Ötletnek nem rossz, csak fedezet honnan lenne erre, plussz a Vadasparktól (3F vonal) végig cserélni kellene a pályát, mert a pálya jelenleg is kritikus állapotban van.
Hullámvasútnak persze teljesen jó ami most van, de ehhez rengeteg pénz kellene és még villamosok is kellenének rá, hogy odáig kimenjen.
De csalóka ám ez. Nem lesz akkora forgalom. Hiábba sok munkahely. 3 műszak, tehát megoszlik, és csak műszakváltáskor jelentkezik, a gyár területén lakó vendégmunkások, és az agglomerációból bejárók miatt.
A problémát az okozhatja, hogy a város népessége ugyan csökkenőben van, de most sok ember fog a gyárban dolgozni, közülük nagyon sokan nem Szegediek. Egy részük ingázni fog, egy másik részük ideköltözik, de a magas (és vélhetően tovább növekedő) ingatlanárak és bérleti díjak miatt ők, és más emberek is esélyesen inkább a városon kívül telepednek le, nem a városban. Nekik a tömköz nem lesz opció, és a kerékpár sem nagyon ( a gyár az autópálya mellett épül, a városon kívül) Ha a szuburbanizáció miatt a szolgáltatásokhoz/munkához/iskolához, stb. jóval többen fognak autóval ingázni (mondván máshogy nem oldható meg a napjuk), akkor lesznek gondok.Tehát a dolgot nem (csak) közlekedési kérdésként, hanem statégiai várostervezési kérdésként kellene fölfogni, és orvosolni kellene a lakhatás problematikáját, a város kompaktságát kellene erőltetni, és emellett attraktív közösségi és kerékpáros közlekedést kellene teremteni.
Írtam. Semmi 71, 72, 78, 90H,-ban stb. nem kellene gondolkodni. Megvannak, lesznek az utak, megállók. Sejthetők a honnan-hova igények. A mikor még nem konkrétan, de lehet műszakváltással, hétvégével, nappközbennel, estével súlyozni. Ez alapján célszerű tervezni újat.
Amúgy Kecskeméten, pláne Esztergomban sincs az autógyáraknak nagy kiszolgálasa. A dolgozók vagy "céges" busszal vagy autóval mennek leginkább sajnos.Nézd meg, a régi 5-ösön a Mercinél a parkolót.
„… Mivel zöldmezős beruházásban épül meg az új üzem, oda most még nem mennek járatok, a helyi vonalhálózatot bővíteni kell. Ezzel Nagy Sándor alpolgármester foglalkozik, aki a Telex kérdésére azt válaszolta: „tervezik a közösségi közlekedés biztosítását a gyárhoz, amit jeggyel és bérlettel lehet majd igénybe venni, és Szeged jelenlegi közlekedési rendszerébe illeszkedik majd”. Azt még nem lehet előre tudni, hogy milyen időpontokban és honnan kell majd egyszerre sok embert eljuttatni a BYD leendő üzeméhez, erről egyeztetni fognak a céggel, felmérik majd az utazási igényeket – mondta az alpolgármester.”
Szívesen fogadnám, ha alapvetően többet költene az önkormányzat a tömegközlekedésre, sűrűbb követés, bővülő vonalhálózattal, de sajnos ők is pénzből dolgoznak így kíváncsi vagyok milyen gazdaságos megoldással állnak majd elő.
Ezzel kapcsolatban bőven érdekelne a tapasztaltabb és szakmaibb érdeklődők véleménye!
Saját elképzelésem, pesszimizmusom maximum egy 72-es megvariálást nézi ki csak az egészből – ugye nem ismert a komplett úthálózat, csak tippelni lehet pár elemre a kikerült tervrajzról, amit örömmel mutogatnak az újságcikkekben is.
Az alapján az Ipari Park középső körforgalmába fog csatlakozni a Régi Posta út, ez egyértelmű iránynak tűnne. A Vinkler László út és Zsámbokréti sor találkozásánál lévő körforgalmat nem bekötni a meghosszabbított 502-es útba hibás döntés volna. Ismeretlen ezenfelül az Ipari Park belső felépítése, szerencsés volna egy Daimler 1-es kapu szerű végállomás/buszmegálló gyülekezetre mondjuk az Ipari Parkba vezető központi körforgalom után nem sokkal.
A kurtított 72-es verzió úgy nézne ki, hogy megtartjuk ezt a 71-es, 72-es váltakozást csak a végállomás a SZILK-ről BYD-ra változna… legyen az bármiként is. A SZILK kiszolgálást pedig a helyközi járatokkal megoldani. Reggelente a városból kifelé, délután pedig a városba az 5-ös úton tartó lassú járatok a Back Bernát utcán át közlekednének. Helyi díjtermékekkel igénybevehetőként. Ezzel talán össze lehetne kötni a jót a hasznossal, mivel reggelente a városból távozó, illetve délután a városba tartó járatokon nincsen utas túltengés, látom a hasznosítható kapacitást.
Jelenleg egy iskolai munkanapokon reggelente ezekkel a buszokkal lehetne eljutni a SZILK-hez a Marsról: 5:10 (5062), 5:20 (5063), 5:25 (5064 és 5060), 6:05 (5060), 6:10 (5062), 6:30 (5061), 6:45 (5060), 6:50 (5112), 7:05 (5062), 07:30 (5070), 07:40 (5061).
Ehhez képest nekem annyi jutott eszembe, amivel már picikét jobban az önkormányzat pénztárcájában turkálok, hogy hagyjunk fel a 71-es, 72-es váltakozással. A 72-es alapmenetrend szerint járjon ki a BYD-hoz 30 percenként munkanapokon, óránként hétvégén. 72A félóránként közlekedjen a Mars és az Erdélyi között. A 71 csak a Mars és Katalin utca között járjon, de azt hétköznap 15, hétvégén 20 percenként. Illetve legyen több indulás a 90H-son (induljon járat a SZILK/BYD felé 5:15-ön kívül 6:15, 7:15, 13:15, 15:15, 17:15-kor illetve maradjon a jelenlegi 21:15-ös, visszafele pedig legyen meg ez a szintű követés, ami aránylag illeszkedik is a műszakváltásokhoz). A helyközis okoskodást én megtartanám.
* Kreatívabb ötletem: egy sűrűbb 90H-st nem tudna az SZKT üzemeltetni a saját buszállományából? Úgy gondolnám annyi kocsit nem köt le, és betudnának értelmesen forogni mondjuk a 9-esbe. Ha nem is buszként, de megtenni trolibuszpótlójáratnak? Reggelente szükség volna egy csuklós darázsra, de délután egy szóló is elég volna.
** Kreatívabb ötletem 2: megközelíteni az új Ipari Parkot Makkosháza felől? tovább haladva az 502-esen Kiskundorozsma felé? Sziksósfürdő – Makkosház? Czékus utca – Tarján? Nem tudom 87H vagy 15H?
Na és akkor, szeretjük az újságírókat, mert, bár igazat ír, de jól tudjuk, hogy nem óránként van ott kint busz. "a város más részeiből jelenleg négyféle számozott buszjárattal lehet elérni, amelyek most viszonylag ritkán járnak, óránként egyszer indulnak." Enyhén félreérthető.
Egy biztos, nagyon célszerű teljesen elfelejteni ami most van, és előről kezdeni a gondolkodást a környék megközelítésén, és azon a környéken.
2 új 14Tr modell megjelenése várható. Ezeknél a szín es dizãjn verzióknál a szegedi zöld-fehér (olivazölddel az ablakok között, ami erősen a feketére hajaz) is 1000* jobb lett volna!
"Sajnos" ezt muszáj volt meglépni, de tényleg észrevehető lépés lesz, ha nem is hatalmas, hogy ja, nem kell bérletet venni. Tény, lenne másra is költeni, ami emelheti a szolgáltatás színvonalát, esetleg fejlesztené.
Ha tényleg meg is kapja a cég végülis legyen, de ennyi "fölös" forrásnak jobb helye lett volna máshol is, főleg hogy a Google Maps valós idejű járműkövetése is anyagi okokra volt fogva hogy elmaradt.
A déli Tisza híd kapcsán nêzegettem a Temesvári krt. meghosszabbításãt. Ezzel kapcsolatban szeretnêm kerdezni, hogy ezen az új szakaszon miért épül ki két nagy körforgalom, ha a teljes nagy körúton mindenhol lámpãs csomópontok vannak, illetve lesznek?
Most hogy idén jönnek az önkori választások, menetrendszerint újra előmelegítik a témát? Remek..
Úgyis tele van bármiféle realitásokat nélkülöző álmodozásokkal - főleg vasúti területen tobzódik hülyeségekkel, de lehet mondani akár a beépítésekkel kapcsolatos anomáliákat is - úgyhogy inkább tűnik ez nem megvalósíthatónak mint igen. Az említett újszegedi megálló..erre még szavakat is kár pazarolni. Valamint - mindenekelőtt - továbbra is tartom, amin már szintén többször vitáztunk itt az elmúlt években: ha egyszer itt vinnének tovább egy románia felé tartó összeköttetést is, akkor a lehetséges tranzitot nem fogja elbírni a személypályaudvar és környékén levő töltése, úgyhogy innentől kezdve ez pazarlás. TT Makóra? Bruhaha.
A tisztán makói irányból nem fog megélni ez a vasút, ebben biztos vagyok; de főleg egy TT-vonalnak nincsen semmi realitása egy szépen lassan néptelenedő makó és környéki irányban...
De most részemről nem ezen volt a hangsúly, hanem az állomáson tervezett két vágány hossza tunik túl kicsinek. Pedig hosszutavra tervezve mindenképp biztosítani kellene ott annyi helyet, hogy akár normál utas vonatok, de akãr tehervonatok is kimtudjak Kerülni egymást ott.
"Olyan kicsinek latszik, mintha csak max egy TT jármű férne el a vágányokon. Az meg elég kiábrándító, ha a Makó felől érkező vonat nem menne be a Nagyállomasra,"
TT is meg vonat is? Szerencsére ennyire azért nem álmodnak nagyot.
lehet átsiklottam felette…van olyan helyszín rajz, ahol mutatja hol helyezkedne el a kereskedelmi funkció? Ezt be tudnád ide tenni?
A szőregi úton az a kisállomás nekem egy viccnek tűnik, már csak a mérete alapján is. Olyan kicsinek latszik, mintha csak max egy TT jármű férne el a vágányokon. Az meg elég kiábrándító, ha a Makó felől érkező vonat nem menne be a Nagyállomasra, es a szőregi úton végződne, ha már kozben ott a vasúti atkotes a Tisza felett.