Szegeden is bőven rejt még magában lehetőséget a meglévő vezeték rendszer. Ezt itt-ott kiegészítve új szakasz okkal illetve bizonyosvegallomasokon töltő vezeték felhelyezésével akár meglévő járatokat lehetne hosszabbítani, es emellett most busszal üzemeltetett vonalakat trolisítani (ami eleve pl a vezeték alatt megy sok helyen).
Persze ehhez pénz kellene. Jármű vásárlás + vezeték, táphálozat kiépítése + a trolivezetői pálya vonzóvá tétele minden szükséges eszközzel. Arról se lenne szabad megfeledkezni, az akksikat kb 7-9 év után cserelni kell majd használatától függően. Ezt előre be kell tervezni pénzügyileg. (Mist pl az önkormányzat egyik sajtóanyaga szerint a 13db 187Tr-ből csak 5db-ban működik az onjaras. Remélem ez hamarosan javulni fog)
Hatalmas kérdőjel azonban, hogy a városvezetés hogyan képzeli el a jövőben Szeged tömegközlekedését. Az ide épülő BYD gyár kapcsán, a lejáró Volán buszos közszolgálATI szerződés miatt , tervez-e a saját cégével (SZKT) vonalhálózatőt bővíteni, jobb És sűrűbb menetrend bevezetésére lehete számítani.
"És akkor még ott lesz idéntől a PSP, jövőre meg már a METRANS termináljai is."
A PSP terminálja kamionparkolója most is ott van,nem bérli senki.A METRANS szerbiai,horvátországi vásárlásai hasznosabbak,mint a szegedi majdnem hatékony terminál megépítése.
"Itt csak ez a 3 létesítmény (a 2 logisztikai központ + a BYD) napi szinten akár féltucat vonatpárnyi plusz igénnyel is jelentkezhet,"
Kkméten mennyi ideig csak közúton szállították a késztermékeket?
"és a szerb tranzit is itt lesz még egy jó darabig, mert a 150-es garantáltan nem lesz kész, nemhogy az eredetileg kitűzött 2025-re, de még szinte a belátható időben sem."
Azért ne lepődj meg ha szabadkai állomás 3. negyedévben átadása után nem jár szinte senki Röszke felé!
Teljesen egyetértek, ez első pillanattól kellett, hogy látszódjon.
Van némi megoldás, bár csúnya, de szükségszerű lesz, mert már késő bármihez is, pláne, ha még csak most tervezzük a másfél vágányt.
Napközben, az "IC-k" /hybrid/ kihasználtsága kisebb. Igen, már mindenki tudhatja mire gondolok. Csúcson kívül, vagy hétvégén hosszabb szerelvény, és kétórás ütem.
Így szabadulna fel némi pályakapacitás. Félegyházáról/ra - Kecskemétről/re meg a személyforgalom egy részét, mondjuk az "IC" által nem járt órákban, Lajosmizse felé "terelgetni, menetrendezni".
Na most le leszek hurrogva.
De jobb ötlet, hogy elférjen a "Szerb", BYD, Merci, stb. ki-be szállítás+személyforgalom, 2025 végi indulással?
Nem neked szól, de "imádom" ezt a kifejezést: "Esetleg arra föl, hogy 2024-ben ne ott tartson" Ezt használtuk már 2000-ben, 2010-ben, 2020-ban, stb...stb.
És?
Mi van akkor, ha 2025-ben, vagy 2026...stb., stb. használjuk. Mi változik, min változtat?
Gondolná az ember, hogy talán sikerült az emberiségnek, embereknek felülemelkedni valamin, hogy manapság pl. már ez nem fordulhat elő, ezen már túl vagyunk, túlléptünk. Aztán....
Szóval, majd talán, és csak talán, 3000-ben ne ott tartson.....
Ez kezdettől fogva elég egyértelmű volt, már most a lecsökkent szerb tranzit is állandó kihívást jelent még mindig..Bár igaz, az elsősorban a 136-os illetve az azon való személyforgalom beindítása miatt, amivel az amúgy is szűkös napközbeni szabad kapacitásokat szinte zéróra sikerült redukálni. Aztán ott tartunk, hogy vannak olyan magánok, akiknek már jobban megéri inkább Pécsen-Magyarbólyon és Eszéken át elérni a Balkánt, mint erre /lásd pl. PKP Cargo/, pedig az a térség sem a fővonali állapotú pályaviszonyairól híres.
És akkor még ott lesz idéntől a PSP, jövőre meg már a METRANS termináljai is. Baromi gyorsan neki kellene állni a 140-es kapacitásnövelésének, mert nem lesz ennek jó vége, csak felsülés. Itt hirdetik mindenhonnan - de főleg a propagandagyárban - hogy a vasút versenyképességének kell szem előtt lennie így meg úgy, meg minden, aztán az alapkiszolgálandóknak meg az általuk oly nagyon vágyott leendő termelési szektoroknak sem lesznek képesek a megfelelő elégséges kapacitásokat biztosítani.
Itt csak ez a 3 létesítmény (a 2 logisztikai központ + a BYD) napi szinten akár féltucat vonatpárnyi plusz igénnyel is jelentkezhet, és a szerb tranzit is itt lesz még egy jó darabig, mert a 150-es garantáltan nem lesz kész, nemhogy az eredetileg kitűzött 2025-re, de még szinte a belátható időben sem.
Még jó, hogy a Rheinmetall nem gyártókapacitást hoz ide, hanem "csak" K+F-et...
Esetleg arra föl, hogy 2024-ben ne ott tartson a 140-es vonal szolgáltatási színvonala, ahol ma tart, hanem sokkal előrébb. És hogy esetleg reális alternatívát nyújtson az autópályával szemben. Azért durva, hogy egy körülbelül 170 km-es távon a vonattal egy órával lassabb, mint autóval. Nem véletlen virágzik a két város között a telekocsis rendszer.
Itt van hivatalosan is, a menetrend sem sokat változott. Egyértelműbben látszódik a hivatás forgalmi szerep. Hangsúlyosan a 6-14, 8-16 és 14-22-es műszakokra tekintettel. Bár nem sok utassal közlekedő 64-est láttam életemben sajnos.
Őszinte kérdés: hivatás forgalmi időszakban közlekedő 3F-el ezt nem lehetett volna megoldani?
...
90H-s bónusz menetek mikor? :'D mondjuk 13:15-kor és 17:15-kor a Lugasról?...
"a kihasználatlan reptéri es krematórium megallokat nem érinti."
Nyugodjanak békében. Néhányszor mentem haza tanítás után mindkét megállóból, (a krematóriumot akkoriban csak a kék 90R érintette) de a kedvenc természetesen a 3-as volt.:-)
Március 18.-tól a 64-es busz útvonala, menetrendje megváltozik. A tovabbiakban körjáratban fog közlekedni: Fonógyãri út - Kereskedő köz - Városgazda sor - Bajai út - Fonógyári út vonalon. A továbbiakban a kihasználatlan reptéri es krematórium megallokat nem érinti.
Látom,hallom,hogy egyre több TATRA villamoson is fent vannak(és múködnek)a monitorok és megy a hangbemondás is ez mindenképpen pozitív,javul a szolgáltatás minősége.
Biztos van rajta, de ha, lemaradt, majd bukik a vizsgán, honosításon, és garanciában lehet javítani a gyártónak. Gondolom, a hazai előírások figyelembevételével kellett, hogy készüljenek.