Sziasztok... BIGek.. 😁 Szeretném feltölteni a tagok menüpontot a biges weboldalon... Kérek mindenkit aki úgy érzi v.milyen formaban klubbtag vagy az szeretne lenni.. Küldjön nekem két képet: 1et a motorjáról 1 et pedig magáról mindkét kép fektetett formátumu legyen,. Valamint egy leirást a motorjáról, mióta van bigje miért vette stb.. Illetve pár szót magáról! Mindezt mailban kérném a v3gas99@gmail.com cimre a tárgy mezőbe irjatok " Big Klub tag " , hogy megtaláljam ha a spam ba teszi esetleg...
Simán lehet, hogy a benzin miatt csinálja a dadogást. Az alkohol miatt egy gyanta szerű mocsok válik ki a benzinből (pontosabban az üzemanyagból) és pont a legszűkebb helyeken csapódik ki (lásd fúvóka). Ezt szűrővel sem lehet kiszedni, mert oldott állapotban van és csak a kis nyomású helyeken válik ki. Ha szerencséd van kitisztul, ha nem akkor szedheted szét és sűrített levegővel kell kifújkodni. A leírt tünetekből úgy veszem, hogy a kis fordulati (alapjárati) fúvóka lehet eltömődve.
A dadogást okozhatja még gyújtás hiba. Pl csak az egyik gyújtás megy rendesen a másik nem, mint a 650-es DR-emen. Az erősen párás levegő okozhat villamos hibákat.
A fordulatszám mérő nem-működése elektromos hiba, annak semmi köze a benzinhez. Általában testelési hiba szokott lenni, de az áramkörön végighaladva bárhol lehet kontakt hiba. Egy kis lelazulás, egy kis oxidálódás, egy kis vezetékszakadás (persze a szigetelés alatt, hogy ne is látszódjon), bármi lehet. Macerás megkeresni, de nem nagyon van más megoldás rá.
Csütörtökön reggel félálmomban véletlenül 95-ös VPower benzint tankoltam (cca 11,5 litert) 100-as VPower helyett (ezt szoktam). Hazamentem szemerkélő esőben, igazán semmit sem vettem észre, hogy gond lenne.
Péntek reggel esett az eső a motor meg elkezdett „dadogni” és a fordulatszámmérő semmit sem mutatott (néha meg éppen felugrott és mutatta a valóságot)…így mentem vele munkába. Egyszer egy pirosnál le is állt, de simán újraindult. Hazafelé azt művelte, hogy amolyan kockásan dadogva ment, majd ha nagyobb gázt húztam, akkor kicsit kisimult a járása és még a fordulatszámmérő is életre kelt.
Elsőre azt gondoltam, lehet beázott a műszerfal (bár ennél nagyobb esőben nem volt ilyen jellegű gondom eddig)…ezért vártam egy kis meleget. Vasárnap reggel zokszó nélkül jutottam el vele templomba, de onnan hazafelé megint dadogott…AZTÁN az jutott eszembe, hogy az új csoda benzin lehet a ludas…így gyorsan rátankoltam 100-as benzint (cca 6 litert). Mentem vele egy kis kerülőt, ahol haladósan tudtam menni. Rendes fordulaton jól ment, de ahol tötymörögni kellett a forgalomban, ott be-be dadogott.
Ma egészen jól ment már, csak néha-néha dadogott be. Leginkább csak akkor, amikor a szivatót visszatoltam, vagy nm tudtam "érdemben" gázt húzni. DE mindig magához tért.
Létezhet, hogy a magasabb alkoholtartalmú 95-ös benzin miatt műveli ezt, vagy inkább karburátor, esetleg elektromos gond lehet ez?