Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Nincs összehasonlítási alapom, mert a kisebbhez nem volt még szerencsém. De az 543 rs rezgéscsillapítása ( bár nem tubusos ) kiváló. A súlya meg egy jó hámmal, jól beállítva észre sem vehető. A ereje viszont igen.
Husqvarna 543 RS és Husqvarna 135R mi a különbség köztük ??? Ki melyiket ajánlaná? Voltam bent ma egy Husqvarna kereskedésben és sajna nem kaptam rá választ ,halvány fogalma sem volt az eladónak.
Na megoldódott a gond. (nem is gondoltam volna rá)
Valszeg, lehetett egy kis erőlködés -vagy anyaghiba- elmozdúlt a lendkerék. Aprajával, majd ma már elnyíródott az ék. A lendkerék, így elmozdúlt, a gyújtás szintén. Ma röffenteném, amikor is (levett levedőszűrővel) visszarobbant a fűst a levegőszűrőn keresztül. Hál'Istennek, csak az ék nyíródott el. Természetesen ilyen ék az egész városban nem volt. 14-es eltört SSD fúrószár (ugye, hogy nem kell kidobni semmit) némi munka és láss csodát pöcc-röff a szerkezet.
Csak okulásért írtam le, hogy hát ha valaki így jár. Előbb csak dadog indulásnál, majd ment "rendesen" (nem annyira, azért nem nyugodtam).
EgyStihl FS55-el kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. A gép már majdnem 10 éves, eddig semmi baja nem volt. Mostanában kezdte el, hogy melegen gázelvételkor lefullad, de újraindításkor egyből beindul. Gyertyát kivettem, megpucoltam, légszűrőt ugyanúgy. Ezt követően az alapjárat is ingadozott, többször leállt. Alapjárati gázállító csavart minimálisan állítottam, így az alapjárat jó lett, viszont gázelvételkor vagy nagyobb terheléskor továbbra is leáll. Benzin 100-as, friss. Mit tudnék még tenni?
Mivel euró valahanyas a motorod ezért kevés benzint kap hogy tudja a normát teljesíteni ! Namost ha beindítod ne akard a gázt húzigálni ha jár szívatóval vagy anélkül hagyd hogy járjon és amikor bemelegedett akkor már menni fog . Miden új gép ilyen sajnos ! Sőt az enyém még be se indul szívatóval sem csak ha 1ml benzint a szívó torokba fújok ,de akkor 2 rántásra jár ! Pedig az van a motorra írva Kawasaki !
Erre a megoldásra én is kivácsi lennék, mert nekem egy Parkside 4 in 1-ben csinálja ezt. Inditáskor beíndúl, gázt adok, lefullad. Ezt 2-3 alkalommal eljátsza, mejd mintha mi sem történt volna, megy rendesen.
Karbi tiszta, falsot nem kaphat, (mert akkor miért menne normálisan?)
Felhívtak az Arokerből. (Előzményeket lásd lejjebb). Elnézést kértek, és elkűldik a damilfejet. Így már helyére kerültek a dolgok nagyjából. Kompromisszum született, ahol végül is megkaptam azt a damilfejet amivel hírdetik. Így lett plusszba egy Tap&Go fejem, amivel kiküldték. Ez lett végül is a kompenzáció, amiért egy bemutató darabot küldtek ki, új gép helyett. Úgy korrekt, hogy ezt is leírom, és mivel rendeződött a dolog, az előzmények okafogyottá váltak. Minden rendben lett végül.
46-2 -es egy szar damilfej, beleég, összeolvad és a damilt is szaggatja . 40-2 - est használj. Mindenesetre, ha olyan szálas. erős gazt vágsz ami rángatja a damilt, akkor fel kell rakni a vasat, mert összeolvasztja a damilfejet.
Ja és az efco csak akcuiósan 90, de ha oleo köntösben veszed, akkor 130, úgy ,ár nem is gondolkodnék. A hámról nem tudtam semmit, még egy érv a husi mellett! Vajon Jonsered színekben is kapható? vagy más márkában, amit a husi gyárt? úgy olcsóbbak szoktak lenni.
Új vagyok a fórumban és sok hozzászólást olvastam vissza, de gondoltam, hogy egyszerűbb ha rákérdezek a nálam tapasztaltaknál és kikérem a véleményeteket.
Kertekben vállalunk fűnyírást és ehhez keresek szegélyvágót. A kertekben kizárólag díszpázsit van és a nyírást benzines fűnyíróval csinálom. Azonban azoknál a részeknél, ahol a fal mellett van közvetlenül a gyep, illetve a szegélyeknél, ott mindenképpen szegélyvágót kell használnom. Most egy bosch akkusat használok, ami vicc, szóval ennél valamivel jobb megoldás után kutatok. A cél, hogy könnyű legyen és gyorsan lehessen vele haladni. Valamint szerintem a benzines irányba kell nézelődnöm. Mit ajánlanátok?
Én eég sok mindent lekaszáltam már de a gép súlyából adodó hátrányt nem tapasztaltam . Valamennyi különbség van egy könnyű gép és egy nehéz gép kezelése közt ez biztos . De a penge átmérője is sokat számíthat lehet . Én a kisebb átmérőjű pengéket szoktam venni a nagy gépeimre is ,nem a rávalókat , vagy kisebbre vágom ha más megoldás nincs . Én úgy gondolom a kisebb penge lehet az oka hogy én ezt a dolgot nem tapasztalom kevesebb füvet kell kitolnom egy rövidebb mozdulattal . Az biztos nem szoktam szélesen kaszálni . két méteres füvet is hipp hopp levágtam ,mire a kávét megfőzte a gazdaszony !
Azok erősebbek, de nem nehezebbek? Mi a helyzet az árral? Az Oleo sparta most Efco néven 90000-ért kapható. A Husi nem sokkal drágább, de jobb annyival? 5,4 kg, és erősebb is, csak 0.05kW-tal, vagyis hangyaf@sznyival, 117000ft, megfontolandó! fél kilóval könnyebb. Egyébként ez a munka megcsinálható 1 lóerővel is, inkább a súly a kritikus itt. A szórásvédő sem kell, helyette egy rendsodró jól jön.
Ahogy fordul a kasza, ott van szöggyorsulás, gyorsítani és lassítani kell, amihez nyomaték kell a kezekről. Ezt egy damilosnál vagy más pengésnél lehet kényelmesen lassan lóbálni, mert ezeknek lassabb haladás kell, mivel többször is elvágnak egy fűszálat, amihez több idő és gépteljesítmény kell. Ez a korong azonban ennél gyorsabban is tud vágni, mivel minden fűszálat csak egyszer vág el. Hogy ezt kihasználjam, gyorsabban kell vele kaszálni, gyorsabban kell lóbálni, kb olyan gyorsan, mintha nem motoros kaszával vágnék, csak itt visszafelé is olyan gyorsan kell, mert akkor is vág. Bármilyen pontosan is állítom be az egyensúlyt, a szárat fordítani akkor is kell, amihez annál nagyobb erő kell, minél nehezebb a kasza. Ez indokolja hogy kisebb kaszát keresek, nem az hogy rosszul állítottam be a kaszát. Egy 13kg-os kaszával szerintem elég hamar kibukik, ha rosszul van beállítva. Amikor nem szénának valót vágok, akkor sokat használom, bokrokat is bontok vele, teljesen más szituáció, nagyobb erősebb gép, lassabb mozgás. Tehát nem a beállítás miatt fárasztó a nagy kaszával szénát vágni, hanem mert itt gyorsabban kell mozgatni, mint amit megszoktunk a többi vágószerszámnál. Ezzel szemben a gépigény itt kisebb, a nagy gép erejét nem használom ki, csak a súlyát szenvedem.