A 11-es vonalon Veszprém-Zirc között 3 perccel megnövelik a menetidőt (de az első, 39519-es vonatnál nem).
A 17-es vonalon hajnalban is lesz egy Zalaegerszeg-Nagykanizsa és délután is egy Nagykanizsa-Zalaegerszeg személyvonat, mivel az eddigi egy pár személyvonat szerelvényének a GYSEV kiszolgálás miatt ki kell jutnia Zalaegerszegről Nagykanizsára, illetve vissza kell vissza kell térnie Nagykanizsáról Zalaegerszegre.
A 77-es vonalon pont a reggeli első vonat (33412) nem áll meg Vác-Alsóvárosban (a többi igen).
A 80-as vonalon:
- A Mátra IR-ekhez Vámosgyörkön csatlakozó, Füzesabonyig közlekedő személyvonatok később, óra:39 helyett óra:46-kor indulnak, és Kál-Kápolnán is várakoznak öt percet.
- A Füzesabonyból induló, Vámosgyörkön a Mátra IR-ekhez csatlakozó vonatok közül pedig az első 10 perccel korábban fog közlekedni, hogy Gyöngyös felé is legyen csatlakozása.
- Az esti 508-as és 588-es Tokaj IC keresztje a Szerencs-Mezőzombor szakaszról Tarcalra kerül.
- A Miskolcról induló utolsó füzesabonyi személy (5021) az eddiginél 8 perccel később, 23:08-kor fog indulni, megvárja a Hidasnémeti felől érkező 5331-es vonatot. Az eddig is kicsit eltúlzott, 58 perces menetideje pedig 61 percre nő. Tudom, hogy Bz-ből van kiállítva, de az se jelenthet a többi személyvonathoz képest +10 percet a menetidőben, csak kb. 6-7 percet).
- A vasárnap Kazincbarcikáról induló Sajó-Expressz menetideje még az IC-k menetidejénél is nagyobb mértékben, Miskolc-Gömöritől a Keletiig 14 perccel, 2 óra 4 percről 2 óra 18 percre nő.
- Az utolsó Sátoraljaújhely-Szerencs vonat (5241) Szerencsre érkezése (és csatlakozó vonatainak indulása) 2 perccel későbbre kerül, pedig Olaszliszkán van 2 perc felesleges tartózkodása.
A 103-as vonal ugyan jelenleg közlekedésimód-váltás miatt autóbusszal kiszolgált vasútvonal, mégis módosították menetrendjét: ütembe helyezték a 36953/36913, a 36966 és a 36951 sz. vonatokat, valamint Tiszafüreden csatlakozást alakítottak ki a Debrecen felől érkező IR-ekhez.
A 105-ös vonalon a Corona és a Hargita IC-nek Érmihályfalvától Nyírábrányig 15 perc a menetideje, a Szamos IC-nek viszont 25 perc.
A 108-as vonalon a 6612-es vonatot a vpe augusztusi menetrendi ábráján Debrecentől tervezték idítaniTiszafüredig, de a most kiadott menetrendben mégis csak Balmazújvárosból indul, pedig Tócóvölgy és Balmazújváros között már két helyen (Macs Ipari Park és Macs állomáson) is lenne keresztezési lehetőség a 6629-es vonattal.
A 120-as vonalon a Dacia-Corvin gyorsvonat továbbra is közel fél órát fog várni Szolnokon, pedig ott megszűnik az össze-és szétcsatolás, mivel a kolozsvári vonatrész is Kürtösnél lép át Romániába és Piskiben (Simeria) csatolják szét/össze a kolozsvári és a bukaresti stokkot.
A nyári szezonban a Panoráma-Expressz Siófokról Nyíregyházára 40 perccel később fog közlekedni (Siófokról 16:28 helyett 17:09-kor fog indulni, Nyíregyházára 21:29 helyett 22:07-kor fog érkezni).
Tudtommal Érden csak az S40-esek állnak meg. A Z30-as nem érinti Érdet, csak Érd-alsót, a G-43-as szintén nem érinti Érdet, csak Érd-felsőt. Hogy is van nálad Érddel? Amúgy Érd két megállója külön-külön is nagyobb utasforgalmat bonyolít le, mint az Érd-i nagyállomás.
Alkalmazható tavaly december óta. A korábbi vonalankénti szabályozás helyett egységes keretszabályozás lett kiadva, melynek lényege az, hogyha a jármű alkalmas rá, és a menetrendben ott az X alkalmazható Záhonytól Nagykanizsáig bárhol az országban.
Az fáj, hogy Érden miért kell megállítani majdnem az összes vonatot? Na és DUFI (Dunai-Finomító)? Ott aztán tényleg feleslegesen állnak meg a vonatok. DUFI-n én egyet se állítanék meg.
Mintha az az új menetrenddel jóval láthatóbb módon megjelenne a Starton kívüli más szolgáltatók különféle szintű bevonása a járműhiány kezelésére - azt jól értem, hogy ez az alábbi vonalakra korlátozódik, vagy lesznek más új érintett helyszínek is?
Aláíratott velük a start egy több milliós, több évre lekötött szerződést. De ezt ne vedd készpénznek. Hajlamos a vasutas társadalom túlozni, onnan származik az infó is.
Szerintem ne gondold túl. Ha lesz olyan jármű, ami alkalmas feltételes megállásra, akkor kihasználható ez a lehetőség, ha nem lesz, akkor nem.
Jelenleg a leszállás jelzős Bézék sem minősülnek ilyennek általánosan, csak azon a dedikált vonalon Zeg.-Rédics között. Ha ilyen Bézé kerülne pl. a 45-re, akkor nem lenne alkalmazható a feltétes megállás.
Ha jól tudom, akkor a 274, 281, 293, 296, 305, 319-es motorkocsik, azaz 6db Bz rendelkezik leszállásjelzővel Cellben.
Zalaegerszegről csak 3-4 Bz fog felszabadulni, szerintem nem tenne jót az amúgy is gyenge járműkiadásnak, ha még ennél többet elvinnének, úgy, hogy nem érkezik helyettük másik.
Balassagyarmaton nagy valószínűséggel olyan motorral/mellékkel alkotnának egy szerelvényt, amiken nem lehet jelezni, így borítva az egész koncepciót.
Egyébként Kecskemét - Lajosmizse között is bevezetik a feltételes megállást, de szentesi Bz-t se láttam még olyan készülékkel.
Szóval nagy az esély rá, hogy ez is ilyen felemásra fog sikeredni.
"Érden 70 ezer ember lakik. Én a pécsi IC-t is megállítanám ott."
Óránként 6 db vonat közlekedik a mintegy 15 percre lévő Budapestre. Ezt a járatsűrűséget egyes fővárosi kerületek is megírigyelnék.
A képlet az, hogy reggel illetve délután Érd-től/ig nem lehet felférni sem a Z30-ra, sem a G43-ra, sem bármi másra. No, ezért megyünk autóval, illetve azért, mert a menetrendszerkesztés szerint még mindig 8 és 16 óra között dolgoznak az emberek Magyarországon.
A pécsi IC: igen, megállt az már a végén majdnem mindenhol ahol a pógármester vagy a képviselő úr ki tudta lobbizni (már Pincehely meg Simontornya is tervben volt). csak aztán megépült az autópálya, ami fele annyi idő alatti eljutást biztosít. Szerencsére ezeket megszűntették, már a 2:50-es menetidő így is nevetséges.
70.000 ember pedig sok helyen lakik, még sincs metró-szerű vasúti szolgáltatás.
Ennek inkább van olyan íze, hogy a Hegyeshalomba váltani járó mozdonyvezetők számára kényelmetlenség hogy nem áll meg az összes távolsági vonat. Azt nem fogják elfogadni, hogy utasforgalmi szempontból lényegében nincs értelme, így azt a valós politikai igényt kiszínezik egy kicsit, hogy a Budapest-Bécs közötti eljutási idő a lehető legkisebb legyen. Remélem, hamarosan az összesnek a megállása megszűnik.