Na igen, valószínűleg ezért zavarok amikor bemegyek a kocsihoz. A furcsa az, hogy az ez előtti autóknál nem volt olyan érzésem, hogy nem az került bele amit fizettem. Igaz ott nem is fizettem ennyit a szervizekért és ezért cseréig oda is hordtam a kocsikat a szalonnál működő szervizbe. És igaz, hogy ott nem volt digitális szerviz könyv, de ott mindig tudtam ellenőrizni, hogy éppenséggel milyen karbantartási feladatok vannak előírva az adott szervizhez nem úgy mint itt, hogy már nekem sem elérthető a digitálisan vezetett szerviz könyv. És még sok sok ilyen és ehhez hasonló dolog.
Ha bele gondolsz,a garancia feltételeként szabott három kötelező szerviz sem szól másról,csak lehúzásról.Anyagár dupla vagy több,óradíj az egekben,és kapsz egy pecsétet,amit így a második,harmadik évben már jó eséllyel nem használsz semmire.A +2 év kiterjesztett garancia dettó.Régebben kérdeztem,kinek volt garanciális ügye.Nem tülekedtek a jelentkezők.Az világos,hogy azért van ez így,mert hibátlan és strapabíró a gép,de hát ezért veszünk Mazdát.Az a következő fél,egy millió már a vételáron felül van.Hab a tortán,hogy árgus szemekkel kell figyelni,mert előfordul,hogy nem a bele való kerül bele,az csak a számlán szerepel.
A g 120-ban a lendkerék mezei vastömb,ellenőrzése a kuplungtárcsával érintkező felület vizsgálatából,szükség szerinti javításából (csiszolóvászon) és a fogas koszorú állapotának ellenőrzéséből áll. (forrás:2014 Mazda 3 Service Manual)
1. felszereltség függő hogy a középső óra sebesség- vagy fordulatszám mérő. Alacsonyabb felszereltségnél sebességmérő, a fsz mérő digitális és kisebb méretű.
2. Erre én is kíváncsi vagyok. Remélem a benzinesekben nincs.
A zörgést leszámítva meg vagyok elégedve az egész autóval. Nem érezni, hogy 180LE-s (tudom pörgetni kellene), a régebbi autóm 163LE-s turo dízel jóval erősebbnek és nyomatékosabbnak érződött, de nekem teljesen megfelel, az automata váltóval nagyon kényelmes városban (is). A vezető támogató rendszerek nálam jól működnek, start/stop is észrevétlen, bár nemtom mennyi értelme van...
A fogyasztás meg mostanában tök gazdaságtalan rövid 3-5km -es szakaszokon használom, így kb 9.5L/100Km ami érthető és elfogadható szvsz.
Igen, ismerem ezt az érzést, és többet megbocsát egy ember annak az autónak ami nem csak egy "gép" hanem szinte szerelmes belé. Ha 20-30 éves az ember, ezt ki is kell próbálni. De ahogy kényelmesedünk, vagy elmúlik a szerelem, az apró hibák idegesítővé válnak.
Egy Alfa ez után (hiába gyönyörű) biztos bosszúság az apró olaszos bakik, miatt (sajnos ezek mindig megvannak) Együtt lehet vele élni, de 40 felett már háklisabb az ember az apróságokra is.
Toyota formavilága nagyon nem jön be, beltere pedig nagymértékű visszalépés lenne
VW szóba sem jöhet, nekem valódi műszaki minőség kell, nem "minőségérzet"
Szóval valszeg maradnék márkán belül, de a cx30 nem nyújt többet, cx5 drabális, és amúgy is SUV ellenes vagyok, de lehet meg fog győzni.
Nálam most 3 típus van a listán Alfa Giulia, Toyota Corolla, VW Passat. Esetleg még a Suzuki Swace is szóba jön bár elsősorban a kombik formával kell megbékélnem.
Én is az eladáson gondolkodok, de nem tudom, hogy mit lehetne venni helyette, amivel az olajcserén kívül nincs más szervizelési feladat + bár "csak" egy átlagos családi autó, a kanyarokban legalább olyan stabil, mint a 2-3-szor drágább sportosnak mondott márkák.
Ilyen nekem is volt, egy hét kellett mire rájöttem hogy a gyerekülés bélése mögé bedugott LEGO emberke zörög. Még 3,5 fél évesen , napi szinten 1-2 Km-t minősíthetetlen úton közlekedve is feltűnik ha zörög valami, annyira feszes, patent.
És ez sajnos nem általános, ülök több hasonló kategóriájú, néhány ezret futott céges autóban, ahol már nyiszog a beltér, 10-20 ezer után már kopog, kocog, nyekereg a futómű, kormány. Sok autónak fél év után nem olyan feszes a futóműve, kormányműve , mint ennek 50 ezer km-rel, 4,5 évesen.
Jó választás volt, 5-6 évesen még jó áron el akarom majd adni, de nem tudom találok-e még ilyen korrekt autót (ilyen áron sajnos biztosan nem)