Köszönöm válaszod, remélem csak tömítés egy idős házaspártól vettem 154k km van az autóban 1 tulajdonosok, csodálkozom rajta hogy ilyet produkált. Mert még 6 hengeresnél meg érteném de 4 hengeresnél.
E46 318i N42B20A motorral összefojt a víz az olajjal. Helyesbítek az olajba jelent meg a víz. Megúszom egy hengerfej tömítés cserével vagy hengerfej csere?
Néztem videót erről a Pcv/Ccv-ről, hogy kell tesztelni. Járó motornál ha letekerem az olajbeöntő sapkát minimális vákum/szisszenés van. Nem nehéz annyira levenni, viszont sapka levétel után enyhe fordulatszám visszaesés van, lehet normális..Holnap megnézem a lehetséges folyásokat, bár olajfoltot nem találtam mára..
Amikor észleltem 2ezret mentem, felöntöttem( 1litert raktam, majdnem maxon volt, csak ennyi olajam maradt az olaj csere óta), majd mentem vele 200-300km-t és most megint dobálja fel, de nem állandóan csak néha-néha. Amúgy Castrol Edge 5w30 ment bele.
Viszont amit észre vettem, hogy nem folyamatosan világít az olaj szint visszajelző, hanem csak egyszer vmikor feldobja..:D Jeladóra gyanakodtam először, de a nivón is látszik, hogy majdnem minimumon van..Most peldaul mentem vele 15-20km-t és nem jelzett, hogy alacsony. Viszont tegnap meg jelzett, ki érti ezt..:DD (Leállítás után is jelzi, majd kis idő múlva eltűzik)
En adalekot biztos nem tennek bele. Ki tudja mit csinalnak azok ott titokban az olajjal kettesben? :D Elso korben a mindneki altal istenitett Motul 8100 X-cleant raktam bele. Elment vele 20.000km-t, persze ahogy mondani szoktak annyit kellett ratolteni, hogy folyamatosan cserelodott. :D Ugy dontottem, hogy tojok ra, kap Mannolt-t es 10.000 utan cserelem. Az intervallumot is atkodoltam hozza. Most fog belemenni a negyedik ilyen adag. Pont ugyanannyi fogy ebbol is, csak a surubb cserevel egyutt is fele annyiba kerul. Nincs ra Bmw LL minosites, de nem is hasznalom annyi ideig. API minositesre meg boven tulteljesiti a gyari eloirast. Engem csak ez utobbi erdekel, az osszes tobbit marketing bullshitnek tartom. Szerintem a motor is jobban szereti, hogy surubben van cserelve az olaj. Illetve elvi kerdest csinalok belole: ha egy motorban ilyen kinosan figyelni kell az olajfogyast, akkor az egy szar konstrukcio es felesleges bele csodaolajakat toltogetni. Ugysem lesz jobb. Az E30-amon konkretan nem szoktam olajszintet nezni, csak kozvetlenul csere elott egy kontroll, hogy meg mindig beeri-e 2-3 decivel 10.000 alatt. Egyebkent imadom az M54-et. Rendbe kell tenni azokat, amiket mar leirtunk, aztan el kell fogadni az olajfogyasztast, mert azon kivul hibatlan. Az olajfogyasztasra egyetlen megoldas van: teljes motorgeneral es egy M52tu meg egy M54 gyurugarniturabol ossze kell legozni egy olyan garniturat, amiben M52tu-s lehuzogyuruk vannak. Kb fel millabol megvan hozza minden alkatresz. Nyilvan megeri.
Ja a pirosnal egy kis feher fust, vagy goz, vagy nem tudom mi. Nekem is van. Meg ahogy irtam sok mas autonak is. Ujaknak is. Ha olaj jonne belole, akkor az kek lenne, meg surubb. Szerintem az 1L / 2-300km az mar igencsak lathato lenne.
Olajtomb: az a nagy basz, amiben az olajszuro lakik. Lefele folyik belole az olaj, fentrol nemigen veszed eszre. Esetleg ha bevilagitasz a kerek felol es latod, hogy szep sargasan fenylik a blokk oldala. En valahogy igy szurtam ki. Az a jo, hogy csopogni se nagyon latod, mert alulrol is be van csomagolva a motorter.
Szelep membran: a kartergaz visszavezeto rendszerben van egy lecsapato es felette egy lezaro szelep. Ez egy egyseget kepez. Ebben van egy membran, ami at tud szakadni. Nalunk is siman elofordulhat, de inkabb hidegebb eghajlatu orszagokban jellemzo a problema, hogy rovidebb utakon a lecsapodo para nem szarad ki belole, osszekeveredik az olajjal, aztan jol megfagy es szetrepeszti. Probald ki, hogy jaro motornal leveszed az olajsapkat. Ahogy elemeled a nyilastol egy nagyon minimalis ellenallasanak kell lenni a vakum miatt es valszeg a motor is beledadog a hirtelen megjeleno fals levego miatt. Ha semmi nem tortenik, akkor valahol lyukas a kartergaz visszavezetes. Ha bazi nagy vakum van, akkor szakad a membran.
Köszi a tippet!!! Lenne egy másik dolog: Az ablaktörlőlapát cserés lenne,mert már elég régi,picit csíkozik is! Te,illetve márkatársak mit ajánlanátok,kísérletezzek Aeroblade lapátokkal? Pl. a Bosch neve jól hangzik,de itt a cikk alatti hozzászólásoknál,(https://belsoseg.blog.hu/2014/12/27/ennyiert_ne_csikozzon) nagyon leoltják,hogy csíkozik,meg csak addig jó ameddig le nem kopik róla az a bizonyos védőréteg,a Championról,meg a Valeóról jobbak a vélemények,ahogy olvasom. Az előző autómra egy Bosoko nevű kínai cuccot vettem,de nem volt vele gond. Vagy a legvégső megoldás az lesz,hogy nem kísérletezek semmivel sem,hanem bemegyek a BMW szalonba,és megrendelem az eredeti új,és ugyanakkora hosszúságú rávalót,és az tuti!
Nagyon szépen köszönöm a tippeket! e30nick: Hidegen melegen is fehér füst van alapjáraton pl piros lámpánál..:/ amit írtál, hogy vízgőz lecsapódás van azt észre vettem hátul, de ott lehet azért mert lyukas a hangtompító dob. (Fehér füstön kívül nem látok, fekete vagy kék) Az olajtömb alatt az ABS kockára gondolsz(mert azt most lett cserélve) vagy ez melyik?
Padre540: A szelep membrán alatt pedig a Disa szelepre gondolsz? Illetve ha gyűrű vagy dugattyú vagy szelepvezető kopott akkor milyen külső jelei vannak?
A vastagabb olajat lehet, hogy nem eszi annyira, de nem is fog kenni! Szoval NE!
A PCV/CCV az elso szamu gyanusitott. Ha meg nem cserelted, akkor ne gondolkodj, csereld az osszes csovevel egyutt! Egy halom muanyag szar az egesz, ha meg a 20 eves van benne, akkor ahogy hozzaersz szetmalik. Az also csove szokott kilyukadni, ami a nivopalcahoz megy le. Ha annak a kiallasa 90 fokos, akkor meg biztosan gyari, mert par evvel kesobb attertek a 45 fokosra, hogy ezt a kilyukadast megprobaljak orvosolni.
Szokott meg folyni a szelepfedel tomitesnel a hatso reszen. Ezt a kipuff leomlo hopajzsan megjeleno olajparabol lathatod.
Szinten szokott folyni az olajtomb tomites. Ha azon a kornyeken matatsz, akkor ne gondolkodj, hanem csereld! Teljesen kikemenyszik es miszlikre torik az amugy gumi tomites.
Szinte biztosan szivarog az olajtekno tomites. Hacsak nem omlik, akkor elj vele egyutt, mert kb lehetetlen kicserelni. Motor vagy elso futomu kiszedessel jar.
1L/2000km az teljesen atlagosnak mondhato ennel a motornal. Az enyem is kb ennyit eszik.
A szelepszar szimmeringezes nagyon jo moka, en 4 napig csinaltam a kertben. Kozben gyartottam hozza vanos rogzito szerszamokat, meg a vanosba is bekerult egy anti-rattle kit megelozesi cellal. Az olajfogyasztasra gyakorolt hatasa kb 0. Amugy az a fustoles, amit emlitettel milyen merteku? Nagyon minimalis feher nekem is van hidegen/melegen alapjaraton, de ahogy figyelem az uton az kb minden autonal latszik. A szelepszar szimmeringtol okadna a fustot, foleg hideginditas utan.
+1 pro tipp, hogy te mar ne szivd meg. Foleg hidegben a csak egy pillanatra beinditom, hogy odebbguruljak tipusu hasznalat kerulendo. En 2x szivtam ezt meg. Eloszor a szelepszarazasnal, majd egy napig szenvedtem mire sikerult beinditani az autot. Azt hittem valamit rosszul raktam ossze. Masodszor egy ausztriai sielesnel automentot kellett hivnom, mert nem volt gyertyakulcsom. Szoval ugy be tudja kopni hideginditasnal, hogy soha az eletben nem szellozik ki magatol. Lefolyik a benzin a hengerfalon, kimossa az olajat a gyuruhezagokbol es az amugy is fos gyuruk mellett elmegy a kompresszio. Allitolag padlogazzal kell 10-15 masodperceket inditozni sokszor es akkor be tud indulni, de ez nekem nem sikerult. Ha egyszer beroffented, akkor minimum 2-3 percig jarjon, amig az alapjarat le nem megy a melegen megszokott helyere es soha nem lesz ilyen problemad!
En a gyari csavarhuzo lapos vegevel vettem ki, de ezt csak akkor ajanlom, ha biztos vagy a kezedben. Amugy inkabb valami erosebb muanyagot, patent kiszedot, ilyesmit hasznalnek. Ugy emlekszem az utas oldalrol kell kezdeni, mert mindegyik egy kicsit ralapol a kovetkezo darabra.
Első körben ellenőrizném a PCV rendszert,mekkora a vákum,nincs e átszakadva a szelepben a membrán,mennyi olajkoksz van a csöveiben.Élő adatban ha a lambda túl nagyot dúsít,akkor biztosan át van szakadva a membrán.
Ha a PCV rendszerrel minden rendben,felesleges bele a "vastagabb" olaj,a 6 hengeres motoroknál nem a szimering szokott lenni a probléma,hanem az elkokszolódott/leragadt gyűrűk és/vagy elkopott szelepvezetők.A motor nagyobb megbontása nélkül meg lehet szelepszárazni,még az is lehet hogy valamennyit segít,de valószinű,hogy kidobott pénz lesz.
A szelepszár szimering probléma inkább a 4 hengeres N-es motorok rákfenéje.
Sziasztok! Adott egy e46 2.2 benzin, nemrég volt olaj csere(5w30), kb 2 000 km után megevett durván 1.1L olajat, felöntöttem majd 200-300 km után láttam, hogy megint majdnem a nívó alján van..Szelepszár szimeringre gyanakszom(fehér füst van hidegen-melegen), vízből nem hiányzik semmi. Ajánlatok esetleg ilyen mértékű olaj fogyásra vastagabb olajat(5w40 vagy 5w50)? Vagy esetleg valami adalék segíthet? Megelőzve egy 300ezres felújítást..?
Esszel kell kivenni. Kihuzod egyenesen, nem pedig kiforgatod a helyerol. Valami szeles, lapos cuccal kell kifeszegetni kis lepesekben haladva a teljes hosszon.
Teljesen tökéletesen vissza lehet rakni a helyére.A baj a leszedésnél van,ha oldalra van feszegetve,eltörik egy vagy több bütyök,ami a piros patentbe megy bele.Vagy maga a patent törik el,nem vesznek bele újat és eláll.
Már több E46-ban láttam,hogy a valószínűleg megbolygatott,tehát a helyéről már kivett műszerfal dekorbetétje,eláll,kiáll,túl nagyok a hézagok,nem olyan szép már,mint eredetileg! Tudja valaki,hogy ez miért van? Ha már egyszer ki lett véve,akár festés céljából,vagy csak kicserélés végett,már nem fog úgy állni a helyén többet? Sérülékenyek a tartópatentok,törik,hajlik,vagy mi van? Valakinek tapasztalat?
Ismerem a szitut, en is ugy tanultam meg a szerelest, hogy tudtam ugyes kezem van, elbaszni meg en is el tudom, nem kell hozza szerelo. :D
A hosszbordas szijnak semmi koze a gyujtashoz. Az a vizpumpat, generatort, szervot, klimat tekeri. Amire te gondolsz, az a fogas ekszij, mas neven vezermuszij, de hala a tervezonek a M54 egy jofajta lancos motor, igy nincs benne vezermuszij.
A nyomtvarud addig jo, amig nem kottyan. Valtozo, hogy uj koraban mennyire szoros, ez nem mervado a josaganak megiteleseben.
Értem. Meg fogom nézni, hogy melyik fajta van benne, talán a házán látom majd, hogy tényleg tavaly augusztusban lett e cserélve, vagy valami régebbi van benne.
Picit gyengébbnek értem az autót (320D 2005), 20e km-et mentem vele, mostanában vettem észre, hogy picit mintha többet csúsztatnám a kuplungot, és még volt olyan is, hogy 2-esben fulladtam le vele. De nem torpan meg, csak egyszerűen olyan, mintha nem 150le lenne. De lehet csak megszoktam, és azért érzem már gyengének, ezt sajna ki kell mérni.
Totalcar erőmérőben volt fent egy E90 320D, ott a DPF miatt volt gyenge az autó. Enyémben lehet DPF? Külföldi fórumok szerint nincs, de realoem-en mégis írja. Annyira le van burkolva, hogy alulról nem látom, mi van ott.
"Ne viccelj mar, ha nem mered levenni, akkor tok feleslegesen kerdezokodsz! Vidd be egy szerelohoz, hogy szuntesse meg a hangot, aztan kesz!"
(Felénk nincs jó szerelő. Ami lenne, az meg nem foglalkozik BMW-vel. Ja, de van. A hivatalos BMW szerviz. Ahol 70-80.000 Ft-ot akartak kicsikarni belőlem, hogy főfékhengeres a kocsim, azért világít a két sárga lámpa a műszerfalon. Aztán pár napra rá megtakarítottam az ABS jeladókat és eltűnt a hiba! Hát ezért nem viszem szerelőhöz...)
Visszatérve: Nem attól félek, hogy a szíjat nem tudom jól feltenni, mert a feszítőgörgőket én cseréltem, plusz vízpumpát és hosszbordás szíjat is. Attól félek, ha leveszem a szíjat(melyiket a kettő közül? Mindkettőt?), akkor elállítódik a gyújtás és tökremegy a motor. Legalábbis én úgy hallottam, ha elszakad a hosszbordásszíj(magyarán olyan mintha levenném), akkor az egész motor tönkremegy, mert elállítódik minden. Akkor ez nem igaz?
"A nyomtavrud teljesen normalis, hogy mozog. Ha kottyan valamelyik vege, akkor rossz. Ezt hangos, kopogo hang formajaban jelzi, amikor atmesz a fekvorendoron. "
Most cseréltem a jobb oldali kormányösszekötőt, ami kézzel mozgatható volt. Feltettem az újat, az is ugyanúgy mozog. Viszont... A bal oldalit meg se tudom mozdítani, akárhogy próbálom. Akkor az a rossz? Videókon láttam, hogy mozgatják kézzel a kormányösszekötőt, és úgy értelmeztem, hogy akkor rossz, ha kézzel lehet mozgatni, mivel kottyan. Szerencsére párba vettem, holnap akarom azt is cserélni.