Jó lenne üzemi, élő adatokat látni, de az a hűtőrács változtatás nem lehet ludas?
Lehet, hogy hosszú etapon, bárhogyis mész, nem jár rendesen a hűtő körül a levegő? Belülről meg melegíti a motor hője, és kívülről meg nem tudja elég hideg levegő "átöblíteni"?
Octi3 2.0 crtdi , másodszor csinált olyat hogy hosszú távon beállitott 20 fokos klimával, pályán 140...145 km sebességel folyamatosan haladva lassan "elfogy" a bejövő levegő.
A hőfok naggyábul jo lenne, de bárhova állitok bármit, alig jön vmi. S kezdünk megfőni.
Ventillátor dolgozik ezerrel, kijelzőke mindent mutat.
.....rokonhoz mentünk, állt a jószág egy órát, s utána minden okés, azota 150 km mentem. Mindenfelé kapcsoltam próbáltam okés.
Tavaly nyáron ugyanezt eljátszotta egyszer. Kiolvasták semmi hiba, klimagáz megfelelő nyomáson.
... annyi még hogy nekem egy picit sűrűbb alul a lökhárítón alul a rács, mert az előző tulaj kapott egy követ és klimahűtőt kellett cserélnie s ezt találta ki.
Neked mi a módszered az olajszint ellenőrzésére? Leállítás után 10-15 perc? Nekem 1.5 van, akáhogy hunyorítok, a szint a max felett van min. 5 mm-rel. Az olajcserét nem én csináltam, viszont az apasztást lehet megejtem magam. (Háklis hülye vagyok, nemrég lett cserélve a komplett hátsó fék, folyadék amúgy is maxon volt, valamennyire túlment visszatekeréskor, szerelő szerint okés, az motorolajcserét nem ő csinálta, nem bírtam magam, nekiálltam leszívni fecskendővel.)
Sejtheted: a válasz "nem". Aki ide ír vagy itt olvas, azok közül senki nem használ olyan olajat ami nem való a motorba. Szerinted egy olyan olaj, ami melegen nem folyós annyira, amennyire kellene, milyen módon fogja gátolni a belső kopást?
Továbbá, milyen logika szerint fog megakadályozni egy olaj egy mechanikai problémát?
Aki ezt az olajat ajánlotta, az mivel indokolta, hogy megoldás lesz?
Sajnos ha egy motor fogyasztja a gyári specifikációjú olajat, akkor ha beteszel valami más specifikációt amit nem fogyaszt, az leginkább úgy tud történni, hogy nem jut be azokba a résekbe ahol a gyári olaj távozik a rendszerből. És ha azokba a résekbe nem jut be, akkor a többibe sem feltétlenül, tehát se fogyni nem fog, se rendesen kenni.
Ezek az 5W-40 meg hasonló jelölések a tapasztalataim szerint ma már nem sok tájékoztatást adnak, azt kell nézni, hogy teljesíti-e a vonatkozó VW-szabványt (pl. 505 xx), ha ezen belül vannak opciók azok választhatók.
"Minek szembesíteti őket???? Kihez viszed az autódat leközelebb? Ezekkel jóba kell lenni, mert egyre kevesebben vannak."
Aztért van elvileg alternatíva, ha drágák, és még rosszul is dolgoznak, akkor keresni kell másik szervizt.
"Ez egy apró hiba, félrenéztek valamit egy doksiba."
Lehet, hogy tényleg elnéztek valamit, és sűrű bocsánatkérések közepette orvosolják. De azért én nem nagyon ismerek olyan, 4 hengres VAG motort, amibe 4,5l-nél több olaj kell! (Hyundai az van olyan, amiben egy olajcsere az 8liter...)