Alkatrészáron darabonként megvenni valamit a többszörösébe kerül a komplett jármű árának. Amúgy nem tudom, asszonypajtás mennyire lesz elragadtatva attól, hogy majd alatta "áll össze" az ajándék, a szokásos veterános szopásokkal. Én lenyeltem volna a keserű pirulát és vettem volna egyet, amivel a szívást már végigcsinálta más.
Itt is az eladó örülhetett igazán, mint a fehér fürdőkád Fiatnál :-) Már azon gondolkozom, turkálok valami filléres szemetet és eladom projekt járműként a Csíknak :-)
"Horpadt, törött, szakadt, rozsdás, hiányos, indíthatatlan, de a motor legalább átfordul. Ennyit tudtam róla. Mivel a SIP-nél (jobb minőség, de drága), a Bicasbiánál (gyorsan küldenek, olcsó is, de csomó minden nem fog passzolni), a Borozzinomotónál (ugyanaz, mint a Bicasbia, de ügyesebb webshoppal, kicsit több cuccal, lassabb küldéssel), illetve ezer és egy másik forrásnál komplett Vespát tudsz építeni, ezért csak pénz és munka kérdésének tűnt, hogyan és mikorra készül el."
Kicsit később is kifejti ezt, de már konkrét rendelésnél.
Namost, ha netről, csavaronként egy komplett Vespát tudna építeni, akkor miért vette meg ezt a lomot?
Azt nem nagyon értem, hpgy ér az másfél milkát. Az egyik haveromnál van egy 1970-es ilyen, gyári színe van (ennek nem, mert nem volt belőle fehér), teljesen hibátlan (már amennyire ez egy ilyen korú Vespánál értelmezhető), 2200 EUR. És ő kereskedő. A Subiton van legalább 3 másik hasonló, hasonló összegért. És ja, erre rá fog menni legalább 1500 addig, míg üzembiztos lesz, meg utána ki tudja mennyi, míg szép. Akkor lesz belőle egy olyan, ami ér 3000 körül.
Ennek a Vespának még a váza is szét van rohadva. Motor, váltó miszlikben, darabokra törve, homokban, olaj nélkül. Nincs egy ép eleme. A jelek szerint mindent cserélni kell rajta. Ez de jó vétel vót egy 50 éves motorért.
mondjuk a nepper vér hamar felcsillant az agyában amikor azt ecsetelte micsoda tuti dealt- csinált 500eur-t mert ha kész lesz majd ér másfil milkát. ami lehet, csak a kérdés, hogy rá kell locsolni1,2 vagy fél millát, de a hamza már kipenderítette a műhelyből, most épp uj haver-golyo- van a porondon.
A korai Vespák mindig pont a saját koruknak feleltek meg, még a PK-k is elég kellemetlen valamik, de azok nagy fenntartásokkal használhatók egy mai nagyvárosi forgalomban. Ami előtte volt, az úgy az igazi, hogy jó elmenni hétvégi eseményként fagyizni, meg jól néznek ki. Ahogy ez kinéz, nagyon közeli fagyizót kell keresni, jól meg nem fog kinézni.
viszont a mostani bányász vespa szerelést nem értem. vmi mélygarázsban van vakitoan tuz a napfeny erre csak a mélygarázs sarkába szerel, hogy véletlenül se lásson ő se semmit meg a néző se..
úgy tűnik, besokalt valamitől a veteránnepper, most már csak a pozitív kommenteket tűri, ha valaki egy gittegylet jelentéktelen fika-díjának tartja a gittegylete jelentéktelen fika-díját, az kibaszva lesz innen. hidegvérrel! a többiek meg benézhetnek a kulisszák mögé.
bónusz, hogy ez a komment egyúttal arányosan és jól demonstrálja, hogy általában hol tenné jól, ha abbahagyná az írást ez a vátesz: két mondat érdemi tartalomra jut három bekezdésnyi felesleges fröcsögés.
hozzáteszem, ezt tényleg úgy, hogy ez az Év Autója-akármi ez az elmúlt 25 évben kb. minden jelentőségét elveszítette, a kínai villanydömping óta meg pláne. most már nem Oltcitok versenyeznek a Vectrákkal, de néhány tucat kiöregedőfélben lévő autósújságíró továbbra is jól bekajál Dániában meg Genfben és bazmeg komoly arccal szavaz arról, hogy akkor most ezlegyenaz évautója :))) legközelebb majd a bohócok írják ki, hogy rajtuk se röhögjenek, mert az is egy nehéz munka, vagy mi?
na és akkor a felhívás:
"Bejöhettek velem a kulisszák mögé, az Év Autója utolsó körös vezetésére, a hét döntős próbájára. Kétórás adás, egyedül forgattam operatőr nélkül hét autót plusz nagygyűlést, tehát nem annyira profi, de egynek elmegy, talán érdekes is.
A "komoly ember nem tesztel ilyen autókat", "mi ez a jelentéktelen díj" és "hagyjatok már ezekkel a szar villanyautókkal" megjegyzéseket kérlek, tegyétek a videó alá, azt már nem nézem.
Két órányi premierezés és válaszolás után százával kaptam a fröcsögést, szombaton, magánidőben, úgy, hogy holnap hajnalban indulok Genfbe, tehát a tököm kivan, én se mindig örömből csinálom ezt a munkát, de próbálom azért tisztességgel. Én is jobban szeretem a sokkarburátoros, kézi váltós technikákat, aki ezt nem tudja pontosan, nem tudom, minek iratkozott ide fel.
Soha nem szoktam ilyet, de a negatív kommentelőket tehát ez alkalommal, ha meglátom, kivételesen kibaszom innen. Egy napra elég meginni egy liter vitrolt is a derűs kezdéshez, nem kell több, talán megértitek. De ha nem, vissza az első opcióhoz. Hidegvérrel végrehajtom, nem célom a sok feliratkozó, nem nyerek vele semmit."
Keverik az önsúlyt az összsúllyal, aztán még többször is csodálkozik rajta, hogy milyen jól megy+jól eszik kb. 3 tonnásan vele együtt. Önsúly from catalog (7szem, 4WD): 2105-2241 kg. Ezzel inkább lepkefingnak számít, a kifutó LC 2.8 24q is lehet simán.
Akkor főleg nem tudom hogy, simán tologattuk az udvaron őket, az ablakon behajolva lehetett kormányozni. Plusz ugye olyankor ötödikben motorfékezve simán van nyomás. Az, hogy nehezebb lesz a kormány, természetes, de messze nem lesz annyival nehezebb, mint egy mai autón, ha nem megy a szervó.
Hát azt nem tudom hogy. De a 3 sávos út bal szélére céloztam, ahogy lehetett és mire odaértem a kormány visszatekerése közben elfogyott a kraft a rendszerből.
Nem, a start-stopon azokat értette, amikben ilyen feliratú gomb van. Ez nekem azonnal lejött, hiszen már évtizedek óta tudom, hogy milyen képességei vannak.:)
Viszont innen kezdve jön az a kellemetlen helyzet, hogy még igaza is van.
Hmm, azt hogy? Persze, ha rossz mind a két! nyomástároló, akkor ha leáll a motor, nincs fék sem kis, sem nagy erővel, csak a kézifék van. De szervó nélkül kormányozni kb. olyan nehéz még a dízeleket is, mint egy első szériás Twingot, ami eleve sem szervós. Annyi különbség van, hogy olyankor van holtjátéka a kormánynak.