Jó, nem garanciát akartam írni, de a gyártóval meg kell állapodni. Biztosítást akartam írni amúgy, mert nem mindegy, hogy sajáthibás, idegen hibás, ki fizet és mikor, a gyártó javítja és számlázza, vagy elfogadja a javítást helyben, ilyesmi. Bocsánat.
Tegnap este 7 előtt láttam a Bartók Bélán saját erőből menni e210 Gyöngyösi utca felirattal, komoly baja nem lehetett. Gondolom garancia, meg ügyintézés és hasonlók miatt áll akkor.
A klíma automatikusan indul minden motorindításnál, szóval a sofőrnek mindössze annyi lenne a dolga, hogy nem kapcsolja ki vagy nem állítja el. Többször el is lett mondva, hogy jól van úgy, nem kell hozzányúlni, kikapcsolni főleg nem kell, ha pedig elromlott, akkor cserebuszt lehet kérni, de akit még a pénzbüntetés se tart vissza, azt valószínűleg egy ilyen fórumos hozzászólás se fog... Tessék akkor élőben szólni, mást nem tudok javasolni.
Nem is olyan régen elhangzott itt, hogy egyre inkább megoldódik a személyzethiány. Nem nyálazok át végig mindent, de mivel az 53-as az elmúlt napokban érintett, akkor éppen elhúzott indulások voltak és kb. azóta is minden nap ez megy rajta. Szóval ma is hiányzik róla 2 kocsi, 8E-n meg 5 kocsi hiányzik délután.
Leveleztem már velük eleget és az pont szart se ért. Egyébként ma a bukóablakos Solarison ugyanúgy meg lehet dögleni, pláne hogy forró levegő ömlik be felülről, úgyhogy nem csak az Arriva hozza a formát. Itt csak azért kínosabb, mert az MAN-ek újak.
(Félreértettél, nem a nagy ablakokat hiányolom, hanem hogy ha már nincs rajta, akkor azt a rohadt klímát tessék bekapcsolni)
1, Kértem már párszor, de akkor megint: mutassatok már legalább egy nyomorult képet egy olyan új Lion's Cityről amin nagy nyitható ablakok vannak! Ja, hogy nincs? Ha mindenhova - köztük tőlünk délebbre lévő országokba is - jó a "lőrés", akkor ide miért nem?
2, A másik topicban pont azon ment a sírás pár napja, hogy nem működött a klíma a konkurencia Conectóján, kurva meleg van rajta a nagy nyitható ablak mellett is, tehát az se jó...
3, Hogy bizonyos sofőrök nem hajlandók bekapcsolni a klímát, vagy nem értenek hozzá, vagy nem jelentik le ha rossz, az sajnálatos, de akkor a BKK-nak vagy az arrivának írjatok (főleg ha már rendszám szerint is tudjátok), mert úgy talán történni is fog valami, itt meg max néhány pluszt kaptok az "ütős" hozzászólásaitokra, de a probléma nem fog megoldódni.
121-esen is van egy ilyen. Már rendszámról tudom hogy melyiken nincs klíma kapcsolva, és melyiket kell messziről elkerülni. Nemhogy megállóban, de mozgás közben se jön be levegő azon a lőrésen. Mindezt egy olyan időszakban, ahol két darab normális ablak bőven megfelelő légkört teremtene. Komolyan imádjuk ezeket a csodabuszokat.
És igen, nem kellett sokat várni, máris itt van: ma du. egyik 120-as buszon (Újpest kp, tehát nem is a tartózkodós végállomás) fülledt hőség, egy-két lőrés ablak volt csak kinyitva, közben nemhogy klíma, de még légcserélő sem ment a buszon. Ment is a vezér szidalmazása emiatt, pár idős utas szóvá is tette, hogy "nem sok hiányzik itt a rosszullétükhöz". Értem én, hogy valószínűleg a klímahasználat nem volt elrendelve, vagy nem volt x fok odakint, de azért megkérdem, miért kell még mindig ezt a spórolósat játszani? Legalább a légcserélő vagy hogy hívják ezekben lenne bekapcsolva, ha az sokat nem is ér. S ha előre tudták, hogy ugyanúgy folytatják majd a "spórolósdit", akkor miért nem lehetett legalább normális méretű elhúzható ablakokkal rendelni a buszokat? E helyett már tető szellőzők sincsenek a buszon. :-(
Azért azt, hogy állandóan visszanyílnak, barokkos túlzásnak tartom; elég sok műszakot ledolgoztam már úgy, hogy semmi baj nem volt az ajtókkal... 1-2 visszanyitás esetleg előfordulhat, de bármelyik típuson, ez nem MAN specifikus.
Ezzel még mindig nem értek teljesen egyet. Van benne ráció, hogy valaki beleköt és elkezdi a médiában tolni, hogy kétszer fizettek ezekért a buszokért, de egyrészt ezeket még a korábbi fővárosi vezetés - hozzájárulásával - vásárolta szolgáltatásként meg, másrészt meg maradványértéken megvenni és több, mint kétszer annyi idős kocsikat kiváltani velük szintén nem lehet annyira negatív színben feltüntetni, hogy az ne legyen védhető. A nép meg kvázi akár ennek, akár annak ad igazat hovatartozás alapján, úgyse történik semmi egy kis pufogáson kívül. Szóval még annak veszélyét se látom, hogy ebbe bárki belebukna, itt logikátlan dolgok sorozatába se lehet pozíciót bukni. Győzz meg arról, hogy ma, mitől lenne bármi gyk. politikai öngyilkosság?
Azt sikerült már kideríteni, hogy az új MAN-okon miért nyílnak vissza állandóan az ajtók? Ma a 22-esen utaztam egy OFF példánnyal, azon a második ajtóval szenvedett folyamatosan a sofőr, sokszor még kényszerzárással sem akart bezáródni. Két alkalommal is hátrajött a vezető, megnyomta a vésznyitót, és utána csukódott rendben. Hogy a vésznyitó mitől javítja meg, nem tudom.
Ebben abszolút egyetértünk. Egyetlen előnyük lett volna, hogy helyben vannak, nem kell külföldről kis darabszámokkal összelegózni ezt a mennyiséget, nincs honosítás stb., másnap mehetnek utcára úgy, hogy más az üzemeltetői matrica rajtuk. Meg nyilván a 20+ éves buszok helyett feleannyi idősen jobbak, de ezzel véget is érnek az előnyök.
Se a bérlős tenderekkel, se azzal nem értek egyet, hogy használt buszokat újként évtizedekig használjunk, azzal értenék egyet, hogy megveszik az előre tervezetten évente 50-et, 100-at, beállítanak egy normális körforgást 10, maximum 15 évre folyamatos állománycserével, amihez van folyamatosan finanszírozás is, de ez álom. Jóval több új busz közlekedhetne, ha nem a sokszorosát szórnák el feleslegesen azért, mert aktuálisan épp olcsóbb. Rövidtávon. Hosszútávon meg nem értik, miért nincs pénz. Nem megyek bele, hosszú, a lényeg, hogy egyetértünk.