Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sunny65 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 219889

Sikerült egyet fotóznom a parkolóban. Kell csinálni egy lemezrugót.

 

 

 

bnorci71 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 219888

ezen a képen olyan mintha az a rugó nem megtámaszkodna hanem be lenne akasztva

a feketén Omega alakú a rugó a piroson inkább kérdőjel

lehet nem is egyezik a 2 ajtó.....

de a piroson látni ott kopást lehet tényleg csak kicsit hajlítani kel rajta

 

Előzmény: Paco155 (219887)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 219887

Előzmény: bnorci71 (219886)
bnorci71 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 219886

nincs mit visszahajtania, hiányzik a lemezrugó

Előzmény: Paco155 (219885)
Paco155 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 219885

Vagy egyszerűen visszahajtod a helyére....

Előzmény: Sunny65 (219884)
Sunny65 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 219884

Köszi, így már világos!:-)

Vagy csinálok oda egy kis lemezrugót, vagy veszek a bontóba egy fedelet.

Előzmény: vetyemárkaszervíz :-) (219883)
vetyemárkaszervíz :-) Creative Commons License 2024.05.13 0 0 219883
Előzmény: Sunny65 (219880)
cam aro Creative Commons License 2024.05.13 0 0 219882

a rugo ket vege nem egy tengelyu. 

ez a tengelypont eltolas -torzioja- zarja a fedelet. 

1-2 mm-rol van szo.. 

 

kopasra tippelnek..

 

Előzmény: Sunny65 (219880)
Quattroman Creative Commons License 2024.05.12 -1 0 219881

semmilyen rugó nem hiányzik, az a kis kunkori fül lenne hivatott arra hogy becsukva bent tartja az ajtót.

renault vagy daciás forumba kérdezősködj

Előzmény: Sunny65 (219880)
Sunny65 Creative Commons License 2024.05.12 0 0 219880

 

Nem tudom, de lehet, hogy nem is rugó, vagy laprugó ami hiányzik. 

Elképzelhető, hogy valami gumis nyavalya volt ott ami szétment.

Gondolom, hogy több típus Dacián, Clion is ez, vagy hasonló van. Sajnos ismerőseim között senkinek nincs ilyen.

Találkoztam már mellettem parkolóval, de nem mertem piszkálni, hátha nem jövök ki jól a magyarázattal ha netán jön a tulaj.:-)

Esetleg egy mágnes is használható lenne.

Sunny65 Creative Commons License 2024.05.12 0 0 219879

Sziasztok! 

 

Egy Dacia Sandero 1,2, 16v, 2013, tanksapka fedél lifeg-lefeg.

Így került hozzám, megtudnatok mondani milyen rugó hiányzik belőle?

Vagy vennék, vagy csinálnek bele mert így nem tetszik a dolog.

Esetleg a fotó is sokat segítene.

cam aro Creative Commons License 2024.05.12 -2 2 219878

szinte lehetetlen házi körülmények közt biztonságosan alábakolva, alámászva szerelni. ""

...azert tanacsot tudsz ra adni... 

 -------------

Trapézzal szoktam emelgetni,""

 

itt ? 

..mindenki.. 

 

 

 

Előzmény: kraptrovics (219876)
cam aro Creative Commons License 2024.05.11 -2 2 219877

mecredes w203 ""

 

van egy emelopont elol az alvazkeret kozepen is.  

ez a ket elso oldalt emeli egyszerre.. szvsz bakolhatod oldalankent. 

hatul meg ott a diffi. 

megbirja. 

 

Előzmény: laciipacii (219874)
kraptrovics Creative Commons License 2024.05.11 -2 2 219876

Ezeket a modern műanyaggal burkolt aljú nehéz nagyautókat szinte lehetetlen házi körülmények közt biztonságosan alábakolva, alámászva szerelni. 

 

Najó, lehetetlen nincs, de giga kínlódás az egész, mindenféle trükköt kell bevetni, alápakolni a kerket valami masszívval, (nem tégla, az összeroppan!) kvázi negyed métert túlemelve, akkor bemászhat az ember leszedni a műanyagokat, utána már azért lesznek olyan pontok, ahol alábakolható.

 

Trapézzal szoktam emelgetni, az nem akad el mint a kroki, nem enged vissza lassan (úgy kell letekerni), nem rángatja az autót, nem fordítja aki az emelőpontot, nem billen ki (nyilván tudni, érteni kell mit csinálsz).

Ha csak féket szerelek,  vagy ilyesmi, akkor a trapézon akár napokra  fent merem hagyni, alárugom a lengőkarnak a kereket, ha leesik, max kisebb kár keletkezik.

 

Azt szoktam még csinálni ilyenkor, az elejét túlemelem a trapézzal, egy pont után nyilván a hátulja is emelkedik, annak az emelőpontnak alá egy bakot, majd a trapénzt annyira vissza lerekerem, hogy a hátsó emelési pőont ráüljön a bakra.

 

Ezt így már lerángatni sem lehet, a bak annyia támasztja, hogy nem tudod az elejét sem lerántani a trapénzt kiborítva. 

De alámenni még így sem szoktam, amíg nincs körben bakokon és a kerekek is minimum alatta, vagy alápakolva az is...még egy olajleeresztőig sem, mert volt már pár "halálközeli élményem" a múltban.

 

Mondjuk létezik ilyen cucc is, a probléma az ára, pláne ahhoz képest, hogy ilyen hobbi célú "játék" ez:

 

https://youtu.be/5PN6hQE0Ba0?t=7526

 

A fajlagosan legolcsóbb, leggyorsabb és legbiztonságosabb még mindig az akna, ...nyilván ott is vannak problémás kérdések, nem úgy megy, hogy ásunk a földbe egy "lukat" és kész van.

 

 

Előzmény: laciipacii (219874)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.05.11 0 1 219875

Alsó lengőkar alatt, ahol a legerősebb, vagy alváz-segédkeret, ahol csavarozva van a fenéklemezhez, például.

Előzmény: laciipacii (219874)
laciipacii Creative Commons License 2024.05.11 0 0 219874

lenne egy általános kérdésem. adott egy autó ahol 4 emelési pont van. az oké hogy krokodillal felemelem, de ha felvan emelve nem nagyon fér el a bak. szóval nemtudom alábakolni... ilyenkor hogy kellene eljárni, ahogy nézem az emelési pont 10cm széles, krokodillal felemelem  de a bak aminek3 lába van nem nem fér a krokodil emelő mellé... ráadásul az emelési pont "közepé" kéne emelnem nem? szóval még kisebb a hely...

mecredes w203

cam aro Creative Commons License 2024.05.10 0 0 219873

felejtsetek mar el ezt a terhelest wazze... 

mi a terheles ?? 

 

ra allok egy szogre a 80 kilos bakancsomal, azt nem tortenik semmi. 

5 dekas kalapacsval meg beverem. 

 

dinamikus es/vagy statikus terheles. 

felulet x nyomoero. 

stb. 

olyan alap dolgokat kerdezel amikre nem lehet csak altalanosagban valaszolni. 

meg ertelme se.. szerintem. 

 

 

a pdben nagyobb feluletu vezcsapagyak vannak. 

.es jaa, a holdig meg vissza tenyleg elkopnak. 

Előzmény: bnorci71 (219869)
cam aro Creative Commons License 2024.05.10 0 0 219872

kar hogy nincs rola szerviz info. 

(mondjuk minek lenne, vegyel ujat ) 

ez igy tapasztalat. 

Előzmény: mica-r (219865)
cam aro Creative Commons License 2024.05.10 0 0 219871

Elhangzott, hogy vezérműtengelynél/himbánál nagyobb mechanikai igénybevétel van mint a hajtókar csapágynál.

 

felfekvo felulet kerdese az egesz. 

(no meg a ho-e.  IS  :) 

----------

 

nincs 'csak' 

 

csapagyazva ossze vissza van minden. 

nincs egyseges kivitel, nincs kotelezo ervenyu szabaly hogy forgo testeket mikent kell csapagyazni. 

a siklo olcsobb volt regen, de most gramm baszas folyik a co oldalon, ebben meg jobb a gorgos.  

Előzmény: bnorci71 (219863)
cam aro Creative Commons License 2024.05.10 -1 0 219870

 

itt cable tie, zip tie.. 

de gondolom flex ez is.  

Előzmény: majkel (219858)
bnorci71 Creative Commons License 2024.05.10 0 0 219869

azért ott egy egész más terhelés van mint egy normál vezérműnél a Pd elem miatt.

Előzmény: Tectane (219868)
Tectane Creative Commons License 2024.05.10 0 0 219868

PD TDI motornál a vezérműtengelynél is siklócsapágy van. El is tud kopni .

Előzmény: bnorci71 (219863)
kraptrovics Creative Commons License 2024.05.10 0 0 219867

Régen a veztengely is korrektül csapágyazva volt, csak rájöttek felesleges, töredék annyi nyomatékot nem kap, mint a főtengely nyugvócsapágyak.

 

A főtengelyen ha belegondolsz a hajtónyomaték folyamatosan támaszt a csapágyakon, hiszen ha valamit nem támasztok meg körkörösen, és erőt közlök vele, akkor nem forog, hanem odébbmegy.

Egyébként a veztengely csapágyazása is siklócsapágy, hogy nincsen külön betét, hanem magának az anyagnak a siklási tulajdonságai megfelelőek ehhez, az csak az egyszer használatos, "úgysem javítja senki" téma jegyében van így, ami ha belegondolok igaz is, nem jellemzően szoktak olyan állapotú motort felújítani, ahol már a fej és a tengely ennyire KO, addigra már minden odavan, egyszerűen az egész nem éri meg.

 

Előzmény: bnorci71 (219863)
cobra46 Creative Commons License 2024.05.10 0 0 219866

Csak ugy beugrott és mielött teljesen elfelejtem..annó sokat kutakodtam .., hátha tudja valaki használni a kipróbált infót:

 

A2 Webastó Zusattzheizer bekapcsolása Vcds- l

 

Alapbeállitások 22 a bekapcsolás

 

Alapbeállitások 32 ( vagy 33?) A kikapcsolás

.

Motornak közben járni kell!

Kúlsö hőmérő klimahütő elött egészen alul-- kb 5Khohmos potival kb  minusz 5C szimulálható

Előzmény: balabmw (219700)
mica-r Creative Commons License 2024.05.10 0 0 219865

Akkor még nem tudták szerintem, hogy el van méretezve a hatókar csapágya. Megelőzhető a probléma 150-200 000 km körüli hajtókar csapágy cserével.

Előzmény: sr1 (219860)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2024.05.10 -1 0 219864

Jajjj.

Az említettek közül milyik kialakítasú van camaroék n47-esében?

Ugye nem a kenés nélküli. Kezdek izgulni, hogy hülyeséget gondoltam. 🤣

Előzmény: Paco155 (219856)
bnorci71 Creative Commons License 2024.05.10 0 0 219863

illetve van még egy kérdés ami felmerült bennem az egész téma kapcsán.

 

Elhangzott, hogy vezérműtengelynél/himbánál nagyobb mechanikai igénybevétel van mint a hajtókar csapágynál.

Miért csak a főtengelyen van siklócsapágyazás alkalmazva? A vezérműtengely simán fut az alu hengerfej furatba csapágyazás nélkül.

Előzmény: bnorci71 (219862)
bnorci71 Creative Commons License 2024.05.10 0 0 219862

tudom, hogy nem zárt az olajkör

tudom, hogy még sok más kritériumnak kel megfelelni az olajnak

DE az adott dolog is egy feltétel és gondolom ezt magába vizsgálják majd vegyészkednek.

 

Tehát ezért emeltem ki az adott feladatot.

 

A példa nem életszerű volt, de a nyomás vs áramlás kérdéskörre voltunk kíváncsiak

Ami mint írtam önmagában vizsgálva felesleges értelmetlen és értelmezhetetlen.

 

A feltett kérdésekre várom a választ.

 

 

 

De az egész beszélgetés részemről lett rosszul elindítva és talán ezért is járunk mindenfelé ami nem gond hisz ma is tanulhatok valamit :)

 

 

 

Tehát ha a motorolaj csak a HTHS értékben tér el -ami valószínű más ACEA besorolást is fog jelenteni*- hol fog problémát okozni?

Igen tudom nem csak ez az egy paraméter van az olajminőségnél, de legyen minden más most azonos, ne foglalkozzunk vele.

 

*és innentől nem belevaló olaj,

Előzmény: Capt.IQ229 (219840)
kisfo Creative Commons License 2024.05.10 -1 0 219861

biztosan nem tudom, tudni szerintem átlagos igenybevetelre stb. ma is tudna D, J, ..."akárhol"

 

de amire gondolok, ahogy én látom, ami "vesszöparipám": megváltoztak az idök, a mentalitas, a prioritások  (Japanban is, de mashonnan indultak es relativ elszigeteltség még segíti); prioritás: az embereké is és a fejlesztésben is, iparban is

 

mentalitas: szerintem X eve többen voltak büszkek a jo munkajukra, többen igyekeztek jo munkat vegezni, ma a szorakozas, a "lifestyle", "mert en megtehetem", a "könnyebb élet" a menö

 

prioritasok: költség es minöség és lehessek rá büszke kérdése;

nem nulla figyelem volt a költsegre X1, X2 éve, de kevesebb, mint ma; ma lehet az a no.1 szempont; 

minöség: korábban inkább akartak "top" minöséget csinálni, ritkán (de ma még ritkábban) volt a "na mutassuk meg, hogy a mienk jobb" volt a tömegiparban is

ma: hülye, nem alapvetö, felesleges feature-ök sokasaga, mert arra jön be a vevö -> akkor arra figyel a fejlesztes, a gyartas, arra megy több ember, effort ("látványpékség" felé ment minden, a nök, a férfiak, az autók, ...)

 

 

pl. "egy tipikus X-generációs erre készít egy prezentációt, kiáll és előadja. Egy Y generációs jó eséllyel felírja fekete-fehéren, hogy ezek a fő pontjai voltak, az egyik Z generációs kolléga – és ez egy megtörtént eset - ugyanezt 3-4 emojival elintézte"

 

ebböl: https://www.portfolio.hu/uzlet/20240508/peldatlan-ami-a-magyar-munkahelyeken-zajlik-ket-kokemeny-generacios-kihivassal-nezunk-szembe-684557 

Előzmény: cam aro (219835)
sr1 Creative Commons License 2024.05.10 0 0 219860

Két pd TDI motor cseréltem.

Az egyik BXE, megfogta a siklócsapágy a főtengely. 130e km-ben. 4 évesen.  Kapott egy bontott motort, de nem BXE-et.

Eltőrt a hajtókar és kitörte a blok oldalát. A motort hazavittem és szédbontottam. Az olajteknőben semmiféle lerakodás nem volt, szemre az olajszívattyű is rendbe volt. Vezműtengelyen semmiféle kopás.

   

A másik BMM- az besült (de  szerintem a motor már régóta melegedett- ez a motor híres az olajzási problémáiról egy, nagyon sok VW Turanba ezt szerelték). Ez egy felfúrt 1.9-es 8 szelepes motor, egy nagyobb túrbóval, de asszem nem cserélték ki az olajszivattyűját és szerintem nem tudott elég olajat szállítani. Igaz, hogy vagy 340e km futása volt az autónak és részecsekeszűrős volt, de 15e km cseréltem benne az olajt és a szűrőt is. Többszőr mértek olajnyomást és mindig rendbe volt. 

Vettem egy bontott motort. A besült motorba és a bontott sem az alvázszám szerinti olajszivattyű volt szerelve.

A szakszervízbe egy csomót agyaltak, hogy milyen olajszivattyűt tegyenek a bontott motorba. 

Mivel már 6 éve hozzájuk jártam szervizelni, úgy egyeztem meg velük, hogy hozok egy jó bontott motort és fix összegét megoldják a cserét, alkatrészekkel együtt.   

Sikerült nekik. Az autót eladtam a szomszédomnak 6 éve és csak a turbót cserélte ki rajta, szinte minden nap használja és néha lakokocsit is vontat vele. 

 

Most várom, hogy a V6 TDI is besüljön. 300e km a futása.

 

Előzmény: 409 (219841)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!