Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2024.05.31 -1 1 143180

Abban a formában is jelentős össz veszteség lesz a komplett felhasználási láncban, a villany sokkal kevesebb veszteségű.

Szóval minden rendszerben van valami komoly akadály. 

Előzmény: Platon (143174)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.31 -3 0 143179

Fejlődés akkor is lesz ilyen téren, ha még jelenleg nem is tudjuk merre is. 

A fantasztikus filmek megálmodták a kis méretű hatalmas energiát előállító szerkezeteket.

Nos az is lehet, azt már nem akkumulátornak nevezzük majd.

 

Előzmény: Platon (143178)
Platon Creative Commons License 2024.05.31 -2 0 143178

Ott sem.

 

1, Kémia. Nem is látszik más kémia a látóhatáron. Laborban sem. A mainak meg kimerültek a lehetőségei

2, Felület növelése. Erre van lehetőség, nanotech stb. DE. Drága, és csökkenti az élettartamot, mert így vékonyabbak az elektródák.

3, Egzotikus elektróda anyagok. Nagyon drága, és a kémi azért megköti hogy mit használhatsz.

 

 

Előzmény: Cleaning Cloths (143177)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.31 -2 0 143177

Padig az akkumulátorok fejlődni fognak, ha nem is pont azok, amelyet ma tömegesen használunk. 

 

A jövő akkumulátorai még csak a laborban vannak. 

Előzmény: Platon (143176)
Platon Creative Commons License 2024.05.31 -2 0 143176

Egy 50 éves technológiában már nincs túl sok fejlődési lehetőség. 

 

Lehet még csiszolni, de egekbe szökik az ár.

 

Mindig az utolsó 10% teljesítmény viszi el, a költségek 90%-át.

 

Az akkuknál érdemi fejlődés már nem várható.

 

Előzmény: toromon36 (143175)
toromon36 Creative Commons License 2024.05.31 0 0 143175

"- Maga az akkutechnológia is fejlődni fog. Kisebb tömeg, nagyobb fajlagos kapacitás."

 

Addig is a tucatnyi akkugyár leolvasztja Paksot és kiissza a Dunát, Tiszát, Balatont.

Előzmény: Cleaning Cloths (143157)
Platon Creative Commons License 2024.05.31 -3 1 143174

Nah. Pont nem.

 

Szilárd állapotban lesz  tárolva és szállítva adszorpciós tartályban. Légkalapáccsal szét kell verned hogy tűzveszélyt okozz. Mind a benzinnél mind a Lítium akkumulátoroknál biztonságosabb. Nem diffundál sehova, van der waals kötésben van.

 

Le vagy kicsit maradva hidrogén tárolásban. 

Előzmény: mica-r (143173)
mica-r Creative Commons License 2024.05.31 -1 1 143173

Kiemelten tűzveszélyes, a fémeket tönkreteszi, a legtöbb anyagon át tud diffundálni, stb... 
Kérdezz meg egyszer egy szakembert hogy hosszú távon mennyibe kerülhet egy ilyen gázrendszer ellenőrzése és fenntartása.

Előzmény: Platon (143171)
Platon Creative Commons License 2024.05.31 -2 1 143172

A Tesla még gyárilag agyon tuningolva és majd egy perccel van lemaradva az igazi sportkocsikhoz képest a versenypályán.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times

Előzmény: Platon (143170)
Platon Creative Commons License 2024.05.31 -3 1 143171

Én nem tudok olyan hátrányáról ami releváns lenne.

 

Te tettél egy erős állítást, hát avass be :)

Előzmény: mica-r (143169)
Platon Creative Commons License 2024.05.31 -2 1 143170

Az egyenesben gyorsuláshoz nem kell autó. Egy rendes pályán ahol kanyarok is vannak, semmi esélye sincs a teslának az igazi sportkocsikkal szemben.

Előzmény: bananatree (143167)
mica-r Creative Commons License 2024.05.31 -1 1 143169

Nekem kellene felsorolni a hátrányait?  Most először hallasz róla?

Előzmény: Platon (143168)
Platon Creative Commons License 2024.05.31 -2 1 143168

Miért is?

Előzmény: mica-r (143166)
bananatree Creative Commons License 2024.05.31 0 0 143167

a Lambóra gerjedőknek egy kis Tesla verseny

https://www.youtube.com/watch?v=lo55ulKCd2U

 

mica-r Creative Commons License 2024.05.31 -2 1 143166

Hidrogén nem alkalmas erre a fajta energiatranszportálásra. 

Előzmény: Platon (143158)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.31 -3 0 143165

 

Attól tartok, hogy ezt is jól és helyesen értékeled. 

 

Bármikor jöhet a negatív meglepetés TESLA fronton. 

 

Akik ezt így nem látják előre logikusan és vallásosan hisznek benne. 

Előzmény: Platon (143164)
Platon Creative Commons License 2024.05.31 -2 1 143164

Már kipukkant.

 

Maga Elon Musk is elengedte már a 20 millió autót, most már az AI Önvezetés lépett a helyébe, de ugye az nem BEV specifikus, ráadásul a Tesla rendszere a legrosszabb a piacon ma, és elvi okokból sem működhet, mert az AI energia igénye egy BEV-ben durván odabasz a hatótávnak, ráadásul LIDAR nélkül simán csak nem megy. Mondjuk el is kezdett a Tesla is LIDAR-t vásárolni, csak hát túl késő. A Waymo fényévekkel van előttük.

Előzmény: Cleaning Cloths (143163)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.31 -3 0 143163

 

Jól látod. Leszek itt még nagy oda-meg vissza beelőzgetések autótechnika területén. 

 

A Tesla akkus-elektromos autó meg kipukkanhat. 

Ok pont a túl nagyra fújás lehet. 

 

 

 

Előzmény: Platon (143158)
Platon Creative Commons License 2024.05.31 -3 1 143162

Hát

 

Az adszorpciós hidrogéntartály nem tud felrobbanni, a BEV akkumlátora viszont igen.

 

Az LPG-t az adók ölték nem, semmi más. A világ legnagyobb részén durva extra adók vannak rajta.

Előzmény: JAMIE222 (143160)
bananatree Creative Commons License 2024.05.31 0 1 143161

ja a végére reakció:

 

persze, hogy az id3-at meg a hasonlókat megkapod olcsón...

öreg konstrukció, olyan mintha egy túltárolt 0km autót vennél

 

ráadásul tudják, hogy szarok, és a normál áron kutyát se érdekelne

muszáj engedniük belőle, különben sose adják el

 

és bátran tudnak akciózni, hiszen az EUR7 kikönnyítése miatt hihetetlen profitjuk lesz az ice vonalon eladott autókon, ami bőves-bőven fedezi ezeknek a veszteségét.

 

Előzmény: R. Scherbotsky (143147)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.05.31 0 1 143160

Vagy éppen a hidrogénes is annyira fog elterjedni, mint az Lpg-földgáz üzemű verdák, minimálisan, mert a zemberek idegenkednek az ilyesmitől(gáztartályon ücsörögve utazni). 

Előzmény: Platon (143158)
bananatree Creative Commons License 2024.05.31 0 0 143159

szerintem nem így van :)

 

máris többféle minőségű autót kínálnak

a szutyok szar is itt van (Dacia szintjén lévő dolgok, pl BYD Atto)

 

és a jó minőségű cucc is itt van (pl BYD Seal)

Én nem egy Swarovsky krisályokkal kirakott műszerfalas Merciből nézem ezeket, és innen nézve ezek bizony ütősek.

Egyetlen dolog, ami megszokást igényel, az a menürendszer felépítése, de ez nem igazi hátrány

 

és ha lesz itt gyáruk, akkor tuti gyorsabban/könnyebben lépik át a "lokalizációs" problémákat a szórakoztató rendszerben is, és tuti nagyon hamar összefésülik a töltési görbéket a helyi oszlopok tudásával, és még javítanak is rajtuk (amik azért nagyon nem szarok ám most sem, csak még mindig lehetne rajtuk javítani)

A 800V-os rendszer az én szememben jövőállóvá teszi ezeket az autókat.

 

és előbb utóbb a vw fan is rá fog jönni, hogy hiába "szép és nagy" egy ID 5, a Seal fele annyi időt tölt a töltőn...

 

Előzmény: R. Scherbotsky (143147)
Platon Creative Commons License 2024.05.31 -5 1 143158

Majd gyártanak mást.

 

Mondjuk hidrogénes autót.

 

Az új üzemanyag cellákkal, a cella, tartály, és a szükséges  kisméretű akkumlátor kb annyiba kerül mint a mai EV-k akkumlátora.

 

A Hidrogén termelői ára per kg 2-3 Eur nap vagy szélerőműben, adókkal kisker árréssel stb. 10 Eur alatt ki lehet hozni. Az 3800 ft/100km ami kicsit alacsonyabb mint az ICE árak, de cserében 100% ban megújuló. Nem úgy mint a BEV ami 70% ban szén világátlagban.

 

Jelenleg egyetlen akadálya van a dolognak az pedig a megújulóknál a kötelező első helyen történő átvétel. Ha ez megszűnik - és már nincs neki sok hátra - a szél és naperőművek kénytelenek lesznek beruházni hidrogénes rendszerekbe, hogy versenyképesek maradjanak. Ezek jól megtérülő beruházások mert nagyon drága szabályozási teljesítményt is tudnának így eladni. És ebből bőven jut majd olcsón az autókba is.

 

Olyan 10-15 évet adok neki, hogy nagyobb léptékben elterjedjenek. És kb. az lesz a BEV vége, mert a 800-1000 km-es hatótávval nehéz versenyezni.

 

Előzmény: mica-r (143155)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.31 -3 0 143157

Alapvető logikai és közgazdaságtani folyamat. Egy akkus-elektromos autó, gyártás-technológiailag sokkal egyszerűbb, mint egy belsőégésű motoros. 

 

- Kevesebb élő munkaerő kell hozzá.

- Könnyen automatizálható, robotizálható a gyártási folyamat nagy része.

- Kevesebb gyártást felügyelő, ellenőrző személyzet kell hozzá. 

- Kevesebb benne a pontos megmunkálást igénylő drága alkatrész.

- A villanymotor áram ellátására sok más módszer is van, mint csak a jelenlegi akkuk.

- Maga az akkutechnológia is fejlődni fog. Kisebb tömeg, nagyobb fajlagos kapacitás.

- Sokan tudják gyártani. Nem kell hozzá túl nagy "Ész". 

-  stb ...

Előzmény: mica-r (143153)
MZ/Y Creative Commons License 2024.05.31 0 1 143156

Mitől ne lenne? Egy 6 millás autóból kidobsz mondjuk 2 milliónyi cuccot, beteszel néhány filléres apróságot (kezdve az akkuval), hát csak a hülye nem látja, hogy így a fele marad.

 

Avagy csak a hülye látja így.

Előzmény: mica-r (143151)
mica-r Creative Commons License 2024.05.31 -1 0 143155

Nem valószínű, mert akkor megszűnnének a gyárak pillanatokon belül.

Előzmény: Platon (143154)
Platon Creative Commons License 2024.05.31 -2 0 143154

Ha ennyire nem kell senkinek ami most a trend, akkor simán lehet, hogy végül ingyen is hozzad vágjak, mert az Akkumulátor veszélyes hulladék, olcsóbb elajándékozni, mint kifizetni az ártalmatlanítást.

Előzmény: mica-r (143153)
mica-r Creative Commons License 2024.05.31 -1 0 143153

2051-re meg ingyen lesz?

Előzmény: Cleaning Cloths (143152)
Cleaning Cloths Creative Commons License 2024.05.31 -2 0 143152

Attól a folyamat folytatásától, ami által most 50 000-ből 35 000 lett. 

Előzmény: mica-r (143151)
mica-r Creative Commons License 2024.05.31 -1 0 143151

Mitől lenne a fele?

Előzmény: Cleaning Cloths (143150)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!