Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Ez mondjuk megint egy olyan dolog, hogy döntse el az ember ha jobban beleássa magát, h milyen torok átmérő is kell gyárilag a kaszára... Illetve mennyire cserélgethetőek. Enyémen 12mm. van, de lehet, h már erre cserélték, mert használtan jutott hozzám a kasza.
Ez alapján akár gyári is lehet az én hibás karburátorom, mert itt 12mm.est ír a gépemhez:
Szinte biztos hogy a több benzin ölni fogja a gépet . Egy karburátornál nem csak a torok átmérők változnak hanem a fúvóka mértek is ! A gyorsítások úgy vannak megoldva ezeken hogy egyre több kis lyukat nyit ki a pillangószelep ,van amiben 5 lyuk is van és olyan is amiben csak 3 lyuk ! Egyszerűbb egy rávalót venni mint tönkre tenni egy nem rávaló karbival !
Sziasztok. Mi a véleményetek három miliméterrel nagyobb karburátor torok átérő milyen változást eredményezhet a fűkaszán? Alko bc 4535 ii kaszámon 12mm.es van ami vacakol és 15mm.es-re cserélném, mert olyan van felesleges itthon.
Van egy sparta 380t fűkaszám, nagyon keveset használtam, most ismét használnám, ezért szükségem lenne egy légszűrőre, mert elég furcsa az állaga, és úgy látom az a"fej, vagy dob" amibe a damil megy el van repedve. Láttam olyanokat amikbe egyszerűbben bele lehet fűzni a damilt,és nem kell szétszedni. Van esetleg ajánlott beszerzési hely vagy gyártmány?
Érdekességként : fs40 1lovas kaszát akkora erővel kell rántani mint egy 60 cm3 -es gépet , szegény Fuxiból meg majd kitépem a zsinórt /elfelejtem, hogy azt élég két ujjal meghúzni , pedig az tényleg 60cm3. üdv
Ne akarj te olyan 30 ezres gépet azzal nem lehet csinálni semmit sem ! Itt van az egyik ismerősnek ,és hiába intettem ne vegye meg nem ér semmit sem ,nem tudja elindítani ,én járok hozzá indítani ! Idősebbek ,gyenge fizikumúak nem tudják röviden de gyorsan megrántani ,túlszívatja ő is állandóan ! Pedig már mondtam neki ez nem behúzó hanem berántó ,meg kell rántani ! Az obiba vegyél egy újat olyan 40cm3 és megint sokáig jó lesz ,főleg ha full szintetikus olajat és 100-as benzint használsz ! 50-es keverékkel .
A Bal kéz középső ujjamat a közepén lévő bütyköt a baloldalán megszúrta egy szilva fa termőnyársa metszés közben ,de olyan pici szúrás volt hogy egy gombos tű fejnyi vér jött ki csak ,letöröltem és dolgoztam tovább ! Már este annyira fájt hogy jegeltem volna ha tűri de még az is fájdalmat okozott . Másnap reggelre meg az egész kézfejem feldagadt egészen a csuklóig ! Mindez hétvégén természetesen ! Hétfőn is csak délután volt orvos . Az meg látta azonnal menjek a sürgősségire vele ,letolt miért nem mentem már másnap ! De a mai napig nincs eldöntve benne van -e a tüske és beletört vagy nincs benne ,pedig 5 orvos látta sőt ideggyógyásznál is voltam vele magán rendelésen ! Nem egyenesedik ki az ujjam és nem is csukódik be csak olyan 70%-osan működik az az egy ujj ! Sok mindenben korlátoz és ha terhelés éri megfájdul ! Érdemes mindenhez egy szúrás biztos kesztyűt használni !
Inkább úgy fogalmaznék kissé béna maradt és nem csukódik be az az egy ujj ! Ha nehezet emelek vagy időjárás változás jön akkor egész az alkar közepéig fájdalmassá válik az ujjhoz tartózó izom vagy idegszál ,vagy a fene tudja a vonala . A mostani hidegre is így reagált !
Tanácsot szeretnék kérni. Szerintetek melyik a jobb választás, stihl fs235 vagy husqvarna 543rs? Kb egyforma minőség, egyforma ár, melyik kényelmesebb, komfortosabb, inkább fű vágására lenne használva, gyilkolászós munkára van egy kínai.
Nem kellett még bontani a karbit,pillangószelep tengelye se lóg mert nem "pisztolyozok".Benzinszűrőt cseréltem,na meg levegőszűrőt többször is mert nem igazán jó a konstrukció,fordítva kéne lennie a helyén,akkor többet bírna.
De miért változna a gép ereje ??? Itt az a lényeg nem a koksztól fog tönkre menni a gép ! Egyébként rengetegen vártak csodát a benzin váltástól ,pedig a 2 lóerő az annyi marad nem lesz több ! Bennem még sose merült fel hogy a gép erősebb lesz ha jobb benzint tankolok bele ,az viszont biztos hogy szép tiszta lesz a motor belseje !
Alapvetően azt gondolom, hogy nem lehet ekkora különbség a 95 kontra 100-s benzin használatában.
Ami biztos, hogy amióta (jó pár éve) 100-s benzint használok a fűnyírókban, fűkaszákban, 2 ütemű kismotorban, nem a "zöld trutyi" kitakarításával kezdeni a karburátor tisztítást:-(
Szóval teljesítménybeli eltérést én nem igazán tapasztaltam. Friss benzin és régi bedöglött benzin az más téma, azzal én is megjártam már 1-2 alkalommal:-)
Lehet, hogy még később valamikor egy tesztet elvégzek a 95-s benzinnel, akkor majd megírom a tapasztalatomat.
Nagyjából 8-10 ár kaszálására szeretnék fűkaszát vásárolni.
Lenne lehetőségem Solo gépeket eléggé jutányos áron megszerezni, mégpedig 126B, 130B, 140B típusúakat. Ezen kívül gondolkodom még a Riwall 360 négyütemű kaszában.
A Solo-k közül melyik lenne a jó megoldás? Nem nagy az árkülönbség, talán gyorsabb munkát eredményez , ha relatíve kisebb területen is erősebb gépet használok, de nem akarok ágyúval verébre lőni.
Ismereteim szerint a Solo az Al-Ko magasabb szintű terméke, úgy emlékszem valamikor jó véleménnyel voltak róla. Jelenleg viszont alig találkozom véleménnyel a Solo fűkaszákkal kapcsolatban.
Elvileg ilyen rövid távú problémát a 95-ös benzin nem okozhatna.Nekem is ilyen korú 545rx-em van,és tavaly hasonló hibát produkált,kétszer is ,hol jól ment hol dadogott. Az egyik hiba az volt ,hogy az egyik karbi csavar felazult.Meghúzás után jó volt majd ismét jelenkezett a dadogás.Van egy S alakú benzincső a pumpa és a karbi közt,ami hozzáért egy műanyag sarokhoz és a vibráció miatt lett rajt egy pici lyuk.Mióta kicseréltem azóta tökéletes.
Rosszabbul ég a 95 benzin ,és más beállítást is igényel ,de én nem használok sok éve 95-őst és mindenkit lebeszélek róla ha tehetem ! A jelenségeddel már én többször is találkoztam szűk körben hogy hozták a gépet hogy nem megy és csak benzint cseréltem és kiválóan működött . A Tsz-ben meg a mai napig se hiszik el pedig ott is csak benzin csere volt ,bár előtte mindent szétszedtem a gépen, de hibát vagy hibás alkatrészt nem tudtam találni benne még sem működött bármit tettem vele ! Nem tudtam megfejteni mit tesz a géppel ha ilyen váltás történik .
Immár 6 éve használom megelégedéssel a Husqvarna 545 RX kaszámat, lekopogom probléma nélkül. Alap esetben 100-s benzin+ Elf fullszintetikus olajjal. Idén nyár elején 95-s benzint kapott egy kis kútról, amiről azt feltételeztem, hogy valami szar benzint sikerült vennem, mert fél tank után ledadogott, nem ment.
Benzin kiönt, újra 100-s benzin, és természetesen jól működik a kasza.
Nem rég, egy másik kútról 95-s benzin, (nem volt 100-s, de egy nagy forgalmú megbízható kút egyébként) és ugyanezt játszotta el a kasza. Fél tankig megy, ledadog, nem megy.
Ami még érdekes volt mindkét esetben, hogy az alapjárata felugrott a 95-s benzinnél, nem állt meg a fej, folyamatosan pörgött.
Itt már gyanús volt a dolog, főleg, amikor lecseréltem a 100-s benzire, mert újra kiválóan működött.
Szóval a találós kérdés megfejtésében segítsetek.
Amire én tudnék gondolni az, hogy a 95-s benzin magasabb etanol tartalma miatt van ez a működésbeli probléma. Nevezetten az, hogy a karburátorban lévő gumi alkatrészek működését befolyásolja negatívan az etanol. Vajon ez lehet a probléma vagy más? Illene lecserélni a membrán készletet esetleg?
Én ilyennel még így nem találkoztam, a benzin egyébként mindkét esetben friss volt, külön kútról. Az elsőnél még elkönyveltem, hogy szar benzint vettem, de második eset után már viszont nem gondolnám.