Néha csinálok. Általában 200 000 km fölötti futásnál már érdemes megcsinálni a BMW nagyszervizt. csapágyak, lánchajtás, néha olajpumpa. Kb ennyi futásnál jelez a kocsi, hogy DPF élettartam vége felé van. Az egy jó indikátor lehet a motorjavításra.
Eddig nekem is az alulról történő fecskendő a legszimpatikusabb, mert az van, kézipumpám illetve valami adapter hogy nyomás alá helyezzem a tartályt, az meg nincsen.
Nagyon hálás lennék, ha segítenétek a szakdolgozatom elkészülését egy kb. 6 perces kérdőív kitöltésével, melyben autóalkatrész vásárlási szokásaitokra és két rövid reklámfilm megtekintése utáni benyomásaitokra vagyok kíváncsi. 😇
Épp most olvasom , hogy kb 50C vizhőfok alatt és kb 5C levegőhőmérséklet alatt automatikusan bekapcsol ,és ha még féltucat feltétel teljesitve vagyon..
Van olyan nyári kipróbáláshoz hogy Jégkocka teszt..., külsőlevegőszenzort hüteni 5C alá..., már ha véletlenül megtalálja a fószer.., esetleg valahol a hütőradiátor elött lakozhat...???
Ha nem fogadod meg a tanácsokat és már mindent kicseréltél de mégsem indul,akkor a vezérlőpanel javításban tudok segíteni,ha még nincs rétestésztává rohadva a panel.
Egyelöre sikerült boritékolni---De elengedés nincs kilátásban .., ez egy gratiszos/ baráti/üzleti is kapcsolat...., tehát felkészlési fázisban vagyok továbbra is...
Ahogy irod, ezeknél az ember ., él én is " könnyen megfeledkezik arról hogy ezek kiegészitőfütések , és kb 5-6C alatt elindulnak ugymond spontán maguktól...,igy elhasználódási ráta is más mint alkalmilag bekapcsolt állofütések..
Lehet hogy vicces, de nem egyszerű a kályhákat csinálni. Kellene hozzá kályha diag rendszer, meg hozzáértés. (pl amikor szétszeded, kicseréled a gyertyát és ugyanolyan rossz...)
Biztos létezik gépjármű kiegészítőfűtőberendezés javító OKJ-s képzés is, akkor :-O
Szét kell szedni, ki kell mérni, hibákat ki kell törölni, újra kell próbálni.
A gyertya relatíve drága, mert itt mindig a lángban van, és a vezérlő az ellenállását méri vissza.
Ami nem nagy, merthogy 12Vról izzik, kell tudnia ampert rendesen, tehát a kimérés egy tecsos multiméterrel nem fog menni.
Csakhogy egy idő alatt a gyertya szétég, és azokban a kocsikban ahol a kályha egész télen minden indulásnál ráindul, hogy előbb legyen meleg a vas, belátható mit "kap" 5-8-10 év alatt, szemben a régi néha kézzel bekapcsolt állófűtésekkel szemben.
Elektronikájuk is betegesebb, mint bármelyik vezérlő, ráadásul tele vannak szándékos kibszással, csak gyártó által törölhető letiltással, stb. Egészen vadnyugati ami ebben folyik, és igazából itt kína sem oldja meg, mert ezek a csájníz utólagos játék fűtések inkább ilyen eldobható kategória még mindíg a komolyabb cégekkel szemben.
Ez célcsoportja szerint egy "luxustermék", ennek megfelelő nyűggel, költséggel, csakhogy csomó kocsiban ennek ellenére újonan gyárilag be vant valami silányabb lebutított téma, mert muszáj, különben rendes télben sosem lenne meleg bent kb.
Ez bőven elég "igazolás" arra hogy ugyfél bevállaljon, minden garantált siker nélkül egy izzitógyertya + tömitéskészlet cserét......, miközben az "Izzitógyertya hibát" sok más is kiválthatja., de a gyertya mindenképp preferált..., olvastam például hogy nem csak mezei izzitógyertyaként funkcionál hőforrásként., hanem lángéérzékelőként is amikor a láng az égéstérben van stb... Vagy egy termisztor hiba maitt sem müködhet korrektül az izzititógyertya stb-stb
Másik észrevételem rengeteg gugli után , hogy külön szakma a fütőkályha javitás....