Sziasztok! A 3-ason is ennyire durván vékony a festés mint a CX 30-on ? Már 3 kőfeverődésem van a motorháztetőn pedig még csak 6000 km van a kocsiban. Most vettem a szalonban javító festéket, de ezzel nagyon macerás szépen javítani. Van valakinek vmi jó ötlete. Lehet, hogy kerámia, vagy fólia kellene erre az óriás motorháztetőre.(::
1000-1500 helyett 2500km körül sikerült odaérni, de sztem ez sem késő.
ez alatt az egy hónap alatt sikerült egy kis bakit elkövetni:
a kapu távirányitója beesett a váltó előtt lévő pohártartó és annak a fedele közé.
legalábbis feltételeztem, hogy oda esett, mert nem volt sehol máshol. szóltam a szervizben, hogy próbálják kipecázni. a lakatos srác nekiugrott, szétkapta a középkonzolt, mint foxi a lábtörlőt.
aztán behívott, hogy konkrétan mit is keresünk, mert ő ott nem lát semmit.
együtt néztük át a dolgokat, szőnyeget, mindent, de sehol a távirányító.
aztán észrevettük, hogy a pohártartó egység, ahogy nyitva volt a fedele, szépen az alja és a fedél alja közé beszorította. :(
esélyem se lett volna kihalászni. (most már legalább lefigyeltem, hogy kell szétszedni a közepét:) )
szóval óvatosan, kisebb, laposabb dolgok simán be tudnak esni oda!
Amikor a fékbetét a végét járja,tehát a ferodol vastagsága 1 mm alá csökken,fékezéskor fémes csikorgás hallható.De csak fékezéskor.Oka,hogy a ferodol bizonyos mértékű kopásakor a féktárcsa és a fékbetét fém részei összeérnek,de ez még nem a fékező felület,nem károsítja a rendszert,csak jelzi,hogy itt az ideje a cserének.Itt pont fordított a helyzet,fék nélkül nyikorog,de fékezéskor megszűnik a hang.Legvalószínűbb oka,ha egyáltalán a féktől van,hogy valami ok folytán a betét a pedál felengedésekor nem távolodik el megfelelő mértékben a tárcsától.
Földúton nem nagyon járok és azzal sem vádolhatnak, hogy gyakran mosom... Na, meglátjuk, mit mondanak a szervizben. Ha már tavasszal elfelejtették megnézni.
Sűrűn mosott vagy terepen,földúton használt autóknál előfordul,hogy a csap,amin elmozdul a betét,berozsdásodik,és amikor felengeded a fékpedált,nem távolodik el eléggé a betét a tárcsától,kicsit mindig hozzáér,ez egy állandó surlódó hangot ad,ami fékezéskor elmúlik.Ha a kerék le van véve,könnyen azonosítható,javítható a hiba.
Furcsa zaj, nyöszörgő hang, ami fékezésre elhallgatott. Fékbetét kopás szerintem nem lehet, mert kevesebbet futott 60000-nél, mikor ez jelentkezett és nem a nehéz lábamról vagyok híres, a motorféket használom lehetőség szerint.
Én jeleztem egy fékkel kapcsolatos problémát a 3. szerviz alkalmával, amit - mint kiderült - akkor nem tettek rendbe és azóta is megvan. A COVID miatt nem erőltettem a dolgot, de éppen most van megbeszélt időpontom, kíváncsi vagyok, meg fogják-e ezek után ingyen csinálni, mivel azóta lejárt a garancia. Addig nem is írom le a szerviz nevét, de ha nem megfelelően kezelik az ügyet, kénytelen leszek.
Gyanítom,hogy nekünk tiszta ráfizetés ez a 60-90 ezer Ft 5 éven keresztül.Bár az ördög nem alszik,de nem olvastam itt semmi olyat,hogy valakinek motort cseréltek garancia keretein belül.
Nekem most volt 3 éves, semmilyen probléma nem volt 3 év alatt, még csak apróság sem. Gyanítom még 2 évig se lesz semmi, utána meg le kell cserélni, jöjjenek a problémák másnál.
Az én 3-as X-em fél éves. Már volt dolgom első szenzor hibával a márkaszervízzel. Abszolút pozitív a tapasztalat.
A győri/pesti Carnetes szalon pl. anyagáron vállalta munkadíj nélkül a bejáratást követő önkéntes 3000-3500 km körüli olajcserét.
Én emiatt nem akartam elvinni hozzájuk, m a matrica plusz benzin elvitte volna a hasznot, de végül Miskolcon megcsináltatva is olcsóbb lett cakk-pakk szűrőkkel, mint az 1.2-es szívó Cliomé volt a Renaultban.
Kérdezni szeretnék:volt valakinek garanciális igénye akár a 3 éves gyári,akár a kiterjesztett garancia ideje alatt?Ha igen,hogy álltak hozzá?Tartok tőle,hogy ez a garancia-biznisz jó bolt a szervizeknek,főleg ilyen keveset meghibásodó autóval kapcsolatban,hiszen a nagy számok törvénye alapján mindenképpen nyernek az éves kötelező szerviz okán,akkor is megéri nekik,ha néha beesik egy-egy jogos garanciális eset,vagy nem jól gondolom?
"ott a lapos kereket is meg lehetett tanítani neki" Ezt a bakit csak úgy tudod elkövetni,ha figyelmen kívül hagyod azt a szabályt,hogy tanítás előtt minden keréknél ellenőrizd,állítsd be az előírt guminyomást
Mind a 8 kerékben benne van a gyári szenzor, akkor remélhetőleg semmi dolgom nem lesz vele!
Az elemeik cserélhetőek vagy eldobós, ha lemerül?
A másik említett butább ABS szenzoros érzékelőset ismerem, az előző autómban is az volt. Az tiszta sor, ott a lapos kereket is meg lehetett tanítani neki, hogy utána ahhoz mérten figyelje a változást.
Mindig érdekesnek tartom amikor egy - egy márkát próbálnak kielemezni. Bármelyik jelenlegi gyártó bármelyik modelljét nézzük legalább ennyi sőt még több hibát találhatnánk. Csak hát amíg a Mazda így vagy úgy de foglalkozik az esetlegesen felmerülő hibákkal, addig más márkák kimondottan titkolják. Lásd: kigyulladós BMW, Ford, és még lehetne sorolni.
Azért az is érdekes hogy hibák közzé sorolták a kerék csavarok meghúzási nyomaték ellenőrzését. A világon egyetlen egy autónak nem esett ki a kereke, csak vélhetően egy biztonsági dolog miatt kérték az ellenőrzést. Én persze otthon magam ellenőriztem a meghúzási nyomatékot. Rendben volt. Több fajta visszahívás létezik, Sokszor a tulaj nem is tudja hogy visszahívásban érintett az autója, mert a kötelező szerviz során megcsinálják azt is a különböző kampányok során.
A hozzászólások alapján ezek nagyon gyakori, bosszantó/veszélyes és nem igazán orvosolt problémák.
Csodálkozom, hiszen Amerikában a Mazda elég komoly értéket képvisel és nem hiszem,hogy ezt csak így elengedi. (+ ott a jogi kötelezettségek is keményebbek).
Nyilván nem az 1-2 hónapja meglévő 100-200 km-t futott tulajok jelentkeznek, hisz nekik még minden rendben van az autóval, de rendszeresek a 2020 gyártású autóknál is ezek a hibák.
(kulcs nélküli nyitási rendszer hiba, médiaegység hiba, elektromos ablak hiba, biztonságtechnikai rendszer hiba,olajnyomás érzékelő hiba, műszerfali zörejek, indokolatlan vészfékezés??? stb...)
Elolvastam tucatnyi amerikai és német fórumbejegyzést is, sajnos elég sok a hiba, amik sok esetben a szoftverfrissítés után is jelentkeznek, csak jóval ritkábban.
Van valakinek róla infója,hogy esetleg az új gyártásban ezeket orvosolták-e már, vagy utólagos "hekkeléssekkel" és szoftver piszkálással próbálkoznak?
Általában kerékcsere után szükséges a "tanítás". Az változó, hogy pontosan mikor. Van úgy, hogy néhány 100 m megtétele után már bejelez, máskor több km után sem történik semmi. (Nekem nincsenek nyomásmérő szenzorok az abroncsokban.)
Általában a mind a négy abroncsot közel azonos nyomásértékre szoktam felpumpálni.
Csere után, amikor a rendszer hanggal jelez és a sárga keréknyomás szimbólum megjelenik a műszerfalon, meg kell állni (a jármű ne legyen mozgásban), meg kell győződni arról, hogy nem defektes egyik kerék sem, a keréknyomás beállító gombját meg kell nyomni és hangjelzésig nyomva kell tartani. Ekkor a szimbólum eltűnik a műszerfalról. Ha minden OK, csak a következő kerékcsere után fog ismét jelezni. Vagy ha defekted van.
A szalonban vettem télire is gyári alu kerékszettet. Ha majd a későbbiekben cserélni akarom szezonálisan, a kocsiban kell valamit átállítani, tanítani a TPMS szenzorok miatt? Csak azért érdekel, mert egy kollégám most vett egy centírozó és gumiszerelő gépet, hogy a szabadidejében maszekoljon majd és ingyen megcsinálná nekem ezentúl egy-egy sörözés alkalmával.
Az újabbakban a gomb hosszan nyomásával(hangjelzésig) lehet ki-bekapcsolni az i-stop rendszert,ha nem így történik,valami hibás.Azt tudom,hogy nagyon érzékeny az akku állapotára,pl. nem működik a hagyományos új akkumulátorral sem,csak a speciálisan erre a célra gyártott a jó. AGM,EFB jelzésű,ha jól rémlik.
Sziasztok. Pár napja vettünk egy Mazda3-ast, 2011-es, 2 literes motorral. Kettő segítség kellene: hogyan működik az i-stop rendszer benne? Egyfolytában sárgán villog a km órában a jelzése, baloldalt az i-stop off gombot megnyomva se történik változás. Másik, apróság: kézifék kar borítását tudom cserélni, vagy ehhez az egész kart kellene kompletten cserélni?