Van egyébként olyan TSI motor, ahol lehet értelme az Airbag kolléga által ajánlott szeleptisztító adaléknak. A 3-as Octaviákba szerelt kései 1,8TSI-ban kettős befecskendezés van, ott szükség szerint a szívótérbe is történik befecskendezés. Igaz, ehhez meg kell zavarni egy csöppet a ménest!
Egyébként. Van olyan információm amúgy, hogy ez a kokszosodás nem nagyon jellemző a világnak azon a részén, ami Jalta után a nyugati szövetségesek megszállása alá került. Xar a magyar benzin, röviden. A prémium is. Az nagyjából azt tudja, amit a sima, Nickelsdorf-tól nyugatra.
Nem tudom, én valahogy mindig ódzkodom ezektől a szerektől, de az injektor tisztítón én is gondolkodom.
Viszont a szeleptisztító valszeg nem sokat ér, hiszen - ahogyan csíkós-háTTú cartárs is írja - a szeleptisztítóval megspékelt üzemagyag, közvetlenül a hengerbe kerül, nem találkozik a szívócsatornával és az elkokszosodott szelepszárakkal.
Nem akarok kötekedni, de az injektor tisztítót még értem. De szelep tisztítót az nem egészen, lévén az ezzel kevert benzint közvetlenül a hengerbe fecskendezi be az injektor.
Kíváncsi leszek, hogy nálam, ez úgy nagyjából 110 ezernél, mennyire lesz ténylegesen kokszos.
Magam sem számítok nagy lerakodásokra, de azért hidegindításkor már enyhén remegős a motorjárás, és a bemelegedési szakaszban történő, óvatos gyorsítás sem mindig vibráció mentes.
Viszont, hogy ténylegesen mennyi a koksz, az csak június végén derül majd ki, mert addigra kaptam időpontot Üllőre.
Valszeg menne még diózás nélkül jó pár ezer km-t, a fenti kevés tünettel, de én elégedett vagyok a motorral, nem sajnálom tőle a takarítást.
Én most csináltattam meg 158 ezernél. Összességében rosszabbra számítottam, sajnos nem túl jó az a néhány fotó amit kaptam, de nem volt dráma a lerakódás. Stabilan fedve volt a szívócsonk is korommal és a szelepeken is volt belőle, de nem rücskösen, hanem kb. egyenletesen. Nem bánom, hogy megcsináltam, de vélhetően semmi nem lett volna, ha mondjuk 180-nál csinálom. Egy második diózásig vélhetően nem jut el nálam az autó, egy elsőig meg így is úgy is eljutott volna, így igazából nekem koksz mindegy.
Sziasztok, a hibakód P1270 és P0272. Néhány perc gurulás után kigyullad ai izzító szál hibajel, és mellette a motor ikon, mindkettő sárga fénnyel. Az autó alapjárata nyugtalan lesz. Mi ez, a szerelő srác nem tudta pontosan megmondani, azt ajánlotta, gyári szoftverrel kellene a pontos hibakódot megnézni... :( Tud valaki segíteni, valami infót erre a hibakódra? Skoda Octavia 1Z; 2007.3. motorkód BLS; Köszönöm: Laci
Ami elgondolkodtat, hogy a tisztítást a megkérdezett öt szerviz, nagyjából hat féle áron csinálná meg.
Az is tény, hogy ebből két műhely "csak" a szívó oldali diózást végezné el. Árajánlat 80 és 185 ezer.
Két ajánlatban az "alap" művelet mellett az injektorok takarítása is szerepel. Itt az egyiknél lehet "saját felelősségre" csak a diózást kérni. Az ajánlat pedig 165, 190 illetve injektor nélkül 150 ezer.
Az ötödik szolgáltató pedig "mindent" takarítana, azaz az árban benne foglaltatik a diózás, az uh injektor takarítás, dugattyútető tisztítás, 220 ezerért.
Szal lassan kezdek elveszni az ajánlatok tengerében, és akkor még, - mint ahogyan arra felhívtad a figyelmem - a Novoth Autót meg sem kérdeztem...
A kettes Octim eladása óta nem nagyon jártam erre.
Azóta volt pár év, két koreaival, majd visszatértem a konszern termékekhez.
Jelenleg egy 1.4 TSI van CMB motorkóddal.
Az autó bő százezret futott, így lassan esedékes lesz egy dióhéjas tisztitás.
Viszont minél mélyebbre ások ez ügyben a neten, annál kevésbé értem.
Legfőképp az árképzést, 80-220 ezerig, minden is fellelhető... én meg innen Szegedről, megyek befelé a kecskeméti, gödi, helvéciai, budapesti, stb erdőbe...
Arról már letettem, hogy Szegeden találok erre szakosodott műhelyt, de aki már volt az autójával ilyen beavatkozáson, az kérem ossza meg velem a tapasztalatait.
Vcds-el tudom légteleníteni ha arra gondolsz. Mivel vákumos berendezésem nincsen én a túlfolyón fogom kijáratni a régit miközben desztvízzel töltöm az új szilikazsák nélküli tartályt. Ha már átmostam jön az új fagyálló és légtelenítem vcds-el. Ez a terv.
1.6 cr motoros autón csinált már valaki közületek teljes hűtőfolyadék cserét? Ha jól tudom nem a teljes mennyiség jön le belőle ha csak a hűtő alján engedem le a folyadékot. Szervízkönyv 8,4 litert ír. teljes mennyiségre. Cserélnénk a hétvégén G12 EVO-ra a G13-at.
Van arról a kollégáknak tapasztalata, hogy az 1.5 TSI-hez mostanában társított DSG az ajánlott vagy kerülendő fajta? Új Scala esetében mondjuk, vagy Fabia.
Nálunk a szarkák "alkotnak", akkorát rottyantott az egyik a hátsó szélvédőmre, hogy ihaj... le sem jön, vagy két milliméter vastag lilás guanó maradt utána, lassan a festékkaparó jön.
Hét elején valami galamb (örvös lehetett) lexarta a jobb első ablakot, le is folyt a plötty a gumiig. Másnap lemostam kézi mosóban, erre a magasnyomású ott, ahol a xar volt szétkapta a tömítést rongyosra.
Nem tudom mit esznek ezek, de valami szerves oldószer jön ki a seggükből, mert pár éve a festéket rágta meg egy másik.