Órában 159ezerrel vettem(most van benne 167), valóság 250-300e. 460-ért vettem kicsit folyt minden belőle, meg füstölt, 500km-en kellett bele 1 L olaj, gondoltam 2-300-ból annyira rendbe rakják hogy kibírjon fél évet és 5-10e km-t. Tanuló autónak vettem a lányomnak, ha nem töri össze majd kap másikat. Szóval az hogy a motort életképessé tegyék az 5-10e km megtételére, az került egyből 460-ba mint amennyi az autó volt. Utána még pár apróság még kb 2-300e ft-ot költöttem rá, hogy legyen klíma, meg pár futómű, fék alkatrész, gumik, stb. Innentől "aránylag" hibamentesen működik. 7e km után még nem kellett olajat rátölteni, ami egy ilyen öreg bmw-től egész jó. Egyszer csak néha nem indult, vettem új akkut, aztán pár hónap múlva megint, kiderült időnként nincs töltés és lemerült az új akku(volt hogy az út közepén). Töltés lámpa persze nem világított. Fesz. szabályzó csere 58ezer, lett töltés, de továbbra is leáll néha, menet közben, egy idő után mikor már rendesen bemelegedett. Persze nem mindig. Szerelők azt mondták majd akkor vigyem ha teljesen megáll, vagy meg tudom mutatni hogy megáll. Ilyenkor pillanatra kihagy a motor és kigyullad a töltés lámpa, pár másodpercre, de van hogy leáll akár 70-80-nál is menet közben, ritkán csinálta eleinte, de egyre sűrűbben mostanság. Végre megjelent a főtengely érzékelő hiba is, remélem emiatt van, olvastam több helyen, hogy kb ezek a tünetek mert elfárad a szenzor idővel. Holnap csere, majd meglátjuk, itthon még a veztengely jeladót is kicserélem mert azt is írja hibának.
Új vezérlés van(1 éves) elvileg bmw-vel (szinte csak e46) foglalkozó szerelő csinálta, gondolom azért csak be tudta jól rakni, meg van az a rögzítő cucc a tetejére amivel elbaszni is nehéz. A fő cél hogy ne álljon meg állandóan menet közben is. Holnap cserélik a főtengely holtpont jeladót. Utána én itthon kicserélem a vez tengely poz. érzékelőt a szívó oldalon. (megnézik vmi bmw-s diaggal melyikkel is van baja) Aztán majd ha nem javul akkor lehet tovább keresgélni. Még a kormányban az átvezető kábelt is cserélni kell megint, ennyit bírt a bontott(kb 9 hónapot), mert megint világít az airbag és nincs duda sem.
Köszi a linket, de ez nem crankshaft hanem camshaft ami nagyon nem ugyanaz, ez a vez tengely jeladó ami jól látható és könnyű cserélni. Sajnos a főtengely jeladó nem ilyen helyen van, ezt is megtaláltam a Yt-n, hanem hátul alul az önindító környékén, szét kell hozzá bontani a fél motort.
E46 compact N42 motor, főtengely jeladót szeretnék cserélni, de nem találom hol van, motor elején nincs az biztos. Merre találom, nincs vmi leírás valahol?
Tünet az, hogy időnként leáll menet közben, és most már egyre többször csinálja, és be is írja hibának. Eddig csak vezérműtengely jeladót írt, de pár napja főtengely pozició szenzor hibát is ír.
Alany e46 320d. (FL, 150 loeros common rail motoros (m47)) Ma egy hosszabb ut kozben a kovetkezo tortent:
Elkezdett torpanni eleg erosen az auto. Hiaba nyomtam a gazt, kb ugy gyorsult mint maskor felgazon. Sot, ha visszavettem a gazt, kicsit jobban is ment. Ez hol megszunt es erore kapott az auto, hol pedig visszatert. Amit eszre vettem meg, hogy amikor elojott a problema, akkor a pillanyatni fogyasztas mero 10l fele nem akart menni sehogy sem, akarhogy padloztam. Amikor pedig jo volt a kocsi, akkor maxra kilengett (es ilyenkor gyorsult is rendesen)
Check engine nem jott elo, ezek alapjan uzemanyag rendszer problemara gondolok. Esetleg valami otlet hogy mi lehet? Volt hasonlo nektek?
Immo tanításra milyen programot ajánlotok? Esetleg az INPA jó lehet? Szeretnék ewst és kulcsot cserélni, de utána diaggal fel is kellene tanítanom, a delphivel nem ment.
Halihó! Unalomig elcsépelt téma, motorolaj. M54B25, teljes motorgenerál történt (dugattyú csere, csapágyak, hidrotőke, főtengelycsapágy, szelepszárszimering, hengerfej felújítás stb) Az olajfogyasztás teljesen megszűnt. A szerelő 10w60-as olajat tett bele, azt mondta hogy ezt rakjam én is bele a jövőben. Kérdésem, tényleg "kell" ez a motorolaj? Nem hajtom, nem járok pályanapra, nem driftelgetek stb. hogy szerintem indokolt lenne a nagy teljesítményű motorokra fejlesztett olaj.
Hát kb. igen, az kellene, a dobókocka. De a kérdés, mit írjak a többi lapjára? :)
Van a főtengelynek egy jeladó, van a vezértengelyen is - ezen túl nincs túl sok ötletem mi okozhatná, hogy a motor csak úgy megáll.
Ha rosszak a csúcsok (terveztem csinálni résolajmérést), akkor fixen rossz lenne, nem hektikus. De ha jeladó, akkor miért nem látok hibát? Más is olvasta már komolyabb műszerrel (nem ezzel kapcsolatban), ott előjöttek - valószínűleg - már nem aktuális dolgok, de jeladó hiba nem.
Igen, egyébként, jól látod, hiába váltottam elekronikusra, nem oldódtak meg a problémáim egy csapásra! :P :D ... de itt legalább van valós esély, hogy addig cserélgetek, amíg jó nem lesz. (+ hommogén lett a flotta) Van egyébként jobb lehetőség kiolvasásra, mint az olcó kínai OBD olvasók? Valami komolyabb szoftver esetleg?
És még egy kérdés: tudsz olyat, akihez érdemes vinni chippelni? Te vállalnád? A Golf alapján, amit próbáltunk, simán rádbíznám :)
Sziasztok! Következő kérdés: motorleállás. Főtengely-jeladón kívül más oka is lehet? Eleve gyanús volt a motor járáskultúrája, néha meg-meg akadt az alapjárat egy pillanatra. Ma azonban leállt a motor gurulás közben. Újraindult gond nélkül, de ennek a fele sem tréfa. Pakoljak be egy jeladót a csomagtartóba, vagy várjam meg amíg "rendesen" elromlik?
Sziasztok! Nemrég beszereztem egy 318td Compactot napi járósnak (az "új" Euro4-es 204D4 motor), de van néhány apró gondom vele, mint például, hogy valmiért csúnyán morog. Szerintem már az alapjárata sem biztos, hogy teljesen sima, de 2500-körül általában elindul egy erőteljes morajlás, kedve válogatja mennyire, gyakran morog is pár durvábbat. A motorból jön egyértelműen, mert csak ha fordulaton szólal meg, üresben gurulva 130-nál sem. A kuplungot mindegy, hogy kinyomom vagy sem. Mi lehet? Kettőstömegű? (de nem csattan/koppan) Az olajpumpán van valami kiegyensúlyozó tengely ha jól tudom. Az okozhat ilyet? Vagy olyanra gondolok, hogy chippelve volt és megtekerték a lendkereket, azért remeg? (..és rezegtet valami alkatrészt/burokolatot. Motortakarókat leszedtem, az nem segített) Erő megvan érzésre, fogyasztás enyhén soknak tűnik, de ez nem okvetlenül függ össze. Valakinek ötlet?
Sikerült életre kelteni a motorvezérlőt, az autó már sikeresen be is indul viszont le is áll. Diagnosztikával a motorvezérlő és adagoló vezérlő egység adaptációja után beindul az autó majd egy 20p járás után leáll. Műszercsoport CAN hibát dob, üzemanyag lassítás. Motorvezérlő pedig adagoló vezérlőegység EEPROM hibát. Amint újra meg van csinálva az adaptáció az autó hibakód mentesen indul is be és jár ameddig be nem dobja újra ezeket a hibákat.
Az új motorvezérlővel nem látok semmilyen modult, (unable to communicate with ECU) hibaüzenetet kapok. Amit közben találtam külföldi fórumokon, hogy lehet a Xenon fényszóró zavarja össze a CAN Bus-t, és azért nem tudom olvasni az új vezérlőt, bár nem hinném hogy ennyire egyszerű lenne mert az autó továbbra sem kap naftát. :(
Segítségkéréssel fordulnék hozzátok, mi kifogytunk az ötletekből az autószerelő kollégéval. Az alany egy 320d 2001 évjárat 136le változat. A jelenség a következő volt, autó megállt majd többet nem indult be csak féktisztítóra majd egyből le is állt. Adagoló gyanúval el is lett küldve az adagoló felújításra, agyhalott volt az adagoló, fel lett újítva az elektronikája majd próbapadon is be lett mérve. A felújított adagoló be lett építve szakszerűen az autóba (főtengely stiftelve, agagoló jelre téve) viszont a hibajelenség maradt továbbra is. Kiolvasásra az adott hibakódokat hozta:000043 adagoló vezérlőegység, 000046 adagoló vezérlőegység kommunikáció, 0000F6, 0000F8, 0000F7 CAN kommunikációs hiba a motorvezérlővel. Ezek után be lett szerezve az autóhoz azonos 7 786 887 cikkszámú motorvezérlő, EWS, gyújtáskapcsoló a kulccsal és a zárszerkezetek, majd beszerelés után a diag nem látja a motorvezérlőt, holott több autószerelő azt monda, ha egyben van cserélve a motorvezérlő, EWS, gyújtáskapcsoló és a cikkszámok is stimmelnek akkor nem kell felprogramozni a motorvezérlőt.
Ha esetleg valakinek van ötlete a további hibakereséshez azt szívesen várom.
Hazaértem, feltöltöttem az akksit, ráadtam a gyújtást, füleltem a küszöb alá: először zúgott, majd 15-20mp után magasabb hangon zúgott. Aztán pöccre indult.
Azért összerakom a laptopot és megdiagolom, hátha látszik majd, hogy mi volt az.