Pontosabban, már csak a KÖFÉM van élő vasútüzemmel a vonaltól balra. Oda szoktunk kimenni. Ami jobbra van (én nem tudom, milyen üzem van/volt ott), az nincs.
Még 2007-ben küldött körbe Magyarországon a MÁV felső vezetése egy pár fős szakértői csapatot a kb. 100.000 lelkesnél nagyobb városokba, hogy mit akarnak a városon belül a vasúttal.
A rendelkezésükre álló 90-120 nap kevésnek bizonyult a kérdés átgondolására.
Ha kéred előkerítem a Székesfehérvári vezetéssel készült találkozói emlékeztetőt.
Gyakorlatilag meglepte őket, hogy saját maguknak kellett gondolkodni azon, hogy mit kérnek.
Nem nagyon voltak ötleteik.
A bizottság egyik MÁV-os tagja próbált szájukba adni ötlet foszlányokat, hogy ha már saját ötletük nincs, legalább ezt írjuk bele a jkv-be mintha az Ő ötletük lenne.
Nagyon örültek neki, felmentjük őket az önálló gondolkodás terhe alól.
Kár.
Akkor erre volt MÁV-os akarat és ami ennél fontosabb pénz.
"És akkor mi lenne, ha a Z30-as, G43-asokat, a Pest felől érkező személyvonatokat tovább közlekedtetnék Maroshegyig"
Plusz menetidő oda-vissza, tavasz-nyár-ősz-télen a kanizsai/füredi vonatokra+teherekre, de különösen a nyári csúcsforgalomban a balatoni forgalomra erős korlátozó hatással lenne, személyzet pihenésének kérdése, technológia idő az irányváltásra itt történne addig foglalt egy vágány, takarítás, WC ürítés kérdése, jelenlegi eszköz és személyzettel végrehajtható lenne-e vagy pluszt kéne beletenni a plusz idők miatt, azt honnan elvéve miből? +Amiket még én sem tudok.
'megállva Börgöndnél (ami tervezett volt a felújításkor), '
Valamilyen ok miatt kikerült a beruházásból.
A megállóhely létesítések pedig szintén engedélyezés, tervezés, beruházás igényt jelentenek, azaz forrás kell rá.
Biztos lenne egy utasmennyiség akinek ez jó lenne, kérdés az arányosság és hogy helyi igényeket fedne-e le jobban nem pedig helyközi utazásokat.
És akkor mi lenne, ha a Z30-as, G43-asokat, a Pest felől érkező személyvonatokat tovább közlekedtetnék Maroshegyig, megállva Börgöndnél (ami tervezett volt a felújításkor), és onnantól helyi bérlettel lehetne utazni? (Esetleg a Balatoni úti felüljáró környékén még egy megálló) Ugyanígy az S150-es komáromi piroskák (jövőben talán újabbak) a kórházig, megállva a Tóvárosnál (a Tátra utca környékén) (és/vagy a palotavárosi tavaknál, ahonnan 500m a 29-es megállója).
"kis infrastruktúrai befektetéssel, esetleg visszaépítve a Gáz utcai hőerőmű tehervágányából a kórházig 400 métert, máshol pár megállót kialakítva."
Gondold át, hogy:
1. Nagyvasútra tennél kizárólag helyi utazási igényt.
2. Utána költségeld be a tervezést.
3. Utána a beruházást, megvalósítást, végrehajtási technológiát.
4. Utána az üzemeltetést eszköz és létszám oldalról. "Ha csak kezdetben félórás - órás követéssel" ez mit jelent adott esetben, és sac/kb 2-4 db helyi buszt váltanál ki vele.
5. A végén meg azt, hogy mennyi megy el a vámon és mennyi jön be a réven és néhány helyi és nem helyközi járat kiváltására történne mindez.
Az hogy a két fehérvári megállóhelyről helyi bérlettel be lehessen jönni a vasútállomásra, az lehet valós ötlet, ha meg tud egyezni egymással az önkormányzat és az ÉKM a helyközivel-helyi buszok mintájára, ergó a város adjon bele valamit, hogy lehessen a fehérváriaknak igénybe venni a személyvonatokat vagy máshogy megegyezve vagy közös díjterméket létrehozva a mostani vármegyebérlet világban.
A kérdés mindennek a vége, hogy ki fizeti a révészt. És mindenki azt akarja hogy a másik tegye ezt.
Ez egy nagyon jó ötlet, csak lássuk be, néhai lovasberényi vasútvonalat sem tudták/akarták felújítani, pedig szerintem egy normális menetidővel, menetrenddel sokan vették volna igénybe, akár mint írtad, több városon belüli megálló kialakításával. Fehérváron valamiért nem az a tervezők, városvezetők célja, hogy egy élhető közlekedést csináljanak. Lásd az útszűkítések, sok eszetlen döntés sora. Arra hivatkozva, hogy az útszűkítéssel megszűnnek a dugok, hiszen sokan elkerülik az adott útszakaszt..... Teljesen politikamentesen mondom, hogy ezt az egész városvezetőséget, közlekedésért felelősöket le kellene cserélni.
Egyébként nem hülyeségből; de ha már vasút, akkor simán lehetne tesztüzemmel akár, de helyi “S-Bahn” szerűséget közlekedtetni, kis infrastruktúrai befektetéssel, esetleg visszaépítve a Gáz utcai hőerőmű tehervágányából a kórházig 400 métert, máshol pár megállót kialakítva. Szárazrét - Palotaváros - Tóváros - Vasútállomás - Kórház, illetve Maroshegy - Sóstó-felső - Vasútállomás - Ráchegy - Alba Ipari Zóna - Kisfalud útvonalakon. Ha csak kezdetben félórás - órás követéssel, de már levenne sok terhet a buszhálózatról csúcsidőben, ráadásul sokkal kényelmesebb lenne. Lehet jobban megérné ez a betétjáratokra épülő labirintusos hálózat”bővítés” helyett ilyenbe befektetni a pénzt.
Hiába fogják nézni a kijelzőt ha nem lesz normálisan jelölve azon sem, legalábbis szerintem nem fogják teljesen érthetőre tudni megcsinálni. Esetleg a belső kijelzőt lehet nézni melyik megálló, melyik után jön, de sok buszon az sincs vagy nem működik, s ha már fent van az utas, mit tud csinálni? E jelzéssel simán lehetne közlekedtetni gyorsjáratokat, bár sokan még a 23E-t sem tudják 'fehérváron, mely megállókba, s merre megy..... Meg úgy őszintén, ha Mi nem értjük, akik követik, érdeklődnek a közlekedés iránt, akkor egy átlagpolgár hogyan fog rajta kiigazodni? Szerintem sehogy.
És a betétjáratok mindenfajta jelölés nélkül... agyam eldobom, tényleg ott tartunk, hogy kukába a viszonylatszámmal, azt kell nézni, mi van a kijelzőre írva...
A zónázó busz meg ilyen formában értelmezhetetlen, megirigyelték a pesti 169E-t, vagy mi?
Valóban full káoszos eddig… A 20-as, 24-es, 37-es járatoknak jelentős része rövidebb útvonalon fog közlekedni, mint az eredetileg meghirdetett vonal, a feketehegyi hurokban követhetetlen, hogy melyik járatok fognak a mai 37-eshez hasonlóan “csak megfordulni” vagy a Gizi néni ne szálljon fel az épp jövő buszra, mert az csak az Opole térig megy… A 16-os és 42-es is össze vissza megy néhol AIZ-ba néhol Börgöndre, ez az eredeti útvonalos 42-es meg vicc… Ha 2021-ben panaszolt mindenki, mert volt betétjárarozás, akkor ez most nagyon gáz lesz.
Közzétették az április 2-től érvényes menetrendet, vonalhálózatot. Több kérdés is merül fel bennem, amelyet egyszerűen ép ésszel nem bírok felfogni. Menetrendfüzet teljességgel átláthatlan, legalábbis nekem, de szerintem sokan vagyunk így ezzel, a rengeteg betétjáratával, honnan, mikor, merre, milyen busz megy. Az eddigi tervezethez képest a Kőrösi úton mégsem lesz végállomás, helyette Opele téren lesz, de ha jól értelemezem az sem végállomásként fog üzemelni. Emelem kalapom aki tudja teljesen értelmezni. A 42-es járattal is vannak kétségek, lesznek járatok amelyek a jelenlegi 42-es vonalán jönnek be a városba. Ezt az utasok vajon honnan fogják tudni? Ezen járatoknál is szerepel a Halász utcai megálló, amely az Autóbuszállomás és a Csapó u között helyezkedik el. Hogyan fog az autóbusz 3 sávot váltani kb 20 méter alatt? Milyen balesetveszélyes helyzetek lesznek? Forgalomtechnikailag hogyan felelt meg ez? Befelé jövet pl a 37-es járatnak is lesz megállója a Halász utcánál, de ugyancsak záróvonalat átlépve tudja folytatni az útját az Autóbuszállomás felé.... 11A járatról már volt szó itt a topicba, hogy ugyan azon járatszámmal lesz aminek a végállomása nem a Csapó utca, hanem a Szedreskerti Ln. De most betettek egy járatot, amely Zónázóként közlekedik, nem áll meg csak az Ipari Parkban, a Rádió u nál, s a Horvát I. utcától a Csapó utcai megállóig. Szerencsétlen utasok, utastársak hogyan fognak elmenni ezen, hogy az a járat most pl. a Stadionnál megáll-e avagy sem? De ne csak rosszat mondjak róla, lesz csúcsidő, köztes idő és esti menetidő is, amely szerintem jó megoldás.