A nagyokban nem, a kicsik teljesen rendben vannak. Az EQA kimondottan jó kompakt villanyautó...50.000 Euróért az alap Model is elég erős (190 Le és 385 Nm), 66,5 kWh-os akkuméret nem kicsi egy ilyen autóba, amit nyilvánvalóan nem pizzakihordásra vesznek és nem is versenylovakat szállítani vele utánfutón...Kicsit talán nehéz, de minden prémium autóra igaz, hogy nehezebbek mint a hozzájuk hasonló méretű hagyományosabb társaik..
Akkora az elektromos autókra a kereslet, hogy a Mercedes törölte az EQE és az EQS elektromos padlólemez fejlesztését, nyilván nagyon hisznek az elektromos jövőben. Marad a kardánalagutas elektromos Merci.
Fognak? Eddig is voltak nagy gyáraik Kínában vagy éppen Amerikában...pl Brazíliában, tudnád, ha olvastál volna róla valaha is valamit, nem csak az álmaidban élne...
Az autógyártók gőzerővel fejlesztik a belsőégésű motorokat, mert még van 10+ évük. Az sok-sok millió legyártott példányt jelent. Na meg sok, jelenleg piacon levő motorjuk egy kalap szar, ami alig-alig húzza ki a garancia idő végéig. Nincs más választásuk. A kérdés az, hogy ezzel párhuzamosan, mennyire veszik komolyan az elektromos fejlesztéseket. És jelek szerint, azért van pár gyártó, aki ott is letesz valamit az asztalra. Európaiak is. A BMW és a Mercedes elég szépen, több típussal is jelen van a piacon, ahogy a VW csoport is. A kisebb, olcsóbb autók piacán a franciák egyre erősebben szépítik a kínálatot...csak azért nem fordul meg a világ, mert még sok lehetőség van pénzt keresni a belsőégésű motorokkal is.
Nincs olcsó energiahordozó? Megdrágult a szél, meg a nap, meg a víz?
Android. Kis kék ELM327-em van régi, még 4$-ért vettem ebay-ról. Megy leafspy-al is meg ScanMyTesla appal is. Az újabb ugyanilyen meg nem megy semmivel. Az app azt írja hogy az olvasóval sikerült kapcsolatot létesíteni, csak az autóval nem. Rápróbálok model3-ra is holnap.
Gázár, ugyan. Lengyelországban hatalmas külszíni fejtésű szénbányák vannak, van egy csomó hőerőművük. Nem néztem utána, de valószínű, hogy olcsó az energia, főleg, ha befektetőt akarnak odacsábítani magukhoz,
Pedig a listában van model3, igaz ez Y de attól még ugyanaz. Azt írja az elm327-hez csatlakozik de az autóhoz nem tud. Ugyanez az adapter hibátlanul megy a scanmytesla app-al.
Azért ilyen kevés(tesláknál a legtöbb) mert ennyit engednek neki, hamarosan jön egy update amiben feljebb lesz emelve a rekup. Egyébként nagyjából elég így is, nagyon szépen megáll, alig kell fékezni, még 180 körül se nagyon. A plaid motor más mint a LR model S motorjai, karbon szállal van körbevéve a forgórész hogy elviselje a nagy fordulatszámot, ezért tud 350-nel is menni(tiltást feloldva).
Azért csináltam a screenshotot, mert az ilyen alap adatokat a S3XY gombok commanderje is ki tud írni, az meg foglalja a portot, ezért scanmytesla-ra nincs szükségem az is tud loggolni. Annyira nem nézegetem, a screenshothoz is lelassultam 140-re AP be a pálya végén, hogy tudjak fotózni nyugodtan, meg telefont nyomkodni. Az index és refi miatt meg kell állandóan a commander.
3 hónap késeltetéssel, de piaci áron kapjuk. Mikor bejelentették az olcsóságot, felfelé mentek az árak, igaz volt, hogy olcsón kapjuk. Aztán mikor lejtmenet jött, mi vettük a legdrágábban Európában, csak azt már nem jelentették be.
Ezek igen rovidtavu prognozisok, amiket raadasul az autooipar ezerrel nyom mindenfele letezo lobbicsatornan keresztul rovid tavu erdekek menten... igen erosen ketlem, hogy lenne barmifele visszatancolas az elektromos atallas ugyeben.
Azert nem, mert az amerikai autos es megujulos + tavkozlesi piacrol biztosan lehet tudni, hogy kinat ki fogjak onnan szoritani mindenestol + igen erosen fognak a mexikoi munkaerore epitve kapacitasokat telepiteni a kozeljovoben. Az EU szituban vagy maga is elkezd vamokat pakolni a kinai termekekre, vagy bealdozza az iparat -> a kereskedelmi haboru kinaval egyre biztosabban eszkalalodni fog.
Azt illetoen, hogy az ICE vagy az elektromos autoknak lesz ott jovoje, az igen eroteljesen fugg a megujulok terjedesenek sebessegetol. Mivel a Biden kormanyzat az USA strategiai lajtartalekanak piacositasan es az orosz olaj vilagpiacrol torteno kizarasan keresztul gyakorlatilag kepes vilagszinten meghatarozni az olaj aranak also es felso korlatait eovid- es kozeptavon ezzel iszonyatos nagy loketet fog adni a megujulok terjedesenek (megbizhatoan szamolhato megterules az olaj aranak stabilizalasa miatt) az USA-ban mindenkeppen, de igen jo esellyel vilagszerte (az EU-ban is).
Innentol kezdve nem igazan latom miert tenne az jot az EU kormanyzatainak, hogyha nem eroltetnek az elektromos atallast. Atallas nelkul ugyanis NINCS energiafuggetlenseg. Energiafuggetlenseg nelkul viszont nincs kozos europai vedelmi strategia sem, mindig is ra leszunk utalva nem csak az olajexportorokre, de a kulfoldon torteno gyartasra is. Vagyis ebben a partiban az EU autpiparanak bizony nem osztottak lapot.
Azért ez se biztos. Van egy 440 milliós EU, meg azon kívül él 7,5 milliárd ember. A sok kötelező előírás megdrágítja az autókat, sok a szükségtelen lózung, és előbb-utóbb sok lúd disznót győz. Az autógyárak gőzerővel fejlesztik a belső égésű motorokat, mert jelenleg azt lehet eladni.
Az EU súlyos lejtmenetben van Kínával és USÁ-val szemben, pl. méregdrága az energia, nincs olcsó energiahordozó, bezzeg Kínának és az USÁ-nak van mindene, sőt, tőlük vesszük, oda az olcsó orosz gáz. Olcsón akarnának Kínában gyártatni, aztán meg eladni nekik. Közben Kína sorra hozza a gyárakat az EU-ba. Vég nélkül lehetne sorolni.
Romlik a hatásfok a megnövekedett áramerősség miatt is.
Amúgy Tesla S és a Mach-E nek nagyjából azonos kb. 9 körüli a végáttétele 3 a motor áttétele és 3 a differenciálmű áttétele. . Azaz 3000-et forog a motor a kerék pedig 333-at percenként .
Az én autóm 3000-es motorfordulatnál 760 métert tesz meg percenként az 46 km/h a sebesség.
A Tesla S ben speciális csapágy van a motorokban SKF gyártja a Teslának , speciális a golyója ami nem áramvezető anyagból készül mert a nagy fordulatszám és mágneses térerő miatt szikráznának a csapágygolyók.