Keresés

Részletes keresés

Gothpaladinus Creative Commons License 2023.12.23 0 0 85276

Én így még nem hallottam említeni, de találó. Végülis egy kéreg alatti, félig villamos, félig metró light rail rendszer, szóval helytálló.

Előzmény: Bobeno23 (85269)
Alien Angel Creative Commons License 2023.12.20 0 12 85275

Amikor 3 éves koromban családilag mentünk az Állatkertbe FAV-val, akkor állapítottam meg a szüleimnek, hogy a pincében megy a villamos - nem tudtam, hogy te is hallottad :) Mivel lényegében az ICS villamosberendezése van a kocsikban, az alagút födéme pedig olyan acélgerendás, sorolt lapos dongaboltozatos poroszsüveg födém, mint a korabeli épületeké, sokszor a pince felett is, nagyon is helytálló a pincevillamos elnevezés.

Előzmény: Bobeno23 (85269)
Alien Angel Creative Commons License 2023.12.20 0 3 85274

Azon gondolkodom, hogy ezek a vázrepedések mikor jelentkezhettek legelőször, köze lehet-e az 1995 óta létező, igen merev vágányfelépítményhez, ami előtte, ugye, zúzottköves faaljas - talán a hosszabbításban vb. aljas - volt. A söntölés kiiktatása is mintha ehhez az időponthoz lenne datálható, mert amikor én használtam rendszeresen a FAV-ot 1988-1992 között, még mentek, mint a golyó a rissz-rossz pálya ellenére is, ma meg alig bír felgyorsulni a megállóközökben.

Előzmény: gallo (85273)
gallo Creative Commons License 2023.12.20 0 0 85273
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.12.20 0 1 85272

Pont annyit, hogy megértsem, miért fordította sünnek a Еж típust a böngészőm. :D

Bár elvileg tényleg becézik is úgy.

Előzmény: 9255 0638 003-7 (85271)
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.12.20 0 0 85271

Köszönöm.
Az utolsót tudtam, kicsit tanultam oroszul.

Előzmény: Lipooth (85270)
Lipooth Creative Commons License 2023.12.20 0 4 85270

100-104: Tamara
Korszerűsített Ev (EV/A): Barbi

Hagyományos Ev: százas

Ev3: kétszázas

81: háromszázas

81-2M: Vizipók

81-2K: Panda

Más, közszájon forgó becenevek nem nagyon vannak / voltak, egyedül az első vonat kapott külön nevet (lásd fent). Alstomot eleinte hívták Hófehérkének is, de mára a saját nevén dolgozik.

(Mellesleg az "E (alsó index) v" kifejezés az "E" tipus magyar változatát jelent (V: Vengrija, azaz magyar). Az általad írt B betű az orosz V-nek felel meg.

Előzmény: 9255 0638 003-7 (85268)
Bobeno23 Creative Commons License 2023.12.20 0 5 85269

Előszeretettel reflektálok M1-re pincevillamosként.

Ezer éve hallottam valahol és megtetszett.

Előzmény: 9255 0638 003-7 (85268)
9255 0638 003-7 Creative Commons License 2023.12.20 0 1 85268

A különböző (volt vagy mostani) budapesti metrótípusoknak vannak becenevei?
Én csak Barbikról, Vízipókokról és Pandákról tudok.

A Millfav tudtommal csak Millfav.

Meg valahol olvastam, hogy a "Ев"-t "Eb"-re magyrosította valaki. A kettő vagy négy lámpjájú 81.717/4-esekről semmit nem tudok.

TWdoktor Creative Commons License 2023.12.16 0 0 85267

Tehát előbb ütköztek, és aztán szakadt szét a hátsó szerelvény. Hogy hogyan, az rejtély.

Előzmény: LoviGabi (85263)
TWdoktor Creative Commons License 2023.12.16 0 0 85266

Lemaradt: A cikk fordítása:

Előzmény: TWdoktor (85265)
TWdoktor Creative Commons License 2023.12.16 0 0 85265

Két metró szerelvényének csúcsforgalomban történt ütközése Pekingben 102 ember csonttörését okozta – jelentette a kínai állami média.

Több mint 500 embert szállítottak kórházba az incidens után, amely helyi idő szerint csütörtökön 11:00 óra körül történt.

A vonatok összeütköztek erős havazás közben, miközben lefelé haladtak a Changping metróvonalon.

Péntek reggelig 423 embert engedtek ki a kórházból.

Bár az ilyen balesetek nem gyakoriak a kínai főváros közlekedési hálózatán, a hírek szerint a hóviharok csúszós nyomokat eredményeztek.

Ez aztán "jelromlást" okozott, ami az első szerelvény hirtelen lefékezéséhez vezetett - írja a China Daily a pekingi közlekedési hatóságokra hivatkozva.

A következő vonat nem tudott időben lefékezni, miközben lejött a jeges síneken, ami miatt az első szerelvény hátuljának csapódott.

Az ütközés következtében az egyik vonat utolsó két kocsija levált. Nem világos, hogy melyik vonatot választották le.

Az interneten közzétett képeken és felvételeken kocsikban zsúfolt ingázók láthatók, akik áramszünet miatt sötétben maradtak. Néhányan vészkalapácsot használtak, hogy kitörjék az ablakokat egy kis friss levegőért.

A kínai Weibo közösségi hálózaton közzétett klipben egy elájult nőt látnak több vonatülésen fekve.

A jelentések szerint 67 embert továbbra is kórházban ápolnak, 25-en pedig "megfigyelés alatt állnak". Nem volt haláleset.

Az eset dühös kommenteket váltott ki a kínai netezők részéről. Volt, akit megdöbbentett a sérültek száma, mások az ütközés okozta kellemetlenségek miatt panaszkodtak.

"A pekingi metrónak nincs karbantartó személyzete? Nincs rutinellenőrzés?... Túl könnyedén vesszük több száz ember életét" - írta egy Weibo-felhasználó. Az önkormányzat tulajdonában lévő Beijing Subway üzemelteti a városon áthaladó 27 metró- és vasútvonalat.

A pekingi metró elnézést kért az esetért, hozzátéve, hogy a cég fedezi a sérültek egészségügyi számláit.

A jelenlegi "extrém időjárásra" való tekintettel az üzemeltető azt is elrendelte, hogy a föld felett közlekedő vonatokat kézi üzemmódban vezessék, és a vonatok közötti intervallumokat növeljék. A metró incidenssel érintett - három állomáson átívelő - szakaszát pénteken lezárták.

A közúti, vasúti és légi közlekedést egyaránt megzavarta a havazás Pekingben.

A hőmérséklet a következő napokban várhatóan zuhanni fog Kína északi részén.

A meteorológiai hatóságok arra figyelmeztetnek, hogy csütörtöktől vasárnapig az ország nagy részén 8-12 fokig csökken a hőmérséklet. Ez azt jelenti, hogy Pekingben a hőmérséklet -20 fok alá süllyedhet a hétvégén.

Néhány városban a hatóságok bezárták az iskolákat és felfüggesztették a vonatközlekedést.

Előzmény: LoviGabi (85263)
TWdoktor Creative Commons License 2023.12.16 0 0 85264

Első mondat a Google fordítóval:

"Két metró szerelvényének csúcsforgalomban történt ütközése Pekingben 102 ember csonttörését okozta"

Mindazonáltal tényleg úgy néz ki a videó alapján, mintha vonatszakadás lett volna, de - szerintem - akkor nincs 500 sérült.

Olyat tudok elképzelni, hogy az első szerelvény szétszakadt, és leszakadt részbe belement a követő szerelvény.

"Szép" karácsonyi ajándék az érintett családoknak...:(

Előzmény: LoviGabi (85263)
LoviGabi Creative Commons License 2023.12.16 0 0 85263

Itt voltaképp mi történt, vonatszakadás?

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (85262)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 85262

Pekingi havazásban a helyi metró Pillangó utcának képzelte magát.

519 fő sérült, köztük 102 súlyosabban (csonttörésekkel):

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-67724238

ovarnet Creative Commons License 2023.12.14 0 0 85261
ovarnet Creative Commons License 2023.12.14 0 0 85260

Oberlas Endstation link

Gothpaladinus Creative Commons License 2023.12.07 0 1 85259

Kicsit rövid ez a követési idő, nem?

r1232 Creative Commons License 2023.12.06 -1 0 85258
Előzmény: ovarnet (85257)
ovarnet Creative Commons License 2023.12.06 0 0 85257

Miami Metrorail station: Brickell. link

ovarnet Creative Commons License 2023.12.03 0 0 85256

Washnigton Arlingon - Cemetery - Pentagon: link

LoviGabi Creative Commons License 2023.11.29 0 6 85255

Nem a pályaállapotok miatt lettünk "belassítva", hanem energiahatékonysági/-takarékossági intézkedés(ek) részeként; bár jómagam nem igazán értem ennek a logikáját (igaz, nem is a munkaköri leírásom része hogy ezen elmélkedjek...)

Előzmény: Gothpaladinus (85254)
Gothpaladinus Creative Commons License 2023.11.29 0 2 85254

Lehet, de a mostani szánalmas, mindennapos késéseket okozó vánszorgásnál még az is jobb. Ezt a gyökkettőzést el kéne végre felejteni, nem azért lett felújítva a vonal, hogy aztán csak ugyanolyan utazósebességekre/menetidőkre legyen szabad felgyorsítani, mint amikor a felújítás előtt tele volt lassújelekkel a vonal.

Előzmény: LoviGabi (85252)
hamzsabusz Creative Commons License 2023.11.28 0 0 85253

Hétfőn reggel is ez lehetett a hiba, vagy esetleg az éjszaka leesett fél mm hó képzett akadályt? ;-)

Előzmény: IAtilla (85250)
LoviGabi Creative Commons License 2023.11.28 0 4 85252

A PA üzem ezen formája/állapota jelen pillanatban nem igazán tökéletes a vonattovábbításra. Az egész vonalon újra kéne programozni, számolni a sebességeket, a jelenlegi járműtípus menetdinamikájához, hogy valóban gyorsvasút legyen.

Előzmény: Gothpaladinus (85251)
Gothpaladinus Creative Commons License 2023.11.28 -5 1 85251

Az a baj, hogy amióta ez a csökkentett üzem van érvényben, látványosan elkezdtek késni a vonatok a menetrendben szereplő értékekhez képest. Már csak ezért is kéne újra elindítani a PA üzemet, a tavaszi előszezonig úgysem lenne szükség a rekuperációra, elég lenne majd akkor visszahozni a kötelező rekuperációs megoldást és azt az őszi utószezon végéig tartani, utána ismét PA-val zárva az évet. Már csak azért is lenne ez a legmegfelelőbb, mivel a PA ugyanolyan utazósebességekre finomabban, takarékosabban gyorsít fel, mint a CMC, ahol ha jól hallottam, az a gond, hogy ha egyszer már kitoltad 100%-ra a gyorsítóerőt, onnantól kezdve nem lehet már azon enyhíteni, amíg teljesen X-be nem teszed a menetkart, míg a PA gyorsítás közben is vissza tudja venni a gyorsítóerőt.

Előzmény: LoviGabi (85241)
IAtilla Creative Commons License 2023.11.28 0 1 85250

Váltóhiba.

Előzmény: nemeza (85249)
nemeza Creative Commons License 2023.11.28 0 0 85249

Mi volt ma reggel M3on? Egy fél órát állt 8-f9 között a forgalom Újpest-GönczÁrpádhíd között

Lipooth Creative Commons License 2023.11.27 0 0 85248

Mindkekttő BKV tulajdon.

Előzmény: Gordon Zsigmond (85246)
Lipooth Creative Commons License 2023.11.27 0 2 85247

Igen. Két vezérkocsi (110, 114) Elvileg mehetnének így is, kétkocsisként, ha...

Előzmény: 9255 0638 003-7 (85244)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!