Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Van egy Husi 553RS-em. 2021 őszi vásárlás, nincs agyonnyúzva (évi 3-4x 1000m2 vegyesgaz), bejáratás is ment so-so. Újkora óta van olyan jelenség nála, hogy az alapjárat ingadozik ahogy nagyokat mozgatom a gépet fel-le. Volt garis ellenőrzésen, nem találtak gondot. Ok, mondom ez van, ez ilyen (lol?)
Kaszálni lehetett vele szépen, vitt mindent mint a sz@r, de tényleg. Ma is nyomtam volna a szokásos kört, viszont elkezdett "nem forogni". Beindul, jár, de nem forgott rendesen, mintha belefulladna valamibe félgázon. Kicsit olyan mint amikor a hidegen, szivatóval járatott Zsigulit lepadlózod, és belefullad az életébe szegény. Továbbmegyek, arra is emlékeztet ez a jelenség, mint amikor kezd fogyni a benzin a kaszából, akkor ugyanezt csinálja. Egyébként a keverék jó, 100-as benzin + husi olaj, van kb két hónapos. Gyertyahézag, légszűrő jó. Üzemanyagszűrőt megfújkodtam szájjal, folyt ki a benzin a szűrőn, meg nem is tűnt redvásnak. Neten láttam hogy bizonyos gépek rendelkeznek ún. "spark arrestor screen" nevű cuccal, ami el tud tömődni koxxal. Ezen ilyet nem találtam, pedig arra is gondoltam, hátha az tömődött el.
Kaszálást offoltam, hazavittem a gépet. Otthon indítom, ott meg teljesen jó volt. Nem hiszek az öngyúgyulás intézményében, tuti valami rákja van, de hogy mi? Van valami tippetek? Besz@rok ha karbit kell szerelnem kb 10 alkalom után.
Az ismerősöm tegnap vett valami netes áruházban egy kínai kaszát ,hát eddig még nem sikerült a kaszálás vele ,mi több nem is indult egyáltalán sem ! Már tegnap is én indítottam be ,de este már telefonált hogy reggel menjek mert nem indul a gép ! Új gép létére melegen nem indul az istennek se csak a benzint fújja kifelé a karburátoron keresztül ! Hidegen szívatóval indul és teljesen jól jár de ha le van állítva többet nem kell életre ,meg kell várni míg lehűl ! Katasztrófa a Flinke gép !
De azt is tudd a szervizekben is létezik anomália is amik nem biztos hogy jót tesznek a zsebnek akár egy apró hiba okán is ! Az én ismerősöm is hasonlóképp járt, a kaszát a hozzá tartozó szervizbe vitte mert a gázbogdennel lett valami gondja ,erre ripityára szedték neki és közölték ha akarja 10 ezerért összerakják de a szét szedés se volt ingyen ! Ámde a problémát nem orvosolták ! De az ismerős műértő motorkerékpár restaurátor sok márkában otthon van akár egy főtengelyt is meg tud köszörülni ! Kissé felháborodott a dolgon !
Fel veszi velük a versenyt simán ! Az oleo szerintem nem a jó gépek közzé sorolandó ,inkább csak olyan feljavított kínai gép kategória . Az olasz hengerek dugattyúk marha drágák ! A 42-es Husqvarna dugattyú is 28 ezer a 343R-be
A Kavasaki tj 53 ver szinte minden nagy márka gépeit erőben ,több mindenki használja ezen motorokat . 4 éves forma az enyém elég sokat megy ,gyakorlatilag annyi háját találtam hidegen nehezen indul 7-8-9 rántás is kell neki ,melegen meg már csak egy rátás . Valami környezet védelmi baromság miatt van ez de a karburátoba spriccelt 1ml benzintől 2-3 rántásra már jár ,túl keveset adagol a szívatóval . A gépem Nikkari névre hallgat . Damilfejből nem akad olyan amit szét ne nyúzna a legnagyobb Sthil kaszafej se kivétel a 4mm damilt nem bírta ! 3mm elég neki damilból amit nem visz le azt meg kétágú késsel levágod . Ezzel az egyszerű késsel tempósan lehet haladni vele alacsony fordulaton is !
Nem ez volt a kérdésed, de kistraktoron nem gondolkoztál? Bár árban jelentősen drágább, fáradságban, vágási sebességben stb stb össze sem vethető a kasza egész napos rángatásával.
Én ezt kurvára nem értem. Saját telken évente 3-4 alkalommal használva, egy 30cm3-es gép 2mm-es damillal tökéletes. Mi a fasznak egy gecidrága, nehéz dög ilyen célra. Persze, ha az a telek 3 hektár, akkor érthető.
28 ezerért adnak bele dugattyút ,de hogy eredeti-e azt nem tudom ! 5-6 éve cseréltem már benne de hiába van benne a Mahle felirat valahogy még sem az igazi ! Kompressziója van egy rántásra indul de még sem az igazi ,olyan nyúlós a gáz nem ugrik a gázadásra . Még átnézem a membránjait ,de inkább falsolhat szerintem . Olyan erőtlennek éreztem vágás közben azért szedtem szét pár napja ,kitakarítottam ,meg hengertalp tömítést cseréltem rajta . Látható henger hiba nincs ,csak véleményem szerint annak idején Sthil dugattyút adtak bele ,úgy gondolhatta a kereskedő 42-es ez is az is ! Nem értettem miért fújta ki a hengertalp tömítését és mennyit használtam úgy mire az alján megjelent a kifújás nyomán az olajos trutymó . Itt ott volt némi lerakódása is a kipufogó csatorna két sarkában, alig bírtam kicsiszolni onnan . Meg az égéstérben volt még korom ,gondolom azt már a kifújás okozta . Két ponton a gyűrű is az alsó megszorult ,de olyan helyen ahol se rés de még korom se, a gyűrű egyik oldalán, a másik oldalát meg csiszolni kellett . A gyűrű hornyát hiába takarítottam ki csak akadt azon a két ponton de még a napon nagyítóval sem láttam eltérést hogy mi okozza . Azon az oldalon egyébként lefújása is volt mert korom foltos volt a dugattyú . Alapjáraton pedig gyönyörűen jár ! Meg egy rántásra indul . A szimeringek nem szivárognak ,megállt a fék tisztító benne ahogy mostam az alját ,volt benne némi szemét a tömítéstől . Alig bírtam leszedni a klingeritet róla olyan erővel oda ragadt a sarkain . A leg keskenyebb ponton eltört valahogy a tömítés ,de ezt mi okozta nem tudom . Két nagy gépem van ,lehet félre teszem későbbre ,mert a fizu még mindig alig volt az évben ! Nem is bírtam melózni sem a veséimmel vannak bajok ,megfájdul de akkor visz a mentő ! Két valami ül a bal vesémen az egyik 35mm -es a másik 50mm-es ! A CT szerint elnyelte a sugarakat az a terület . Orvos csak 10.hóban lesz aki érdemben tud valamit mondani rá ! A másik melóhelyen is várnak rám de nem tudok mit mondani azoknak se ,lassan felrobbanok ,nem volt elég az ujjam több havi kálváriája ,most meg ez lett ! Sehová se haladtam !
Kavicsos!Bár semmi közöm hozzá,meg hogy észt osszak,ne ugy vedd a véleményemet.Az a 343 Husi egy elég komoly gép-és még a régi elvek szerinti motorral készűlt,igazi "klasszik"gép.kb mint a Stihl Fs-450..
Én a helyedben elgondolkodnák rajta,hogy mennyire "becsülöm"azt a gépet-bizony,ha a többi része jó-akkor megjavitani rendesen,aztán még egy fél élete van vissza neki..és mégsem ez a mai,agyon bonyolitott technika,amit szinte ugy gyártanak,hogy alig tudsz valamit csinálni,vagy csak indokolatlanul drágán..
Gyári dugót bele,csapághyat vehetsz jót,Koyo,FAG,SKF,stb,ugy kb 1500-tól már van ilyen,mert szabvány csapágy.Szimeringet,ha van vitonosban,méret szerint-ha nincs,akkor a gyári is felérhető..
Porlasztó?Mi a baja,hogy cserélni kell?Benzincső-van jó fajta van méteresben..Tömitések vághatóak,ha nincs..
Javitást meg nem kell fizetni,mert magadnak csinálod..
Én,ha az enyém lenne,én próbálnám,még ha nem is éri meg papiron,futtatni még azt a gépet..mert még mindig jó fajta gép..
Főtengely szimeringeket, csapágyakat meg kell venni azon nem érdemes spórolni, a neten karburátor 10k-val olcsóbban is van dugattyút meg legfeljebb kap egy jobbfajta utángyártottat.
Ma bementem a husihoz Egerben ! Tiszta anyagi csőd lenne a 343R minimális felújítása ! 28 000 bele egy dugattyú ,azt hittem aluból van de ahogy látom aranyból lehet ((::!! 35 körül lenne egy karburátor rá és még akkor a főtengely szimeringek és tömítések gyújtó gyertya a csapágyak . Addig megy amíg megy és kuka lesz .
Annyit még : Egy negyed fordulattal növeltem a benzin mennyiségét a H csavaron és már is elkezdett kormolni mindent még a 100-as benzinnel és a full szintetikus olajjal is 1:50 keverékkel ! A hiba után max kb 1 órát járattam ezzel a dúsabb keverékkel ! És lötty van a forgattyús házban is ,még nem értem oda hogy ki itassam hogy az olaj-e vagy mi ,de más nem lehet .
A gyakorlat nem ez ! Be vágják a sarokba ha végeztek oszt jónapot ! Amikor kell öntenek bele benzint és induljon ,ha nem indul akkor jön a fejvakarás! Most mi lehet ? Sokan még arra se méltatják gépeiket hogy indulás előtt átnézzék nem -e csorog vagy csepeg valahol ! Az előbb jöttem hazafelé és egy autó elébem fordult és olyan büdös benzinszaggal ment és kék füstöket eregetett ! Szerintem folyt bele a benzin és ki az elégetlen üzemanyag ! Abba se néz bele senki de még az orra se működik senkinek se szinte ! Mit várunk el egy motoroskasza terén ! De folytathatnám ezt a sort bőven számtalan példát látok napi szinten ! Legutóbb én pl a kaszát megfordítva a talpán láttam egy olajcseppet és már ma szét is szedtem ,nem kaszáltam vele és a hengertalp tömítés ment ki ,szépen lógott a forgattyús házból a keverék kifelé ! Már az előző kaszálásnál hallottam hogy valahogy nem jól megy ,adnom is kellett egy ki kakaót neki ,már ez gyanús volt ,mert eddig nem kellett neki sosem + üzemanyag az elmúlt 16 évben ! Meg is látszott a következő kaszálásnál már be se indítottam ,láthatóan valami történt akkor a géppel ! Elfáradt a tömítése szinte el tördelőzött az anyaga . A por az olajba ragadt tiszta kosz lett az égész ,most takaritgatom . Megjavítom, kitakarítom kívül belül és mehet újra !
Mivel a gyári ajánlás az 50-es keverék, annak elégnek kell lennie.
-
Probléma az hogy a fűkasza alapvető karbantartását el kell végezni. Minden indulás elött a levegőjáratokat meg kell nézni és ha szükséges , tisztitani kell. Nálam mindig van egy körömkefe.
-
Réges régen Api- fórumtárs felrakott egy képet összeolvadt damil fejről. Csak néztem, ilyen nincs, ez lehetetlen, de aztán én is úgy jártam.
Azóta figyelem a szöghajtást, az aluminim házra rátapadt , ráégett sarat le kell tisztítani, mert az szigeteli a hőt és az képes megolvasztani a damilfejet.
-
Természetesen ez mind elkerülhető, ha valaki minden használat után lemossa, letakarítja a gépét.