Keresés

Részletes keresés

XANTIi Creative Commons License 2024.04.15 -1 2 106106

Egy, a reptéren dolgozó fiatalembert vitt el. Ahogy máskor is szívesen vitt érdeklődőket.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (106104)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.15 -1 0 106105

A nagykövet = volt diplomata.

A konzulok többsége nem diplomata.

A konzulok kb. 90%-ban egy magyar okmányirodét vezetnek külhonban, ergo irodavezetők.

 

 

Előzmény: Hattori Hanzo69 (106104)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.04.15 0 0 106104

https://index.hu/belfold/2024/04/15/repulogep-baleset-legibaleset-lezuhant-rackeresztur-kisrepulo-szakerto/

Miért forszírozzák ezt a "testvérpár" dolgot? Ha valamit, ezt azért viszonylag könnyű kideríteni. A nagykövet/konzul keverés sem érthető, de gyakori fogalomzavar...

Előzmény: natlose3 (106100)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 106103

Belátom, hogy ebből a képből a laikus semmilyen következtetést nem tud levonni a becsapódást megelőző haladási irányról. A r.gép (roncs) részei sem azok, amiket először gondoltam. Szóval az utolsó manőver ettől még lehetett akár merőleges, akár párhuzamos (valamint azok között bármilyen szöget bezáró) a magasfeszültségű távvezetékhez képest. Akár volt utóbbiaknak valamilyen zavaró szerepük, akár nem.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (106096)
Syracusa Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 106102

Már nem annyira kell monogramozni, kezdik lehozni a nevét.
Hihetetlen, hogy belinkelik az életrajzát amiben ott áll hogy konzul, de nagykövetnek nevezik.

Előzmény: natlose3 (106100)
Kront Creative Commons License 2024.04.14 -1 3 106101

egy barátomnak volt (és most is van) Extrája. azt mondta, hogy motorleállás esetén egy téglát vezetsz, közvetlenül maga alá esik a gép, hozzá képest a Wilga egy vitorlázó repülő. (szimmetrikus a szárnyprofil, alapból nem termel felhajtóerőt) elvileg van egy 6.2-es siklószáma 90 csomónál, de arra azt mondta, hogy az a szám kizárólag a handbookban létezik. lecserélte egy 330LT-re, amit az Extra "túrázásra is" szán. (full glass, motoros székek és pedálok, robotpilóta, csomagtartó...) sokkal kényelmesebb. ennek a szárnya már vízszintes repülés esetén is ad némi felhajtóerőt, "valamivel" kezesebb. egy ici-picit siklik is, de ez sem átlagos tudású pilótának való. úgy fogalmazott, hogy ebben motorleállás esetén már van annyi ideje, hogy kinézzen az ablakon, hova fog leesni. 500 láb felett meg már egy rövid imát is el lehet mondani. nem is repül vele semmilyen terep (víz, erdő, hegy) felett, kizárólag csak olyan helyen, ahol egyből letehető.
nyilván egy Besenyei Péternek van különvéleménye az álló motorú Extra vezetéséről, de hétköznapi, halandó pilóta kb. annyit tud tenni, hogy megpróbálja "kerék lent, kabintető fent" állapotba hozni, mielőtt talajt fog.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (106096)
natlose3 Creative Commons License 2024.04.14 0 4 106100

Mindefelé látok sok féligazságot.

MJ nem volt oktató, tehát nem lehetett növendéke, csak utasa. Nem a testvére volt.

A gép az a gép, amivel Bessenyei valaha repült, tőle vette meg.

Rendszeresen műrepült vele, egy-két hetente évek óta, ezért vette. Civil módra műrepült, magasan, kis terhelésekkel, egyszerű figurákat. Egy valamikori műrepülő válogatott kerettag (TG) képezte. Mindig a biztonságos oldalon maradt, ezt kereste a repülésben, az előrelátó, körültekintő, fegyelmezett tevékenységet.

Valahol szingapúri nagykövetnek írták, de nem, konzul volt, 2013-14 között.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (106093)
XANTIi Creative Commons License 2024.04.14 -1 1 106099

Neki a sivatag felett leállt a motorja. Letette egyben, a homokban elakadt keréken átbucskázott.

Előzmény: feketefelhoo (106097)
XANTIi Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 106098

Acél cső váz és kompozit, szendvics panelek. Mint a hullámpapír, csak műanyag, szénszál és kevlár.

A szimmetrikus szárnyprofil erőből, állásszöggel repül csak.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (106096)
feketefelhoo Creative Commons License 2024.04.14 -1 1 106097

Valószínűleg kompozit anyagokból van a nagy része. 

 

Nyilván nem siklik túl sokat azzal a kis oldalviszonyú szárnyával, de azért nem orral lefelé áll bele a földbe. Szerintem kábé az épp alatta lévő terepre le tudja tenni magát, ha kell.

 

Bessenyeinek volt valami ilyesmi esete jópár éve.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (106096)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 106096

Bocsi, nem függőleges, hanem vízszintes vs. . Mindez tul.képpen fejjel lefelé, ha jól látom. Baromira érdekes számomra, hogy milyen "pozdorja" + hab-jellegű anyagokat látni a roncsból. (Meg persze, hogy láthatóan semmilyen tűz, pláne robbanás nem volt.) Nyilván könnyű és erős anyagokból van egy ilyen repülőgép, de akkor is furcsa, ami látszik. Mintha farost-lemez lenne. (Tudom, nem az..., csak úgy látszik.) Majd a hozzáértők felvilágosítanak, hogy mit látok és mik ezek az anyagok.

Másik kérdésem: leálló motorral ezek mit tudnak? Gondolom, a siklószám itt nem "tart a végtelenhez"; Műrep. gépek motorerőből oldanak meg mindent (is)... Jól gondolom? Vagy pont nem?

Előzmény: Hattori Hanzo69 (106095)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 106095

Igen, most a legutóbbi (egyik) képen a géptörzs és a függ. vs. maradványai párhuzamosan állnak a távvezeték-pár vonalával. Így valóban kevésbé valószínű, hogy azok útban lettek volna egy műrepülő figuránál.  A függőleges becsapódás, számomra egyébként valamilyen műrepülést valószínűsít. Dehát miért ne? Ez a gép erre van. (Volt :((()

Előzmény: Syracusa (106085)
feketefelhoo Creative Commons License 2024.04.14 -1 1 106094

Ott voltam, bár az esést pont nem láttam, csak az előzményeket. Az élénk szélben nem tudott előre menni a hegytől, megpróbálta egy tisztásra letenni magát a hegyoldalban, 2-3 méteren túlfékezte az ernyőt, átesett. 12. csigolya és csuklótöréssel vitték a hatvani kórházba.

 

A cikkben látható kék-fehér ernyő a leszállóban akadt fára, neki semmi baja. A sérülté piros színű. 

 

A Siklórepülő Szövetség pedig azért nem tudott az esetről, mert nem az ő tagjuk, hanem a HFFA-é.

 

 

Előzmény: V.Gy. (106092)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 106093

Valahol korábban írták, hogy 19 éves volt a másik áldozat. (Ebből lett gyanús, hogy esetleg oktató & növendék, habár a 19 éves kor talán kevés egy ilyen spéci géphez, ... nem tudom.) Most viszont már több helyen olvasom, hogy testvérpár ... :(

Akkor valami nem stimmel, mert Dr.M.J 61 éves volt. Nemigen lehetett 19 éves testvére.

Előzmény: V.Gy. (106091)
V.Gy. Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 106092
V.Gy. Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 106091
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 106090

Ahogy (máshol) olvasom, egy ilyen nagyfeszültségű távvez. oszlop magassága 42-64 méter; Tehát akár 15-20 emelet ... És ez nem egy-egy torony, hanem gyakorlatilag ilyen magas,  - jelen esetben párhuzamos, - két "kínai nagyfal". Ha közéjük esik egy manőverező (mű)repülőgép, akkor - a magam részéről - egyáltalán nem zárnám ki, hogy "útban voltak", valamilyen szempontból.

Persze, ezt nemhogy én nem tudhatom, de esélyesen soha nem is fog kiderülni. Szemtanúkról sincs hír...

Előzmény: XANTIi (106086)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 106089

... és sajnos még borzasztóbb elgondolni, hogy az elől ülőt is csak így találhatták meg.

Előzmény: XANTIi (106087)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 106088

Bocs, de akkor pont nem értetted meg, amire válaszoltál.

Előzmény: XANTIi (106086)
XANTIi Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 106087

Borzasztó volt látni, ahogy munkagépekkel kaparták ki a földből a szinte szétporladt darabokat.

Előzmény: Syracusa (106085)
XANTIi Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 106086

Jelenleg semmi nem utal a vezetéknek ütközésre.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (106083)
Syracusa Creative Commons License 2024.04.14 -1 1 106085

Az egyik képen látszik, hogy a szárnyakból csak a kilépőél áll ki a földből, minden más bevágta magát. Úgyhogy nyilván függőlegesen csapódtak be nagyon nagy energiával, az meg nem a vezetéktől volt.

Előzmény: XANTIi (106081)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 106084

Nomen est omen - vészjósló a fotó hátterében látszódó piros Jak18 lajstromjele:

https://img.index.hu/imgfrm/0/5/1/9/IMG_0017870519.jpg

Előzmény: karrimor (106074)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 106083

Csak halkan jegyzem meg, hogy attól hogy valami (pl. távvezeték) nem sérül egy balesetben, ettől még a bekövetkeztében közrejátszhat. (Ld. váratlanul kiugró állat a közúton... Az autós meghalhat egy szerencsétlen manőver miatt, míg az állat "vígan" elszalad.) Nyilván az elektromos távvezetékek "váratlanul" nem ugrottak elő, de egy szerencsétlenül megválasztott manővernél lehet szerepük: "ha nincsenek ott - kiadja, így meg nem..."

 

A helyismeret - természetesen - ellene szól mindennek.

Előzmény: XANTIi (106081)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 106082

Sajnos a később kiadott rendőrségi közlemény hitelesebbnek tűnik, - az áldozatok számának tekintetében. (Oktató + növendék?/ vagy csak utas??)

Majdnem fűggőleges becsapódásnak tűnik.

Mindenesetre nagyon szomorú.

Előzmény: feketefelhoo (106080)
XANTIi Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 106081

Ha lett volna vezetéknek ütközés, akkor annak a szakemberei is megszállták volna a környéket.

De valszeg messziről is látható tüzijáték is.

Konteó.

Előzmény: feketefelhoo (106080)
feketefelhoo Creative Commons License 2024.04.14 -1 0 106080

A hírekben nem esik szó a távvezetékek sérüléséről, a kevés fotón se látszik ilyesmi

 

Ellenben itt azt írják, hogy csak 1 ember volt a gépen

 

Drámai részletek a halálos ráckeresztúri repülőbalesetről - kiderült, ki lehet az áldozat - Metropol

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (106076)
Kront Creative Commons License 2024.04.13 -1 4 106079

mindkét ülésről vezethető, de a PIC mindenképpen hátul ül. szóló kizárólag hátsó ülésből.

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (106076)
tomp Creative Commons License 2024.04.13 -1 4 106078

 

A legfontosabbak megvannak, olajnyomást nézegesse az oktató.

Csak műrepülő képzésre használják az első ülést, ott is csak egy-egy elemet gyakorolnak, nem egy egész programot.

 

 

 

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (106076)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2024.04.13 -3 0 106077

> másodpilóta nem volt a helikopteren?

 

Mi-8/Mi-17 helikopteren hivatalosan legalább 3-4 fő van: pilóta (parancsnok), másodpilóta, fedélzeti mérnök és esetleg még raktér felelős is (loadmaster).

 

Előzmény: LAK (106065)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!