Keresés

Részletes keresés

nememlexemki Creative Commons License 2023.11.30 0 0 4595

a településről beszélt nem a megállók nevéről

Előzmény: 42-es vonal (4588)
Abymot Creative Commons License 2023.11.29 0 3 4594

Még néhány érdekesség az új menetrendből:

 

A 11-es vonalon Veszprém-Zirc között 3 perccel megnövelik a menetidőt (de az első, 39519-es vonatnál nem).

 

A 17-es vonalon hajnalban is lesz egy Zalaegerszeg-Nagykanizsa és délután is egy Nagykanizsa-Zalaegerszeg személyvonat, mivel az eddigi egy pár személyvonat szerelvényének a GYSEV kiszolgálás miatt ki kell jutnia Zalaegerszegről Nagykanizsára, illetve vissza kell vissza kell térnie Nagykanizsáról Zalaegerszegre.

 

A 77-es vonalon pont a reggeli első vonat (33412) nem áll meg Vác-Alsóvárosban (a többi igen).

 

A 80-as vonalon:

 

- A Mátra IR-ekhez Vámosgyörkön csatlakozó, Füzesabonyig közlekedő személyvonatok később, óra:39 helyett óra:46-kor indulnak, és Kál-Kápolnán is várakoznak öt percet.

 

- A Füzesabonyból induló, Vámosgyörkön a Mátra IR-ekhez csatlakozó vonatok közül pedig az első 10 perccel korábban fog közlekedni, hogy Gyöngyös felé is legyen csatlakozása.

 

- Az esti 508-as és 588-es Tokaj IC keresztje a Szerencs-Mezőzombor szakaszról Tarcalra kerül.

 

- A Miskolcról induló utolsó füzesabonyi személy (5021) az eddiginél 8 perccel később, 23:08-kor fog indulni, megvárja a Hidasnémeti felől érkező 5331-es vonatot. Az eddig is kicsit eltúlzott, 58 perces menetideje pedig 61 percre nő. Tudom, hogy Bz-ből van kiállítva, de az se jelenthet a többi személyvonathoz képest +10 percet a menetidőben, csak kb. 6-7 percet).

 

- A vasárnap Kazincbarcikáról induló Sajó-Expressz menetideje még az IC-k menetidejénél is nagyobb mértékben, Miskolc-Gömöritől a Keletiig 14 perccel, 2 óra 4 percről 2 óra 18 percre nő.

 

- Az utolsó Sátoraljaújhely-Szerencs vonat (5241) Szerencsre érkezése (és csatlakozó vonatainak indulása) 2 perccel későbbre kerül, pedig Olaszliszkán van 2 perc felesleges tartózkodása.

 

A 103-as vonal ugyan jelenleg „közlekedésimód-váltás miatt autóbusszal kiszolgált vasútvonal”, mégis módosították menetrendjét: „ütembe” helyezték a 36953/36913, a 36966 és a 36951 sz. vonatokat, valamint Tiszafüreden csatlakozást alakítottak ki a Debrecen felől érkező IR-ekhez.

 

A 105-ös vonalon a Corona és a Hargita IC-nek Érmihályfalvától Nyírábrányig 15 perc a menetideje, a Szamos IC-nek viszont 25 perc.

 

A 108-as vonalon a 6612-es vonatot a vpe augusztusi menetrendi ábráján Debrecentől tervezték idítaniTiszafüredig, de a most kiadott menetrendben mégis csak Balmazújvárosból indul, pedig Tócóvölgy és Balmazújváros között már két helyen (Macs Ipari Park és Macs állomáson) is lenne keresztezési lehetőség a 6629-es vonattal.

 

A 120-as vonalon a Dacia-Corvin gyorsvonat továbbra is közel fél órát fog várni Szolnokon, pedig ott megszűnik az össze-és szétcsatolás, mivel a kolozsvári vonatrész is Kürtösnél lép át Romániába és Piskiben (Simeria) csatolják szét/össze a kolozsvári és a bukaresti stokkot.

Abymot Creative Commons License 2023.11.29 0 0 4593

Erről már leírtam nem sokkal ezelőtt a véleményemet. Nem csak nem ért hozzá, hanem annál rosszabb.

Előzmény: H_CS (4569)
Abymot Creative Commons License 2023.11.29 0 0 4592

A nyári szezonban a Panoráma-Expressz Siófokról Nyíregyházára 40 perccel később fog közlekedni (Siófokról 16:28 helyett 17:09-kor fog indulni, Nyíregyházára 21:29 helyett 22:07-kor fog érkezni).

Előzmény: Jókai More (4526)
PettikkForum Creative Commons License 2023.11.29 -2 0 4591

Akkor meg fel kéne újítani az elkerült szakaszt, különben pár év múlva nyűg lesz, hogy a személyvonatok arra menjenek

Előzmény: 42-es vonal (4588)
r1232 Creative Commons License 2023.11.29 0 0 4590

Igazad van, rosszul emlékeztem.

Előzmény: kadajo92 (4586)
42-es vonal Creative Commons License 2023.11.29 0 0 4589

Tudtommal Érden csak az S40-esek állnak meg. A Z30-as nem érinti Érdet, csak Érd-alsót, a G-43-as szintén nem érinti Érdet, csak Érd-felsőt. Hogy is van nálad Érddel? Amúgy Érd két megállója külön-külön is nagyobb utasforgalmat bonyolít le, mint az Érd-i nagyállomás.

Előzmény: mpwzrt (4574)
42-es vonal Creative Commons License 2023.11.29 -1 0 4588

Ercsinek azért meg kell hagyni egy párat. Azért mégiscsak nagyobb a forgalma, mint a DUFI-nak. Utóbbinak majdnem nulla a forgalma.

Előzmény: PettikkForum (4587)
PettikkForum Creative Commons License 2023.11.29 -3 3 4587

Ott én se. Sőt az ercsi állomás forgalmát is kiterelném az elkerülőre.

Előzmény: 42-es vonal (4581)
kadajo92 Creative Commons License 2023.11.29 0 2 4586

Alkalmazható tavaly december óta. A korábbi vonalankénti szabályozás helyett egységes keretszabályozás lett kiadva, melynek lényege az, hogyha a jármű alkalmas rá, és a menetrendben ott az X alkalmazható Záhonytól Nagykanizsáig bárhol az országban.

Előzmény: r1232 (4577)
juxx Creative Commons License 2023.11.29 0 0 4585

Ventus?

Wow. És azt osztrák GySEV ehhez mit szól? Vagy ez is a műsor része?

Előzmény: neostrada (4572)
M41 2180 Creative Commons License 2023.11.29 0 0 4584

A 14-esen nem látom az utalást a GYSEVre.

Ellenben a 23-on egyértelműen látszik.

Előzmény: M44-431 (4583)
M44-431 Creative Commons License 2023.11.29 -2 0 4583

14 Pápa-Csorna Gysev

17 Zeg - Zalaszentiván - Nagykanizsa Gysev (csak ezen viszonylatú személyvonatok)

Előzmény: rezignált (4579)
nonick7 Creative Commons License 2023.11.29 0 0 4582

"Az emberek használják a vonatokat szóval ritkírjuk ki a menetrendet."

Előzmény: mpwzrt (4574)
42-es vonal Creative Commons License 2023.11.29 -5 1 4581

Az fáj, hogy Érden miért kell megállítani majdnem az összes vonatot? Na és DUFI (Dunai-Finomító)? Ott aztán tényleg feleslegesen állnak meg a vonatok. DUFI-n én egyet se állítanék meg. 

Előzmény: mpwzrt (4536)
Lovrin Creative Commons License 2023.11.29 -1 0 4580

A 136-os vonalon ki van egyenlítve a futásteljesítmény.

Előzmény: rezignált (4579)
rezignált Creative Commons License 2023.11.29 0 1 4579

Mintha az az új menetrenddel jóval láthatóbb módon megjelenne a Starton kívüli más szolgáltatók különféle szintű bevonása a járműhiány kezelésére - azt jól értem, hogy ez az alábbi vonalakra korlátozódik, vagy lesznek más új érintett helyszínek is?

 

1 Hegyeshalom-Pozsony ŽSSK

23 Zeg-Rédics GYSEV

25 Zeg-Hódos GYSEV

136 Szeged-Szabadka ŽS

Előzmény: M44-431 (4535)
M44-431 Creative Commons License 2023.11.29 0 1 4578

Aláíratott velük a start egy több milliós, több évre lekötött szerződést. De ezt ne vedd készpénznek. Hajlamos a vasutas társadalom túlozni, onnan származik az infó is. 

Előzmény: alex_86 (4571)
r1232 Creative Commons License 2023.11.29 0 2 4577

Szerintem ne gondold túl. Ha lesz olyan jármű, ami alkalmas feltételes megállásra, akkor kihasználható ez a lehetőség, ha nem lesz, akkor nem.

Jelenleg a leszállás jelzős Bézék sem minősülnek ilyennek általánosan, csak azon a dedikált vonalon Zeg.-Rédics között. Ha ilyen Bézé kerülne pl. a 45-re, akkor nem lenne alkalmazható a feltétes megállás.

Előzmény: bzmot281 (4575)
r1232 Creative Commons License 2023.11.29 0 2 4576

A 4711-en szokott utas lenni és nem 1-2, a késői időpont ellenére. Ha szerelvény vonatként menne a Délibe, mint korábban, az biztos jobb lenne.

Előzmény: nememlexemki (4562)
bzmot281 Creative Commons License 2023.11.29 -1 1 4575

Ha jól tudom, akkor a 274, 281, 293, 296, 305, 319-es motorkocsik, azaz 6db Bz rendelkezik leszállásjelzővel Cellben. 

Zalaegerszegről csak 3-4 Bz fog felszabadulni, szerintem nem tenne jót az amúgy is gyenge járműkiadásnak, ha még ennél többet elvinnének, úgy, hogy nem érkezik helyettük másik.

Balassagyarmaton nagy valószínűséggel olyan motorral/mellékkel alkotnának egy szerelvényt, amiken nem lehet jelezni, így borítva az egész koncepciót.

Egyébként Kecskemét - Lajosmizse között is bevezetik a feltételes megállást, de szentesi Bz-t se láttam még olyan készülékkel.

Szóval nagy az esély rá, hogy ez is ilyen felemásra fog sikeredni.

Előzmény: Gale Jose (4530)
mpwzrt Creative Commons License 2023.11.29 -5 3 4574

"Érden 70 ezer ember lakik. Én a pécsi IC-t is megállítanám ott."

 

Óránként 6 db vonat közlekedik a mintegy 15 percre lévő Budapestre. Ezt a járatsűrűséget egyes fővárosi kerületek is megírigyelnék.

A képlet az, hogy reggel illetve délután Érd-től/ig nem lehet felférni sem a Z30-ra, sem a G43-ra, sem bármi másra. No, ezért megyünk autóval, illetve azért, mert a menetrendszerkesztés szerint még mindig 8 és 16 óra között dolgoznak az emberek Magyarországon.

 

A pécsi IC: igen, megállt az már a végén majdnem mindenhol ahol a pógármester vagy a képviselő úr ki tudta lobbizni (már Pincehely meg Simontornya is tervben volt). csak aztán megépült az autópálya, ami fele annyi idő alatti eljutást biztosít. Szerencsére ezeket megszűntették, már a 2:50-es menetidő így is nevetséges.

 

70.000 ember pedig sok helyen lakik, még sincs metró-szerű vasúti szolgáltatás.

 

 

 

Előzmény: Lovrin (4540)
Vasútasmiklós Creative Commons License 2023.11.29 -1 0 4573

A vágányzárról nem tudok.

Előzmény: H_CS (4567)
neostrada Creative Commons License 2023.11.29 -1 2 4572

Én úgy tudom a 25-ösön nem Jenbacher hanem Ventus lesz de lehet rossz az infóm.

Előzmény: Gale Jose (4556)
alex_86 Creative Commons License 2023.11.29 0 0 4571

Ha van eszük, 1-2 évig begyakorolnak, aztán mennek oda főállásban.

Mindenesetre érdekes folyamat, nálunk a havi túlórakeret is bőven ki van maxolva, ugyanakkor erre is futja...

Előzmény: r1232 (4554)
timetable Creative Commons License 2023.11.29 -2 0 4570

Ennek inkább van olyan íze, hogy a Hegyeshalomba váltani járó mozdonyvezetők számára kényelmetlenség hogy nem áll meg az összes távolsági vonat. Azt nem fogják elfogadni, hogy utasforgalmi szempontból lényegében nincs értelme, így azt a valós politikai igényt kiszínezik egy kicsit, hogy a Budapest-Bécs közötti eljutási idő a lehető legkisebb legyen. Remélem, hamarosan az összesnek a megállása megszűnik.

Előzmény: Abymot (4555)
H_CS Creative Commons License 2023.11.29 -1 0 4569

Ennek megértéséhez nem vagyok elég iskolázott :)

 

Nyugi, a miniszter sem ért ahhoz, amit csinál.

Előzmény: Abymot (4547)
H_CS Creative Commons License 2023.11.29 -1 0 4568

Milyen IC-k fognak megállni Érden? És mi még, ami a "világ összes vonata"?  Én nem látok ilyet a menetrendben, kérem segítsetek megtalálni. :)

Előzmény: Lovrin (4540)
H_CS Creative Commons License 2023.11.29 -2 2 4567

A nyári menetrend 2024.06.22 - 09.01 fog tartani.

 

Tehát a 100a vonalon ebben az időszakban lesz vágányzár, most még ismeretlen helyen.

 

Előzmény: Vasútasmiklós (4566)
Vasútasmiklós Creative Commons License 2023.11.29 0 0 4566

A nyári menetrend 2024.06.22 - 09.01 fog tartani.

Előzmény: Jókai More (4526)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!