Láttam is a Mikszáth K. u-ból kifordulni a Mars térre. Nekem ezek a buszok még mindig érdekes látványok itt Szegeden. Jópofa volt, hogy amikor az FJX-200-zal hazafelé mentem a Mars térről, előtte a KKT-251-es állt a megállóban. Amikor a Kossuth L. sgt-i kereszteződésben mi egyenesen mentünk, a sofőr egy rövidet dudált a balra kanyarodó sávban piros lámpánál álló volános Volvo mellett elhaladva. :-)
Ma késő délután az FJX-200-ashoz volt szerencsém. Először utaztam pesti Volvoval Szegeden. Tetszett. Viszont valami vagy beakadt, vagy kilógott a csukló alatt, mert menet közben jól hallhatóan olyan köszörülő hangot hallatott.
2024. február 14. szerda, 15.22 / Utolsó módosítás: 2024. február 14. szerda, 17.04
Frissítés 17 órakor:
Korlátozásokkal újraindult a forgalom Algyőnél, azonban továbbra is pótlóbuszok segítik a közlekedést Szeged-Rókus és Hódmezővásárhelyi Népkert között. A vasútvillamosok újra a teljes útvonalukon közlekednek, de a késő délutáni órákban 20-40 perces késésekre és járatkimaradásokra kell számítani, a békéscsabai személyvonatok is esetenként rövidebb útvonalon, jelentős késéssel közlekednek.
A Szegedről 17:28-kor Békéscsabára induló személyvonat (7736) Szeged-Rókustól indul várhatóan jelentős késéssel, utasait a szegedi nagyállomástól Rókusig pótlóbusz szállítja.
2024. február 14. szerda, 15.22 / Utolsó módosítás: 2024. február 14. szerda, 16.21
Frissítés 16:03-kor:
Szeged-Rókus és Hódmezővásárhelyi Népkert között pótlóbuszok közlekednek. A vasútvillamosok a szegedi és a hódmezővásárhelyi városi szakaszon késéssel közlekednek, járatkimaradásokra is számítani kell a délutáni órákban.
A Szegedről 16:28-kor Békéscsabára induló személyvonat (7706) Szeged-Rókustól indul várhatóan jelentős késéssel, utasait a szegedi nagyállomástól Rókusig pótlóbusz szállítja.
Előzmény:
Szerda délután meghibásodott a biztosítóberendezés Algyő állomáson, a vonatok várakozásra kényszerülnek. A Szeged-Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamosok és a békéscsabai személyvonatok menetideje 20-40 perccel megnőhet. A vasútvillamosok közül egyes járatok csak a szegedi, illetve a hódmezővásárhelyi városi szakaszon közlekednek.
sajnos mi is tapasztaljuk a pénzhiány miatti leépülést. Beszélhetünk itt a keves csuklós buszról, bizonyos buszvonalakon a nem megfelelően sűrű követési időről, vagy a kevés járművezetőről ami miatt decemberben ritkítani kellett a troli járatokat… De említhetjük a troli es villamos vonalakon levő menetrendeket is, melyek a pár évvel ezelottiekhez képest ritkább lett. Sajnos a túlkoros 15Tr flotta es annak műszaki, esztétikai állapota sok esetben már nem túl utasvonzó, igaz még mindig könnyebben felszállnak rá az utasok, mint a GVMre, vagy a Tátra flotta tagjaira.
Amellett, hogy sürgősen nagyszabású flotta megújításra van szükség az szkt-nál, a vonalhãlózat bizonyos elemeit is érdemes volna felülvizsgálni. Esetleg a jelenlegi vegallomasoktol akksis üzemben hosszabbítani ahol ez indokolt es hasznos lehet (pl Újszeged), valamint megfelelő önjárási képességű (hatótávú) kocsik eseten bizonyos buszos vonalak kiváltása amik jelenleg hosszú szakaszokon eleve a vezetékek alatt járnak.
Jó volna felismerni, szükség van pár sűrű gerincjáratra is, amit menetrend megnézése nélkül is használhat az utas, mert tudja kiáll a megalloba, es rövid időn belül jön.
Ne felejtsük el, mikor a Kossuth Lajos sgt-on, Széchenyi téren, Boldogasszony sgt-on a megállóban voltunk, es bármelyik irányba elnéztünk, villamosokat lattunk jönni menni pár perces kovetessel. Attól, hogy mist nagy kapacitású kocsik közlekednek a “fő”vonali 2-es villamoson, igenis szükség lenne a sűrűbb menetrendre. Lehetne több utast szerezni ezzel a járatokra. Persze ehhez is pénz kellene + elegendő járművezető + elegendő villamos. (+ esetleg kedvezőbb jegy és bérlet árakra).
Munkanapokon az egyik csatolt KT4 általában 2-es vonali tartalék szokott lenni. Délelőtt (reggel) egy fordulója van. Ha a másikra is "van igény" akkor az egy négy körös ("osztott" első részt) szokott vinni. Természetesen a tartalékba osztott csatolt KT4 "igény esetén" bármikor fölbukkanhat a vonalon. A csatolt KT4-ek száma hétfőtől egy időre "megfeleződik" mert a 213-nak a minap eseménye volt. Nem vészes csak picit tört-horpadt.
Igen, délelőtt láttam. Én csak konstatáltam, hogy na végre! De, amikor kettőt láttam, meglepòdtem én is. Mondjuk érdekes, akár miért is van. Színfolt, bár nem a leg gazdaságosabb, de jól esett látni, hogy ilyet is lehet.🙂
Győr, Audi alapján buszokkal is el lehet azt látni, cég szerződéses járata+helyijárat+helyközi, mellé közepes mennyiségű parkoló, és működik. Kötöttpályát nem valószínű hogy megéri kiépíteni, érdemi forgalom csak műszakváltáskor van. Értelme a város random részeiből valami BYD-gyár, főbejárat jellegű buszvégre indított járatoknak + helyköziek betérésének lenne. Aztán pár év és meglátjuk hogy a döntéshozók is így gondolják-e.
Igen. Villamos nem tervezett oda, meg minek is? A TT került még szóba, ennek még valami értelmet is lehetne magyarázni, az agglomeráció miatt, de ez a várostól független dolog. Az, hogy mi, milyen ixőpontokban fog oda kimenni még nem tisztázott. Igazából nagyon ritkán megy valaki autógyárba csak úgy. 🙂 Dolgozni, vagy gyakorlatozni, ha, lesz ilyen. Általában ez napi párszor egy órás időszak. Esetleg üzemlátogatóknak, vagy új felvételesnek tudok elképzelni köztes időszakokat, akik közösségi közlekedést használnának ehhez.
Ez nem bevásárlóközpont, vagy belváros ahol egész nap indokolt lehet a 10-20 perces követés. Zárt terület, kis Kína lesz, bentlakókkal is.
Összességében a város levegőterheltségében – mivel a forgalomban résztvevő gépjárművek száma független a híd létezésétől – érdemi változás nem fog történi.
Azt hittem az induced demand már mindenkinek a könyökén jön ki, de ezek szerint mégsem.