Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tahitot27 Creative Commons License 2024.05.23 -2 1 142892

Az vajon megvan a fejedben hülyegyerek.....
hogy
Már egészen kis mennyiségú hidrogén is elbontja a házat, ha gond támad.

****
Egyébként,
Muszáj neked napok óta ismét ide fosni az ostoba elméleteid?
Ez valami kényszerbetegség nálad?

Mert akkor elnézem.
Hisz a sárgacédulásokat eltűrik, békén hagyják a normális alapállású többiek.

 


Áruld már el, hogy el kell-e tűrnünk téged diliflepnisként ?
Vagy csak simán nagyon bugyuta-ostoba vagy...?

Előzmény: Cleaning Cloths (142878)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2024.05.23 -1 2 142891
Előzmény: kroni1 (142888)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.23 -3 0 142890

 

 

Nézd át a fizika könyveidet. Elég az általános iskolait. 

 

"adiabatikus állapotváltozás gáz"  a kulcs hozzá. :-)

Előzmény: tfe_tng (142887)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 2024.05.23 -1 0 142889

Gonosz vagy ::)) 

Előzmény: tfe_tng (142887)
kroni1 Creative Commons License 2024.05.23 -1 0 142888

Sziasztok!

 

5 személyes városi rohangálós EV-t keresek, amiben van ülésfűtés+szellőztetés, és kormányfűtés. A Leaf a chademo és az akkuhűtés hiánya miatt nálam már kiesett a képből, ami még bent van az az Ioniq 28kW és a Kia Soul EV. Ez utóbbiról korábban már lebeszéltek itt azt hiszem, de nem emlékszem mi volt a fő problémája, talán az akksija megbizhatatlanabb ezeknek is? Csak mert ilyen már lenne 1.5Millióval olcsóbban, bár tudom az ioniq sok szempontból jobb autó..

 

Ioniq-ra visszatérve. A tetőablak nekem nem lenne fontos, de volna egy ilyen is a látókörömben. Ez nagyon leszűkiti az amúgy sem túl tágas fejteret a sima változathoz képest?

 

 

tfe_tng Creative Commons License 2024.05.23 -3 1 142887

> Nem szükséges az autóba építeni tehát. Van rajta egy cső, amivel bele lehet a hidrogént tankolni a hidrogén-elektromos autóba. 

 

Igen, a 30bar-os kis tartályokat átfejted házi módszerrel egy 700bar-os autó tartályba. Ez triviális feladat, három középiskolás egy délután alatt megoldja, mint az önvezetést. Mindezt 40kWh (ami 20) áramért. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=etkFrqx_A-E

Előzmény: Cleaning Cloths (142880)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.23 -3 0 142886

Folynak olyan kísérletek is, hogy mint tiszta üzemanyag, a hagyományos ottó-motorokban égetéssel is használható. Aztán ha még is elterjednének a hidrogén kutak, ilyen okkal, akkor már a hidrogéncellás elektromos autók elől is elhárulna egy gazdasági akadály. 

 

 

Előzmény: mica-r (142884)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 2024.05.23 -1 1 142885

Elengedhetnéd már ezt a hülyeséget ! Együtt kezdték fejleszteni az EV-l és holt tartanak azokhoz képest !? A béka segge alatt !

Előzmény: Cleaning Cloths (142883)
mica-r Creative Commons License 2024.05.23 -2 2 142884

Az lehet, de autóban nem nagyon megfelelő hajtási mód továbra sem. Tárolása problémás, hatásfoka kevés, ára magas, biztonsági szempontból erősen problémás.

Előzmény: Cleaning Cloths (142883)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.23 -3 0 142883

 

Hazánkban már van közepes ipari hidrogén előállítás. Nem vegyi célú (az korábban is volt) , hanem direkt autóknak, erőműveknek. 

 

Az ahogy láttam a képeken, belefért volna egy szabvány konténerbe. 

Előzmény: mica-r (142881)
szilvatövis Creative Commons License 2024.05.23 -1 2 142882

Nem, ez egy fali akkumulátor, villanyt termel a kimenetén. Ugye nem gondolod komolyan, hogy azokból a kis termoszokból egy autó 100+ literes tartályait föl lehetne tölteni hidrogénnel?

Amúgy bocs. Nem 50 %, hanem csk 30-40 % a ciklushatásfok. Az 50 % a tüzelőanyagcella maga.

Előzmény: Cleaning Cloths (142880)
mica-r Creative Commons License 2024.05.23 -2 1 142881

325 kg, az ára egy autóéval vetekszik, meg víz is kellene hozzá Ausztrál sivatagan :-)

Előzmény: Cleaning Cloths (142880)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.23 -2 0 142880

Elolvastad, amit linkeltél?  :-)

 

Ez egy fali hidrogéntermelő szerkezet. Kb akkora, mint egy Tesla akkumulátor fal.

 

Nem szükséges az autóba építeni tehát. Van rajta egy cső, amivel bele lehet a hidrogént tankolni a hidrogén-elektromos autóba. 

Előzmény: szilvatövis (142879)
szilvatövis Creative Commons License 2024.05.23 -1 3 142879

Ja... marad az 50 %-os ciklushatékonyság és a lehetetlen vállalkozás, hogy autóba építsék. Különben tényleg nem bonyolult.

Fagyálló víztartály, vízszivattyú, protonmembrános vízbontó, hidrogén kompresszor, magasnyomású csövek, tartályok, szelepek, légkompresszor, tüzelőanyagcella, pufferakkummulátor, vezérlő elektronika, vezetékek... nem is értem miért nem építik be akkumulátor helyett laptopokba például.

Milyen jól helyettesítene  három darab 18650-es Li-Ion akkumulátorcellát.

Előzmény: Cleaning Cloths (142878)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.23 -2 0 142878

Ezért értelmetlen hőbörgés, azok részéről, akik szerint egy nagyon bonyolult. 

 

Még drágának sem drága, ha sokat gyártanak belőle.

Napelemekkel is el lehet ketyegtetni a vízbontást és a sűrítő kompresszort is. 

 

A dolog éppen akkor drágul, ha átmegy nagyba. Akkor a biztonsági előírások nagyon megdrágítják. 

A házi kiviteleket, lehet gazdaságosan gyártani. Ez is mekkora méret is lehet?

 

Max néhány száz liter térfogat az egész szerkezet. 

 

 

Előzmény: szilvatövis (142877)
szilvatövis Creative Commons License 2024.05.23 -1 0 142877

Sőt, akár egy befőttes üveg méretű hidrogéngenerátort is lehet készíteni, akár házilag is.

https://forum.index.hu/Article/showArticle?go=101904883&t=9137093

 

Ausztráliában pedig már kereskedelmi termék a házi hidrogénerőmű...

https://newatlas.com/energy/lavo-home-hydrogen-battery-storage/

 

Akinek sok pénze van marhaságokra költeni már meg is vásárolhatja.

Előzmény: Cleaning Cloths (142822)
JGab Creative Commons License 2024.05.23 -1 0 142876

Gödön dübörög a példastatuálás.

 

Ahogy megjelentek a tiltakozók, a Hatóság, aki idáig hallgatott, gyorsan kiadott egy közleményt a gyár védelmében.

 

Csak, hogy ha idáig bárkinek lett volna kétsége, hogy ők melyik oldalon állnak....

 

A közleménynek ráadásul az a szépsége, hogy pont azzal érvel, amit a saját határozatukban anno nem fogadtak el a samsungtól. Ugyanis a Hatóság szetint nem attól lesz engedélyköteles az üzem, hogy milyen teljesítményen használják a kazánokat, hanem attól, hogy milyen maximális teljesítményű kazánok vannak telepítve. Engedély hiányában a kazán építését sem lehetett volna elkezdeni, nem, hogy a használatát.

 

Úgyhogy amikor most azt mondják, hogy elég takarékra venni a gyárat, akkor igazából felköpnek és aláállnak. De ha ez kell, hogy semmi komoly fellépésre ne legyen szükség....

szilvatövis Creative Commons License 2024.05.23 -1 1 142875

Olyan ez, mintha azoktól kérdeznék áttérnének-e e-cigire, akik csak a legkiválóbb Rocky Patel szivart hajlandók szívni. Persze, hogy nekik nincs rá igényük.... mondjuk nem is írogatnak e-cigi fórumokra, hogy mennyivel jobb a Rocky Patel... :-)

Előzmény: egylambos (142865)
mica-r Creative Commons License 2024.05.22 -2 2 142874

Teljesen el vagy tévedve, alapvető fizikai, kémiai problémákat sem látod. 

Előzmény: Cleaning Cloths (142822)
toromon36 Creative Commons License 2024.05.22 -1 0 142873

Részletkérdés. 

Előzmény: bananatree (142872)
bananatree Creative Commons License 2024.05.22 -1 1 142872

nem, a hidrogéncella után  AKKU van, és a motor abból dolgozik

 

a klasszikus protoncsere membránok viszonylag lassan követik a teljesítmény igényt, nem tudja kiszolgálni pl az egy előzéshez kellő energiacsúcsot

klasszikus soros hibrid... FC>akku>motor 

Előzmény: toromon36 (142868)
TraguAre Creative Commons License 2024.05.22 -2 0 142871

Mert errefelé sok esetben nem a mondanivaló a lényeg, hanem hogy ki mondja ;) 

Előzmény: egylambos (142860)
toromon36 Creative Commons License 2024.05.22 -2 0 142870

Ha meg mégis, akkor vesznek mást. 

Előzmény: egylambos (142865)
gaex Creative Commons License 2024.05.22 -1 0 142869

Ne keverjük össze a dolgokat...

Ami nem kaphat a ZÖLD rendszámot >> azt csak marketing HAZUDJA hibridnek.

Előzmény: FRANKYE (142859)
toromon36 Creative Commons License 2024.05.22 0 1 142868

Mert a hidrogéncella után elektromos motor van. 

Előzmény: egylambos (142860)
naiv_ Creative Commons License 2024.05.22 -2 0 142867

Egy lamborghinis nem fog odaálni a töltőoszlophoz, felnyitni a csomagtartót, kivenni belőle a kígyót, bedogni az autóba, majd az oszlopba, majd valamilyen nyakatekert kártyás-mobil művelettel megindítani a töltést, bemenni a shopba, ott cseszni feleslegesen az időt, majd fél óra múlva visszatérni, levenni a kígyót (amely esetleg már jó koszos) mondjuk esőben , kinyitni a csomagtartót, betenni a koszos kígyót, lezárni , majd elautózni.

E helyett ad 2 eurót a kezelőnek, aki három perc alatt feltankolja az autót, majd egy kártyaérintéssel fizet - oszt szevasz - ez azért elviselhetőbb... és jobban illik a Lamborhinihez...

Előzmény: egylambos (142865)
egylambos Creative Commons License 2024.05.22 -1 2 142866

Az Aston is így tett.

Előzmény: egylambos (142865)
egylambos Creative Commons License 2024.05.22 -2 2 142865

Az a szomorú ebben, hogy a Lamborghini bejelentette: egyenlőre biztos nem fog tisztán elektromos szupersport autókat gyártani, mert nincs rá vásárlói igény. :-D

 

 

Előzmény: Capt.IQ229 (142862)
toromon36 Creative Commons License 2024.05.22 0 0 142864

De ők hidrogénellenesek. :) 

Előzmény: bananatree (142863)
bananatree Creative Commons License 2024.05.22 0 0 142863

igen, ennyi tartozik a publikumra

de aki akarna abból az ingyenből kapni.. annak nem lesz könnyű dolga.

Nem mehetsz csak úgy oda, hiába mondják, hogy publikus.

A vahus cikk után is akartam egy nexo-t venni, de a vahus ismerősök mondták, hogy nem célszerű

Előzmény: toromon36 (142858)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!