Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sr1 Creative Commons License 2024.03.20 -1 0 110464

Nem vinném vissza a szervízbe, már csak az elveszett idő miatt sem.  

Minek szembesíteti őket???? Kihez viszed az autódat leközelebb? Ezekkel jóba kell lenni, mert egyre kevesebben vannak.

Ez egy apró hiba, félrenéztek valamit egy doksiba.   

 

Írom, hogy kell megoldani: 

Csak a  nívópálcánál lehet ledugni a csövet és nem akármilyet.

Vegyél a patikába egy perfuziós készletek és egy 100ml-es öblitő fecskendőt.

Addig tolód befele a csövet, ameddig felszívja a fecskendőt az olajat. 

Nem fogod tudni teljesen felszívni a fecskendő űrtaltalmát, csak kb. a 60-70%-át. 

De pár fecskendő után, kihúzod a csövet és mérsz, ha nem elég, még kihúzól pár fecskendőt.

Legalább lesz egy fél liter jó minőségű olajad és nem kell venni egy falakon hamisítotatt az első alkatrészboltba, ha utánna kell tölteni egy kicsit.:)      

 

 

 

Előzmény: rabugye (110455)
_Haszi_ Creative Commons License 2024.03.20 0 0 110463
Előzmény: Fecorka (110458)
nohab Creative Commons License 2024.03.20 0 0 110462

facebookon alkatrészes csoportokban érdeklődj szerintem. De szerintem ne bontóst keress, hanem alkatrészeket, egyáltalán nem biztos, hogy Skoda-bontóban találod meg azt amit keresel.

Előzmény: Fecorka (110458)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.03.20 0 0 110461

Pesten a XVIII. kerületben, a Lakatos utcában van egy, de nevüket, meg a házszámot azt nem tudom. Az egykori építőipari cég telephelyén vannak.

Előzmény: Fecorka (110458)
O2 Elegance Creative Commons License 2024.03.20 0 0 110460

Köszönöm!

Előzmény: csíkos-háTTú (110459)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.03.20 0 0 110459

E-mail ment!

Előzmény: O2 Elegance (110457)
Fecorka Creative Commons License 2024.03.20 0 0 110458

Sziasztok!

Tud valaki kimondott Skoda bontót? Létezik ilyen? Vagy hova érdemes menni bontott cuccokért? 3-as Octaviáról lenne szó.

Köszi

O2 Elegance Creative Commons License 2024.03.20 0 0 110457


Tudtok esetleg Bp. -en jó autovill szerelőt ajtózár modul javításához? Nem mindig nyit, a dupla reteszelést feloldja de kivülről kilincsel nem tudom nyitni.
Skoda szervízben 100e mondtak alkatrész+munkadíj.

csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.03.19 0 0 110456

Mert elvileg a márkaszervízekben megvannak a megfelelő dokumentációk, szerszámok, ismeretek, és rendszeresen továbbképzett szerelők.

Sajnos a gyakorlat ezt nem mindig hozza...

(Mondjuk nekem ilyen gondom még nem volt, pedig a múlt héten hoztam el éves szervizről a 2007-e Fabiánkat.)

Előzmény: Barangolo55 (110452)
rabugye Creative Commons License 2024.03.19 0 0 110455

Köszönöm a tanácsot. Első körben felveszem a szervízzel a kapcsolatot, ugyanis nem egy olcsó, maszek szervízről van szó. A számlán is szerepel, hogy 5.5 litert töltöttek bele, és szeretném szembesíteni őket a dologgal.

Előzmény: (M)Ákos (110453)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.03.19 0 1 110454

Olajbetöltőnél persze… inkább a nívópálcánál.

Előzmény: (M)Ákos (110453)
(M)Ákos Creative Commons License 2024.03.19 0 1 110453

Ha nem akarsz ezért visszamenni a szervizbe, akkor egy (nagy) fecskendővel meg egy arra atombiztosan rögzített hosszú, rugalmas csővel le tudod szívni a felesleget az olajbetöltőn keresztül. Én ezt csináltam, amikor a mostani 2.0 TSI újkorában se akarta megenni a plusz olajat. Csak 1 litert szívtam ki…

Lassan 20 éve járkálok céges konszern autókkal, márkaszervizbe hordjuk őket, volt már több is. Hajlamos vagyok megnézni az olajszintet utána. Még egyszer nem volt olyan, hogy ne lett volna túltöltve. De a TDI-k legalább megették. A TSI-t megsajnáltam párezer km után…

Előzmény: rabugye (110442)
Barangolo55 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 110452

És csak még egy felvetés.

A végig márkaszervizelt autó miért is ér többet, ha ennyi tudatlan pöffeszkedik a helyén.

Négy év után nem csoda, ha egyéb szervizekbe hordják fele pénzért a verdákat.

 

Barangolo55 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 110451

Akkor mi a francért kell extra árat fizetnünk a márkaszervizben.

Folyamatosan azt sugallták nekem ma is, hogy ne a fórumot olvasgassam.

Szakmai féltékenység állhat mögötte.

De akkor mire féltékenyek, a tudatlanságukra??

Ezeknek nem kell néha tovább képezni magukat, uram bocsá, vizsgázni??

Barangolo55 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 110450

www.octinfo.com Creative Commons License 2024.03.19 0 0 110449

Novoth tanulni akarta hazavinni a szerviz doksikat, nem örökbe...

Előzmény: www.octinfo.com (110447)
rabugye Creative Commons License 2024.03.19 0 0 110448

90 km-t tettem meg az olajcsere óta. Ekkora táv alatt okozhat problémát?

Előzmény: sr1 (110445)
www.octinfo.com Creative Commons License 2024.03.19 0 0 110447

prohardver fórumon egy, tippre az Audi gyárban dolgozó illető írja, hogy 1,5 évente cserélni KELL a G13-mat. Amit 2015 körül vezettek be. A G12 Evo-t pedig 2019. 28. hetében (tehát a 2020-as modellévvel).

Ez elég konkrét, ehhez képest - már megbocsáss az ismerősöd miatt - a márkaszervizeske lóf.szt se tudnak!

 

És ez nem először derül ki számomra se a VW, se Hyundai viszonylatban. Suzuki dettó.

Nem tudnak és nem is akarnak tudni semmiről! Úgy egyszerűbb minden.

 

Novoth Tibor mondta egy pár hete egy interjúban, hogy amikor márkaszervizben dolgozott, a főnök úgy nézett rá mint egy ufóra, amikor megkérdeztem, haza lehet-e vinni a szerviz doksikat? Mert ott olyat nem szoktak.

 

Hyundai esetében a saját autóm gyári rádiójának hibájával kapcsolatosan semmit nem tudtak, pedig állítólag a tudásbázisban is keresték. Én megy egy horvát fórumon megtaláltam valakit, akinek már fél évvel korábban úgy javították, hogy a gyár által módosított új rádiót rendelték meg. Akkor a magyar szervizhálózatban dolgozó munkafelvevő miért nem tud arról, hogy a gyár már legalább fél éve rendelhetővé tette a módosított elektronikájú rádiót? No? Vajon miért?

 

Szóval előbb hiszek el minden infót a fórumokon, mint a (magyar) szervizhálózat bármely szervizének.

 

Engem igazol az is, hogy ha valak veszi a fáradtságot és megtanulja egy márka dolgait, özönlenek hozzá az ügyfelek, akiket a márkaszervizek lepattintanak, vagy akik előtt csak simán pingvineznek mert halvány lila f.ngjuk nincs arról, hogy mi a hiba és egyszerűbb lepattintani az ügyfelet, mint utána járni miközben minden infó elérhető számukra. Ennek ellenére az ügyfélnek kell kinyomozni, nem annak, akit ezért fizetnek.

Előzmény: Barangolo55 (110441)
TyggeR Creative Commons License 2024.03.19 0 0 110446

én sem hagynám lebeszélni magam. a g13+szilikát egy kockázat, ha nem lenne az, akkor ma is azt használná a volkswagen, de elég hamar leálltak vele. biztos azért, mert annyira jó

 

pont jövő héten cseréltetem az arteonban a dsg és haldex olajat, és ha már ott lesz a szerelőnél, megy ki a g13 is. a tartályból egyébként tényleg ki lehet szedni a zacskót egy kis ügyeskedéssel, de én azért szereztem új tartályt, hogy legalább a felirat is stimmeljen. azért olvasni elég durva horrorsztorikat erről, tök felesleges kockáztatni, ha hosszú távra tervez az ember egy autóval. mi meg arra tervezünk

Előzmény: Barangolo55 (110441)
sr1 Creative Commons License 2024.03.19 0 1 110445

Nem szereti a részecskeszűrő a túltöltést.

Még a maximum jelig se szabad feltőlteni a CRTDI motorokat.

 

 

Előzmény: rabugye (110442)
timla Creative Commons License 2024.03.19 0 0 110444

A családban volt 2.0 TDI Passat B8-al ebből gond. Végül elég erős lett a számla vége. Ne hagyd magad szerintem. A részleteket passzolom, de a probléma valós és amikor a Passat volt szervizben ez miatt, akkor nekem úgy tűnt, hogy ismerik a problémát, de nem beszélnek róla. Az eredeti gond az volt, hogy az autó nem fűtött a jobb oldalon - a tulaj ezzel a panasszal vitte szervizbe az autót. A vége többszöri átmosás és vízpumpa + vezérlés csere lett. A hűtőfolyadék a dugulás előtt kb fél évvel már elkezdett beszürkülni.

Előzmény: Barangolo55 (110441)
LUCAS Creative Commons License 2024.03.19 0 1 110443

Ezt bizony sikerült túltölteniük :-(

A 2.0 dízelbe sem ment soha 4.3-4.5-nél több olaj. Egyszer lett beleborítva 5 liter véletlenül, fel is ment a pálcán max fölé a szint.

5.5 szerintem még gyári száraz töltésnek is sok lenne. Vidd vissza, szívják le a felesleget, állítsák be a szintet, vegyék a fáradtságot, hogy akkor nézegetik a nívópálcát, amikor már leért az összes beletöltött olaj.

Előzmény: rabugye (110442)
rabugye Creative Commons License 2024.03.19 0 0 110442

Üdv!
A nemrég vásárolt 2017-es 1.6-os dízel Octáviámat elvittem olajcserére és fékbetét cserére egy márkafüggetlen szervízbe. Előzetesen az árajánlatban 4,6 liter olajjal számoltak, de végül azt mondták, hogy 5,5 litert kellett beletölteni. A kézikönyben nem találtam erre vonatkozóan semmit, de netes keresések alapján nekem a 4,6 liter tűnik reálisnak.
Megnéztem a nívópálcát hideg motornál, és üzemmeleg motor leállítása után 15 perccel is, és a max vonal felett is olajos.
Tűltöltötték motorolajjal az autót?

Barangolo55 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 110441

Most tettem le a telefont, egy újabb márkaszerviz szakemberével beszéltem.

Hűtőfolyadékkal akkor kell foglalkozni, ha meg kell bontani a rendszert.

Ugyan azt mondta, mint a műhelyfőnök barátom.

Ne hergeljük bele egymást badarságokba.

Na akkor most merre is van az előre….????

Barangolo55 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 110440

Dobok egy jó nagy kavicsot a vízbe.

Futottam egy kört a G13 “szilikátos” fagyállóval kapcsolatban.

Három márkaszervizt kerestem meg, 2 Bpest, 1 Fehérvár.

Árajánlatot kértem a G13cserélése G12 eco-ra.

Az indokom, hogy szilikát megöregszik, zacsi kiszakad, hűtőredszer tömődik, stb,stb.

Úgy reagáltak erre, mintha kicsit zizzent lennék.

Az egyik neves márkaszerviz vezetője /majdnem baráti viszonyban vele/elképedt.

Ilyen badarságot még nem is hallott. Soha nem kellett a G13-at cserélni.

Ráadásul a 13 a 12 után jött.

Pont náluk voltak a Porsche műhely vezetői és meg is vitatták a fölvetést.

Ők is csak néztek, mint a luki nyúl.

Ráadásul, mondta, egyforma a tartály. Nincs 12 meg 13-as tartály.

Javaslata, ne dobjam ki feleslegesen a pénzem és ne olvassak fórumot.

Egymási márkaszerviztől kaptam ajánlatot/kértem/ fagyálló+ fékolaj csere.

Itt viszont G12-t írnak, de tartály nélkül.

108 ezer a vége.

nohab Creative Commons License 2024.03.18 0 0 110439

Szerintem anélkül is lesz lehetőségen eleget költeni az autókra :) Szuper, hogy ilyen jól felszereltek, de kibírom majd röhögés nélkül, amikor a másikon behalnak a DCC lengéscsillapítók, márpedig amilyenek az utak és amilyen a kapcsolódó trend nem sok jóra számítok :( Valahogy eljutottunk oda, hogy a jó, a közepes és a nagyon szar utak közül a jók átcsúsztak a közepes kategóriába, azon veszem észre magamat lépten-nyomon, hogy a klasszikus, gondolkodó és távolba tekintő vezetés helyett gyakorlatilag egy kátyúkerülgető versenyen veszek részt az előttem lévő pár tíz méter feszült figyelésével.

Előzmény: LUCAS (110438)
LUCAS Creative Commons License 2024.03.15 0 0 110438

Egyiket állítsd vissza, akkor kiderül :-)

Előzmény: nohab (110434)
nohab Creative Commons License 2024.03.15 0 0 110437

Persze, terv szerint, amíg a hővezető paszta a LED és a (komoly méretű) hűtőborda között nem szikkad téglává. Nyilván az is probléma, hogy ugyan nagy a hűtőborda, de vajon hány fokos a teljesen zárt belső tér egy szép nyári napon, amikor szemből süt a nap? Akármikyen hőség is van benne, azt felülről fogja közelíteni, úgy látszik egy idő után ez kevés.

Előzmény: TWdoktor (110435)
TWdoktor Creative Commons License 2024.03.14 0 0 110436

Ezt ajánlották a ledes főfényszóróra is valamelyik fényszórójavítós videóban...

Előzmény: LUCAS (110433)
TWdoktor Creative Commons License 2024.03.14 0 0 110435

Szerintem a led nem a fényvezető felé adja le a hőt, hanem a hűtőborda felé, amire szerelve van. Ha ráolvad a rúd, akkor is.

Előzmény: nohab (110432)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!