Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 2024.03.13 -1 3 108860

Hiába temetik sokan a trolibuszokat, lehet mégiscsak ez lesz a gazdaságosabb es környezetkímélő tömegközlekedés eszköze a jövőben.

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid027fpGTwWKg1J9xjrrowTaTCuwMSLvcTnwaK4r1wKsvzqkNx9CZPZPNahTRrJXN7hdl&id=100021968271948

 

Szegeden is bőven rejt még magában lehetőséget a meglévő vezeték rendszer. Ezt itt-ott kiegészítve új szakasz okkal illetve bizonyosvegallomasokon töltő vezeték felhelyezésével akár meglévő járatokat lehetne hosszabbítani, es emellett most busszal üzemeltetett vonalakat trolisítani (ami eleve pl a vezeték alatt megy sok helyen).

Persze ehhez pénz kellene. Jármű vásárlás + vezeték, táphálozat kiépítése + a trolivezetői pálya vonzóvá tétele minden szükséges eszközzel. Arról se lenne szabad megfeledkezni, az akksikat kb 7-9 év után cserelni kell majd használatától függően. Ezt előre be kell tervezni pénzügyileg. (Mist pl az önkormányzat egyik sajtóanyaga szerint a 13db 187Tr-ből csak 5db-ban működik az onjaras. Remélem ez hamarosan javulni fog)

 

Hatalmas kérdőjel azonban, hogy a városvezetés hogyan képzeli el a jövőben Szeged tömegközlekedését. Az ide épülő BYD gyár kapcsán, a lejáró Volán buszos közszolgálATI szerződés miatt , tervez-e a saját cégével (SZKT) vonalhálózatőt bővíteni, jobb És sűrűbb menetrend bevezetésére lehete számítani.

1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.12 0 1 108859

Elbeszélések szerint nincs kész,de haladnak.

 

 

Állítólag növelnék a személyvonatok számát és a felsővezetéki rendszernek se véletlenül esett neki az új vállalkozó.

Előzmény: T 6 (108858)
T 6 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 108858

Ja, hogy az "alja" már annyira kész, Halasig. Ok.

Előzmény: 1047 005-2 (108857)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 108857

Szabadka-Kelebia-Kkfháza irányon mehetnek a vonatok.

Előzmény: T 6 (108856)
T 6 Creative Commons License 2024.03.12 0 1 108856


"Azért ne lepődj meg ha szabadkai állomás 3. negyedévben átadása után nem jár szinte senki Röszke felé!" - Akkor? Átpakol, közút tovább?

Előzmény: 1047 005-2 (108855)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.12 0 1 108855

"És akkor még ott lesz idéntől a PSP, jövőre meg már a METRANS termináljai is."

 

 

A PSP terminálja kamionparkolója most is ott van,nem bérli senki.A METRANS szerbiai,horvátországi vásárlásai hasznosabbak,mint a szegedi majdnem hatékony terminál megépítése.

 

 

 

"Itt csak ez a 3 létesítmény (a 2 logisztikai központ + a BYD) napi szinten akár féltucat vonatpárnyi plusz igénnyel is jelentkezhet,"

 

 

Kkméten mennyi ideig csak közúton szállították a késztermékeket?

 

 

 

 

"és a szerb tranzit is itt lesz még egy jó darabig, mert a 150-es garantáltan nem lesz kész, nemhogy az eredetileg kitűzött 2025-re, de még szinte a belátható időben sem."

 

 

Azért ne lepődj meg ha szabadkai állomás 3. negyedévben átadása után nem jár szinte senki Röszke felé!

Előzmény: AKF996 (108851)
Ízirájder Creative Commons License 2024.03.12 0 2 108854
T 6 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 108853

Teljesen egyetértek, ez első pillanattól kellett, hogy látszódjon. 

Van némi megoldás, bár csúnya, de szükségszerű lesz, mert már késő bármihez is, pláne, ha még csak most tervezzük a másfél vágányt.

Napközben, az "IC-k" /hybrid/ kihasználtsága kisebb. Igen, már mindenki tudhatja mire gondolok. Csúcson kívül, vagy hétvégén hosszabb szerelvény, és kétórás ütem.

Így szabadulna fel némi pályakapacitás. Félegyházáról/ra - Kecskemétről/re meg a személyforgalom egy részét, mondjuk az "IC" által nem járt órákban, Lajosmizse felé "terelgetni, menetrendezni". 

Na most le leszek hurrogva.

De jobb ötlet, hogy elférjen a "Szerb", BYD, Merci, stb. ki-be szállítás+személyforgalom, 2025 végi indulással?

Előzmény: AKF996 (108851)
T 6 Creative Commons License 2024.03.12 -1 0 108852

Nem neked szól, de "imádom" ezt a kifejezést: "Esetleg arra föl, hogy 2024-ben ne ott tartson" Ezt használtuk már 2000-ben, 2010-ben, 2020-ban, stb...stb.

És?

Mi van akkor, ha 2025-ben, vagy 2026...stb., stb. használjuk. Mi változik, min változtat?

Gondolná az ember, hogy talán sikerült az emberiségnek, embereknek felülemelkedni valamin, hogy manapság pl. már ez nem fordulhat elő, ezen már túl vagyunk, túlléptünk. Aztán.... 

Szóval, majd talán, és csak talán, 3000-ben ne ott tartson.....

Előzmény: Citadis (108849)
AKF996 Creative Commons License 2024.03.12 0 3 108851

"Nem fognak elférni a BYD autói vasúton"

 

Ez kezdettől fogva elég egyértelmű volt, már most a lecsökkent szerb tranzit is állandó kihívást jelent még mindig..Bár igaz, az elsősorban a 136-os illetve az azon való személyforgalom beindítása miatt, amivel az amúgy is szűkös napközbeni szabad kapacitásokat szinte zéróra sikerült redukálni. Aztán ott tartunk, hogy vannak olyan magánok, akiknek már jobban megéri inkább Pécsen-Magyarbólyon és Eszéken át elérni a Balkánt, mint erre /lásd pl. PKP Cargo/, pedig az a térség sem a fővonali állapotú pályaviszonyairól híres.

 

És akkor még ott lesz idéntől a PSP, jövőre meg már a METRANS termináljai is. Baromi gyorsan neki kellene állni a 140-es kapacitásnövelésének, mert nem lesz ennek jó vége, csak felsülés. Itt hirdetik mindenhonnan - de főleg a propagandagyárban - hogy a vasút versenyképességének kell szem előtt lennie így meg úgy, meg minden, aztán az alapkiszolgálandóknak meg az általuk oly nagyon vágyott leendő termelési szektoroknak sem lesznek képesek a megfelelő elégséges kapacitásokat biztosítani.

 

Itt csak ez a 3 létesítmény (a 2 logisztikai központ + a BYD) napi szinten akár féltucat vonatpárnyi plusz igénnyel is jelentkezhet, és a szerb tranzit is itt lesz még egy jó darabig, mert a 150-es garantáltan nem lesz kész, nemhogy az eredetileg kitűzött 2025-re, de még szinte a belátható időben sem.

Még jó, hogy a Rheinmetall nem gyártókapacitást hoz ide, hanem "csak" K+F-et...

Előzmény: 7-es troli (108844)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.12 -3 0 108850

"És hogy esetleg reális alternatívát nyújtson az autópályával szemben."

 

 

Ahhoz a 2 vágány,160 km/h,0 közbenső megállás is kevés.

 

 

 

"Nem véletlen virágzik a két város között a telekocsis rendszer."

 

 

Ami alapvetően a tarifális okokból lett ekkora siker.

Előzmény: Citadis (108849)
Citadis Creative Commons License 2024.03.12 0 3 108849

Esetleg arra föl, hogy 2024-ben ne ott tartson a 140-es vonal szolgáltatási színvonala, ahol ma tart, hanem sokkal előrébb. És hogy esetleg reális alternatívát nyújtson az autópályával szemben. Azért durva, hogy egy körülbelül 170 km-es távon a vonattal egy órával lassabb, mint autóval. Nem véletlen virágzik a két város között a telekocsis rendszer.

Előzmény: 1047 005-2 (108842)
T 6 Creative Commons License 2024.03.11 0 2 108848

Bár nem sok utassal közlekedő 64-est láttam életemben sajnos. - 28 éve még volt full tele is. :)

Előzmény: Skysanders (108846)
n-misi Creative Commons License 2024.03.11 0 2 108847

Tanulójáratban.

Mától jó pár napig napközben elő fog fordulni.

Mindhárom nosztalgiára kiképződnek új matadorok.

Előzmény: Ízirájder (108845)
Skysanders Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 108846

Szeged – március 18-ától változik a 64-es helyi autóbuszvonal (volanbusz.hu)

 

Itt van hivatalosan is, a menetrend sem sokat változott. Egyértelműbben látszódik a hivatás forgalmi szerep. Hangsúlyosan a 6-14, 8-16 és 14-22-es műszakokra tekintettel. Bár nem sok utassal közlekedő 64-est láttam életemben sajnos.

Őszinte kérdés: hivatás forgalmi időszakban közlekedő 3F-el ezt nem lehetett volna megoldani?

 

...

 

 

90H-s bónusz menetek mikor? :'D mondjuk 13:15-kor és 17:15-kor a Lugasról?...

Előzmény: 7-es troli (108836)
Ízirájder Creative Commons License 2024.03.11 0 0 108845

Mi járatban volt ma kint a Bengáli?

7-es troli Creative Commons License 2024.03.11 0 1 108844
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.10 -2 1 108843

Lázálomgyár fércművel hirdetve,19 db KISS-ről sincs szó.

Előzmény: 7-es troli (108838)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.10 0 0 108842

"Ezeknek a beruházásoknak már 20 éve be kellett volna fejeződniük"

 

 

Mire föl?

Előzmény: Csüllög Imre (108839)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.10 0 2 108841

A közlöny 24. száma alapján ez az évekkel ezelőtt elkezdett Szeged-rendező - Kiskunfélegyháza tervezés 2023-ra dátumozott benyújtási kérelme. 

Abban ugye nincs végig két vágány, csak szakaszosan. 

 

Makói elővárosi vasút is jó kérdés, semmi vasútra utaló szöveg nincs ott, csak "elővárosi közlekedés". 

Előzmény: 7-es troli (108838)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.10 0 2 108840

Sőt, ceglédig kellene már rég meg lennie a 2.vágánynak is.

Előzmény: Csüllög Imre (108839)
Csüllög Imre Creative Commons License 2024.03.10 0 2 108839

Szeged és Kkfh között már zajlania kellene a tervezésnek...

Ezeknek a beruházásoknak már 20 éve be kellett volna fejeződniük, most meg a tervezésre küzdenek forrásért...

 

Előzmény: 7-es troli (108838)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.10 0 0 108838

A BYD gyár kapcsán írtam ide be, milyen jó lenne ha végre megepulne a 2.vágány a 140es vasútvonalon.

Most úgy tunik, legalább a tervezés elkezdődik.

 

https://szegeder.hu/helyi/2024-03-10/milliardokbol-tervezik-a-felegyhazi-vasut-ketvaganyusitasat-es-a-makoi-elovarosi-vasutat/65edb0d547d3c06f2e84233c

FOMA Creative Commons License 2024.03.08 0 4 108837

"a kihasználatlan reptéri es krematórium megallokat nem érinti."

 

Nyugodjanak békében. Néhányszor mentem haza tanítás után mindkét megállóból, (a krematóriumot akkoriban csak a kék 90R érintette) de a kedvenc természetesen a 3-as volt.:-)

Előzmény: 7-es troli (108836)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.08 0 0 108836

Március 18.-tól a 64-es busz útvonala, menetrendje megváltozik. A tovabbiakban körjáratban fog közlekedni: Fonógyãri út - Kereskedő köz - Városgazda sor - Bajai út - Fonógyári út vonalon. A továbbiakban a kihasználatlan reptéri es krematórium megallokat nem érinti.

n-misi Creative Commons License 2024.03.07 0 2 108835

Don't panic!

Ugyan azért távolítódott el mint a pályaszám is.

> megjegyzem a GVM-ek is "visszakapták" az Ikarus és a Ganz feliratokat.

A 453 sminkelése még nem készült el!

Előzmény: Szoregisrac (108830)
Kormi76 Creative Commons License 2024.03.06 0 2 108834

Látom,hallom,hogy egyre több TATRA villamoson is fent vannak(és múködnek)a monitorok és megy a hangbemondás is ez mindenképpen pozitív,javul a szolgáltatás minősége.

7-es troli Creative Commons License 2024.03.06 0 2 108833

Előkerült az EAG homlokfalas kék-fehér skoda21Ab/ Tr váza:

 

https://www.cs-dopravak.cz/trolejbus-skoda-21-tr-s-designem-ikarusu-eag/

T 6 Creative Commons License 2024.03.06 0 0 108832

:) Újra itt! 

Az én szememnek is hiányzik a logo.

Előzmény: Szoregisrac (108830)
T 6 Creative Commons License 2024.03.06 0 1 108831

Biztos van rajta, de ha, lemaradt, majd bukik a vizsgán, honosításon, és garanciában lehet javítani a gyártónak. Gondolom, a hazai előírások figyelembevételével kellett, hogy készüljenek.

Előzmény: 7-es troli (108829)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!