Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2024.05.09 0 0 71112

Ja, azt csináljuk mindannyian. :) A "kályhát" amiben ég, csónakmotornak hívják. :))

Előzmény: Béci 72 (71111)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 71111

Én minimum százasokat égetek🙂

Előzmény: andreas19 (71110)
andreas19 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 71110

Na ugye! :))

Előzmény: Béci 72 (71103)
ntom2020 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 71109

Bérelt, családból többen jöttek/jönnek. 

Előzmény: Béci 72 (71108)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 71108

Ez kb.170 km körül van.A 20-as motorral mentetek,vagy ez a bérelt hajó volt?

Előzmény: ntom2020 (71107)
ntom2020 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 71107

Kb így szokták megtenni. Lopar - Losinj - Lopart  mentünk augusztusban, az nem volt sok. 

Előzmény: Béci 72 (71106)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71106

Cres sziget külső oldalán mennétek Krk felé,vagy belül?

Előzmény: ntom2020 (71104)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71105

Sakarun baromi zsúfolt.Talán júniusban még nem annyira,de így érzésre elég messze is van Lopartól.

Előzmény: ntom2020 (71104)
ntom2020 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71104

Jogos a felvetés. Itthon többnyire, ha jut idő vizre menni, pl délután 5 - 8 közt, rövid tavokat megyünk 5-15 km. Fankot húzni elég a 30 kb.

Adrián is elvagyok vele, kisebb távokon. Bár néha jól esik nagyobbnak kicsit tiporni (bérelteknek) 60-70 km/h, rákaptam az ízére. 

Adrián juniusban azért kell majd néha sietni, mert terv szerint egyik nap Lopar -Losinj- Cres- krk felöl vissza, utvonalat akarunk menni, pár helyen strandolni, enni.  Szeretnénk egy Sakarun  irányt is menni másik nap. Falubeli barátomék gyakran mennek így, bele szokott férni egy napba.  Legjobb az volna, ha szép nyugisan, ezeket egy nap helyett 3-4 nap alatt járhatnánk meg, mondjuk akkor valami kabinos kéne. Meg masik család😂  Rohanó világban valahogy az idő a legkevesebb sokszor, sajnos. 

 

Előzmény: andreas19 (71102)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71103

Pl.begyújtani vele a száraz ágakat🙂

Előzmény: andreas19 (71102)
andreas19 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71102

Milyen rekordok megdöntésére készültök?
Azalatt a néhány esztendő alatt, amikor egyibőben volt csónakom és motorka is hozzá, nekem a vízen a 40 km/óra már felesleges rohanásnak tűnt.

Mégis hol, hová és minek, mi célból?
Bármennyi pénzt sokkal egyszerűbb módon is el lehet égetni.
szerintem 

Előzmény: ntom2020 (71096)
Takyka! Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71101

Na a kibicnek semmi sem drága! :-)

Nem mondom, hogy nem fordult meg a fejemben, hogy kéne egy könnyű test, de nem nagyon létezik csonthéjas ami könnyű is és 5 főt is befogad. Ha meg vennék egy ~200kg-os 4m+-os üvegszálast, lassabb lennék, mint a mostani csónakom...

 

 

T.

Előzmény: L_áma (71099)
Takyka! Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71100

Ja, ott meglesz lefelé a majdnem 60. :-)

Ha már majd bízok annyira a motorban, akkor tervezek kizsilipelni a Nagy-Dunára...

 

T.

Előzmény: ntom2020 (71098)
L_áma Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71099

Akkor cseréld le a gumit is. :)

Előzmény: Takyka! (71095)
ntom2020 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71098

Ebből kalkuláltam , bark 420, df20 velem 110kg  plusz kötelező holmi, völgymenetben, 42-46 km/h,  11" csigával.  

ntom2020 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71097

Ebben lehet igazad lesz. 

Előzmény: L_áma (71093)
ntom2020 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71096

Nem ismersz még 😂😂 

Előzmény: Béci 72 (71092)
Takyka! Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71095

Dehogynem! 😈

Aztán fontos még, hogy ne vérezzen be a szeme amikor utána akasztjuk a fánkot!

 

T.

Előzmény: L_áma (71093)
Takyka! Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71094

Túlontúl optimista számok ezek!

Így berendezve 60-hoz kellene szerintem vagy 40ló.

Bár könnyű a test, de a hurka végek belelógnak a vízbe.

Az 50 közelebb van a realitáshoz.

T.

 

Előzmény: ntom2020 (71091)
L_áma Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71093

Nemaz a lényeg, hogy milyen gyors. Olyan, amiyen. De jó eséllyel olyan lesz 2059-ben is!

Előzmény: Béci 72 (71090)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71092

Nem is vagy te olyan "hülye gyerek"🙂🙂🙂

Előzmény: ntom2020 (71091)
ntom2020 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71091

Én olyan 55-60 ra tippelek, 1 fővel. Ha el van találva a csiga.

Ez a test, 20as motorral 45-50 et simán tud völgyben. 

Előzmény: Béci 72 (71090)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71090

Mert nem mered leírni,hogy milyen gyors egy 20 lovas Evinrude🙂

Előzmény: Takyka! (71089)
Takyka! Creative Commons License 2024.05.07 0 0 71089

Nagyon igyekszem, hogy a lehető legkönnyebb (azaz gyors) maradjon a csónak. 

Igazándiból, az elmúlt pár hétben már használható állapotban van, (csak a beszámolók maradtak el kicsit) mentem is vele többször.

 

T.

Előzmény: ntom2020 (71087)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 71088

Az bizony!

Előzmény: ntom2020 (71087)
ntom2020 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 71087

Nagyon haladós kombó lesz. Mikor teszteled Dunán?

Előzmény: Takyka! (71083)
Béci 72 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 71086

Ma ismét voltam a Dunán.Pest felé mentem,jó időnek indult.Vác körül fordultam meg.Visszafelé végig "pattogtam",de tudtam tartani a 4000-es fordulatot.Érezhetően visszafogott kicsit a szél.37 km/h volt az átlag,kereken 100 km.távon 25,5 liter benzin fogyott.Ehhez a sebességhez szerintem ez nem rossz.A motor szépen járt.

Béci 72 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 71085

Akkor megszenvedtél rendesen.

Nekem szerencsém volt a hidraulikus kormánnyal,semmi célszerszámom nem volt hozzá,de sikerült beletölteni az olajat.

Előzmény: Takyka! (71083)
L_áma Creative Commons License 2024.05.06 0 0 71084

Ladánybenei fűrésztelepen kollégám meglazított egy tömlőt, alá tett egy hordót. Semmi. Még jobban meglazította. Semmi. Levette a tömlőt, és viccesen belenézett. Semmi. Lette a betonra, a hordó mellé. Ekkor az aprítógép tonnás fedele úgy gondolta, most van itt az ideje a lecsukódásnak.

Ki is nyomta az összes olajat a két hengerből. kb 60 liter sprisszolt bele a gép alatti beton aknába.

Kolléga megállt az akna pereménél, majd kicsit félre fordított fejjel megnézte a tócsát. Aztán kommentálta is:

 

-Kicseppent!-

Előzmény: Takyka! (71083)
Takyka! Creative Commons License 2024.05.06 0 0 71083

Kormányállás saga folytatás

 

Ott tartottam, hogy sikerült olyan fittingeket találni a szivattyúhoz, ami elfért a a kormánydobozban. Ráadásul kiókumuláltam, hogyan tudom rápréseltetni a gyári szorító végeket a csőre, hogy ne kelljen bilincsekkel bohóckodni.

 

félkészen

 

Befűzködtem a villanyt is, majd egy szép áprilisi napon felvonultam a tett színhelyén és nekiálltam a rendszer összeépítésének.

Apróságoktól eltekintve flottul ment minden, amikor is eljött a feltöltés ideje.

Hát... Mit mondjak? Volt ott olyan kutyavilág, hogy csak na! Folyt is, spriccelt is, dőlt is a hidralikás olaj amerre csak látott. 

Eleve, a mutatvány nem egy emberes. A készlethez adott betöltő adapter szivárgott. Arról sem nem tett említést a leírás, hogy amíg van a rendszerben levegő, addig ki tud alakulni olyan nyomás a rendszerben, ami később egy nem várt pillanatban hirtelen vissza nyomja az olajat a betöltő nyíláson keresztül...

Aztán amikor már kellő idegállapotba kerültem, a maradék olaj jól beledőlt a hajó aljába. :-)

Végül az összes elém gördülő sziklaakadályt ripityára zúzva összeállt a rendszer.

 

 

Ahogy az (el)várható, finoman jár a kormány, a motor felől nincs visszahatás.

Egy probléma azért akadt, felhajtva a motrot, a munkahenger belever a satu csavarjába.

 

Ezt végül egy tartókar toldóval, meg az irányítókar átvariálásával sikerült orvosolni. Szerencsére van annyi +furat az alkatrészeken, amik ezt lehetővé tették.

Így mostmár kényelmesen fel lehet teljesen hajtani a motort.

 

T.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!