2024.04.19 -1 2 238088

"Ma is átmentem legalább 3 piros lámpán"

 

A mínuszozó öreg néni (idős hölgy) nyilván úgy képzelte el a szituációt, hogy van egy 2X3 sávos út, ahol 70-nel haladnak a buszok, kamionok, villamosok tömött sorokban és egy őrült kerékpáros 50-nel közébük veti magát. Az eredmény óriási fékcsikorgás, ütközések, kisikló villamos, járdára felszaladó, óvódás csoportokat (!) elgázoló autók! :-)))

 

Igazából meg csak egy rosszul beállított lámpánál, alapos körülnézés után átcsorgó bringásról van szó.

Előzmény: rezgaras (238084)
SzeZo Creative Commons License 2024.04.19 0 0 238087

Van a körúton néhány kereszteződés, ahol a villamosnak és a gyalogoknak már szabad, a velük azonos irányba tartó egyebeknek piros. Előfordul, hogy jobbra bekanyarodom, mielőtt kizöldülne, ha nincs gyalog a zebrán.

Előzmény: vizus (238086)
vizus Creative Commons License 2024.04.19 0 0 238086

Jobb ( Szabálykövetőbb) országokban természetesen lefordulhatsz jobbra kis ívben piros lámpánál, ha a forgalom megengedi. és persze ha nincs kint a Don't turn on red tábla. Én hazánkat is jobb országnak tekintem, ha bicajon vagyok. Plusz még zebrán is áttekerek, ha nincs forgalom. Ha  ott áll egy rendőr megkérdezem, mehetek? (Eddig kétszer fordult elő, mindkétszer bólintott.)

Előzmény: rezgaras (238084)
orygabor Creative Commons License 2024.04.19 0 0 238085

Hm. Nem volt forgalom...

Előzmény: rezgaras (238084)
rezgaras Creative Commons License 2024.04.18 -1 1 238084

Amikor ezeket olvasom, mindig hullámokban jön rám a lelkiismeretfurdalás... Ma is átmentem legalább 3 piros lámpán (nem volt semmi forgalom).

NAR Creative Commons License 2024.04.18 0 1 238083

A szabálykövetési hajlandóság úgy általában alacsony mifelénk. Nem csak közlekedésben. Hétvégén Balatonra mentünk, a 8-as útról a 77-esre kanyarodva 800 méter hosszú sor volt (amikor a sor végére értünk, a GPS azt mutatta, hogy 800 méter múlva kell balra kanyarodni). Amíg eljutottunk a kereszteződésig, egy autó előzött balról (a szabályosan szembejövőknek le kellett húzódniuk) és kettő jobbról a padkán. Ez a balkáni közlekedési morál (bár lehet, hogy ez lassan sértő a szlovénokra és a horvátokra). És azért ne felejtsük el, hogy nem mindegy, hogy 100 kilós testként vagy 1500 kilós testként veszélyeztet valaki másokat...

Előzmény: Ashi Valkoinen (238079)
orygabor Creative Commons License 2024.04.18 -1 2 238082

Nem azért szarnak a szabályokra, mert nem ismerik, szerintem ez a jogsiötlet ezt ne fogja megoldani. A felnőttek közül biztos, hogy szinte mindenkinek van jogsija. A biciklis kicsit szabadnak érzi magát: már nem ember, még nem állat, mozgékonyabb a gyalogosnál, de nem is gépjármű. Valljuk be, néha mindannyiunk kicsit lezseren kezeljük a szabályokat. Ehhez járul még sok-sok eldolgozatlan kereszteződés, csatlakozás, kétes helyzet, (pl: kerékpárútról a kereszteződésben elslisszolhatok-e jobbra, balra) stb. 

Ezzel együtt persze annak van igaza, aki betartja a szabályokat, kész.

xrami Creative Commons License 2024.04.18 0 0 238081

kieg: "munkaidőben és munkavállalóként"

Előzmény: xrami (238080)
xrami Creative Commons License 2024.04.18 0 0 238080

Alap előírásnak kellene lennie, hogy bármilyen közlekedési eszközzel munkaidőben csak az közlekedhet akinek minimum kismotoros jogosítványa van. A postásnak és a bedobálós újságot kihordónak, meg a hátdobozos rabszolgahordároknak is. Elektrollereseknek is.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238079)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.18 -3 0 238079

1. Sehol nem írtam motorizált járművet vezetők szabálykövetési hajlandóságáról. Az sem jobb, szabálytalankodnak mást, de azért a járdán, az én gyalogos zöld jelzésemen felettébb ritkán ütnek el, ahogy ha megállok a pirosnál, ritkán kerülnek ki és mennek át.

 

2. A kerékpárosok között (ahogy a furgonosaid között is) az időkényszerben levő futárok szabálykövetési hajlandósága még alacsonyabb. Ezzel sem mondtam újat.

 

3. A kerékpáros (és sajnos már a robogós) futárok között is megjelent az a munkaerő-csoport, akik egész egyszerűen nem ismerik és/vagy leszarják az európai (beleértve a csak balkáni) közlekedési rendszerek elvárásait.

 

Ezt szerintem mindenki látja, aki nem a körúti romkocsmaértelmiségi rózsaszín szemüvegén át tekint a fővárosi kerékpározásra.

Előzmény: NAR (238078)
NAR Creative Commons License 2024.04.18 0 2 238078

"átlagos kerékpáros szabálykövetési hajlandóság"

 

Igazából a jelzős szerkezetet nem értem. Kimentem az irodaházból ebédelni, azt láttam, hogy mélygarázsból kihajt egy furgon, észreveszi, hogy az 50 méterre lévő lámpa sárgára vált, erre beletapos a gázba (kicsit meg is csúszik a furgon hátulja) és sprintel a főút felé. Természetesen nem érte el a sárga végét, de ez nem zavarta abban, hogy piroson átszáguldjon a zebrán, ki a főútra. Tegnap azt láttam, hogy mellékutcából kijött a gyalog, majd telefonját bámulva elkezdett a főúton a forgalommal szemben sétálni (a járda nincs két méterre).

Előzmény: Ashi Valkoinen (238075)
xrami Creative Commons License 2024.04.18 0 0 238077

A hülye még csak nem is a fehér vonalon kívül ment véletlenül se tévedt oda, mert nem ment ki az első lehajtón. Sávváltási karjelzés, hátranézés semmi. Ellenben 1:30 reklám a rabszolgahajcsároknak.

Előzmény: Ashi Valkoinen (238075)
orygabor Creative Commons License 2024.04.18 0 1 238076

Színtiszta rasszizmus. Alapvetően teljesen szabályosan közlekedett. Az apróbb hibák, úgymint autóúton kerékpározás etc. kárpótlás az évezredes fehér elnyomásért és valljuk be, nem is igazán nagy ár...

Előzmény: Ashi Valkoinen (238075)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.18 -3 0 238075

Az átlagos kerékpáros szabálykövetési hajlandóság, kiváltképp a futárok között, eddig sem volt túl acélod, de az import munkaerő tömeges alkalmazásával olyanok is a közúti közlekedés rendjébe kerültek, akiknek fogalmuk sincs a jelzőtáblák, jelzőlámpák jelentéséről, és gyakorlatilag a harmadik világ közúti káoszát bemutató videókon látható módon közlekednek - amerre előttük szabad az út, arra mennek, legyen szó járdáról, zöldfelületről, egyirányú utcáról vagy villamossínről. 

 

Vagy éppen az M0 autóútról.

 

https://index.hu/belfold/2024/04/18/etelfutar-m0-autopalya-budapesti-autosok/

RadiX Creative Commons License 2024.04.14 0 0 238074

Belsőből viszont jó hozzá a 622-es, annyit simán nyúlik bármelyik.

Előzmény: ujbubo (238073)
ujbubo Creative Commons License 2024.04.14 0 0 238073

szia igen ezt én is megtaláltam köszi

egyenlőre külsővel nincs baj. a belső lyukadt ki, kinai gagyi

 

Előzmény: RadiX (238072)
RadiX Creative Commons License 2024.04.12 0 0 238072
Előzmény: ujbubo (238068)
orygabor Creative Commons License 2024.04.11 0 0 238071

Nem nagyon láttam ilyen méretet, de kérdezz meg egy szervizt/boltot.

Előzmény: ujbubo (238068)
altenberger Creative Commons License 2024.04.11 0 0 238070

Motorkerékpárokhoz használt, izmosabb gumiszerelővel szerintem felmenne! :-)

 

https://www.mxmania.hu/spl/956848/Gumiszerelo-szerszamok

Kovácsolt acélból készült. Hegyes és lekerekített véggel - a gumiabroncs könnyű összeszereléséhez / szétszereléséhez.
Hosszúság: 24 cm

(létezik olcsóbban is!)

Előzmény: ujbubo (238069)
ujbubo Creative Commons License 2024.04.11 0 0 238069

azért nem 3 mm hiányzott a felrakáshoz... 3/4-ig ment fel az eredeti meg lazán belement

Előzmény: orygabor (238067)
ujbubo Creative Commons License 2024.04.11 0 0 238068

 

szia

köszi

akkor erre már nem kapok majd külsőt ha kell:?

Előzmény: orygabor (238067)
orygabor Creative Commons License 2024.04.11 0 0 238067

Ott az átmérő: Amaz 625 mm, a kevláros 622. A 625 valami régi fajta lehet, ma már inkább csak a 622 és a 630 létezik.

Előzmény: ujbubo (238066)
ujbubo Creative Commons License 2024.04.11 0 0 238066

sziasztok

egy régi csepel bicajom -még apóstól örököltem defektes lett

mint kideült nem ment belée semmibe a szelep mellett szakadt ki, nem régi belső, ilyengagyi kinai

de nem is ez a lényeg

van egy kevláros külsőm van pesten egy schwinn csepel bicajom arra jo anak vettem de most nem kell rá. gondoltam ráteszem akkor erre az is segít

de nem megy rá

mintha kisebb lenne

az erdetei külső 40-625 felirat 28x 1.5

ez a kevláros 42x622   28 x 1.6

 

 

Én voltam a béna vagy hiába erőlködtem? mintha kisebb lenne pedig ez is csepel

 

Köszi

Bubo

bátyó Creative Commons License 2024.04.08 0 0 238065

A téli dzsekit még mindig használom.

És a téli topik mezt, meg a nyáti hosszú ujjút is.

Talán még naciból van egy bontatlan csomaggal. De nem biztos, hogy még rám jön...

Előzmény: Pinyo (238064)
Pinyo Creative Commons License 2024.04.08 0 0 238064

Téli dzsekim nem volt.

Előzmény: SzeZo (238063)
SzeZo Creative Commons License 2024.04.08 0 0 238063

Nekem is megvannak a topikmezek, de én nem kímélésből tartom szekrényben, hanem, mert - mondjuk úgy - kissé előnytelenül állnak rajtam:-).

A téli dzseki is létezik még, de van annál sokkal jobb.

Előzmény: Pinyo (238062)
Pinyo Creative Commons License 2024.04.08 0 1 238062

[kilenc év eltelt az előzmény óta]

 

Már Topikmez sincs a Békás kupán, csak én. :) Illetve a mez még megvan, csak vigyázok rá és nem használom :)

 

Vasárnap ugyanis a Szentendrei sziget adott otthont a Békás kupa 17,4km-es sík időfutamának.

 

Egy szombat hajnali kellemetlenség (tönkrement autó akksi) miatt kútba esett a Vérkör TT terepfutó versenyem, így oly sok idő után nem voltam a futás miatt lenullázva és ismét el tudtam látogatni Tahitótfaluba.

 

Régen rendszeresen jártam ide. Mindig hatalmas szél (egyik irányba röpülsz, másikba szenvedsz) volt, és/vagy kabátos hideg. Idén viszont nyári napsütés és mérsékelt szél fogadott minket. Látszólag nem változott semmi, se a bringám, se az átlag, se a verseny utáni zsíros kenyér hagymával. Azért elégedett vagyok, hogy átlagra is ugyanazt hoztam, mint anno, és hogy a kilenc éve nem használt könyöklővel nem estem el egyik úthibában sem (már ahol mertem a könyöklőn maradni) :)

Előzmény: Pinyo (222547)
xrami Creative Commons License 2024.04.05 0 0 238061

Igen, ez így van. És azét, mert nem zsírozzák meg egy kicsit a tengelyt, csak kopaszon rátépik 1x ahelyett, hogy kicsit megkennék és többször ráhúznának kicsiket. Ekkor frankón felkúszik a helyére, rászorul és nem fog lelazulni. De ha csak rátépik akkor rányekken és garantáltan meglazul majd elbaszódik a négyszög a hajtókarban és lehet kukázni.

Előzmény: rezgaras (238060)
rezgaras Creative Commons License 2024.04.05 0 0 238060

Én úgy tudom, hogy szinte mindig a bal hajtókarral van a probléma. Mert az nyomatékot visz át a pedál tengelyen. A jobb nem, mert az közvetlenül adja át a lánckeréknek.

Előzmény: Usul74 (238054)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!