Kötött talaj: nekem is sokan mondják könnyű neked mivel nem kötött, hát sokat lehet tenni azért hogy lazább legyen, a szerves anyag csodákra képes. Sokan előszeretettel rotálnak(porosítanak) én szerintem a rotálás egy szükséges rossz. A szántás könnyebbsége nagyon függ az ekebeállítástól és ezt nemcsak a mélyégre értem. Mivel ezek a kerti gépekhez árult ekék mélységállítása csak az eke hosszirányú szintezése beállításával történik, a mélységtartást az ekenád és a csúszótalp biztosítja. Ezért ha változik a talaj lazasága-minősége változik a mélység is, sokszor kell kézzel korigálni. Nekem van tarlóskerék is ami végül is mélységhatároló(nem mélységállító) ezért nekem az eke állandóan enyhe behúzás alatt van. Persze az utolsó szántásnál én is megjártam a havernál, jól megterítette szinte lekváros istállótrágyával a kertjét. Le kellett vennem a csoroszját sőt a tarlóskereket is mivel betúrt össze gyűjtötte a trágyát, de sikerült.
Én valamikor igaz nem forschritt hanem r250t gépre tettem házilag készített ráfot de nem jött be alig volt jobb, sokkal többet ért amikor később az 5x12 gumit cseréltem 6x12-re
Bent áll a szinben mindig, le sincs véve az öregebbik F600-ról, az a Honda 40 éve dolgozik a családi földeken és még megy 🙂. A másikra meg a pótkocsi van akasztva.
Tudom éppen tegnap megnéztem, 100 ezer ft-al drágább mint Szlovákiában. Ha az emlékeim nem csalnak 260e ft volt tavaly nyár végén. Ha 40 évig működni fog azt mondom évi 6500ft-ot megér, hogy ne gyalogoljak.
Nézegettem én is, de ez a gyári Vari Av-3 nagyon eltalált cucc.
Üzemifék, rögzítőfék, az emelőszerkezetet lehet rögzíteni, a munkaeszköztartónak állítható a dőlésszöge, és magassága. Meg hát persze talajkövető, mint a pótkocsi.
Hát én 2022 nyarán vettem a piroskát (kohler terra vari globál) és 800ezer volt kerekítve,nem érte meg de minek-kinek spóroljak. Igaz most már egy milla fölött van. Lehet a télen bepróbálkozok az egyik kinai"hordozóval". Nem szeretek-tudok gyalogolni gép után.(januárban hetvenkedek)