Jogos a felvetés. Itthon többnyire, ha jut idő vizre menni, pl délután 5 - 8 közt, rövid tavokat megyünk 5-15 km. Fankot húzni elég a 30 kb.
Adrián is elvagyok vele, kisebb távokon. Bár néha jól esik nagyobbnak kicsit tiporni (bérelteknek) 60-70 km/h, rákaptam az ízére.
Adrián juniusban azért kell majd néha sietni, mert terv szerint egyik nap Lopar -Losinj- Cres- krk felöl vissza, utvonalat akarunk menni, pár helyen strandolni, enni. Szeretnénk egy Sakarun irányt is menni másik nap. Falubeli barátomék gyakran mennek így, bele szokott férni egy napba. Legjobb az volna, ha szép nyugisan, ezeket egy nap helyett 3-4 nap alatt járhatnánk meg, mondjuk akkor valami kabinos kéne. Meg masik család😂 Rohanó világban valahogy az idő a legkevesebb sokszor, sajnos.
Milyen rekordok megdöntésére készültök? Azalatt a néhány esztendő alatt, amikor egyibőben volt csónakom és motorka is hozzá, nekem a vízen a 40 km/óra már felesleges rohanásnak tűnt.
Mégis hol, hová és minek, mi célból? Bármennyi pénzt sokkal egyszerűbb módon is el lehet égetni. szerintem
Nem mondom, hogy nem fordult meg a fejemben, hogy kéne egy könnyű test, de nem nagyon létezik csonthéjas ami könnyű is és 5 főt is befogad. Ha meg vennék egy ~200kg-os 4m+-os üvegszálast, lassabb lennék, mint a mostani csónakom...
Ma ismét voltam a Dunán.Pest felé mentem,jó időnek indult.Vác körül fordultam meg.Visszafelé végig "pattogtam",de tudtam tartani a 4000-es fordulatot.Érezhetően visszafogott kicsit a szél.37 km/h volt az átlag,kereken 100 km.távon 25,5 liter benzin fogyott.Ehhez a sebességhez szerintem ez nem rossz.A motor szépen járt.
Ladánybenei fűrésztelepen kollégám meglazított egy tömlőt, alá tett egy hordót. Semmi. Még jobban meglazította. Semmi. Levette a tömlőt, és viccesen belenézett. Semmi. Lette a betonra, a hordó mellé. Ekkor az aprítógép tonnás fedele úgy gondolta, most van itt az ideje a lecsukódásnak.
Ki is nyomta az összes olajat a két hengerből. kb 60 liter sprisszolt bele a gép alatti beton aknába.
Kolléga megállt az akna pereménél, majd kicsit félre fordított fejjel megnézte a tócsát. Aztán kommentálta is:
Ott tartottam, hogy sikerült olyan fittingeket találni a szivattyúhoz, ami elfért a a kormánydobozban. Ráadásul kiókumuláltam, hogyan tudom rápréseltetni a gyári szorító végeket a csőre, hogy ne kelljen bilincsekkel bohóckodni.
félkészen
Befűzködtem a villanyt is, majd egy szép áprilisi napon felvonultam a tett színhelyén és nekiálltam a rendszer összeépítésének.
Apróságoktól eltekintve flottul ment minden, amikor is eljött a feltöltés ideje.
Hát... Mit mondjak? Volt ott olyan kutyavilág, hogy csak na! Folyt is, spriccelt is, dőlt is a hidralikás olaj amerre csak látott.
Eleve, a mutatvány nem egy emberes. A készlethez adott betöltő adapter szivárgott. Arról sem nem tett említést a leírás, hogy amíg van a rendszerben levegő, addig ki tud alakulni olyan nyomás a rendszerben, ami később egy nem várt pillanatban hirtelen vissza nyomja az olajat a betöltő nyíláson keresztül...
Aztán amikor már kellő idegállapotba kerültem, a maradék olaj jól beledőlt a hajó aljába. :-)
Végül az összes elém gördülő sziklaakadályt ripityára zúzva összeállt a rendszer.
Ahogy az (el)várható, finoman jár a kormány, a motor felől nincs visszahatás.
Egy probléma azért akadt, felhajtva a motrot, a munkahenger belever a satu csavarjába.
Ezt végül egy tartókar toldóval, meg az irányítókar átvariálásával sikerült orvosolni. Szerencsére van annyi +furat az alkatrészeken, amik ezt lehetővé tették.
Így mostmár kényelmesen fel lehet teljesen hajtani a motort.