Keresés

Részletes keresés

bi-02 Creative Commons License 2024.03.26 0 2 30477

Pontosabban, már csak a KÖFÉM van élő vasútüzemmel a vonaltól balra. Oda szoktunk kimenni. Ami jobbra van (én nem tudom, milyen üzem van/volt ott), az nincs.

Előzmény: Gordon Zsigmond (30476)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.25 0 0 30476

Azt tudom, hogy ott van a KÖFÉM, mint üzem.

 

De az Árpád Szakközépiskola mögött van egy többvágányos valami, aminek nem látom át pontosan a funkcióját.

Előzmény: bi-02 (30475)
bi-02 Creative Commons License 2024.03.25 0 0 30475

A KÖFÉM van ott. Annak van vasúti kiszolgálása.

Előzmény: Gordon Zsigmond (30474)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.25 0 0 30474

És a KÖFÉM-ig is csak 5 km/h-s sebességkorlátozás mellett.

 

Tényleg, mi van ott pontosan, rakodó?

Kisebb méretű teherpályaudvarnak tűnik.

Előzmény: f_k (30470)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.25 0 0 30473

Nagyon köszönöm, Trizs.

Előzmény: trizs77 (30472)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.25 0 1 30472

Nehéz volt, de megtaláltam.

Itt OFF a téma (bár én betenném) de Neked átküldöm ha megtalálom az email címedet.

Közzé teheted, de a neveket töröld ki jogi okokból.

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (30469)
f_k Creative Commons License 2024.03.25 0 2 30471

Maroshegyet jelenleg is kiszolgálják max. meg lehetne állítani pár vonatot pluszban.

Térközös pályán megállóhelyről fordulni butaság ezt a jelenlegi vasúti utasítások nem pártolják...

Utasforgalomban akkora tömegek nincsenek, a szolgáltatás az ott eddig meg nem álló megállításával javítható.

A környék helyi közlekedéssel.kiszolgálása fejleszthető az autóbuszos közlekedés javításával is...

Előzmény: Gordon Zsigmond (30465)
f_k Creative Commons License 2024.03.25 0 1 30470

80-as évek közepén a lovasberényi vonal Szfvár Lovasberény között 60 km/h re volt alkalmas.

A felújítás a pátkai Szovjet laktanya kiszolgálása miatt történt... Később leromlott a vonal állapota kb 2-3 éve már csak a Köfémig használható....

A személyforgalom 1979.05.27-én szűnt meg....

Előzmény: Noname167 (30461)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.25 0 0 30469

Engem személy szerint érdekelne az az akta.

Előzmény: trizs77 (30468)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.25 0 2 30468

Ezek nagyok szép elgondolások.

 

De !

 

Még 2007-ben küldött körbe Magyarországon a  MÁV felső vezetése egy pár fős szakértői csapatot a kb. 100.000 lelkesnél nagyobb városokba, hogy mit akarnak a városon belül a vasúttal.

A rendelkezésükre álló 90-120 nap kevésnek bizonyult a kérdés átgondolására.

 

Ha kéred előkerítem a Székesfehérvári vezetéssel készült találkozói emlékeztetőt.

Gyakorlatilag meglepte őket, hogy saját maguknak kellett gondolkodni azon, hogy mit kérnek.

 

Nem nagyon voltak ötleteik.

A bizottság egyik MÁV-os tagja próbált szájukba adni ötlet foszlányokat, hogy ha már saját ötletük nincs, legalább ezt írjuk bele a jkv-be mintha az Ő ötletük lenne.

Nagyon örültek neki, felmentjük őket az önálló gondolkodás terhe alól.

 

Kár.

Akkor erre volt MÁV-os akarat és ami ennél fontosabb pénz.

Nem kellett.

 

 

Előzmény: Törölt nick (30460)
D 20 Creative Commons License 2024.03.24 0 1 30467

Fenntarthatatlan szuperolcsósítás...

Jó lett volna, ha pl 2400.-ra taksálják, a 10-es gyűjtőjeggyel együtt...

Na mindegy, buszozzá', mer' az jó!

Mondták. :)

Előzmény: HumbiZozo (30466)
HumbiZozo Creative Commons License 2024.03.24 -1 2 30466

Újvárosban a helyi lakosok felnőtt bérletének ára havi 150 Ft lesz.

https://dunaujvaros.hu/hir/36012

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.23 0 4 30465

Maroshegyen nincs vágánykapcsolat a két vágány közt, ott nem lehetne fordítani.

 

Esetleg el lehetne vinni a vonatokat Szabadbattyánig, volt már rá példa, de nem hiszem, hogy valamilyen szempontból is megérné.

Előzmény: htibor (30464)
htibor Creative Commons License 2024.03.23 0 2 30464

"És akkor mi lenne, ha a Z30-as, G43-asokat, a Pest felől érkező személyvonatokat tovább közlekedtetnék Maroshegyig"

Plusz menetidő oda-vissza, tavasz-nyár-ősz-télen a kanizsai/füredi vonatokra+teherekre, de különösen a nyári csúcsforgalomban a balatoni forgalomra erős korlátozó hatással lenne, személyzet pihenésének kérdése, technológia idő az irányváltásra itt történne addig foglalt egy vágány, takarítás, WC ürítés kérdése, jelenlegi eszköz és személyzettel végrehajtható lenne-e vagy pluszt kéne beletenni a plusz idők miatt, azt honnan elvéve miből? +Amiket még én sem tudok.

'megállva Börgöndnél (ami tervezett volt a felújításkor), '

Valamilyen ok miatt kikerült a beruházásból.

A megállóhely létesítések pedig szintén engedélyezés, tervezés, beruházás igényt jelentenek, azaz forrás kell rá.

Biztos lenne egy utasmennyiség akinek ez jó lenne, kérdés az arányosság és hogy helyi igényeket fedne-e le jobban nem pedig helyközi utazásokat.

És még egyszer: arányosság, mit-miért?

Előzmény: Törölt nick (30463)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.23 0 0 30463

És akkor mi lenne, ha a Z30-as, G43-asokat, a Pest felől érkező személyvonatokat tovább közlekedtetnék Maroshegyig, megállva Börgöndnél (ami tervezett volt a felújításkor), és onnantól helyi bérlettel lehetne utazni? (Esetleg a Balatoni úti felüljáró környékén még egy megálló) Ugyanígy az S150-es komáromi piroskák (jövőben talán újabbak) a kórházig, megállva a Tóvárosnál (a Tátra utca környékén) (és/vagy a palotavárosi tavaknál, ahonnan 500m a 29-es megállója).

Előzmény: htibor (30462)
htibor Creative Commons License 2024.03.23 0 1 30462

"kis infrastruktúrai befektetéssel, esetleg visszaépítve a Gáz utcai hőerőmű tehervágányából a kórházig 400 métert, máshol pár megállót kialakítva."

Gondold át, hogy:

1. Nagyvasútra tennél kizárólag helyi utazási igényt.

2. Utána költségeld be a tervezést.

3. Utána a beruházást, megvalósítást, végrehajtási technológiát.

4. Utána az üzemeltetést eszköz és létszám oldalról. "Ha csak kezdetben félórás - órás követéssel" ez mit jelent adott esetben, és sac/kb 2-4 db helyi buszt váltanál ki vele.

5. A végén meg azt, hogy mennyi megy el a vámon és mennyi jön be a réven és néhány helyi és nem helyközi járat kiváltására történne mindez.

Az hogy a két fehérvári megállóhelyről helyi bérlettel be lehessen jönni a vasútállomásra, az lehet valós ötlet, ha meg tud egyezni egymással az önkormányzat és az ÉKM a helyközivel-helyi buszok mintájára, ergó a város adjon bele valamit, hogy lehessen a fehérváriaknak igénybe venni a személyvonatokat vagy máshogy megegyezve vagy közös díjterméket létrehozva a mostani vármegyebérlet világban.

A kérdés mindennek a vége, hogy ki fizeti a révészt. És mindenki azt akarja hogy a másik tegye ezt.

Előzmény: Törölt nick (30460)
Noname167 Creative Commons License 2024.03.23 0 0 30461

Ez egy nagyon jó ötlet, csak lássuk be, néhai lovasberényi vasútvonalat sem tudták/akarták felújítani, pedig szerintem egy normális menetidővel, menetrenddel sokan vették volna igénybe, akár mint írtad, több városon belüli megálló kialakításával. Fehérváron valamiért nem az a tervezők, városvezetők célja, hogy egy élhető közlekedést csináljanak. Lásd az útszűkítések, sok eszetlen döntés sora. Arra hivatkozva, hogy az útszűkítéssel megszűnnek a dugok, hiszen sokan elkerülik az adott útszakaszt..... Teljesen politikamentesen mondom, hogy ezt az egész városvezetőséget, közlekedésért felelősöket le kellene cserélni. 

Előzmény: Törölt nick (30460)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.23 -1 4 30460

Egyébként nem hülyeségből; de ha már vasút, akkor simán lehetne tesztüzemmel akár, de helyi “S-Bahn” szerűséget közlekedtetni, kis infrastruktúrai befektetéssel, esetleg visszaépítve a Gáz utcai hőerőmű tehervágányából a kórházig 400 métert, máshol pár megállót kialakítva. Szárazrét - Palotaváros - Tóváros - Vasútállomás - Kórház, illetve Maroshegy - Sóstó-felső - Vasútállomás - Ráchegy - Alba Ipari Zóna - Kisfalud útvonalakon. Ha csak kezdetben félórás - órás követéssel, de már levenne sok terhet a buszhálózatról csúcsidőben, ráadásul sokkal kényelmesebb lenne. Lehet jobban megérné ez a betétjáratokra épülő labirintusos hálózat”bővítés” helyett ilyenbe befektetni a pénzt.

Vélemény?

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.23 0 2 30459

Végre...!

Előzmény: htibor (30458)
htibor Creative Commons License 2024.03.23 0 4 30458

"Székesfehérvár-Repülőtér megvan, valami forgalma is van, de hogy az miért nem Maroshegy vagy Alsóváros... repülőtér jó hatvan éve a közelben sincs."

 

2 hét múlva már máshogy lesz :)

"30 Székesfehérvár-Repülőtér neve: Maroshegy."

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/2023-2024._evi_vasuti_menetrend_-_1._sz._modositas.pdf

Előzmény: Gordon Zsigmond (30456)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.23 0 1 30457

Börgönd vasútállomásnak még a boldog békeidőkben is mi adtuk a személyszállító forgalma kb. 97%-t.

A laktanyában 1972-ben kb. 1100-1400 fő között mozgott az élelmezési létszám.

A laktanya a várostól 8 km-re van.

Volt menetrendszerinti busz be Fehérvárra a Napórához, de nem volán menetendszerinti volt,  hanem honvédségi menetrendszerinti járat.

(Ik-311 és Ik-180)

Napi kb. 5-7 forduló.

Arra sorkatona nem szállhatott fel.

 

Maradt a vasút.

A vasútállomás a laktanyától kb. 1200 méter.

Kiballagás és onnan vonattal be Fehérvárra,

    - kilépőre,

    - kimenőre,

    - kimaradásra,

    - eltávra,

    - szabadságra.

Este vissza.

 

Naponta több mint 100 kiskatona járt vonattal egy megállót, Fehérváron belül.

Hétvégén meg kb. 300-400-600 fő.

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (30456)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.23 0 0 30456

Székesfehérvár-Repülőtér megvan, valami forgalma is van, de hogy az miért nem Maroshegy vagy Alsóváros... repülőtér jó hatvan éve a közelben sincs.

 

Szárazréten egy ideje újra megáll a vonat, de csak jelképes utasforgalma van/lehet.

 

Más nincs.

 

Börgöndön a személyszállító vonatok meg sem állnak, nincs is miért, legalább egy kilométerre van a legközelebbi lakott területtől.

Előzmény: trizs77 (30455)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.22 0 0 30455

Fehérváron azért van pár vasúti megállóhely a közigazgatási határon belül ugye ?

 - Repülőtér,

 - Szárazrét,

 -...............

 -...............

Talán még Börgönd vasútállomás is városhatáron belül van, de annak meg közel nulla lehet az utasforgalma.

 

 

Előzmény: htibor (30452)
Noname167 Creative Commons License 2024.03.22 0 4 30454

Hiába fogják nézni a kijelzőt ha nem lesz normálisan jelölve azon sem, legalábbis szerintem nem fogják teljesen érthetőre tudni megcsinálni. Esetleg a belső kijelzőt lehet nézni melyik megálló, melyik után jön, de sok buszon az sincs vagy nem működik, s ha már fent van az utas, mit tud csinálni? E jelzéssel simán lehetne közlekedtetni gyorsjáratokat, bár sokan még a 23E-t sem tudják 'fehérváron, mely megállókba, s merre megy..... Meg úgy őszintén, ha Mi nem értjük, akik követik, érdeklődnek a közlekedés iránt, akkor egy átlagpolgár hogyan fog rajta kiigazodni? Szerintem sehogy.

Előzmény: Gordon Zsigmond (30453)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.22 0 3 30453

És a betétjáratok mindenfajta jelölés nélkül... agyam eldobom, tényleg ott tartunk, hogy kukába a viszonylatszámmal, azt kell nézni, mi van a kijelzőre írva...

 

A zónázó busz meg ilyen formában értelmezhetetlen, megirigyelték a pesti 169E-t, vagy mi?

Előzmény: Noname167 (30449)
htibor Creative Commons License 2024.03.22 0 0 30452

2013-as adat van, mint busz+vasút 25%.

De hogy ebből a helyi mennyi, és főleg most mennyi...?

Előzmény: trizs77 (30450)
Törölt nick Creative Commons License 2024.03.22 0 4 30451

Valóban full káoszos eddig… A 20-as, 24-es, 37-es járatoknak jelentős része rövidebb útvonalon fog közlekedni, mint az eredetileg meghirdetett vonal, a feketehegyi hurokban követhetetlen, hogy melyik járatok fognak a mai 37-eshez hasonlóan “csak megfordulni” vagy a Gizi néni ne szálljon fel az épp jövő buszra, mert az csak az Opole térig megy… A 16-os és 42-es is össze vissza megy néhol AIZ-ba néhol Börgöndre, ez az eredeti útvonalos 42-es meg vicc… Ha 2021-ben panaszolt mindenki, mert volt betétjárarozás, akkor ez most nagyon gáz lesz.

 

ui.: Köszönöm szépen az infókat a 28-as busszal!!

Előzmény: Noname167 (30449)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.22 0 0 30450

Székesfehérváron, a városon belüli, eszközzel végrehajtott helyváltoztatásokból hány százalékkal részesedik a busz ?

 

 

Előzmény: Noname167 (30449)
Noname167 Creative Commons License 2024.03.22 0 2 30449

https://www.szekesfehervar.hu/halozatbovites2024?fbclid=IwAR08i4iLQAiEwtLHgL4wMqnxmLyGHjrvOntktcMOkFKnZnBJSQdrw-UcOzc

Közzétették az április 2-től érvényes menetrendet, vonalhálózatot. Több kérdés is merül fel bennem, amelyet egyszerűen ép ésszel nem bírok felfogni. Menetrendfüzet teljességgel átláthatlan, legalábbis nekem, de szerintem sokan vagyunk így ezzel, a rengeteg betétjáratával, honnan, mikor, merre, milyen busz megy. Az eddigi tervezethez képest a Kőrösi úton mégsem lesz végállomás, helyette Opele téren lesz, de ha jól értelemezem az sem végállomásként fog üzemelni. Emelem kalapom aki tudja teljesen értelmezni. A 42-es járattal is vannak kétségek, lesznek járatok amelyek a jelenlegi 42-es vonalán jönnek be a városba. Ezt az utasok vajon honnan fogják tudni? Ezen járatoknál is szerepel a Halász utcai megálló, amely az Autóbuszállomás és a Csapó u között helyezkedik el. Hogyan fog az autóbusz 3 sávot váltani kb 20 méter alatt? Milyen balesetveszélyes helyzetek lesznek? Forgalomtechnikailag hogyan felelt meg ez? Befelé jövet pl a 37-es járatnak is lesz megállója a Halász utcánál, de ugyancsak záróvonalat átlépve tudja folytatni az útját az Autóbuszállomás felé.... 11A járatról már volt szó itt a topicba, hogy ugyan azon járatszámmal lesz aminek a végállomása nem a Csapó utca, hanem a Szedreskerti Ln. De most betettek egy járatot, amely Zónázóként közlekedik, nem áll meg csak az Ipari Parkban, a Rádió u nál, s a Horvát I. utcától a Csapó utcai megállóig. Szerencsétlen utasok, utastársak hogyan fognak elmenni ezen, hogy az a járat most pl. a Stadionnál megáll-e avagy sem? De ne csak rosszat mondjak róla, lesz csúcsidő, köztes idő és esti menetidő is, amely szerintem jó megoldás. 

D 20 Creative Commons License 2024.03.21 0 0 30448

Egyik NLF-ből, t'án az 533(?) ki van flexelve a kapaszkodó barbár módon a harmadik ajtónál, s elcsípve a benne menő vezetékek.

Gondolom nagyon elromolhatott az a leszállasi szándékjelző. A tetőszellőzőn belógó fenyőtűlevél, egyéb száraz falevelek külön élmény...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!