lenne egy 2017 es 1.6 HDI automata valtos 3008, kb 70 kmvel. Mik a tapasztalatok ezzel a kombinacioval? vannak e esetleg tipushibak amire figyelnem kellene? Ez lenne az elso Peugeot a csaladban eddig csak Porsche csoportos autok voltak, de ez a design megfogott es hat arban is kedvezobb mint egy hasonlo felszereltsegu nemet.
Az én autóm (5008 1.5 HDI, 2021) 4800km körül jelezte előszőr, hogy 2400km van hátra. Egy ideig csökkent, majd hirtelen 500km alatt leugrott 600km-re a megtehető távolság. Nekem akkor 15 liter ment bele, pisztolyból, AVIA kúton. Neked is ezt javaslom, és nem a kannázást, most már egyre több kúton van pisztolyos Adblue. 150 forint körül van literje. Kizárt esetnek tartom, hogy 15 literből 5e km-t ment el, gyanítom a gyárban nem töltötték tele. Ami fontos, hogy mielőbb töltsd fel, mert ha kifogy (vagy azt érékeli, hogy kifogy), akkor letílt az autó, nem engedi Adblue nélkül üzemelni. Illetve mindig tedd tele, ne csak pár litert. Én jártam úgy Renault Master esetében, hogy beletöltött a sofőr 10 litert kannából és nem érzékelte a rendszer. Ha megtöltötted, beindítod az autót, vársz pár másodpercet és eltűnik az értesítés, nincs vele teendőd. Ez előző autóm (VW termék) 19 ezer km-t ment el a gyári töltéssel és akkor 12.5 liter ment bele.
Bocsánat, de kicsit húzos volt a nyár, nem jártam itt az oldalon. Gondolom azóta átvettétek az autót, és van már tapasztalat. Úgy tudom külön bejáratást nem ír elő a gyár, én azért az első 2-3 ezer kilométeren finomabban használtam. 130 le valóban nem sok, de a 300 nm és az ügyes automata váltó miatt kellemes az autó karatktere, megpakolva autópályán, hegynek fel azért jó lenne néhány plusz lóerő. A középső nagy kijelzőre szépen kirakható a telefon képe. Nálam egy hiba jelentkezett ezidág, egyik nap eltünt a magyar nyelv a menűből, és mindent átálított franciára. Akksi saru le, 10 perc után vissza és megoldotta a problémát, remélem nagyobb gond sosem lesz. A márkaszervízt nem úszod meg sajnos, de azt gondolom az 5 év garancia fontosabb.
Ez nem tűnik soknak (mármint hivatalos márkaszervíz árakhoz képest, amúgy tudjuk hogy giga profit van benne, de nincs mit tenni ellene), főleg ha fékfolyadékot is cseréltek.
Bár már máshol is felvetettem, a kérdést, itt is beszúrnám: a vezess 5008 tesztjében említik az AdBlue tartály/szivattyú cserét, de persze már hallottam erről előtte is. Van erre valami megoldás? Minden évjáratra vonatkozik?
Javítsatok ki ha tévedek,de a Peugeot 2008-nak már opel váltója van..?
A PSA konszern felvásárolta az Opelt, szőröstűl-bőröstűl (még tavaly, addig a GM-hez tartozott), idén pedig egyesült az FCA-val (Fiat-Chrysler Automotive), így létrejött egy rengeteg típust magába foglaló autóipari óriáskonszern, a Stellantis.
A teljesség igénye nélkül (csak ami eszembe jut):
- Peugeot
- Citroen
- DS
- Opel
- Fiat
- Chrysler
- stb...
Az Opelek már egy ideje PSA motorokat, váltókat, hibrid- és elektromos hajtásokat használnak. Az új Astra pl. egy 308 klón, a lemezek alatt megegyeznek. Nézd meg az automata váltók karját tavaly óta az Opelekben...
Most jössz nekem ezzel az "ember a Holdon", miközben még lapos a Föld ? :-P
Jó, akkor fogalmazzunk úgy, hogy azokkal a szemcsékkel nincsen baj a motorban, amik bekerülnek a szűrőbe. Amik viszont (még) nem , amik még "úton vannak".....
20 és 60 km/h környékén búgó váltó. Ami igazából difihangnak tűnik, mert független a fokozattól, kuplungtól. Az említett fórumokat végigolvastam, és tényleg elkeserítő, hogy nincs a PSA-nak megoldása rá. És nagyon úgy tűnik a többszörös váltócserékből, hogy sok-sok síró váltós autó szaladgál az útjainkon. Szerencsések azok, akik nem veszik észre..
Az autó egyébként egy kék, családi kedvezményes, 1.2 manuál, family pack-os 5008-as. 2 hetes. A szalon válasza az volt, hogy mind ilyen..
Ahol dolgozom, van pár céges (diesel) autó: ezek 4 év alatt annyit kapnak, mint egy normális autó 10 év alatt. Hideg motorral indulás nagy fordulaton, stb. Sírok tőle, komolyan.
Karbantartás ajánlás szerint történik.
Na most, ezeket 4 év után (180-250ekm-el) eladják itt dolgozóknak jó áron és ők még bele teszenek 100-150ekm semmi gond nélkül.
Ha gyártás során került bele, azt még a gyárban a bejáratás során a bejáratásra használt olaj összeszedi és a bejáratós szűrőben összegyűlik. Aztán ezt lecserélik és -feltételezem- kidobják. Ami átadáskor benne van, az már egy második szűrő és olaj, oda már fémrészecske nem kerülhet(ne).
Persze a friss olaj egyik motornak sem árt, de ezek már elég drága olajok ahhoz, hogy feleslegesen cserélgessük.
a 200ezer km az a tervezési élettartam. Általános (fakezű) használat mellett, az előírt karbantartásokkal a populáció 95%-ának ezt kell túlélni. Ez a tervezési/méretezési cél, aztán vagy sikerül, vagy nem.
Van nekem egy Minim, 1.6 THP motorral (na jó, ők nem így hívják, de tulajdonképpen ugyanaz, csak 211 lovas).
Ebben több mint másfél millióból lett rendbe téve a motor 145ezer km-nél kenési probléma (kopás) miatt, mert az előző (svájci) gazdája betartotta a gyári előírásokat, és ráadásul nagyon vigyázott is rá, alig-alig hajtotta meg. Beszéltem vele, végig van pecsételve a szervizkönyve, ahogy illik, nem kamu történet. Csak azért adta el, mert megtolták a lámpánál, én meg a biztosítótól vettem meg.
De itt van nekem ez a szép új Pözsó (2.0 HDI), én lecseréltettem benne a gyári bejárató olajat 5000 km után kicsivel. Szerinted meglátszik?
De mindenki azt csinál amit akar, én még így tanultam a Zegyetemen 20 éve, ebben szocializálódtam.
Elméletben kiszűri, de gyakorlatban meg mégsem egészen. Sajnos nekem nincsen energiám elméletek ütköztetni a gyakorlattal. Ha elhiszed (nem nekem, hanem nálam sokkal szakavatottabb embereknek is) , hogy jót tesz a motornak (és más részegységnek is) a gyakoribb olajcsere, akkor jó, ha pedig nem, nekem az is jó.
Melyik mai autónak 200ekm az élettartama szerinted?
Nagyjából mindnek.
Mármint a gyár szempontjából.
A gyár meg addig látja az autót, amíg márkaszervizbe hordod, onnantól számára láthatatlan az autó, legalábbis adatai nincsenek róla.
Cél az, hogy amíg tart a garancia (vagy kicsit tovább) ne legyen drágán javítandó hibája az autónak, ez a mai minőségbiztosítások mellett röhögve teljesíthető.
Eddig tart a mérnökök munkája.
Itt jön képbe a marketing-osztály, aki azt mondja, hogy ha jó eséllyel kibír 200e km-t az autó 30e km-es (2 év) olajcserével is, akkor legyen ez a kötelező, mennyivel könnyebb így eladni (főleg a flotta-kezelőknek) egy-egy típust. Aztán mi lesz az autóval, miután nem márkaszervizbe viszik? Na ez már senkit nem érdekel (mármint a gyárnál).
Ellenben ha én magamnak veszem az új autót, akkor tudom, hogy kb. milyen használatban lesz része. Esetemben ez 14-15e km éves futás, de gyakori városon belüli 1-2 km-es rövid szakaszokkal. Ezért a gyár által előírt 1 év / 15e km olajcserét én megfelezem, mivel (főleg télen) a rendszeres hideg indítás felgyorsítja az olaj degradációját, azaz egy 10-12e km-t így futott olaj már nem fog megfelelő kenést biztosítani a kopó motor-alkatrészeknek, amik ezért a tervezettnél gyorsabban fognak kopni.
Bár az én tervezett 5-6 évemet így is simán elbírná, én így nyugodtabban fogom eladni, talán egy ismerősnek.
Az új autó 3e km körüli olajcseréjének viszont nem látom értelmét, ezek már a futószalagon járatva vannak, majd olajcsere. Átvételkor rendesen használható, nincs bejáratási időszak. Azok az idők már elmúltak.
"Szerintem hülyeség 3ekm után olajat cserélni. Ha ez szükséges lenne, akkor előírnák a gyártók - csak van annyi esze annak a pár ezer mérnöknek, aki az autó fejlesztésén dolgozik."
Klasszikusok után szabadon: Választhatsz a piros kapszula és a kék kapszula között. Melyik legyen ? :-P
A mérnököknek van sok eszük, csak megkötik a kezüket a fejlesztési követelmények, amit a felettük levők hoznak. Ne legyenek illúzióid, hogy a tervezés során a te érdekeidet szem előtt tartják. Ahogy írták, majdnem tisztán gazdasági érdekek vannak mögötte. Egyáltalán nem cél, hogy 200e-nél többet elmenjen egy autó. Az első 3e körüli olajcserét a bejáratás során motorolajba kerülő - amúgy a szokásosnál magasabb mennyiségű - fémrészecskék miatt ajánlják. Az olajok minősége ugyan folyamatosan fejlődik, azonban a bejáratás "fizikája" mit sem változott, úgyhogy az az első olajcsere egyáltalán nem haszontalan. De mondok mást. Ekkora összegű költség még placebónak is jó, ha a tulajt megnyugtatja, hogy gondoskodik az autójáról.
Írtad, ha szükség lenne rá, akkor előírnák a mérnökök. Olvass utána, rengeteg tapasztalati cikk megjelent már a témában, hogy mennyire káros ez a mostani megemelt ciklusú olajcsere vagy pl. hogy a mostani automataváltókba "örökolajnak" titulált olajat is milyen fontos cserélgetni a gyártói előírások ellenére.
Sőt, mostanában megjelentek az átmosásos automataváltó olajcserélő gépek. Érdemes megnézni mi jön le 80e-100e km után egy ilyenből.
Úgyhogy összegezve igen is élettartam növelő, ha az ember sűrűbben cseréli az olajat, természetesen értelmes keretek között. Nem 5e-ként gondoltam. :-P
Természetesen én tiszteletben tartom a te nézőpontodat is, cserélj olajat olyan gyakorisággal, amilyet jónak látsz !
Melyik mai autónak 200ekm az élettartama szerinted?
Melyik gyártó merné azt megkockáztatni, hogy 5-7 éves autójuk kuka?
Egyébként ha elolvasod amit írtam, 30ekm csereperiódus ideális körülmények között értendő. Ha városba jársz napi 20 km-t, akkor úgyis eljön az 1 éves csereintervallum és messze leszel a 30ekm-től, mégis cserélni kell az olajat.
Egyes autókban (pl. Insignia) külön kütyü figyelmeztet az olajcserére, a használat függvényében. Mert az olajcserének is vannak tudományos, mérhető alapjai.
Csak ezt nem a mérnökök határozzák meg, hanem a közgazdászok. Valahogy így:
- tervezett élettartam 200ezer km, amihez társítsatok 30ezres karbantartási periódust, mert a flottás költségelemzésben az kell a szép eredményhez, hogy bevegyék a típust a kínálatba.
- OK, ez így ki fog bírni ennyit. (15ezres cserével meg kibírna 300ezret, de ez senkit nem érdekel, a cél az első vásárlónak történő eladás)
Szerintem hülyeség 3ekm után olajat cserélni. Ha ez szükséges lenne, akkor előírnák a gyártók - csak van annyi esze annak a pár ezer mérnöknek, aki az autó fejlesztésén dolgozik.
30ekm csereperiódus nagyon "optimális" igénybevétel estén értendő, pl. hosszú autópálya menet. Ha pl javarészt városban, rövid utakra használod az autót, akkor előbb illik cserélni.
Aztán vannak akik az "én 8ekm-nél cserélem, mert Jani bácsi, aki az utcánkba lakik, mondta és őneki már sok dízel autója volt" elvét vallják. Sajnos Jani bácsi segg hülye, semmilyen adattal nem tudja a 8ekm csereperiódust alátámasztani, valamint a "Jani bácsi, miért nem cseréli az olajat 2ekm után? Az még jobb, nem? " kérdésre sem tud felelni.
Nálam ugyanez a hibaüzenet kb. 200 km-en át világított, aztán ahogy jött, úgy ment is. Az AdBlue rendszerben lehetett egy kis kristály, ami valahogy gátolta az AdBlue áramlását, kisebb nyomást okozott (ki is mérték, de mire megjött a megrendelt AdBlue szívattyú, a hiba magától megoldódott) és ezt érzékelte a rendszer. (környezetvédelmi hiba, aztán ezzel együtt javítassa meg a motort, majd újra csak környezetvédelmi hiba majd nem jött elő a hiba). Azóta kb. 3.000 km-t mentem az autóval, de nem jött vissza.