5 személyes városi rohangálós EV-t keresek, amiben van ülésfűtés+szellőztetés, és kormányfűtés. A Leaf a chademo és az akkuhűtés hiánya miatt nálam már kiesett a képből, ami még bent van az az Ioniq 28kW és a Kia Soul EV. Ez utóbbiról korábban már lebeszéltek itt azt hiszem, de nem emlékszem mi volt a fő problémája, talán az akksija megbizhatatlanabb ezeknek is? Csak mert ilyen már lenne 1.5Millióval olcsóbban, bár tudom az ioniq sok szempontból jobb autó..
Ioniq-ra visszatérve. A tetőablak nekem nem lenne fontos, de volna egy ilyen is a látókörömben. Ez nagyon leszűkiti az amúgy sem túl tágas fejteret a sima változathoz képest?
> Nem szükséges az autóba építeni tehát. Van rajta egy cső, amivel bele lehet a hidrogént tankolni a hidrogén-elektromos autóba.
Igen, a 30bar-os kis tartályokat átfejted házi módszerrel egy 700bar-os autó tartályba. Ez triviális feladat, három középiskolás egy délután alatt megoldja, mint az önvezetést. Mindezt 40kWh (ami 20) áramért.
Folynak olyan kísérletek is, hogy mint tiszta üzemanyag, a hagyományos ottó-motorokban égetéssel is használható. Aztán ha még is elterjednének a hidrogén kutak, ilyen okkal, akkor már a hidrogéncellás elektromos autók elől is elhárulna egy gazdasági akadály.
Az lehet, de autóban nem nagyon megfelelő hajtási mód továbra sem. Tárolása problémás, hatásfoka kevés, ára magas, biztonsági szempontból erősen problémás.
Nem, ez egy fali akkumulátor, villanyt termel a kimenetén. Ugye nem gondolod komolyan, hogy azokból a kis termoszokból egy autó 100+ literes tartályait föl lehetne tölteni hidrogénnel?
Amúgy bocs. Nem 50 %, hanem csk 30-40 % a ciklushatásfok. Az 50 % a tüzelőanyagcella maga.
Ja... marad az 50 %-os ciklushatékonyság és a lehetetlen vállalkozás, hogy autóba építsék. Különben tényleg nem bonyolult.
Fagyálló víztartály, vízszivattyú, protonmembrános vízbontó, hidrogén kompresszor, magasnyomású csövek, tartályok, szelepek, légkompresszor, tüzelőanyagcella, pufferakkummulátor, vezérlő elektronika, vezetékek... nem is értem miért nem építik be akkumulátor helyett laptopokba például.
Milyen jól helyettesítene három darab 18650-es Li-Ion akkumulátorcellát.
Ahogy megjelentek a tiltakozók, a Hatóság, aki idáig hallgatott, gyorsan kiadott egy közleményt a gyár védelmében.
Csak, hogy ha idáig bárkinek lett volna kétsége, hogy ők melyik oldalon állnak....
A közleménynek ráadásul az a szépsége, hogy pont azzal érvel, amit a saját határozatukban anno nem fogadtak el a samsungtól. Ugyanis a Hatóság szetint nem attól lesz engedélyköteles az üzem, hogy milyen teljesítményen használják a kazánokat, hanem attól, hogy milyen maximális teljesítményű kazánok vannak telepítve. Engedély hiányában a kazán építését sem lehetett volna elkezdeni, nem, hogy a használatát.
Úgyhogy amikor most azt mondják, hogy elég takarékra venni a gyárat, akkor igazából felköpnek és aláállnak. De ha ez kell, hogy semmi komoly fellépésre ne legyen szükség....
Olyan ez, mintha azoktól kérdeznék áttérnének-e e-cigire, akik csak a legkiválóbb Rocky Patel szivart hajlandók szívni. Persze, hogy nekik nincs rá igényük.... mondjuk nem is írogatnak e-cigi fórumokra, hogy mennyivel jobb a Rocky Patel... :-)
Egy lamborghinis nem fog odaálni a töltőoszlophoz, felnyitni a csomagtartót, kivenni belőle a kígyót, bedogni az autóba, majd az oszlopba, majd valamilyen nyakatekert kártyás-mobil művelettel megindítani a töltést, bemenni a shopba, ott cseszni feleslegesen az időt, majd fél óra múlva visszatérni, levenni a kígyót (amely esetleg már jó koszos) mondjuk esőben , kinyitni a csomagtartót, betenni a koszos kígyót, lezárni , majd elautózni.
E helyett ad 2 eurót a kezelőnek, aki három perc alatt feltankolja az autót, majd egy kártyaérintéssel fizet - oszt szevasz - ez azért elviselhetőbb... és jobban illik a Lamborhinihez...
Az a szomorú ebben, hogy a Lamborghini bejelentette: egyenlőre biztos nem fog tisztán elektromos szupersport autókat gyártani, mert nincs rá vásárlói igény. :-D