Keresés

Részletes keresés

Fizolti Creative Commons License 2023.11.26 0 0 85228

Egy beszélgetés során kaptam átolvasásra az alábbi előtanulmányt:

 

https://drive.google.com/file/d/1x1QlXNkubQQ_XnoHFdoRcx07BMTK89ww/edit?pli=1

 

Kíváncsi vagyok, mi a vélemény ezzel kapcsolatban. Nekem elsőre ha nem is megvalósíthatatlannak, de némileg életszerűtlennek tűnik, de benne van a pakliban, hogy ez azért van, mert ilyen még nem volt itt. Villamos - nagyvasút kapcsolatra már van létező, és többé mint kevésbé működő példa az országban, felmerült és valamilyen szinten megtervezésre került HÉV-Metró (M2-GHÉV) és HÉV-nagyvasút (Észak-Déli regionális gyorsasút+150-es, 2-es vasútvonalak), Metró-Villamos kapcsolatról eddig még nem nagyon volt szó. A szerző abból a felvetésből indul ki, hogy gyakorlatilag bármilyen üzemek keverhetők egymással, és ez mindenhol üzembiztos és gazdaságosan létesíthető-üzemeltethető. 

_nyunyuka Creative Commons License 2023.11.21 0 0 85227

A 4-esen megteheted. 

Előzmény: mcm2015 (85226)
mcm2015 Creative Commons License 2023.11.20 0 1 85226

Ezt speciel én is támogatnám, sőt, egy igazi tömegközlekedés kedvelő ezt tuti nem fogja lemínuszolni.

Köszönöm! :-)

 

Mondjuk a régi kék metrókon ugyebár ott volt az a kukucskálási lehetőség a vezetőállások lekapart üvegein át, tehát amíg azokat a kocsikat nem selejtezték le, azért nagyjából lehetett látni a 2-es és a 3-as metró vonalát szemből utasként is.

Kár, hogy én vidéki vagyok, és havonta max. 1x jutok csak fel Pestre (és így volt ez a "kék metrók korszakában" is, sőt, akkor még sokkal ritkábban jutottam csak fel)... :-(

 

Szóval ja, ha ehhez akár pl. Patreonon lenne valami havidíjas szolgáltatás, én is beneveznék rá.

A sors iróniája, hogy Londonba nagy eséllyel SOHA nem jutok el (nem csak anyagi, de EÜ okok miatt sem), viszont a londoni metró vonalait vezetőfülke nézetből már vagy 1000x láttam videón, míg Pestre azért eljutok IRL is (ha nem is olyan gyakran...), így a pesti metrón utazhatok IRL, de azt meg vezetőfülke nézetből nem láthatom SOHA (legalábbis a jelenlegi helyzet szerint)... :-) :-(

Előzmény: Gothpaladinus (85159)
Gothpaladinus Creative Commons License 2023.11.15 0 0 85225

Vagy úgy. Köszi az infót!

Előzmény: Lipooth (85221)
nemeza Creative Commons License 2023.11.15 0 0 85224

Érdekesség, hogy Kökin a falba építetteken ment az óra, a mennyezetieken nem, ahogy elindultunk mrgfordult. A mennyezetieken volt óra, a kocsi két végében nem. 616os volt asszem az egyik végén.

Előzmény: Gothpaladinus (85215)
r1232 Creative Commons License 2023.11.15 0 0 85223

Már az IGBT és a GTO előtt is tudtak aszinkron motoros járművek visszatápláló fékezést, itthon is volt ilyen jármű.

Előzmény: Rádiós55 (85219)
somytomy Creative Commons License 2023.11.15 0 0 85222

Szerintem az olvtárs csak az alapelvet szeretné megérteni, ehhez tetszőleges szerelvény műszaki leírása egyrészt fölöslegesen részletes és specifikus lenne, másrészt gondolom pont az alapok ismeretét feltételezi és nem a kályhától indul.

Előzmény: Rádiós55 (85219)
Lipooth Creative Commons License 2023.11.15 0 2 85221

Volt egy ajtóhiba, de elmúlt.

Előzmény: Gothpaladinus (85220)
Gothpaladinus Creative Commons License 2023.11.14 0 0 85220

Sziasztok! Mi történt, hogy mindkét irányban pontatlanul közlekedik a négyes metró? 3.5 - 4 perces késéseket látok rendre az összes vonatnál. A BKK Info nem ír zavart, pedig tuti van valami, mert ilyen mértékű késést 2014 április óta nem láttam úgy, hogy nem esett ki napközben valamelyik szakasz!

A Kálvin tértől menetrend szerint 13:18:26-kor Kelenföldre induló vonatra 13:20-kor még mindig javában várakozni kellett.

Rádiós55 Creative Commons License 2023.11.11 -4 1 85219

üdv..hernyofan..

 Hogyan táplál vissza a 3fázisú asszinkron gèp'

  Hát nagyon egyszerűen,..a mai modern IGBT- s hajtásvezèrlès erre is ki van kèpezve, ill.lehetősèget ad..

 3 Metró szerelvènyek Hitachi hajtás rendszerrel, ès 120KW,os asszinkron motorral vannak szerelve.

 A működèsi elv , továbbá a kapcsolási rajzok,a szerelvèny műszaki szerkezeti, karbantartási leírásában, megtalálhatók.

Ez sajnos fórum tèmáját nem kèpezheti,nincs mód az iamertetèsre sem.

Előzmény: Hernyofan (85131)
LSU 106 Creative Commons License 2023.11.10 0 0 85218

Köszönöm

Előzmény: zjakabfi (85217)
zjakabfi Creative Commons License 2023.11.10 0 2 85217

2003.

Előzmény: LSU 106 (85216)
LSU 106 Creative Commons License 2023.11.10 0 0 85216

Üdv! Ez a jegy úgy kb. mikori lehet?

Gothpaladinus Creative Commons License 2023.11.10 0 11 85215

Mától kezdve a 3-as metrón megjelent az utastérben elhelyezett kijelzőkön az óra. Ez egy kisebb, de régóta várt és nagyon hasznos újdonság.

LoviGabi Creative Commons License 2023.11.07 0 2 85214

Az egy kocsi esélyesen azért maradt a Kőérben, mert a másik meg Szentendrén van.

Szimplán csak azért, mert már fullon van a Fehér út...

Előzmény: Ep128 (85213)
Ep128 Creative Commons License 2023.11.06 -1 3 85213

Az egy kocsi esélyesen azért maradt a Kőérben, mert a másik meg Szentendrén van.

(Mindkettőt a többihez kellene vinni, semmi értelme a múzeumit kint rohasztani, főleg télen!)

Előzmény: LoviGabi (85211)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.06 0 0 85212

Köszönöm.

Előzmény: LoviGabi (85211)
LoviGabi Creative Commons License 2023.11.06 0 4 85211

- Egy kocsi a Kőérben van
- A 400-as vezér Szentendrén
- A többi a Fehér úti kocsiszínben

Előzmény: Gordon Zsigmond (85209)
Ep128 Creative Commons License 2023.11.04 -1 5 85210

Egggen, a 400 -at sürgősen vissza kellene vinni a többihez, mielőtt totál szétrohad! :-(

Előzmény: Gordon Zsigmond (85209)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.04 0 0 85209

Elvileg megbontva tárolják a szerelvényt.

 

A 400-as kocsi ugye kint van Szentendrén, annak a másik fele magában áll félretolva.

Azt nem tudom, a többi négy kocsiból mennyit vittek át a Fehér útra.

Előzmény: tompi03 (85208)
tompi03 Creative Commons License 2023.11.04 0 0 85208

Úgy tudom még az M3 felújítás alatt vitték át.

Én is már többször láttam miközben Örs felé mentünk.

Előzmény: zsbazsi728 (85205)
zsbazsi728 Creative Commons License 2023.11.03 0 1 85207

Állítsd a videót 1080p-re és 0,25x-ös sebességre. Úgy már látszani fog.

Előzmény: Ep128 (85206)
Ep128 Creative Commons License 2023.11.03 -2 0 85206

Maradjunk abban, hogy ezen a 2 másodperces felvételen semmi nem látszik. :-D

Előzmény: zsbazsi728 (85205)
zsbazsi728 Creative Commons License 2023.11.03 0 1 85205

A Ganz G2-t átvitték a Fehér útra? Mert ezen a felvételen az látszik: https://youtu.be/SgTucM_K4Fo?si=rIiJJ3w7Q0t1Cih4

tompi03 Creative Commons License 2023.11.03 0 0 85204

M4 szerelvényein eléggé furcsa lett az új vizuális utastájékoztató.

Az oké, hogy belül most már futó szöveg van de kívül csak annyit ír, hogy "M4".

A külsőt miért kellett megváltoztatni?

király2644 Creative Commons License 2023.11.01 -1 0 85203

hány éves vagy, királyfi?

Előzmény: Jim1987 (85202)
Jim1987 Creative Commons License 2023.10.29 0 1 85202

rendben

és mikor lesz megoldás a problémára?

 

Előzmény: Törölt nick (85200)
gunji jackdaw Creative Commons License 2023.10.29 0 0 85201

Üdv! Lehet tudni, elméletileg mennyire lehetne sűríteni az M4-t? Köszi.

Törölt nick Creative Commons License 2023.10.29 -1 0 85200

Eltérő utastájékoztatási rendszer. Amíg az M3 felújítása nem készült el, addig az M4 Kálvin téri állomásán is az M4 érkezési idői voltak kiírva az M3-hoz vezető átjáró felett.

Előzmény: Jim1987 (85197)
Gothpaladinus Creative Commons License 2023.10.29 0 0 85199

Itt még nem láttam említve: Újpest-városkapu állomáson a bal vágányon rendszeresen másodpercekkel az előző szerelvény kihaladása után leugrik a következő vonat várható érkezését jelző óra 1:30-ra. Ez a vasárnapi/ünnepnapi reggeleken, amikor még nyolc órakor is csak tíz perces követés van érvényben, különösen kellemetlen, mivel így az utas azt hiheti joggal, hogy nyolc percet késett már a végállomástól indulással a következő szerelvény, hiszen 1:30 helyett 9:30-t kéne írjon a kijelző. Ezzel nem lehetne valamit kezdeni, hogy ne írjon hamis adatot?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!