Nem szükséges, persze. Csak a gyakorlatban látni, hogyha az egész bódé alatt akkupakk van, mégha " vékony " is, az csökkenti a mostanra megszokott belmagasságot, lábteret. Kis túlzással szendvicspadlós A - osztály szindróma. Ha meg akarod tartani a tágas fejteret, nem akarsz nyújtott lábas , padlón vagy üléspozíciót, plusz még alá akarod rakni az akkut, az eredmény magasabb kasztni lesz. Arányaiban egy SUV forma jobban elkendőzi ezt. A többség kényelmes, nem akar már a " földre ülni", a ióta hozzászoktatták a magasabb üléspozicíóhoz.
Pl. nekem is furcsa volt egy évtizede, amikor Polomhoz szokva beültem egy akkori C Mercibe. Alacsonyabb volt, és lentebb ültem, legfőképpen másképpen, mint megszoktam. Nem zavart, de van akit igen. Főleg, hogy többnyire nem a fiataloknak van pénze nagyondrágaelektromost venni.
Konkrétan a 2023-as év volt +30% az elektromos autó piacon...Teljesen más okokból kellett a gyártást visszavennie sok márkának, nem a piac zsugorodása miatt...
2023-ban 9 millió elektromos autót forgalmaztak, ebből 5,1 milliót Kínában. És itt az európai gyártók problémája, hogy a kínai ember kínai autót kezdett elvásárolni. Na meg hogy lassan az európai ember is, mert a kínai jobb...
Az USA-ban 1,2 millió elektromos autót adtak el, ami elmarad az európai és kínai mennyiségtől, de itt volt a legnagyobb növekedés 2022-höz képest + 50%
2024-re 20% növekedést prognosztizálnak a szakemberek, a cél az eladott 11 millió elektromos autó.
Nem évekről van szó, amiatt álltak bele a nagy elektromosításba. Az utóbbi évről, amikor egy rakat gyártónak vissza kellett venni az elektromosítási terveiből, sorra jelentik be. Lehet, hogy iparágilag még emelkedés van, de csak nem vesznek annyit, mint összességében reméltek.
Amúgy meg mi a túlfújt? Az általam példának felhozott koreai motorok 100 vagy 120 le teljesítménnyel kaphatóak. Ezek nem hogy túlfújtak, hanem éppen megfújtak...Mennyivel hangzik jobbnak egy kétezres turbóbenzines 200, 240 Le-vel? A 100Le/l teljesítményt szívó benzines motorokkal elérték már 30 évvel ezelőtt is. A 120le/l teljesítményt már diesel motorok is tudják...Ne ez utóbbi ami szerintem túlhúzott és sok értelme sincs...
Mi értesz az alatt hogy úgy kell gyártani, hogy ne válasszák? Egy olcsó, megbízható (valószínűleg) , egyszerű motor, 110Le-vel. Egy klasszikus alap motor. Annak sem kicsi vagy gyenge, ugyanis korábban ebben a kategóriában gyakran 75 vagy 90Le volt az alap motor. De mivel van mellette egy 1.0 három hengeres turbómotor alig valamivel drágábban, inkább azt veszi mindenki, mert van nyomatéka (200Nm) és mert kevesebbet fogyaszt... a többség a használati értéket választja egy esetleges megbízhatósággal szemben...
Igen is és nem is. Pl vehetsz most is KIA/Hyundai-t 1,5-ös szívócsonkbefecskendezéses (multipoint) szívómotorral, de senki sem választja az ezres háromhengeres mellett, mert szarabb...Nincs nyomaték, sokat fogyaszt, nem jó vele menni...szóval de, néha a vevők döntése is az ami jobb...
Mellesleg ha a Renaultnak sikerült az új ötöst 52kWh akkuval 1500 kilogramm alatt tartani, akkor felmerül a kérdés a 2000kg+ súlyú autók életképességéről...
Nem torpant meg, hanem elért egy olyan szintre, amikor a szart már nem lehet drágán eladni, azok a gyártók pedig (jó sokan), akik erre készültek, most ott állnak letolt gatyával. Nem szükséges baszó nagy kerék meg embermagasságú bódé az akkupakk beépítéséhez, egy rakat kocsi van a piacon, ami remekül példázza ezt. Nem nagyon van már az SUV-témát hova hajtani, ahogy minden más, egyszer domináns építési v. divatirányzat -a ferdehátúak a '70-es, '80-as években, a kombik a '90-esekben, az egyterűek a milleniumot követő évtizedben-, ez is el fog múlni, valószínűleg nem is sokára
Az a baj, mégha meg is torpant a nagy elektromosítás, attól még mindenki azzal tervez. Csak olyat, vagy annak is jót. Amellett, hogy zabálják a SUV formát, abba lehet a padló alatti akkupakkot jól elrejteni. Annyi, hogy nem olyan magas így az alja, dehát ez a többséget nem zavarja. Aszfaltra így is jó. Így emiatt is tolják ezt az irányt.
Az egyterű "őrület" azért messze nem zabált fel ennyire mindent. Például amikor szüleim Grand Scenicet vettek, akkor a Renault paletta kábé úgy nézett ki, hogy volt a két egyterű (Scenic, Espace), két egyterűs fazonú kisautó (Twingo és Modus) és ötféle "lapos" autó (Clio, Thalia, Megane, Laguna, Vel Satis) egy Renault szalonban. Választhatott az ember, hogy kell-e neki a magasépítésű tér meg üléspozíció vagy sem. Most meg sorra halnak ki oszlopos típusok a piacról, vagy lesz belőlük is valami magasított "telepjáró".
Így lesz majd az emberből veterános. Jó is lesz pl. egy veteránvizsgás 5er F10. :)
Változik a világ, csak nem a nekünk tetsző irányban. Ha az ember behalad a zuffenhauseni Porsche-múzeumba, alaposan megtanulja a kiállítás végére érve Ferdinand Porsche ars poeticáját, ami így szólt: "In the beginning, I looked around and could not find the sports car of my dreams, so I decided to build it myself." Mármost ha itt lenne az öreg, alaposan meglepődne, hogy a cége jelenlegi projektjeinek hány százaléka sportautó, és mennyi a Long Island-i macák alá tervezett SUV. De a műsort mindig az rendeli, akinél a pénz van, ők meg ezt rendelik.
Nyilván ízlés kérdése, de nekem nagy kedvencem pl. a Safrane, mindhárom Laguna, az Avantime, a harmadik generációs Clio a facelift előtt, a kacsaseggű Mégane. Vezetni is utóbbin tanultam, autónak egészen borzalmas volt, de a formáit kívül-belül kedvelem a mai napig (jó értelemben vett avantgárd, egy mini Avantime-ot láttam benne). Első autónak is majdnem egy 2001-es Laguna II-t vettem még 2011-ben, de annyira leélt volt, amit megnéztem, hogy elvetettem az ötletet.
Akárhogy is, még ha nem is tetszettek, azért szerintem a felsoroltaktól nehéz volna elvitatni, hogy volt egy egyedi ízük. Ehhez a Playstationhöz képest legalábbis bizonyosan:
Ami az SUV-kat illeti, nem tartom magam SUV-ellenesnek abban az értelemben, hogy engem sem zavar a létezésük, és a mellettük szóló érveket is értem, egyik-másik még valamennyire tetszeni is tud. Engem az a trend aggaszt, hogy ezek gyakorlatilag minden mást kisöpörnek a gyártók palettájáról. Nemhogy a középkategóriásokat, de a kisautókat és a kompaktokat is. A Ford Fiesta pályafutása 47 év után végeztetett be tavaly, a Focusé 27 év után fog jövőre. Évről évre egyre több klasszikust vesznek le a gyártók végleg a műsorról.
Ha nem szeretnék SUV-t venni, mert nem tartom célszerű választásnak a felhasználói profilomhoz, és még nem vagyok abban a korban, hogy a derekamé legyen az utolsó szó, akkor alig néhány típus marad már csak a prémiumokon innen, amiből még válogatni lehet, és ez a választék is egyre csak szűkül.
A hollandus érezte a bugit, jó érzékkel ötvözte a klasszikus és modern elemeket, anélkül hogy retrónak hatott volna. Ügyesen megtalálta az egyensúlyt mindig, nem értem miért mozdították el.
Kérlek vess egy pillantást az alábbi képre, ez a Nissan jelenlegi lineupja. Micra? 370Z? Lószart. Egy átcímkézett Kangoo, meg dömperek. Nekem nem fáj, hogy más azt vesz, de lassan nem kapni semmi mást. (Hondánál is asszem már csak a Jazz és a Civic van, az összes többi SUV.)