Kíváncsi vagyok, mi a vélemény ezzel kapcsolatban. Nekem elsőre ha nem is megvalósíthatatlannak, de némileg életszerűtlennek tűnik, de benne van a pakliban, hogy ez azért van, mert ilyen még nem volt itt. Villamos - nagyvasút kapcsolatra már van létező, és többé mint kevésbé működő példa az országban, felmerült és valamilyen szinten megtervezésre került HÉV-Metró (M2-GHÉV) és HÉV-nagyvasút (Észak-Déli regionális gyorsasút+150-es, 2-es vasútvonalak), Metró-Villamos kapcsolatról eddig még nem nagyon volt szó. A szerző abból a felvetésből indul ki, hogy gyakorlatilag bármilyen üzemek keverhetők egymással, és ez mindenhol üzembiztos és gazdaságosan létesíthető-üzemeltethető.
Ezt speciel én is támogatnám, sőt, egy igazi tömegközlekedés kedvelő ezt tuti nem fogja lemínuszolni.
Köszönöm! :-)
Mondjuk a régi kék metrókon ugyebár ott volt az a kukucskálási lehetőség a vezetőállások lekapart üvegein át, tehát amíg azokat a kocsikat nem selejtezték le, azért nagyjából lehetett látni a 2-es és a 3-as metró vonalát szemből utasként is.
Kár, hogy én vidéki vagyok, és havonta max. 1x jutok csak fel Pestre (és így volt ez a "kék metrók korszakában" is, sőt, akkor még sokkal ritkábban jutottam csak fel)... :-(
Szóval ja, ha ehhez akár pl. Patreonon lenne valami havidíjas szolgáltatás, én is beneveznék rá.
A sors iróniája, hogy Londonba nagy eséllyel SOHA nem jutok el (nem csak anyagi, de EÜ okok miatt sem), viszont a londoni metró vonalait vezetőfülke nézetből már vagy 1000x láttam videón, míg Pestre azért eljutok IRL is (ha nem is olyan gyakran...), így a pesti metrón utazhatok IRL, de azt meg vezetőfülke nézetből nem láthatom SOHA (legalábbis a jelenlegi helyzet szerint)... :-) :-(
Érdekesség, hogy Kökin a falba építetteken ment az óra, a mennyezetieken nem, ahogy elindultunk mrgfordult. A mennyezetieken volt óra, a kocsi két végében nem. 616os volt asszem az egyik végén.
Szerintem az olvtárs csak az alapelvet szeretné megérteni, ehhez tetszőleges szerelvény műszaki leírása egyrészt fölöslegesen részletes és specifikus lenne, másrészt gondolom pont az alapok ismeretét feltételezi és nem a kályhától indul.
Sziasztok! Mi történt, hogy mindkét irányban pontatlanul közlekedik a négyes metró? 3.5 - 4 perces késéseket látok rendre az összes vonatnál. A BKK Info nem ír zavart, pedig tuti van valami, mert ilyen mértékű késést 2014 április óta nem láttam úgy, hogy nem esett ki napközben valamelyik szakasz!
A Kálvin tértől menetrend szerint 13:18:26-kor Kelenföldre induló vonatra 13:20-kor még mindig javában várakozni kellett.
Eltérő utastájékoztatási rendszer. Amíg az M3 felújítása nem készült el, addig az M4 Kálvin téri állomásán is az M4 érkezési idői voltak kiírva az M3-hoz vezető átjáró felett.
Itt még nem láttam említve: Újpest-városkapu állomáson a bal vágányon rendszeresen másodpercekkel az előző szerelvény kihaladása után leugrik a következő vonat várható érkezését jelző óra 1:30-ra. Ez a vasárnapi/ünnepnapi reggeleken, amikor még nyolc órakor is csak tíz perces követés van érvényben, különösen kellemetlen, mivel így az utas azt hiheti joggal, hogy nyolc percet késett már a végállomástól indulással a következő szerelvény, hiszen 1:30 helyett 9:30-t kéne írjon a kijelző. Ezzel nem lehetne valamit kezdeni, hogy ne írjon hamis adatot?