-> 2016-ban nemsokara mar tudja majd a Tesla (Musk szerint), fizethettel is erte felarat -> 2017-ben mar tudta a Cybertruck is (Musk szerint), fizethettel is erte felarat -> 2019-ben Musk szemelyesen garantalta, hogy meg 2019-ben mukodni fog (tobb interjuban is)
-> 2024-ben az amerikai hatosagok vizsgalatot inditottak csalas ugyben a Tesla onvezetokepessegenek hianya miatt. Konkretan azt vizsgaljak, hogy a reszvenyarakkal torteno manipulacio okan hazudozott-e Musk ossze-vissza az onvezetesrol
Értem hogy te rábízod magad erre a kísérletre, nincs ezzel baj, mint ahogy azzal se, hogy más meg konzervatívabb módon közelíti meg. A vita azon van, hogy milyen következtetést lehet levonni a linkelt videoból: semmilyet, mert amit teszteltek, azt nem úgy tesztelték, ahogy azt a rendszer megkívánja.
A mercinek a L3-a egy kalap szart sem ér. Autópályán egyenes úton max 60kmh. De itt L2 rendszereket teszteltek. Ehhez képest a Tesla FSD-je gyakorlatilag végig megy beavatkozás nélkül. Persze felügyelni kell, a vezető marad a felelős. De ezerszer inkább egy ilyen használható L2 mint a merci fos semmire se jó L3-a. Remélem ide is eljut egyszer ugyanez a szoftver, az autón nem fog múlni. Amit a merci tud azt egy kormánysúllyal eddig is bőven túlteljesítette bármelyik tesla. Több tízezer km-t mentem autopilottal régebben 150-nel (amíg tudott annyival menni), végig szinten minden hazai pályán oda vissza hiba nélkül, anélkül hogy a kormányhoz érnék(persze ott volt a kezem a közelében hogy ha kell rá tudjak fogni bármikor, de nem kellett). Sötétben, esőben, ködben is, baromi jól teljesített. Aztán jött a még több korlátozás, már csak 140-et tud, radart kivették a működésből. Ennyi meg annyi erővel lehet max kormányozni, így bizonyos tempóval bizonyos kanyart amit előtte kényelmesen bevett, azt már onnantól nem. Mindent jóváhagyni, tök bugyuta módon, amivel értelmét vesztette az egyetlen funkció az fsd-ben ami működik az eu-ban, az hogy megáll meg elindul a közlekedési lámpánál.
Egy level 2-ben FOGNI KELL A KORMÁNYT. Ez a lényeg. El sem engedhetnéd, nem kell megoldania elengedett kormánnyal, mert nincs ilyen verzió. Segít neked abban a kurva megerőltető feladatban ami a kormányzás, de nem végzi el helyetted. És ezt viszont rohadt jól csinálja már a w213 asszisztense is.
A CR a Merci Driver Assistance képesség és műszaki adatok (teljesítmény) adott több pontszámot mint a Tesla FSD-nek. A CR-ben level 3-ról szó sincs, a level 2 szintű vezetéssegítő funkciókat tesztelték minden autónál.
A videó szerint piszok szarul csinálta a Teslához képest, hacsak a fogd a kormányt felszólítást nem tekintjük képességnek. :-)
Azért taperolta a kormányt, mert az autó szólt, hogy fogni kéne. UGyanis ezen az úton nem level 3 üzemmódban megy, mint ahogy le is van írva, hogy erre nem képes. Ilyenkor sima vezetéssegítőként működik, amit piszok jól is csinál, mert a vezetőt segíti, és nem vezet, amit itt kértek tőle.
Hát, nem mindenki képes felfogni, hogy mi van leírva egy rendszer mellé, és meglepődik azon hogy ha máshol használja akkor nem úgy működik, de hát ez van, ha mindenki okos lenne, nem lenne munkám :)
- az alakfelismerés rossz körülmények között hibás (eső, alacsony megvilágítás, részleges takarás, erős szembefény, gyenge minőségű közelkedési jelek stb.)
- a speciális/vész helyzetek felismerése gyenge (úton átguruló labda, multi események stb.)
- a döntéshozó rendszer sokszor tévesen dönt (téves fékezési indikációk stb.)
- a rendszer megízhatósága nem megfelelő (SIL4-es megbízhatóság kell - ez igen komoly szint, roppant drága, redundáns hw-sw rendszereket feltételez) - hw/sw egyaránt
És még sorolhatnám hosszasan. Ez együtt nagyon sok gond. Min. még 10-15 év, míg ezek a rendszerek elérik azt a megbízhatóságot, képességet, amelyre szükség van
Hát erről nincs mit beszélni. Nem véletlenül lobbizták ki az eu-s 100+ -osok, hogy ha már nem tudjuk megcsinálni (lemásolni), akkor tilcsukbe! A sofőrgyerek végig fosott, folyamatosan a kormányt taperolta, meg nem egyszer durván bele is kellett rántania a kanyarban. Az már csak hab a tortán, hogy a tesla szinte végig nagyobb sebességgel tolta.
Aztán mégis itt veritek a nyálatokat ahogy előkerült (eddig) hogy mekkora istencsászár a mercédesz, MEGCSINÁLTA. Előbb, jobban, szebben, mint a SZAR teszla.
Oldalakat vagytok képesek trollkodni iylen ügyekben.
Aztán mikor jön a pofáraesés még arra sme vagytok képesek, hogy észrevegyétek, hogy lókakiba arcoltatok. :))))
Ahol mi lakunk, mint írtam kertvárosi pihenő övezet. Az utcánkban is végig 30 a maximális megengedett sebesség. A nagyobb bekötő úton meg 40. Teljesen rendben van a max 25 km /h . Lehet nézelődni is közben.
Szóval az a nagy truváj, hogy feltaláljuk a spanyolviaszt. Mi javasoljuk a támogatást, ahol a szárnyaló és mindenki által irigyelt gazdasági növekedésben nem volt támogatás, szemben másokkal. Ügyes. (Tudom, régen volt, meg most cégeknek van, de ezzel nagyon hátul lehetünk a sorbam.)
Remek ez a video, csak épp totál nem arról szól, amire a Merci azt mondta hogy level 3. Ezen az úton ugyanis nem az, szépen látszik is a videon, hogy egy csomószor szól hogy fogd a kormányt. Ezen az úton egy sima asszisztensként működik, annyit is tud.
Mennyire tartod jó ötletnek egy 25km/h-s mozgó forgalmi akadállyal közlekedni? Már egy ötvenes robogóval is kinyírnak, nemhogy ezzel a fedett tolókocsival.