Szilárd állapotban lesz tárolva és szállítva adszorpciós tartályban. Légkalapáccsal szét kell verned hogy tűzveszélyt okozz. Mind a benzinnél mind a Lítium akkumulátoroknál biztonságosabb. Nem diffundál sehova, van der waals kötésben van.
Kiemelten tűzveszélyes, a fémeket tönkreteszi, a legtöbb anyagon át tud diffundálni, stb... Kérdezz meg egyszer egy szakembert hogy hosszú távon mennyibe kerülhet egy ilyen gázrendszer ellenőrzése és fenntartása.
Maga Elon Musk is elengedte már a 20 millió autót, most már az AI Önvezetés lépett a helyébe, de ugye az nem BEV specifikus, ráadásul a Tesla rendszere a legrosszabb a piacon ma, és elvi okokból sem működhet, mert az AI energia igénye egy BEV-ben durván odabasz a hatótávnak, ráadásul LIDAR nélkül simán csak nem megy. Mondjuk el is kezdett a Tesla is LIDAR-t vásárolni, csak hát túl késő. A Waymo fényévekkel van előttük.
persze, hogy az id3-at meg a hasonlókat megkapod olcsón...
öreg konstrukció, olyan mintha egy túltárolt 0km autót vennél
ráadásul tudják, hogy szarok, és a normál áron kutyát se érdekelne
muszáj engedniük belőle, különben sose adják el
és bátran tudnak akciózni, hiszen az EUR7 kikönnyítése miatt hihetetlen profitjuk lesz az ice vonalon eladott autókon, ami bőves-bőven fedezi ezeknek a veszteségét.
Vagy éppen a hidrogénes is annyira fog elterjedni, mint az Lpg-földgáz üzemű verdák, minimálisan, mert a zemberek idegenkednek az ilyesmitől(gáztartályon ücsörögve utazni).
a szutyok szar is itt van (Dacia szintjén lévő dolgok, pl BYD Atto)
és a jó minőségű cucc is itt van (pl BYD Seal)
Én nem egy Swarovsky krisályokkal kirakott műszerfalas Merciből nézem ezeket, és innen nézve ezek bizony ütősek.
Egyetlen dolog, ami megszokást igényel, az a menürendszer felépítése, de ez nem igazi hátrány
és ha lesz itt gyáruk, akkor tuti gyorsabban/könnyebben lépik át a "lokalizációs" problémákat a szórakoztató rendszerben is, és tuti nagyon hamar összefésülik a töltési görbéket a helyi oszlopok tudásával, és még javítanak is rajtuk (amik azért nagyon nem szarok ám most sem, csak még mindig lehetne rajtuk javítani)
A 800V-os rendszer az én szememben jövőállóvá teszi ezeket az autókat.
és előbb utóbb a vw fan is rá fog jönni, hogy hiába "szép és nagy" egy ID 5, a Seal fele annyi időt tölt a töltőn...
Az új üzemanyag cellákkal, a cella, tartály, és a szükséges kisméretű akkumlátor kb annyiba kerül mint a mai EV-k akkumlátora.
A Hidrogén termelői ára per kg 2-3 Eur nap vagy szélerőműben, adókkal kisker árréssel stb. 10 Eur alatt ki lehet hozni. Az 3800 ft/100km ami kicsit alacsonyabb mint az ICE árak, de cserében 100% ban megújuló. Nem úgy mint a BEV ami 70% ban szén világátlagban.
Jelenleg egyetlen akadálya van a dolognak az pedig a megújulóknál a kötelező első helyen történő átvétel. Ha ez megszűnik - és már nincs neki sok hátra - a szél és naperőművek kénytelenek lesznek beruházni hidrogénes rendszerekbe, hogy versenyképesek maradjanak. Ezek jól megtérülő beruházások mert nagyon drága szabályozási teljesítményt is tudnának így eladni. És ebből bőven jut majd olcsón az autókba is.
Olyan 10-15 évet adok neki, hogy nagyobb léptékben elterjedjenek. És kb. az lesz a BEV vége, mert a 800-1000 km-es hatótávval nehéz versenyezni.
Mitől ne lenne? Egy 6 millás autóból kidobsz mondjuk 2 milliónyi cuccot, beteszel néhány filléres apróságot (kezdve az akkuval), hát csak a hülye nem látja, hogy így a fele marad.
Ha ennyire nem kell senkinek ami most a trend, akkor simán lehet, hogy végül ingyen is hozzad vágjak, mert az Akkumulátor veszélyes hulladék, olcsóbb elajándékozni, mint kifizetni az ártalmatlanítást.