Keresés

Részletes keresés

pizo Creative Commons License 4 napja -1 1 85532

84336-84351 között boncolgattuk a összekötés témáját. John Howard írt jókat.

 

Zoli

altenberger Creative Commons License 4 napja 0 0 85531

Is-is, egy S-Bahn-szerű szárnyvonal elférne H8 helyén.

 

Ha már átviszünk valami vasutat a Fehér/Nagy Lajos kir. út/ján/on akkor az legyen a lehető legnagyobb kapacitású.

Előzmény: morgó mh. (85529)
pizo Creative Commons License 4 napja 0 0 85530

https://omnibusz.blog.hu/2022/04/18/tenyleg_nohab_mozdonyokat_rejt_a_2-es_metro_alagutja

 

Itt elég jól le van írva, és megmutatva, hogyan néz ki a Puskás Ferenc Stadion állomás.

 

Zoli  

morgó mh. Creative Commons License 4 napja 0 3 85529

Miért, mekkorával? Keleti-Gödöllő vasúton 36 km, az Örs-Gödöllő 26 km, és ehhez még hozzájön a Keleti-Örs 4 km. A hosszon kívül pedig akad még egy-két lényeges paraméter. A 80-as meglévő védett nyomvonalán ma elég gyorsan beérnek a vonatok. A HÉV átmegy a Gödöllői-dombságon, kerülve Mogyoród felé, leküzd a 80-asnál jóval meredekebb emelkedőket és még annál is szűkebb íveket, aztán végigporoszkál egy városi út mentén az Örsig, ahonnan hátra van még a 4 km városi környezetben nulláról megépítendő szakasz, aztán a végállomás kialakításának kérdése.

Ha már valamit akarunk a 80-assal, akkor több értelme lenne azt a régebbi elképzelést leporolni, hogy a 100-asról legyen átkötés Aszód/Hatva felé - na nem mintha az olcsó vagy épp égetően szükséges lenne.

Előzmény: altenberger (85526)
pizo Creative Commons License 4 napja 0 1 85528

A Stadionoknál pont megvan az 1950 körül megépített alagút... 

 

Zoli

Előzmény: altenberger (85523)
altenberger Creative Commons License 4 napja 0 0 85527

"Nemsokára úgyis átépítik a metró állomás feletti részt (szálloda-iroda beruházás).

 

A felszínen el lehetett volna hozni pontosan az M2 állomása fölé. A Kerepesi út mellett megvan a szélesség végig, talán csak a Francia úti benzinkútnál szűkül be kissé."

 

Szerintem a Burger King előtt le kellene vinni a föld alá. Nem azért, mert nem férne el (cipőkanállal), hanem az elvágó hatás miatt.

Előzmény: gallo (85521)
altenberger Creative Commons License 4 napja -5 0 85526

De mekkora kerülővel?

Előzmény: morgó mh. (85525)
morgó mh. Creative Commons License 4 napja 0 5 85525

(Szerintem a 80-as vasútvonal bejön a Keletiig.)

Előzmény: altenberger (85524)
altenberger Creative Commons License 4 napja -5 0 85524

Ha mindenképp maradna a vasúti szabvány, meg kéregvezetés, alagút, akkor a 80 vasútvonal behozatala a Keletiig a legjobb megoldás.

altenberger Creative Commons License 4 napja -1 0 85523

A Fehér út és az Albertirsai között teljesen értelmetlen a mélyvezetés! 

 

Egyszerűen aránytalanul drága, és felesleges, mert nincs keresztforgalom.

 

A főprobléma: közút keresztezése vasútvonallal (A Stadionoknál és az Örsnél)

altenberger Creative Commons License 4 napja -3 0 85522

Villamosként könnyebben megoldható lenne! Sőt, dedikált trolisávként is elképzelhető!

Előzmény: gallo (85521)
gallo Creative Commons License 4 napja -2 1 85521

Ha már álmodozunk... 

 

A HÉV Stadionokig történő behozására lett volna egy gazdaságosabb lehetőség, mint levinni a metró szintre, vagy felvinni magasvezetésbe. Nemsokára úgyis átépítik a metró állomás feletti részt (szálloda-iroda beruházás).

 

A felszínen el lehetett volna hozni pontosan az M2 állomása fölé. A Kerepesi út mellett megvan a szélesség végig, talán csak a Francia úti benzinkútnál szűkül be kissé. 

 

Az Örsön és a Hungária Körúton is át lehetett volna vezetni szintben, lámpaprogram kérdése (is). Tudom, vasútüzem, más biztosítóberendezés, meg szabályozás, de azért csak össze lehetne fésülni valahogy a közúttal.

Lipooth Creative Commons License 4 napja 0 0 85520

A megépült keretalagútba éppen befér a metró, nagyon kevés hely van felfelé. Meg eleve az úttest másik oldaláról indul...

Előzmény: Il Leone (85513)
pizo Creative Commons License 5 napja -1 0 85519

"A Népstadionnál akartak közös végállomást kialakítani a Gödöllői HÉV-vel, amelynek nyomai a mai napig láthatók (4 vágány az állomáson). A Gödöllői HÉV a két külső vágányra érkezett volna, melyről egy rámpán a Keleti pályaudvar üzemi területére jutott volna ki, ahol visszafordult volna. Az egyik ilyen rámpa a '90-es évek végéig megvolt, de a benzinkút építése miatt betömték. Nyomai már csak a Déli pályaudvar felé vezető külső vágány előre vezető sínpályán fedezhetők fel, mely jelenleg tároló."

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/M2-es_metr%C3%B3vonal_(Budapest)

 

 

Zoli

Előzmény: scsabi (85514)
pizo Creative Commons License 5 napja 0 0 85518

Nem erre gondoltam. Arra, hogy az eredeti, 1949-es koncepciót módosítsuk úgy, hogy a felhasználva a meglévő HÉV alagútrészeket építsünk kéregvasútat min. Rákosfalváig.

 

Zoli    

Előzmény: Ep128 (85512)
morgó mh. Creative Commons License 5 napja 0 0 85517

Az átállás ugye a hév Keleti-Stadi közti szakasza miatt nem történt meg. Innentől minden feltételes mód, de ha az ötvenes években megépül a metró, akár meg is valósulhatott volna az áttérés.

Előzmény: Fizolti (85515)
pizo Creative Commons License 5 napja -1 0 85516

Persze hogy faszság. Amúgy meg nem alagutat, hanem kéregvasutat (írtam is), és nem az M2 teljes vonalával párhuzamosan, hanem az Örnagy u-tól az Örs vezér térig.

 

"Melette pedig a Körvasúttól az Imre utcáig 2*2 sávosan kiépíteni a Veres Péter utat

Ilyen bruházás mellett, felett, meg nem éppen a közúti kapactást kell növelni... alapszabály."

 

Az a probléma, hogy az M0 a Körvasúttól egy 2x1 sávos (befelé részben buszsáv), mindig zsúfolt úton érhető el. Igazad lenne, ha megfelelő méretű P+R épülne Cinkota HÉV-megálló mellett, de erre több okból sem fog sor kerülni.   

 

"- viszont aki a Baross térig megy, annak nem kellene átszállnia a HÉV-ről

Onnan tovább mennek az emberek, annak a néhány utasnak meg dedikáltan horror áron műtárgyat építeni..... ráadásul mire kibattyog a Keletiből, az sokszáz métér és sok-sok perc, kényelmetlen."

 

Milyen műtárgyat? Azt írtam, hogy a HÉV legyen bevezetve a Keleti Pályaudvarra.

 

Zoli 

  

 

 

Előzmény: 18-09 (85511)
Fizolti Creative Commons License 5 napja 0 0 85515

Amúgy azt se felejtsük el, hogy a közös peronos átszállásnak az alapja egy jobbjáratú HÉV lett volna, amire az átállás a mai napig nem történt meg. 

Előzmény: Ep128 (85500)
scsabi Creative Commons License 5 napja 0 2 85514

Nem volt meg a kihúzó. Az eredeti tervek szerint a HÉV a IV. vágányra érkezett és az I-ről indult volna. A kihúzók előépítményei vannak meg kb. a benzinkút vonaláig. (Ebből a jobb (I.) vágányiban van most a lövölde. A kihúzó a kerepesi út mellett, a régi pálya vonalában lett volna - kéreg alatt. Az alagút alapszintje kb. 5 m-rel van a fűtőházi térszint felett, az onnan szép munka lenne levinni.

Előzmény: pizo (85506)
Il Leone Creative Commons License 5 napja 0 0 85513

Tekintve, hogy eredetileg az volt a terv, hogy a metró csak a Népstadionig közlekedik, és a HÉV előszőr továbbra is a Keletibe járt volna, az alagutat és az állomást úgy építették meg, hogy a felső áramszedős HÉV szerelvények is beférjenek oda.

 

Ez persze nem azt jelenti, hogy olyan simán be lehetne vinni a HÉV-et a Keletibe.

Előzmény: Ep128 (85512)
Ep128 Creative Commons License 5 napja 0 0 85512

De a Pillangótól lefelé az alagút úgy lett építve, hogy alapból beférne az (felső áramszedős) HÉV?

Előzmény: pizo (85505)
18-09 Creative Commons License 5 napja 0 4 85511

Nettó faszság amit leírsz diplomás mérnökként, az a baj ezzel....

 

- nem kell vagyonokért magasvasutat építeni az Örs vezér terére, a jelenlegi HÉV-végállomás helye pedig felhasználható mondjuk zöldterületként, vagy P+R parkolóként

 Ja, cserébe párhuzamosan az M2-vel alagutat építenél. Gondolkozz már el ezen... És úgy, hogy semmilyen pluszt nem adna ez az egész sok százmilliárdos (jelenleg 180-200 millió eur/km áron épülnek az alagutak a kontinensen) beruházás, megmaradna az átszálláskényeszer.

 

- viszont aki a Baross térig megy, annak nem kellene átszállnia a HÉV-ről

Onnan tovább mennek az emberek, annak a néhány utasnak meg dedikáltan horror áron műtárgyat építeni..... ráadásul mire kibattyog a Keletiből, az sokszáz métér és sok-sok perc, kényelmetlen. 

 

elette pedig a Körvasúttól az Imre utcáig 2*2 sávosan kiépíteni a Veres Péter utat

Ilyen bruházás mellett, felett, meg nem éppen a közúti kapactást kell növelni... alapszabály.

 

 

Előzmény: pizo (85505)
Lipooth Creative Commons License 5 napja -1 2 85510

A Tisztelt Olvtárs - veled együtt -  oly határozottan foglalt állást a történtekkel kapcsolatban, mintha vele történt volna meg ez a sajnálatos eset. Ezért írtam azt, hogy akkor lehet bizonyítani. Egyébként Te tudod, hogyan történt? Pünkösd vasárnap reggel volt a környéken másik utas az amúgy is viszonylag kis forgalmú állomáson? A jóember közölte, hogy Ő most márpedig rosszul lesz, és olimpiai gyakorlatot adott elő a korláton, mielőtt átesett rajta? Vagy csak az előítéletek buzognak?
Még egyszer leírom: a szerencsétlen rosszul lett, fogta a korlátot, aztán átbukott rajta és beszorult a két korlát közé. Néhány másodperc alatt. Mire bárki is feleszmélt volna, már megtörtént. A diszpécser és a többi forgalmi dolgozó meg tette a dolgát, az érvényes utasítások, szabályok szerint.

Előzmény: H_CS (85508)
H_CS Creative Commons License 5 napja -2 1 85509

A többi utas pedig sz@rt bele, és egyik se nyomta meg a vészleállító gombot? Sokat elárul arról, mennyire mindenki csak magával van elfoglalva.

Előzmény: Lipooth (85485)
H_CS Creative Commons License 5 napja -3 2 85508

Milyen szabály írja elő, hogy ha valakinek valamivel gondja van, akkor meg kell őt támadni egy állásajánlattal?

Előzmény: Lipooth (85498)
pizo Creative Commons License 5 napja -3 2 85507

Látom valakiket nagyon zavar, hogy minél kevesebb költséggel, minél jobban használható rendszer épüljön ki.

 

Zoli  

pizo Creative Commons License 5 napja -1 0 85506

A kihúzó megvolt.

 

Zoli

Előzmény: scsabi (85504)
pizo Creative Commons License 5 napja -3 4 85505

Erről már írtam én is 2,5 éve: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=160448308&t=9068284

 

"

https://innorail2021.hu/wp-content/uploads/2021/12/Janos-KROL_Interconnecting-M2-metro-and-H8-H9-HEV-suburban-lines.pdf

 

Mátyásföldiként mondom, sikerült a lehető legrosszabb és legdrágábbnak tűnő megoldásokat összeszedni. 

 

Én hülye gépészmérnökként és érintett helyi lakosként, aki HÉV-vel és autóval is közlekedik, valamint hobbija a történelem és a helytörténet, úgy gondolom, hogy a legjobb megoldás az lenne (lett volna):

 

- Puskás Ferenc Stadion állomástól a HÉV kéregvasútként vezetve Mátyásföld Imre utcáig, felette pedig a Körvasúttól az Imre utcáig 2*2 sávosan kiépíteni a Veres Péter utat

- Puskás Ferenc Stadion állomásnál a HÉV az eredeti kihúzó helyén (ami felett most tudtommal az OMV kút van) feljönne a Keleti Pályaudvar területére, és ott be lenne vezetve a csarnokba/hoz valamelyik vágányon (legjobb lenne a 9-es, ha nem megoldható, akkor a 10-13)

- Mátyásföld Imre utcától kifelé nehéz alkotni a töltésen futó vágányok miatt.

 

Előnyök: 

 

- nem kell vagyonokért magasvasutat építeni az Örs vezér terére, a jelenlegi HÉV-végállomás helye pedig felhasználható mondjuk zöldterületként, vagy P+R parkolóként

- a Kerepesi út Albertirsai út - Keresztúri út közötti szakasza lehetne 2*2 sáv + buszsáv mindkét irányba, ennek előnyeit gondolom nem kell ecsetelni

- HÉV-ről a 2-es metróra így az átszállás Puskás Ferenc Stadion állomásnál lenne (mint ahogy azt eredetileg tervezték)

- viszont aki a Baross térig megy, annak nem kellene átszállnia a HÉV-ről

- a Baross téren átszállhatna a 4-es metróra, meg bármire ami ott közlekedik (tudom itt az lesz a gond, hogy gyalogolnia kell)

 

A kettős üzemű járművek meg mehetnének végig a teljes HÉV+Metró vonalon."

 

Zoli

Előzmény: scsabi (85504)
scsabi Creative Commons License 5 napja -3 0 85504

Megjegyzem, ez a HÉV-metró összekötés legolcsóbb megoldása még mindig az lenne, hogy a hévet behozni kéreg alatt a Népstadionig. Leginkább Cinkotától, vagy legalább Rákosfalvától.

 

A baj, hogy a hév kihúzóját nem csinálták meg a Népstadionnál, a meglévő előépítményeket meg elépítették. De megfelelő technológiával (és akarattal) a fordítás kezelhető lenne a végpont felőli oldalon is.

Előzmény: gallo (85502)
gallo Creative Commons License 6 napja 0 1 85503

Mikor az 50-es években így megtervezték, még kihalt volt az Örs környéke. Aztán a metró építését felfüggesztették, és amikor újra kezdték, már a mostani kialakításra tértek át. 

Előzmény: Ep128 (85500)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!