A szokásos "Évvégi vacsora" neve kicsit módosult "Téli vacsora"-ra, és mint ilyen MOST, jan 6-án, szombaton lesz!! Barátok, barátnők jöhetnek - a rendezvény nyilvános!
A Gyászolók nevében mi is köszönjük a személyes részvételt ManóÚr temetési szertartásán. Külön köszönet a motorral érkezőknek - tudjuk, milyen volt az időjárás...
Részemről keretet adott a Manóval való barátságunknak, hogy éreztük a szellemét mert ügyesen megviccelt: 2011-ben, az első közös túránkon, az emlékezetes-legendás "Esős-tripen" egy napközbeni szakadó eső miatti megálláskor eldőlt a motorom - a jobb oldalára! És most, megint... Senki nem volt mellette - csakis ő tehette...
Klubtagunk, régi barátunk, ManóÚr búcsúztatása az ózdi Digitális Erőmű kultúrtermében lesz 2023.08.06-án, 13 órakor. Mivel élete a motorozás volt - a család szeretné megfontolt motorzúgással elkísérni utolsó útjára a járdánházi dombok közé.
Arra gondoltam még, hogy a gyűrűhorony nem volt elég széles, vagy a gyűrű kicsit vastagabb volt és simán lelökte a dugó tetejét.
Ez saját vélemény, de én nem erőltetném ezt a vonalat. Ez a motor nem való autópályás üldözésekre, időhiány ide vagy oda. 90-100nál többel szerintem felesleges kergetni. De azt terepen is tudja. Sőt.
Engem ez érdekel. 100 kilcsi, de sajnos minden nap megnézve az időjárást egyre romlanak a kilátások.
Hajnalig őrzöm a kutyámat a démonűző durrogtatók miatt, más dolgom aznapra nincs csak a motorbiciklizés. Le van már szervezve egy krosszozás, de ha vállalható idő lenne 200 kmre, akkor szétnézek itthon hátha találok valami ehető végeket :-) a krosszozást meg eltoljuk.
Lényegében nem leszek ott, vagy mégis. De megfázni nem akarok.
Bocsanat a kesoi valaszert, kari kozbejott :D Boldogat mindenkinek ;)
Hat hosszu a story, eleg leinformalatlan helyrol jott a motor ami az eloeletet illeti, hasznaltam egy evig talan, csak a kipufogo lett cserelve es a legszurohaz ezutan (szinten Stefantol), Sebring es hozza a leomlo, egyreszt a gyari borzaszto nehez, masreszt a hangja borzaszto (szerintem). Karburator akkor is mar ha jol emlekszem 142.5 os fuvokaval ment es mas tuvel mert a gyarival nem volt idealis a gorbeben voltak holtpontok.
Igy mentunk ket szemellyel egy kb 6000 km-es kort, es konkretan Tata utan mar visszafele a gyuruk feladtak, es mire beertem Pestre mar fustolt utanam minden, szoval mindenkeppen hozza kelet nyulni, es akkor pedig mar ha lud legyen kover ugye, kikuldtem a motort, 107-es dugo, vezermutengely es persze minden mas ami kellet, de alul nem volt problema egyebkent. Ezutan mar 150es fofuvoka, tu feljebb emelve, es mas alapjarati fuvokaval tokeletes volt minden, igy mentem vele kb 25-30K kilometert iden nyarig. (sajnos a covid komoly kimaradast eredmenyezett.)
Ket emberrel, megrakva hatarozottan erezheto a kulonbseg a gyarihoz kepest, es barmennyre igyekszik az ember sajnos neha muszaj palyazni nincs mit tenni, ott siman 120-135 GPS szerint nem volt gond egyaltalan. Azert csereltem le az attetelt mert egy nagyobb kort szerettem volna menni, es ott is muszaj lett volna palyazni mert egyszeruen tobb szabim nem volt, es sokat dobott volna a komforton ha nyerek 130 korul par szaz fordulatot, hogy mi lett vegul a valos halal oka lehet mar nem fogjuk megtudni, lehet az allas utan valami tortent, vagy a gyari karbinak azert van ateresztesi limite, hiaba raktam nagyobb fuvokakat aztan mar bele.
Mivel minden mas a motoron mar adott, rengeteg mas dolog is meg lett rajta csinalva, ha talalok blokkot jon megint ugyanez, de lehet karbicserevel es rendesen padon hozzaallitva, de ez majd kiderul....
Nekem is csak mobilról sikerül képet tölteni. Gépről nem megy.
Nekem ez a kép nem jön be. Olyan akarunk valami régit, de az úgyse lesz már olyan. Vstrom blokkal nem is lehet. Valami olyasmi érzésem van ezzel, mint mikor a magyar motorokat akarták feltámogatni.
De én megelégednék azzal is, ha valaki eladna nekem egy sima új állapotú dr800 dugót, nem kell ilyen csicsa köré :-)
Már megint nem lettem újmotor vásárló. Ha elgurul a gyógyszer veszek egy africa twint. Ellesz a garázsban a BIG mellett :-)))
Ez gyönyörű tagolt mondat lett. Akármit csináltam nem választotta a szvakat szóközzel, csak leírta az utolsó betűt. Mondom majd elküldöm biztos jó lesz. Nem lett :-)
Szóval gyári 130akkal nagyon csörgött. 140 ekkel már nem volt észrevehető. De mikor egyik karbiban feldörzsáraztam 145 körülre még jobb lett. Aztán most összel hozzádörzsáraztam a másik 140est is kb 145ig. Azért kb mert nincs csak 140 meg 150es kaliberem..
Most azt mondom, hogy gyári blokk nem teljesen nyitott kémény így jó.
Fentről tört le darab a dugóból akkor nem a szoknya.. milyen ez a 107es hessler? Motorozva kérdezem? Meg a veztengely? Gyári állapothoz képest milyen lett?
Én így tudatlanul nem gondolom úgy, hogy ez annyira megérné a vele járó kockázatot. Gyári áttétellel megyek, de hátul 47 helyett van 45ösöm, de én nem szeretem. Megviseli nagyon.
Így meg 90nél nem igazán kell gyorsabban hajtani.
Nekem most első túlméretes új dugó kéne meg egy jó fúrás. De mire eldöntöttem, hogy költök rá, megszüntette a suzuki a dugókat, gyűrűket.
Karbit igazítottad a tuninghoz? Nekem csak zajos kémény van, többi minden gyári. A gyári főfúvókák 130asok, most járok kb 145-145 nél így azt mondom már jó. 140nél szűntmmegaaz, hogybbecsörögkközépggáztólffelfelé.
107-es dugo es Hessler fele vezermutengely, nyitott airbox stb kb 25Kt mentem vele semmi gond nem volt (turaztam vele leginkabb, semmi durva veretes vagy ilyesmi), iden hosszabra csereltem az attetet es gyanitom igy pont olyan tartomanyba esett ahol elszegenyedett palyan es elmelegedett teljesen (korabban sosem volt semmi ilyesmi), rendes mennyisegu olaj a legszurohazban, utana mar fustolt persze... megbontas utan kiderult hogy letort egy darab a dugobol, ami a fejet megkalapalta mire kijutott felul valamennyi, alul meg minden telis tele femtormelekkel sajnos :( - itt is ugyfest hogy a legcelravezetobb egy komplett motor, es ujra megepiteni....
Akit Mati mondott hívd fel, nagy BIG gyűjtő, hátha van valami számodra érdekes cucca.
Amúgy hogyan történt a dolog? Mindig nyugodt tempóban túráztál vele és mégis szétszállt, vagy kapta az ívet rendesen? Nekem a 3as fogaskerék szállt szét egyszer, a darabokat a kiegyenlítő tengely kapta el, letörve a hengerpersely szoknyáját, ezáltal a dugó is kapott, a főtengelyt is összeverte, s mivel a balansz lánc elszakadt a történet közepén a szekepeket is átrendezte a még mozgó dugó, de annyi erő is volt még hogy egy fogaskerék darabot a blokk tetején kidobott a kiegy tengely. A blokk is kilyukadt :-)
Akkor én egy komplett motort vettem.
Meg külön rendeltem egy 3as fogaskereket. Mint kiderült az már módosított, erősebb. Célszerű cserélni újra, ha még kapható. És beépíteni a bontott blokkba.
Ha valakinek van mukodo komplett, vagy komplett kozeli SR43B blokkja ne tartsa magaban :) - sajnos letort egy rendes darab a dugattyubol es vitt magaval jopar dolgot, nem igen erne meg jelenlegi allapotaban helyrehozni ami van sajnos :(