Keresés

Részletes keresés

GARFIELD Creative Commons License 21 órája -2 2 85562

A jogos kérdést, nem kellene így ledegradálni....
Igen, nyár elején lekapcsolni a visszatáplálást minden utas szempontjából fájó pont. Nem csak neki lesz melege, hanem mindenkinek ha fűtjük az alagutat. 

Előzmény: gallo (85551)
somytomy Creative Commons License 24 órája 0 1 85561

Nem tudom, de tegnap némelyik állomáson elég feltűnően dőlt be ajtónyitáskor a meleg, jó lesz ez így nyár elején...

Előzmény: LoviGabi (85559)
somytomy Creative Commons License 24 órája 0 0 85560

Nekem több történés (herceghalmi baleset, torbágyi merénylet) kapcsán is úgy rémlik, a hegyeshalmi vonal sokáig baljáratú volt, ez akkor valami egyedi sajátossága a vonalnak vagy az államosítás előtti vasúttársaságnak?

Előzmény: scsabi (85555)
LoviGabi Creative Commons License 26 órája 0 1 85559

Tegnap délután Határ úttól Kálvin térig akkor ezért volt minden állomási behaladáskor vészfékezés? 

Nem minden vonat viseli rosszul a PA üzemet, nekem tegnap pl. nem voltak ilyen tapasztalataim.

Visszatáplálást pont nyárra kapcsolják ki? No comment...

Szerintem valamilyen (fel)mérési dolog, projekt része ez; de hogy ezt miért most, mi sem tudjuk.

Előzmény: tompi03 (85550)
gallo Creative Commons License 1 napja 0 1 85558

Nyilván nem szerencsés, feltételezem ésszerű oka van. 

Előzmény: morgó mh. (85552)
gallo Creative Commons License 1 napja 0 2 85557

Szerintem az a röhejes, ha valaki egy percig is komolyan gondolja, hogy "a BKV nem akar energiamegtakarítani."

 

Számomra eléggé nyilvánvaló, hogy ennek valami műszaki, üzemeltetési oka lehet és nem szórakozásból teszik, mert éppenséggel annyi a pénzük.

Előzmény: Grgabácsi (85553)
morgó mh. Creative Commons License 1 napja 0 1 85556

Olaszország is baljáratú, a római metrót beleértve.

Előzmény: scsabi (85555)
scsabi Creative Commons License 1 napja 0 3 85555

Nem érdemes összefüggést keresni. A közúti közlekedés és a közúttól elkülönült vasúti közlekedés iránya között nincs összefüggés. Franciaországban a közúti közlekedés évszázadok óta jobbjáratú, a vasúti közlekedés (Elzász, no meg a RATP kivételével) baljáratú. Magyarországon a vasúti közlekedés a kezdetek (1851) óta jobbjáratú, a közúti közlekedés 1941-ig baljáratú volt. Portugáliában a vasúti közlekedés alapjában baljáratú.

Előzmény: toto92 (85554)
toto92 Creative Commons License 1 napja 0 0 85554

Félig offtopic kérdés: nem tudja véletlen valaki hogy a lisszaboni metró hogy-hogy baljáratú? Az első vonal 1959-ben nyílt meg, az ország 1929-ben állt át a jobbra tartsra, szóval nincs olyan történelmi oka mint a Gödöllői HÉV-nél.

Grgabácsi Creative Commons License 1 napja -1 3 85553

Teljesen mindegy, miért is kapcsoltatták ki, önmagában eléggé röhejes, hogy a BKV nem akar energiamegtakarítani.

Előzmény: gallo (85551)
morgó mh. Creative Commons License 1 napja -2 1 85552

Ha nem is azért kapcsolták ki, de az egy következmény, hogy tompinak, meg a többi napi négyzázezer utasnak melege lesz részben emiatt - ami nem biztos, hogy szerencsés...

Előzmény: gallo (85551)
gallo Creative Commons License 1 napja -1 3 85551

"Visszatáplálást pont nyárra kapcsolják ki? No comment..."

 

Igen, nyilván azért kapcsolták ki, hogy neked meleged legyen.

Előzmény: tompi03 (85550)
tompi03 Creative Commons License 1 napja -4 0 85550

Tegnap délután Határ úttól Kálvin térig akkor ezért volt minden állomási behaladáskor vészfékezés? 

Visszatáplálást pont nyárra kapcsolják ki? No comment...

 

Előzmény: LoviGabi (85549)
LoviGabi Creative Commons License 1 napja 0 3 85549

Tegnap üzemkezdettől; valamint kikapcsolt visszatáplálás.

Előzmény: abauj (85548)
abauj Creative Commons License 2 napja 0 0 85548

Az M3-on újra PA van? 

tompi03 Creative Commons License 2 napja 0 0 85547

Valaki tudja mi volt üzemkezdésnél M4-en?

Több vonat is automata irányítás nélkül volt. A végükön a zöld jelző sem világított.

Grgabácsi Creative Commons License 3 napja -2 6 85546

Ha abból indulunk ki, hogy 1000V-os, félmagaspadlós üzem marad az Örstől kifelé, akkor igen, egyébként mivel amúgy is tabula rasa kell, metró paraméterre kell átépülni kint.

Előzmény: scsabi (85540)
gallo Creative Commons License 4 napja 0 2 85545

Korábban már téma volt ez és akkor én kérdeztem, miért nem kötötték be eddig a két középső vágányt az Örs felé? A válasz az volt, hogy a lezáró falnak teherviselő szerepe van (lehet). Ez szerintem azért véleményes, mert oda nem lett tervezve fal eredetileg, akkor milyen terhet viselne? Az alagút boltozatát nemigen. Másrészt esetleg oszlopokkal is ki lehetne váltani azt a falat, ha tényleg valamiképp mégis teherviselő.  

Előzmény: Fizolti (85543)
Fizolti Creative Commons License 4 napja 0 1 85544

 ...háromszori visszafogás esetén  nélkül fordulni az Örs felől.  

Előzmény: Fizolti (85543)
Fizolti Creative Commons License 4 napja 0 3 85543

54 éve elvan az a plusz 2 vágány a mai funkcióival. Esetlegesen el lehet azon gondolkozni, hogy a az összekötés, vagy a következő nagyfelújítás keretében kapjanak Örs felőli bekötést, és lehessen zavar esetén háromszori visszafogás esetén fordulni az Örs felől.  

 

 

Előzmény: Ep128 (85541)
Fizolti Creative Commons License 4 napja 0 1 85542

Nyilván nem a jelenlegi Örssel kell számolni. 

Az összekötés része lenne a két különböző infrastruktúra átjárhatóvá tétele. A peronmagasság mindenhol a metróüzemnek megfelelő lenne, ennek megfelelő járművel, aminek a harmadik sín mellett felsővezetékről is tudnia kell majd üzemelni. 

 

de legalább jó drága. - Jelenleg bármilyen járművet leszünk, jó drága lesz, és 15-20 éven belül már nagyon erősen csereérett lesz a már most is 40 év fölötti járműállomány.  

 

 

Előzmény: scsabi (85540)
Ep128 Creative Commons License 4 napja -2 0 85541

Hosszabb távon mindenképpen kellene valami értelmes (hétköznapi közlekedésben is használható) funkciót találni a Stadionoknál mind a négy vágánynak.

Előzmény: pizo (85519)
scsabi Creative Commons License 4 napja 0 2 85540

Cinkota sem rossz, meg Nagyicce sem. Az örs viszont a jelen kiépítettséggel alkalmatlan.

 

A két rendszer között átmenőképes jármű meg egy rémálom lenne, annyira eltérnek az üzemi és infraparaméterek. Valamelyiken mindenképp szuboptimális lenne, de legalább jó drága.

Előzmény: Fizolti (85539)
Fizolti Creative Commons License 4 napja 0 1 85539

Az eredeti koncepció feltételezne:

 

Kb. 2,5 Km ma újonnan felmerülő párhuzamosságot.

A metróállomáshoz való komolyabb hozzányúlást.

A HÉV menetirányának megfordítását.

 

Ennél már jobb irány lenne a felmerült Cinkotai üzemhatár és átszállóhely, vagy akár csak az, hogy akkor az Örsön legyen egy ilyen. De középtávon akkor is számolni kell egy HÉV járműcserével és infrastruktúrafelújítással. Ehhez képest lenne egy többletköltség az összekötés és a kompatibilis jármű, és igazából erre kéne megtérülést számolni.  

Előzmény: pizo (85538)
pizo Creative Commons License 4 napja 0 0 85538

Rendben, a nagyvasútról nem sok forgalmi ismeretem van. És akkor az eredeti koncepció megvalósítása?

 

Zoli  

Előzmény: Fizolti (85537)
Fizolti Creative Commons License 4 napja 0 0 85537

Nézzük most csak a Keleris vonalat: 

 

Jelenleg maga a Keleti is túlterhelt, több mint tíz éven át kellett arra várni, hogy a 150-es vonal óránként egy pár kunszentmiklósi személyvonata beférjen és ne Kőbánya-Kispesten kelljen végállomásoznia. 

Később a 80a átépítése után jöttek be többletvonatok, ehhez épült egy Kőbánya felső-Keleti harmadik vágány (nagyrészt a korábbi Józsefvárosi vágány felhasználásával) de az összes probléma nem oldódott meg. 

Ma is vannak viták abból, hogy melyik vonat melyik vágányt használja, a távolsági, vagy a helyi személyek menjenek csarnokba, a szélső vágányok nagyon messze vannak az aluljáróktól. 

 

Ezek mellett egy csúcsban 7-8, vagy fejlesztés után 5 percező viszonylat beerőszakolása a fizikailag nem lehetséges, illetve az annyi kompromisszummal jár, hogy nincs értelme között van valahol. 

Előzmény: pizo (85505)
pizo Creative Commons License 4 napja 0 0 85536

A HÉV-vágányok ott közvetlenül az út mellett voltak, és úgy gondolták, jobb ha a HÉV-szerelvények egyirányba közlekednek a gépjárművekkel. 

 

Zoli 

Előzmény: Fizolti (85535)
Fizolti Creative Commons License 4 napja 0 0 85535

Az átállás ugye a hév Keleti-Stadi közti szakasza miatt nem történt meg.

 

Mi volt ott, ami akadályozta az átállást, és máshol nem? 

Előzmény: morgó mh. (85517)
altenberger Creative Commons License 4 napja -2 0 85534

"Ha a kérdés az, hogy Hatvan felől kell-e átjárás Mogyoród-Örs-Keleti útvonalon, akkor ennek nem érzem égető szükségét."

 

Igazad van, nem égető sürgősségű, de távlati lehetőséggént lehet számolni vele.

 

"Mint ahogy az Örs-Keleti kötöttpályás kapcsolat megduplázásának sem."

 

Ebben is igazad van, csak a Hatvan(Miskolc) felé átjárás után indokolható a párhuzamos pálya.

 

Továbbra is azt gondolom, hogy a legköltséghatékonyabb megoldás a (troli)busz nyomvonal a H8 pályája helyett, plusz átvezetve/rákanyarodva a Nagy Lajos kir/Fehér útra, hogy legyen közeli átszállási lehetőség a M2 metróra.

 

Kétségtelen, hogy megfogná a keresztirányú forgalmat, komoly lámpahangolás kellene, de nagyságrendekkel olcsóbb bármi másnál.

Előzmény: morgó mh. (85533)
morgó mh. Creative Commons License 4 napja 0 0 85533

Ha az S-Bahn alatt egy vasúti jellegű elővárosi vonal értendő, akkor az rendben lehet. Ha a kérdés az, hogy Hatvan felől kell-e átjárás Mogyoród-Örs-Keleti útvonalon, akkor ennek nem érzem égető szükségét. Mint ahogy az Örs-Keleti kötöttpályás kapcsolat megduplázásának sem.

Az ennél sokkal lényegesebb lenne viszont, hogy legalábbis a belső szakaszról a budapesti csomópontok, metró- és villamosvonalak átszállás nélkül elérhetőek legyenek.

Előzmény: altenberger (85531)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!